S T E N O G R A M A

şedinţei Biroului permanent al Camerei Deputaţilor

din ziua de luni, 27  aprilie 2009

 

Şedinţa a început la ora 13.08.

Lucrările au fost conduse de doamna Roberta Alma Anastase, preşedintele Camerei Deputaţilor.

Au participat: doamna Daniela Popa, domnul Ioan Oltean, şi domnul Bogdan Olteanu – vicepreşedinţi, domnul Dumitru Pardău, domnul Sever Voinescu-Cotoi şi domnul Mihai Alexandru Voicu (de la ora 13.28), – secretari, domnul Gheorghe Albu, domnul Dan-Ştefan Motreanu, domnul Kelemen Hunor – chestori, domnul Mircea-Nicu Toader – Grupul parlamentar al PD-L, doamna Aurelia Vasile  – Grupul parlamentar al Alianţei Politice PSD+PC, domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu – Grupul parlamentar al PNL, domnul Márton Árpád-Francisc – Grupul parlamentar al UDMR, şi domnul Gheorghe Barbu – secretarul general al Camerei Deputaţilor.

 

Invitaţi: domnul Victor-Viorel Ponta – ministru pentru relaţia cu Parlamentul, doamna Ioana Pop – secretar de stat la Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul, domnul Gheorghe Iancu – şeful Departamentului Legislativ, domnul Georgică Tobă şi domnul Gabriel Stecoza – Departamentul Secretariatului tehnic, doamna Adriana Simion şi domnul Gheorghe Popescu – Direcţia pentru organizarea lucrărilor în plen, doamna Nicoleta Laura Riteş – Direcţia proceduri legislative, sinteze şi evaluări, domnul Constantin Bantaş – Serviciul pentru lucrări în comisii, doamna Gabriela Enea – Direcţia pentru  relaţii publice, doamna Diana Postică, domnul Răzvan Prişcă, domnul Paul Călin Botez – consilieri Cancelarie Preşedinte.

 

*

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Vă propun să începem.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

               La ordinea de zi sunt observaţii?

                Domnule Nicolăescu, vă ascult.

 

               Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

               La program.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

Bun, trecem la primul punct.

 

 

PUNCTUL 1

Programul de lucru al Camerei Deputaţilor

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

               Vă rog, domnule Nicolăescu.

 

               Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

               Doamnă preşedinte, m-am uitat puţin pe acest program şi cred că este un optimism exagerat în a considera că şedinţa comună de mâine se va termina în două ore. După opinia mea, două ore vor fi numai proceduri, ce intuiesc astăzi, s-ar putea să fie chiar mai mult. În consecinţă, vă propun ca de la 12.00 la 13.00 să scoatem şedinţa în plen şi să rămână şedinţa comună până la epuizare.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

Sunt de acord cu dumneavoastră, aveţi dreptate. Şi votul final, absolut tot, da, da, aveţi dreptate.

Dacă nu sunt observaţii, atunci vă propun să susţinem propunerea făcută de domnul Nicolăescu, să eliminăm orele 12.00-13.00 şi ora 13.00 din program. Dacă nu mai sunt alte observaţii, atunci în ceea ce priveşte ordinea de zi dacă sunt obiecţiuni?

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Nu mai este cazul.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

Da, o vom relua săptămâna viitoare.

 

Domnul Mircea–Nicu Toader:

Doamna preşedinte, 2 mai este zi liberă?

 

Domnul Gheorghe Barbu:

Este sâmbăta.

 

Domnul Mircea–Nicu Toader:

Da, dar a trecut-o activităţi în circumscripţii, nu la Cameră, la noi acasă.

 

Domnul Gheorghe Barbu:

Zi liberă este 1 Mai, nu şi 2.

 

PUNCTUL 3

Notă cu privire la iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Avem, în cadrul Notei privind iniţiativele legislative, o solicitare de procedură de urgenţă, iniţiată de Guvern. Aici nu cred că sunt probleme.

