S T E N O G R A M A

şedinţei Biroului permanent al Camerei Deputaţilor şi a Comitetului liderilor grupurilor parlamentare

din ziua de luni, 13 februarie 2017

 

 

Şedinţa a început la ora 12,30.

Lucrările au fost conduse de domnul Petru Gabriel Vlase, vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor.

 

Au participat: doamna Rovana Plumb, doamna Carmen-Ileana Mihălcescu şi  domnul Marian-Cătălin Predoiu – vicepreşedinţi, domnul Georgian Pop, doamna Ioana Bran, domnul Corneliu-Mugurel Cozmanciuc, – secretari, domnul Seres Denes, domnul Andrei Dominic Gerea şi domnul Valeriu-Andrei Steriu – chestori, domnul Ioan Munteanu – Grupul parlamentar al PSD, domnul Szabo Odon – Grupul parlamentar al UDMR, domnul Victor Paul Dobre – Grupul parlamentar ALDE şi domnul Eugen Tomac – Grupul parlamentar al PMP.

Invitaţi: doamna Graţiela Leocadia Gavrilescu – ministru pentru relaţia cu Parlamentul doamna Ştefania Bîrlibescu – Ministerul pentru relaţia cu Parlamentul, doamna Silvia Claudia Mihalcea – secretar general-adjunct, domnul George Ionuţ Dumitrică – secretar general-adjunct, domnul Georgică Tobă – şeful Departamentului Legislativ, domnul Gabriel Stecoza şi domnul Ştefan Lagunovschi – Departamentul Secretariatului Tehnic, doamna Adriana Diaconescu – Direcţia pentru organizarea lucrărilor în plen, doamna Gabriela Enea – director Direcţia comunicare şi relaţii publice, doamna Alexandra Iordănescu – director general la Cabinet Secretar general.

 

*

 

Domnul Petru Gabriel Vlase: 

Bună ziua stimaţi colegi.

Deschid şedinţa noastră de Birou permanent.

 

PUNCTUL 1

Ordinea de zi pentru şedinţa Camerei Deputaţilor

 

Petru Gabriel Vlase:

La ordinea de zi dacă sunt intervenţii? Nu sunt.

Mulţumesc.

 

PUNCTUL 2

Programul de lucru al Camerei Deputaţilor

·       Secretari de şedinţă

 

Petru Gabriel Vlase:

La punctul doi, „Programul de lucru al Camerei Deputaţilor”.

Intervenţii? Nu sunt.

Secretari de şedinţă, pentru azi, propuneri?

Domnul Georgian Pop, domnul Ghinea. Să-l anunţaţi şi pe domnul Ghinea, da?

Deci preşedintele care conduce şedinţa consacrată prezentării interpelărilor precum şi şedinţa consacrată declaraţiilor de mâine dimineaţă, doamna vicepreşedinte Rovana Plumb.

 

PUNCTUL 3

Notă cu privire la iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor

·       Notă suplimentară

 

Petru Gabriel Vlase:

La punctul trei avem „Notă cu privire la iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor”.

Dacă sunt intervenţii. Nu sunt.

Mulţumesc.

Aprobat, potrivit cutumei.

 

PUNCTUL 4

Scrisoare din partea Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi prin care transmite proiectul de Hotărâre privind vacantarea locului de deputat al domnului Adrian Ionuţ Gâdea

 

Petru Gabriel Vlase:

La punctul patru: „Scrisoare din partea Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi prin care transmite proiectul de Hotărâre privind vacantarea locului de deputat al domnului Adrian Ionuţ Gâdea”.

La Comisia juridică, da?

 

Doamna Silvia Claudia Mihalcea:

La plen, pe ordinea de zi.

 

Petru Gabriel Vlase:

La plen.

 

PUNCTUL 5

Scrisoare din partea doamnei Graţiela Leocadia Gavrilescu, Ministrul pentru relaţia cu Parlamentul, prin care transmite adresa Ministerului Afacerilor Externe cuprinzând lista directivelor UE care ar fi trebuit transpuse până la data de 31 decembrie 2016 precum şi lista directivelor UE al căror termene de transpunere se va împlini în anul 2017

 

Petru Gabriel Vlase:

La punctul cinci pe ordinea de zi: „Scrisoare din partea doamnei Graţiela Leocadia Gavrilescu, Ministrul pentru relaţia cu Parlamentul, prin care transmite adresa Ministerului Afacerilor Externe cuprinzând lista directivelor UE care ar fi trebuit transpuse până la data de 31 decembrie 2016 precum şi lista directivelor UE al căror termene de transpunere se va împlini în anul 2017”.

Intervenţii? Nu sunt.

Mulţumesc.

Se transmite la Comisii.

 

PUNCTUL 6

Proiect de decizie privind stabilirea atribuţiilor vicepreşedinţilor, secretarilor şi chestorilor Camerei Deputaţilor

 

Petru Gabriel Vlase:

La şase, avem proiectul de decizie privind stabilirea atribuţiilor vicepreşedinţilor, secretarilor şi chestorilor Camerei Deputaţilor.

