S T E N O G R A M A

şedinţei Biroului permanent al Camerei Deputaţilor

din ziua de marţi, 14 februarie 2017

 

 

 

Şedinţa a început la ora 15,08.

Lucrările au fost conduse de domnul Petru Gabriel Vlase, vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor.

 

Au participat: doamna Rovana Plumb, doamna Carmen-Ileana Mihălcescu şi domnul Marian-Cătălin Predoiu – vicepreşedinţi, domnul Georgian Pop, doamna Ioana Bran (de la ora 15,13), domnul Corneliu-Mugurel Cozmanciuc şi domnul Cristian Ghinea – secretari, domnul Seres Denes şi domnul Valeriu-Andrei Steriu – chestori, domnul Ion-Marcel Ciolacu – Grupul parlamentar al PSD, domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu – Grupul parlamentar al PNL, domnul Ilie Dan Barna – Grupul parlamentar al USR, domnul Korodi Attila – Grupul parlamentar al UDMR, domnul Constantin Avram – Grupul parlamentar ALDE, şi domnul Varujan Pambuccian (de la ora 15,12) – Grupul parlamentar al minorităţilor naţionale.

 

Invitaţi: doamna Ştefania Bîrlibescu – Departamentul   pentru relaţia cu Parlamentul, domnul George Ionuţ Dumitrică – secretar general adjunct, doamna Silvia Claudia Mihalcea – secretar general adjunct, domnul Georgică Tobă – şeful Departamentului Legislativ, domnul Gabriel Stecoza şi domnul Ştefan Lagunovschi – Departamentul Secretariatului Tehnic, doamna Adriana Diaconescu – Direcţia pentru organizarea lucrărilor în plen, domnul Sorin Berbece – Direcţia pentru lucrările şi secretariatul comisiilor, doamna Gabriela Enea – director Direcţia comunicare şi relaţii publice, doamna Anca Mihaela Spiridon – director general la Cancelarie Preşedinte, şi doamna Alexandra Iordănescu – director general la Cabinet Secretar general.

 

*

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Suntem în cvorum, da? Vă mulţumesc.

Bună ziua, stimaţi colegi.

Deschid şedinţa de Birou permanent.

Dacă la ordinea de zi sunt observaţii.

 

Domnul Cristian Ghinea:

Domnule preşedinte, era o cerere înregistrată din partea mea privitoare la o discuţie privind votul electronic. Dat fiind că am văzut că funcţionează, retrag cererea de la punctul 5.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Obiecţii?

 

PUNCTUL 1

Ordinea de zi pentru şedinţa Camerei Deputaţilor

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

La punctul 1 avem ordinea de zi pentru şedinţa Camerei.

Sunt obiecţii, comentarii? Nu sunt. Vă mulţumesc.

 

PUNCTUL 2

Programul de lucru al Camerei Deputaţilor

● Secretari de şedinţă

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

La punctul 2 avem programul de lucru al Camerei Deputaţilor.

Secretarii de şedinţă săptămâna viitoare vor fi: domnişoara Ioana Bran şi domnul Corneliu-Mugurel Cozmanciuc. Pentru stenogramă.

 

PUNCTUL 3

Notă cu privire la iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor

● Notă suplimentară

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

La punctul 3 avem o notă cu privire la iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor.

Vă rog, sunt obiecţii? Nu sunt.

Vă rog.

 

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Domnule preşedinte, sunt urgenţe?

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Stabiliţi în Comitetul liderilor.

Dacă apare o urgenţă, o vom discuta în Biroul permanent de luni.

Este în regulă.

 

PUNCTUL 4

Solicitare din partea Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport de a lucra în ziua de marţi, 14.02.2017, începând cu ora 17,30

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

La punctul 4 avem o solicitare din partea Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport de a lucra în ziua de marţi, 14 februarie 2017, adică astăzi, începând cu ora 17,30.

Nu ne opunem.

 

PUNCTUL 5

Solicitare din partea domnului deputat Cristian Ghinea

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Ghinea şi-a retras punctul 5.

 

PUNCTUL 6

Solicitare din partea domnului deputat Octavian Petric referitoare la aprobarea a două zile de concediu cu plată

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

La punctul 6 avem o solicitare din partea domnului deputat Octavian Petric referitoare la aprobarea a două zile de concediu cu plată.

Sunt obiecţii? Nu sunt.

 

PUNCTUL 7

Solicitare din partea domnului deputat Nicolae Dobrovici-Bacalbaşa referitoare la aprobarea a trei zile de concediu cu plată

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

La punctul 7 avem o solicitare din partea domnului deputat Nicolae Dobrovici-Bacalbaşa referitoare la aprobarea a trei zile de concediu cu plată.