 

PUNCTUL 4

Scrisoare din partea Secretariatului General al Uniunii Interparlamentare a Ortodoxiei

               

Doamna Roberta Alma Anastase:

               Acest punct reprezintă o scrisoare din partea Uniunii Interparlamentare  a Ortodoxiei, care ne solicită să numim o delegaţie de doi membri care să participe la Belgrad, din 24 iunie până în 28 iunie la Adunarea generală a acestei Reuniuni Interparlamentare, indicând şi numele şefului de delegaţie. Vreau să ştiţi că există şi un grup de rugăciune.

 

               Domnul Márton Árpád-Francisc: 

               Procedura de urgenţă la cererea iniţiatorilor, trebuie să fie votată de prima dată, pentru că ea nu vine automat, ci numai atunci când ea se bazează pe acele prevederi evidente din Constituţie, cum ar fi procedurile de urgenţă la ordonanţele de urgenţă.

               Aici este o solicitare de implementare a unui proiect de lege. Suntem Cameră decizională şi ridică anumite probleme. Deci, eu cred că putem să dăm o perioadă mai scurtă, dar nicidecum procedură de urgenţă. Este oricum o lege care va isca vii discuţii din partea societăţii civile, eu vă spun de pe acum.

              Vă rog eu frumos să mergem pe procedură normală şi evident, o procedură mai scurtă.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun, tocmai de aceea domnul Marton Arpad, am întrebat dacă există puncte de vedere diferite faţă de solicitarea exprimată de Guvern. La momentul respectiv, la punctul respectiv nu existaseră şi tocmai de aceea am înţeles că întruneşte consensul dumneavoastră. Acum înţeleg că dumneavoastră ridicaţi această problemă, prin urmare, vă supun la vot dacă sunteţi de acord pentru introducerea în procedură de urgenţă a proiectului de Lege privind reglementarea prelucrării datelor cu caracter personal de către structurile unităţilor Ministerului de Interne?

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Este periculos.   

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Aceasta este solicitarea Guvernului.

 

Domnul Ioan Oltean:

Doamna preşedinte, conform unei tradiţii bine consolidate, toate materialele venite de la Guvern au fost transmise la Birou cu procedură de urgenţă. Se punea în discuţie doar procedură de urgenţă în legătură cu colegii noştri parlamentari. Dacă se solicită punerea la vot, vă rog să puneţi la vot, dar – conform tradiţiei – aceste probleme nu se mai discutau.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

Deci, vă rog să votaţi!

Cine este pentru? Voturi pentru 6.

Voturi împotrivă?

Abţineri? 3 abţineri.

Comitetul liderilor, cine este pentru? 2 voturi pentru. (Domnul Mircea-Nicu Toader şi doamna Aurelia Vasile).

Voturi împotrivă? 2 voturi împotrivă. (domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu, Domnul Márton Árpád-Francisc)

Solicitarea Guvernului a trecut.

Revenim la Uniunea Interparlamentară a Ortodoxiei.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Doamnă preşedinte, cu o rugăminte. La votul anterior să specificaţi, pentru stenogramă. La Comitetul liderilor: 2 voturi împotrivă: PNL şi UDMR. Atunci când va fi scandal, măcar să se ştie, să răspundă cine îl provoacă. Vă mulţumesc.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

Ca să fiu sinceră, domnule Nicolăescu, am observat de la şedinţa trecută că nu prea contează ce vorbim noi aici, pentru că în momentul în care ieşim să declarăm, anunţăm exact contrar faţă de ceea ce am cerut noi în Biroul permanent, dacă îmi amintesc bine declaraţia domnului Bogdan Olteanu de săptămâna trecută.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Avem stenograma doamna preşedinte, în rest, putem să ne dăm cu părerea.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

Să se specifice în stenogramă acest lucru şi revenim la Uniunea Interparlamentară a Ortodoxiei.

V-aş propune următorul lucru. Grupul de rugăciune nu este un grup instituţionalizat. În schimb, preşedintele acestui grup este domnul Cristian Dumitrescu, care este şi preşedintele Comisiei de învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport. Am putea să solicităm comisiei respective să ne delege doi oameni, rugându-l pe domnul Cristian Dumitrescu să consulte informal Grupul de rugăciune şi să desemneze inclusiv şeful de delegaţie. Dacă sunteţi de acord cu această variantă?