În temeiul articolului 35 din Regulament Biroul permanent adoptă prezenta decizie:

- Vicepreşedinţii Camerei Deputaţilor: Petru Gabriel Vlase, Rovana Plumb, Carmen-Ileana Mihălcescu, Marian-Cătălin Predoiu, îndeplinesc atribuţiile precizate în  Anexa I, nu le mai citesc pentru că le aveţi.

    - Secretarii Camerei Deputaţilor: Georgian Pop, Ioana Bran, Corneliu-Mugurel Cozmanciuc şi Cristian Ghinea, îndeplinesc atribuţiile prevăzute în Anexa II.

-         Chestorii Camerei Deputaţilor: Mircea-Gheorghe Drăghici, Seres Denes, Andrei Dominic Gerea, Valeriu-Andrei Steriu, îndeplinesc atribuţiile prevăzute în Anexa III.

Anexele I - III fac parte din prezenta Decizie,

Decizia numărul 12 din 2016, privind stabilirea vechilor atribuţii se abrogă.

Această decizie a fost adoptată de Biroul permanent al Camerei Deputaţilor în şedinţa de astăzi. Da?

Obiecţii?  Nu sunt.

Mulţumesc.

 

PUNCTUL 7

Propunere din partea Grupului parlamentar al PSD privind modificarea componenţei Comisiei pentru industrii şi servicii 

 

Petru Gabriel Vlase:

Aici avem propunere din partea Grupului parlamentar al PSD privind modificarea componenţei Comisiei pentru industrii şi servicii .

Obiecţii? Nu sunt.

Mulţumesc.

La plen.

 

PUNCTUL 8

Scrisoare din partea doamnei deputat Laura-Mihaela Moagher referitoare la depunerea de documente care atestă ieşirea din starea de incompatibilitate în care s-a aflat la intrarea în exerciţiul mandatului

 

Petru Gabriel Vlase:

Aici avem „Scrisoare din partea doamnei deputat Laura-Mihaela Moagher referitoare la depunerea de documente care atestă ieşirea din starea de incompatibilitate în care s-a aflat la intrarea în exerciţiul mandatului”.

Dacă sunt obiecţii. Nu sunt.

Mulţumesc.

La Comisia juridică.

 

PUNCTUL 9

Solicitare din partea doamnei deputat Mihaela Huncă privind o eventuală stare de incompatibilitate

 

Petru Gabriel Vlase:

La punctul nouă avem o solicitare din partea doamnei deputat Mihaela Huncă privind o eventuală stare de incompatibilitate.

La Comisia juridică.

 

PUNCTUL 10

Solicitare din partea doamnei deputat Nicoleta Cătălina Bozianu privind aprobarea unei zile de concediu cu plată

 

Petru Gabriel Vlase:

La punctul zece avem o solicitare din partea doamnei deputat Nicoleta Cătălina Bozianu privind aprobarea unei zile de concediu cu plată.

Intervenţii? Nu sunt.

Mulţumesc.

 

PUNCTUL 11

Solicitare din partea doamnei deputat Victoria Longher privind aprobarea a trei zile de concediu cu plată

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Solicitare din partea doamnei deputat Victoria Longher privind aprobarea a trei zile de concediu cu plată.

Obiecţii? Nu.

 

PUNCTUL 12

Memorandum intern: Solicitarea Grupului parlamentar al minorităţilor naţionale

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Memorandum intern: Solicitarea Grupului parlamentar al minorităţilor naţionale.

Grupul parlamentar va organiza în 6 iulie o conferinţă cu tema „1900 de ani de la moartea împăratului Marcus Ulpius Nerva Traianus”. 250 de persoane din ţară şi din străinătate, solicită cu titlu gratuit Sala „C.A. Rosetti” în data de 6 iulie 2017, cu servicii tehnico-administrative aferente, instalaţii de translaţie simultană, fără  translatori, cu intrarea la S1.

Avem o Hotărâre din 30.09.2014 care spune că Grupurile parlamentare şi Comisiile parlamentare pot beneficia de gratuitate o singură dată pe durata unei sesiuni.

Înţeleg că e prima şi singura, da?

Obiecţii? Nu.

 

PUNCTUL 13

Solicitare din partea Comisiei pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională privind efectuarea unei vizite de lucru la sediul Ministerului Afacerilor Interne

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Punctul 13. Solicitare din partea Comisiei pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională privind efectuarea unei vizite de lucru la Ministerul Afacerilor Interne.

Obiecţii? Nu.

 

PUNCTUL 14

Măsuri cu privire la desfăşurarea votului electronic

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Punctul 14. Măsuri cu privire la desfăşurarea votului electronic.

În concordanţă cu măsurile dispuse prin Memorandumul intern aprobat de către Biroul Permanent  al Camerei Deputaţilor sub nr. 483 din 22.03.2016, propunem ca sesiunea de 8 voturi de acomodare a noilor deputaţi cu sistemul de vot electronic să se efectueze cu ocazia şedinţei de vot final din data de 14.02.2017.