Sunt obiecţii? Nu sunt.

 

PUNCTUL 8

Materiale pe linia relaţiilor parlamentare externe

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Se supun aprobării Biroului permanent următoarele materiale pe linia relaţiilor parlamentare externe:

 

1.    Memorandum intern privind participarea la cea de-a 11-a Sesiune Plenară a Adunării parlamentare a Mediteranei

(Porto, Portugalia, 22 – 24 februarie 2017)

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

La punctul unu avem memorandum intern privind participarea la cea de-a 11-a Sesiune Plenară a Adunării parlamentare a Mediteranei de la Porto din Portugalia din perioada 22 – 24 februarie 2017.

Obiecţii? Nu sunt.

 

2. Memorandum intern privind participarea la Seminarul regional privind Obiectivele de Dezvoltare Durabilă cu tema „Cooperarea parlamentară pentru dezvoltare durabilă: Investiţii în schimbări climatice şi oportunităţi de cooperare în ceea ce priveşte apa”

(Budapesta, Ungaria, 23 – 24 februarie 2017)

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

La punctul doi avem memorandum intern privind participarea la Seminarul regional privind Obiectivele de Dezvoltare Durabilă cu tema „Cooperarea parlamentară pentru dezvoltare durabilă: Investiţii în schimbări climatice şi oportunităţi de cooperare în ceea ce priveşte apa”, de la Budapesta din Ungaria, din perioada 23 – 24 februarie 2017.

Obiecţii?

Vă rog.

 

Domnul Cristian Ghinea:

Am vrea să fim şi noi anunţaţi de aceste deplasări, pentru că noi, USR, adică, Grup parlamentar încă nu suntem prezenţi în delegaţiile interparlamentare care nu au fost formate, dar mi s-ar părea normal să fim informaţi. Măcar să ştim, eventual să putem face o propunere de a trimite un om, pentru că sunt foarte multe memorandumuri deja aprobate, de care aflăm abia aici, şi colegii mei sunt nemulţumiţi.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Eu sunt de acord cu ce spuneţi dumneavoastră. Din câte ştiu eu, acum se lucrează la delegaţii. Încă nu sunt votate.

Şi conform cutumei parlamentare, domnule deputat, întotdeauna delegaţiile vechi merg până la votarea delegaţiilor noi. Deci, aceste memorandumuri sunt pentru delegaţiile vechi.

La primul plen reunit se vor vota noile delegaţii şi atunci puteţi participa.

 

Domnul Cristian Ghinea:

Eu am înţeles cutuma, doar că se prelungeşte starea aceasta în care noi nu avem reprezentanţi în aceste comitete interparlamentare şi există această nemulţumire.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Nu sunt votate. Ele nu există

 

Domnul Cristian Ghinea:

Bun. Am vrut să rămână pe bandă această nemulţumire a Grupului USR, pentru că tot primim memorandumuri în care suntem anunţaţi că alţi colegi merg, de care noi nu aflăm. Măcar să ştim că urmează să se întâmple această deplasare.

Nimic altceva.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Am înţeles.

Tocmai v-am explicat, şi eu vorbesc tot pentru dumneavoastră. Asta este cutuma parlamentară. Până la înfiinţarea noilor delegaţii, vechile delegaţii merg în continuare la deplasări.

 

3. Memorandum intern privind vizita în Republica Serbia a unei delegaţii a Comisiei pentru comunităţile de români din afara graniţelor ţării a Camerei Deputaţilor

(Belgrad, Serbia, 22 – 24 februarie 2017)

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

La punctul trei avem memorandum intern privind vizita în Republica Serbia a unei delegaţii a Comisiei pentru comunităţile de români din afara graniţelor ţării a Camerei Deputaţilor de la Belgrad, Serbia din perioada 22 – 24 februarie 2017.

Obiecţii? Nu sunt.

Asta este tot, da?

Încă ceva.

În şedinţa Biroului permanent de ieri am discutat despre atribuţiile membrilor Biroului permanent şi este o modificare.

Doamna vicepreşedinte Rovana Plumb va prelua de la doamna vicepreşedinte Carmen-Ileana Mihălcescu atribuţia prevăzută la punctul b) din Decizia discutată ieri.

Deci considerăm adoptată această decizie în şedinţa Biroului permanent de astăzi.

Mulţumesc.

Declar şedinţa închisă.

*

 

Şedinţa s-a încheiat la ora 15,18.