Înţeleg că nu sunt observaţii. Vă mulţumesc.

 

PUNCTUL 5

Materiale pe linia relaţiilor parlamentare externe

 

l. Memorandum intern: Participarea la vizita Comisiei de economie şi securitate a  AP NATO în SUA şi Canada (4-8 mai 2009) şi la reuniunea aniversară a NATO (11 mai 2009);

                                                     

Doamna Roberta Alma Anastase:

Primul memorandum vizează participarea la vizita Comisiei de economie şi securitate a Adunării Parlamentare a NATO în SUA şi Canada între 4 şi 8 mai şi la reuniunea aniversară a NATO din 11 mai.

Vă rog.

 

Domnul Kelemen Hunor:

O singură observaţie. Dacă se poate verifica în cazul în care în Comisia pentru economie şi securitate avem şi măcar un reprezentant din Opoziţie, eventual să-l includem în delegaţie, ca să nu creadă cei din Canada şi SUA că doar Putere există în România.

 

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

Dacă îmi permiteţi? Vorbesc şi în calitate de şef al acestei delegaţii. În momentul constituirii delegaţiei, membrii delegaţiei au fost repartizaţi, prin consens, fiecare în comisiile respective, în funcţie de locurile pe care România le are în fiecare comisie. S-a întâmplat ca la această Comisie de educaţie şi de securitate să fie două locuri şi conform, repet, consensului – aşa cum reprezentantul dumneavoastră a optat pentru o altă comisie, de pildă – aceşti doi domni parlamentari: Mocioalcă şi Brânză au intrat în această comisie. Asta este regula delegaţiei. Mulţumesc.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

Şi eu vă mulţumesc. Dacă mai sunt alte observaţii?

Dacă nu mai sunt, atunci este adoptat.

 

2. Memorandum intern: Participarea la Seminarul privind traficul de fiinţe umane în Europa şi zonele limitrofe (Londra, 14 mai 2009).

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

Participarea la Seminarul privind traficul de fiinţe umane în Europa şi zonele limitrofe se desfăşoară la Londra.

Desemnat este domnul Săniuţă. Acţiunea are caracter parlamentar. Dacă nu sunt observaţii, atunci este adoptat.

 

Materiale de la Direcţia Afaceri Europene:

 

Informare: Participarea unei delegaţii a Comisiei pentru Afaceri Europene a Parlamentului României la a 4-a reuniune COSAP şi la a 8-a reuniune a Forumului Parlamentar de la Cetinje (Cetinje, 26-27 martie 2009).

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

Avem o informare cu privire la participarea unei delegaţii a Comisiei pentru Afaceri Europene a Parlamentului României la a 4-a reuniune a COSAP. O să vă rog să citiţi această informare.

 

În cadrul materialelor suplimentare mai avem un Memorandum intern care vizează tot relaţiile externe: participarea la cea de a 18-a Reuniune a Comitetului Consultativ al Academiei de Drept European.  Vreau să ştiţi că această deplasare nu caracter parlamentar şi cred că domnul deputat Chiuariu ar putea să şi-o susţină singur.

Dacă nu sunt alte observaţii? Vă mulţumesc.

Am încheiat acest capitol.

 

PUNCTUL 6

Memorandum intern: Solicitare din partea postului de televiziune ANTENA 3 pentru amplasarea permanentă a unor ministudiouri la P1

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

Trecem la Memorandum intern cu privire la amplasarea unor ministudiouri la P1, în zona Sălii Mihai Viteazu. Solicitarea aparţine Televiziunii ANTENA 3.

 

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

Doamnă preşedinte, dacă îmi amintesc bine, decisesem să nu facem aceste studiouri la P1, ci la P. Pentru „REALITATEA” am aprobat la P.