În acest sens, avem rugămintea să aprobaţi următoarele:

1) Informarea prin sms a tuturor deputaţilor cu privire la obligativitatea folosirii cardului de vot pe durata şedinţei de vot final a Camerei Deputaţilor  din data de 14.02.2017.

Înţeleg că şi la probă trebuie să folosească asta, nu?

 

Doamna Silvia Claudia Mihalcea:

Da.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Deci: 1. -  Informaţi prin sms şi pentru probă.

2. Salariaţii Secretariatului General al Camerei Deputaţilor vor asigura permanent asistenţa de specialitate.

3. Pe durata celor opt sesiuni de vot de acomodare cu sistemul de vot electronic şi pe durata votului final, să se utilizeze un interval de 15 secunde pentru perioada alocată exprimării votului electronic.

Adică, din 15 în 15 secunde.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

La microfon, ca să se audă!

 

Doamna Silvia Claudia Mihalcea:

E vorba să curgă cele 15 secunde de la începutul semnalului sonor privind începerea votului. Tocmai pentru că sunt noi deputaţi jumătate dintre parlamentari şi, fiind sesiune de acomodare, să meargă totul mult mai uşor.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Trebuie să nu conduc eu şedinţa.

Nu este nimeni de la USR aici, dar să vă informaţi colegii la Grupurile parlamentare, ca să ştie exact de situaţia asta, da?

 

Domnul George Ionuţ Dumitrică:

Trimitem la Grupurile parlamentare memorandumul şi o să dăm şi sms de informare pentru a-şi…

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Ştiu, dar tot mai simplu este când spun liderii la fiecare Grup parlamentar. Să nu mai avem discuţii în sală.

 

PUNCTUL 15

Materiale pe linia relaţiilor parlamentare externe

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Se supun aprobării Biroului permanent următoarele materiale pe linia relaţiilor parlamentare externe:

 

1. Memorandum intern privind programul de relaţii externe al Camerei Deputaţilor pentru anul 2017

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Memorandum intern privind Programul de relaţii externe al Camerei Deputaţilor pentru anul 2017.

Obiecţii? Nu.

 

2. Memorandum intern privind participarea la Conferinţa Spre o Europă Progresistă

(Berlin, 22 februarie 2017)

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Memorandum intern privind participarea la Conferinţa Spre o Europă progresistă (Berlin, 22 - 23 februarie 2017). Participanţi: doamna Natalia-Elena Intotero.

Obiecţii? Nu.

 

3. Memorandum intern privind participarea la cea de-a 16-a reuniune de iarnă a Adunării parlamentare a OSCE

(Viena, 23 – 24  februarie 2017)

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Memorandum intern privind participarea la cea de-a 16-a Reuniune de iarnă a Adunării Parlamentare a OSCE (Viena, 23 – 24 februarie 2017). Participanţi: domnul deputat Dobre şi domnul deputat Movilă.

Obiecţii? Nu.

 

4. Informare privind participarea la prima parte a Sesiunii ordinare 2017 a Adunării parlamentare a Consiliului Europei  

(Strasbourg, Franţa 23 – 27 ianuarie  2017)

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Informare privind participarea la prima parte a Sesiunii ordinare 2017 a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (Strasbourg, Franţa, 23 – 27 ianuarie 2017).

 

PUNCTUL 16

Memorandum intern: Decontarea serviciilor de telefonie mobilă (voce şi date) pentru deputaţi

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Punctul 16. Memorandum intern: Decontarea serviciilor de telefonie mobilă (voce şi date) pentru deputaţi.

Informaţi grupurile, nu are sens să îl  mai citesc pe tot.

Dacă sunt obiecţii aici?

Da.

 

Domnul Valeriu-Andrei Steriu:

Pot face o mică intervenţie?

Doar să solicit o revizuire pentru cei care au abonamentul pe Orange care, în multe locuri, în clădire, nu funcţionează. Ştiu că avem contract, pe Camera Deputaţilor, pe Vodafone, dar există foarte mulţi parlamentari care au abonamentul pe Orange, cel puţin etajele 6 şi 7 sunt blocate.

Poate putem solicita revizuirea instalaţiei.

Mulţumesc.

 

Domnul George Ionuţ Dumitrică:

O să trimitem o informare către Orange.

Noi am mai făcut acest lucru pentru că am mai avut semnale şi de la alţi colegi parlamentari, şi nu numai, în acest sens. Este o chestiune strict procedurală între Orange şi Vodafone pentru că Orange foloseşte infrastructura Vodafone, şi atunci trebuie să-şi regleze ei anumite principii de funcţionare. Dar o să trimitem astăzi această informare.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

În regulă.

Alte intervenţii, dacă mai sunt aici?

Alte intervenţii la şedinţa de azi? Nu.

Mulţumesc.

Declar închisă şedinţa.

 

*

 

Şedinţa s-a încheiat la ora 12,45.