 

Domnul Gheorghe Barbu:

Biroul permanent a aprobat, nu un etaj unde să fie şi s-a instalat „REALITATEA” la P1, asigurându-ne că scot cablurile şi aduc module. Ulterior, a intervenit solicitarea de a avea fibră optică trasă şi de a se stabili mai permanent. Biroul, după ce a fost informat, acum o şedinţă sau două, a hotărât că dacă se ajunge la varianta unor studiouri mai permanentizate, în sensul că nu le tot aducem şi le mutăm, atunci, soluţia este la P, unde există şi toată partea de infrastructură – fibră optică trasă de pe vremea Francofoniei şi NATO. Acolo nu mai este nevoie de o investiţie suplimentară în nici una din televiziuni pentru acest lucru, din punct de vedere al fibrei optice. Asta este tot şi Biroul, în integralitatea lui, a spus: pentru astfel de lucruri la P. S-au şi purtat discuţii. Sigur că dumnealor vor în continuare P1, dar eu asta vă informez.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

 Domnul Bogdan Olteanu, după care domnul Toader.

 

 Domnul Bogdan Olteanu:

 Vă mulţumesc doamnă preşedinte.

 Stimaţi colegi,

 Încă de când s-a aprobat solicitarea postului „REALITATEA TV”, s-a decis că orice alte propuneri rezonabile şi care vizează programe de informare a publicului vor fi acceptate în aceleaşi condiţii. Deocamdată, „REALITATEA TV” este la P1, deci, cred că trebuie aprobat în aceleaşi condiţii şi pentru postul „ANTENA 3”. Dacă va exista o propunere ulterioară pentru mutarea celor două posturi, sigur că ea poate fi discutată de Biroul permanent. Vă spun drept că mie mi se pare neoportună tocmai pentru că fiind aici în vecinătatea plenului, este mai uşor să te deplasezi din şedinţe. Ideea a fost să evităm absenţele parlamentarilor de la şedinţe pe termen lung, cu atât mai mult cu cât ştim foarte bine că nici ziariştii nu sunt foarte interesaţi să stea la P, că la P avem şi sală de conferinţe de presă, avem şi centru de presă, dar sunt mai departe de lobby-ul Parlamentului şi de aceea, ştim foarte bine că stau toţi la P1.

De aceea, propunerea mea este ca, deocamdată, în orice caz şi „ANTENA 3” să primească în aceleaşi condiţii ca şi „REALITATEA”, iar apoi, părerea mea va fi că dacă este vorba de o mutare, eu o consider inoportună.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

 Şi eu sunt de acord ca aceste două televiziuni să fie tratate la fel şi să nu existe un tratament special pentru o televiziune.

 

Domnul Gheorghe Barbu:

Doamna preşedinte, nu s-a pus problema să le tratăm diferit. Până în momentul în care există această improvizaţie, amândouă stau la P1. Problema se pune când le legăm de fibră optică, atât.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

Vă mulţumesc. Domnul Toader.

 

Domnul Mircea–Nicu Toader:

Da, doamna preşedinte, dacă este de provizorat, sigur, în provizorat merg amândouă la P1, dar ideea este ca, în termen cât mai scurt, să le amenajăm, să fie fixe şi este comod, chiar cum spune domnul Bogdan Olteanu, dacă mai cobori un etaj este mult mai uşor, decât să te duci până la Casa Scânteii. Dar, tot cu caracter provizoriu, să facem amenajarea cât mai rapid şi pe urmă să-i mutăm, să devină definitiv acolo, fără probleme.

 

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

Acum, dacă îmi permiteţi. Orice lucru provizoriu tinde să devină definitiv. Mie îmi este teamă că dacă acceptăm acele două televiziuni să stea provizoriu la P1, la momentul la care îi vom anunţa că de acum încolo intraţi în permanenţă, în stare de permanenţă, mutaţi-vă la P, vom avea, să spun, neplăceri.

Ideea mea ar fi, pentru că până la urmă, cererea „ANTENEI 3” vorbeşte în mod explicit despre amplasarea unor studiouri permanente, dacă înţeleg.  Ei bine, fiind vorba de ceva permanent, eu spun să le răspundem la această cerere că pentru studiourile permanente avem ca şi pentru „REALITATEA” P-ul. Dar cred că ar fi momentul, nu ştiu, poate domnul secretar general să ne spună, să ieşim un pic din provizoratele astea şi să le explicăm că acela este locul permanent.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

Doamna Aura Vasile.

 

Doamna Aurelia Vasile: 

 Mulţumesc. Nu putem să răspundem solicitării „ANTENEI 3” că nu le aprobăm pentru că nu este definitivată nu ştiu ce instalaţie la etajul P. Colegul Sever are dreptate că o chestie care este instalată tinde să devină permanentă, dar eu am încredere în domnul secretar general că în momentul în care va fi finalizată absolut toată instalaţia, vom muta amândouă posturile la etajul P, fără să avem vreo problemă.

Deci, eu solicit să fie aprobat şi „ANTENEI 3” aşa cum am aprobat şi la „REALITATEA”, în aceleaşi condiţii care au fost aprobate şi pentru „REALITATEA”. Nu poţi să-i spui unuia provizoriu şi altuia că i-am aprobat. Deci, exact în aceeaşi formulare.

 

Domnul Gheorghe Barbu:

Doamnă preşedinte, formularea ar fi simplă: Se aprobă solicitarea cum a fost, urmând ca pe o soluţie conexată cu fibra optică pentru toate televiziunile care au solicitat un studio pe perioade mai lungi, cu un caracter oarecum permanent, locul de amplasament să fie „P”. Eu vreau să vă spun că a fost o discuţie tehnică cu dumnealor, cu televiziunile „REALITATEA” şi „ANTENA 3” la un loc şi desigur, dumnealor ţin toţi dacă ar putea să rămână la „P1” şi nu mă îndoiesc că au şi făcut lobby-uri corespunzătoare. Urmează ca decizia să aparţină Biroului permanent. Eu, ca principiu, astea sunt condiţiile pe care le oferim. Oricum, ar fi o investiţie mai mare din punctul dumnealor de vedere, pentru că noi nu o să tragem o fibră optică până în faţă la „P1”. O astfel de chestiune presupune şi lipsa carelor de reportaj, din câte am fost eu informat. Deci, nu ar mai fi aici în faţă nici maşinile şi ar fi un lucru benefic. În sfârşit, fiind o chestiune de altă natură decât administrativă, deocamdată cred că formula fiind un tratament nediscriminatoriu, până când se hotărăşte „P-ul”, să rămână la „P1”.

 

Doamna Roberta Alma Anastase: 

 Doamna Aura Vasile.

 

Doamna Aurelia Vasile:

Există totuşi un lucru de care acum mi-am adus aminte. O chestie provizorat arată ca un provizorat. Cred că trecând pe holul respectiv, atunci când nu este în emisie pupitrul din „REALITATEA”, că el este până acum, este depozitat aşa într-o formă de grămadă neordonată într-un anumit colţ şi poate ar trebui, poate, să le impunem să pună un parapet sau să aibă o anumită ordine. Efectiv, este o grămadă, ca şi cum o gospodină neharnică a tras cu mătura şi a tras într-un colţ toate ciorciobutele. Arată rău.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Da. Dumnealor ne cer de fiecare dată să-i sprijinim să depoziteze. Nu avem locuri în care să depoziteze. La P ar exista o variantă. Sala presei are două intrări - una de aici, de la muzeu, una pe lateral, şi tot în camera aceea s-ar putea, pe perioada cât nu acţionează studiourile, să fie introduse modulele înăuntru, pentru că camerele de luat vederi nu le va lăsa nimeni aici. Deci cam aceasta ar fi o soluţie. Dacă şi aceasta este incomod... Din punctul meu de vedere, nu se plăteşte locaţie, energie, absolut nimic. Este un avantaj important, sigur şi pentru imaginea Parlamentului, dar eu cred că ar fi o soluţie bună. Dar deocamdată nu există jos.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Bogdan Olteanu.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulţumesc.

Apropo de ce s-a spus aici mai devreme, eu cred că este în primul rând interesul nostru ca să avem un spaţiu de dezbatere aici, care să fie transmis ulterior şi să ajungă la cunoştinţă publică. Din acest punct de vedere, eu vreau să salut ideea şi oferta de a se face studiouri permanente tocmai pentru că asemenea studiouri nu s-ar mai strânge. Sigur că aici, din punct de vedere tehnic, domnul secretar general probabil că va avea o comunicare cu ei. Vor fi organizate într-un mod încât să rămână acolo fix. Sigur, fără camere sau fără asemenea lucruri, dar mesele, scaunele probabil vor rămâne acolo fixate.

Ca informaţie, eu sunt convins că, dacă li se va spune să se mute la P, se vor muta la Senat, unde deja sunt instalaţi atunci când au nevoie, şi stau foarte bine pe partea aceea, pe partea cealaltă a holului - la P1. Acum, nu ştiu cât este de fericit din punctul nostru de vedere ca Senatul să organizeze acest lucru şi nu Camera, mai ales că mai întotdeauna noi, Camera, am fost cei care am fost cei mai deschişi faţă de comunicarea şi colaborarea cu presa. Din punctul acesta de vedere, poate reuşim totuşi să găsim un mecanism ca să îi ţinem pe holul acela, că este destul de consacrat, şi oricum este holul cel mai interesant. Ştiţi foarte bine că oricum ei stau acolo, în faţa Comisiei juridice. Cea mai des utilizată locaţie este uşa Comisiei juridice, întotdeauna.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Atunci, eu vă propun să supunem la vot această solicitare a Antenei 3, în condiţiile similare cu Realitatea TV.

Cine este pentru? 7 voturi pentru.

Voturi împotrivă?

Abţineri? Nu sunt.

Deci, în aceleaşi condiţii cu Realitatea TV, solicitarea Antenei 3 a fost aprobată.

Mai aveţi la mapă o informare din partea domnului ministru Victor Ponta, cu privire la întrebările pentru care deputaţii au solicitat răspuns oral.

Şi avem şi o informare: Lege privind aprobarea unor măsuri financiare pentru întreprinderile mici şi mijlocii din industria berii. Vă rog să o consultaţi.

 

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

Dacă îmi permiteţi, mai este o solicitare din partea colegului nostru domnul Lubanovici.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da, aveţi dreptate.

Domnul Lubanovici ne informează cu privire la dorinţa dumnealui de a merge în colegiul său. Îşi va acoperi dânsul cheltuielile de deplasare. Doar nouă ne solicită să îi motivăm absenţele pentru perioada cât va lipsi din ţară.

Doamna Aura Vasile.

 

Doamna Aurelia Vasile:    

Doamna preşedintă, în mapa pentru informare avem o copie a scrisorii pe care aţi primit-o dumneavoastră de la Patronatul Societăţilor Independente Producătoare de Bere din România. Cred că ar trebui să luăm în discuţie acest lucru, care este foarte vechi - totuşi, cred că din 2007 rămâne undeva atârnată, în condiţiile în care este vorba de industria românească, de firme româneşti, şi poate că am dat şi noi o mână de ajutor - a se păstra locuri de muncă pe zonele respective.

Din ce îmi aduc aminte, teoretic liderii de grup trebuiau să aprobe trecerea pe ordinea de zi şi discutarea proiectului de lege. La momentul respectiv, dacă îmi aduc aminte, celelalte grupuri parlamentare am fost de acord. Deci, să ne permiteţi să stăm de vorbă noi, liderii, şi să vă facem o propunere la prima şedinţă de Birou permanent.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog să o faceţi.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Doamna preşedintă, vă rog să supuneţi la vot timpii repartizaţi grupurilor pentru dezbaterea moţiunii. Sunt pe ultima pagină, după programul de lucru al Camerei Deputaţilor. Sau măcar să comunicăm.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:      

Sunt standard.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Ei sunt standard, dar, dacă nu-i discutaţi, după aceea la urmă va fi că poate trebuiau reduşi cu 10 secunde sau crescuţi cu 5.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Ei sunt cei obişnuiţi.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Ei sunt obişnuiţi: 20 de secunde de parlamentar.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bine.

Dacă nu sunt observaţii cu privire la timpi, atunci ei sunt adoptaţi.

Ne revedem la ora 14,00, la şedinţa de Birou comun, care are loc aici.

 

*

 

Şedinţa s-a încheiat la ora 13,34.