S T E N O G R A M A

 

şedinţei Biroului permanent al Camerei Deputaţilor

din ziua de miercuri, 6 mai 2009

 

 

Şedinţa a început la ora 12,10.

Lucrările au fost conduse de doamna Roberta Alma Anastase, preşedintele Camerei Deputaţilor.

Au participat: domnul Ioan Oltean şi domnul Bogdan Olteanu – vicepreşedinţi, domnul Dumitru Pardău, domnul Sever Voinescu-Cotoi şi domnul Mihai Alexandru Voicu – secretari,  domnul Dan-Ştefan Motreanu şi domnul Hunor Kelemen (până la ora 12,50) – chestori, domnul Mircea-Nicu Toader –   Grupul parlamentar al PD-L, doamna Aurelia Vasile – Grupul parlamentar al Alianţei Politice PSD+PC, domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu – Grupul parlamentar al PNL, domnul Seres Denes – Grupul parlamentar al UDMR, domnul Varujan Pambuccian (până la ora 12,50) – Grupul parlamentar al minorităţilor naţionale, şi domnul Gheorghe Barbu – secretarul general al Camerei Deputaţilor.

 

Invitaţi: doamna Ileana Maria Luncan – secretar general adjunct, domnul Valer Dorneanu – secretar general adjunct, domnul Gheorghe Iancu – şeful Departamentului Legislativ, domnul Georgică Tobă şi domnul Gabriel Stecoza – Departamentul Secretariatului tehnic, doamna Adriana Simion şi domnul Gheorghe Popescu – Direcţia pentru organizarea lucrărilor în plen, doamna Dana Bigan – Serviciul pentru lucrări în comisii, doamna Gabriela Enea – Direcţia pentru relaţii publice, doamna Diana Postică, domnul Paul Cătălin Botez şi domnul Răzvan Prişcă – consilieri Cancelarie Preşedinte.

 

*

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Cred că putem să începem. Suntem în cvorum.

Dacă la ordinea de zi aveţi observaţii. Nu aveţi.

 

PUNCTUL 1

Programul de lucru al Camerei Deputaţilor

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Programul de lucru al Camerei Deputaţilor.

Vă rog, domnul Nicolăescu.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:      

La program, doamna preşedintă, vreau să vă fac o propunere, şi anume: în ziua de marţi este ca de obicei fixat votul final pentru ora 12,30. Având în vedere că nu a fost vot final ieri, v-aş propune să puneţi de la ora 11,00, că sunt 110 proiecte de lege. Să avem timp să le facem în timpul normal.

Şi, uitându-mă pe ordinea de zi, nu mai sunt de dezbătut decât vreo 20 de puncte care se fac luni şi marţi în fugă.

Deci, cred că marţi la ora 11,00 poate fi fixat votul final.

 

Domnul Gheorghe Barbu:    

Atunci, facem aşa: 10,00 – 11,00 – dezbatere; 11,00 - vot final până la finalizare.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Perfect.

Şi, cum am stabilit, miercuri la ora 9,30 – dezbaterea şi votul asupra moţiunii de cenzură.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Şi luni, la ora 14,00, şedinţă comună.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bine.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Şi, atunci, Biroul va fi luni, la ora 13,00.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da.

În legătură cu minutele acordate grupurilor parlamentare, dacă sunt observaţii.

PD-L: 55, PSD+PC: 54, PNL: 31, UDMR: 10, Minorităţile naţionale: 6.

 

 

PUNCTUL 2

Ordinea de zi pentru şedinţele Camerei Deputaţilor

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

La ordinea de zi sunt probleme? Nu.

 

 

PUNCTUL 3

Notă cu privire la iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Aveţi o notă cu iniţiativele legislative, şi avem şi o solicitare de procedură de urgenţă pe Propunerea legislativă privind Statutul funcţionarului public parlamentar.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Doamna preşedintă, conform cutumei, nu este, iar această iniţiativă legislativă a fost preluată şi deja aprobată prin Legea 113.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Am înţeles. Deci nu.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Şi mai există o iniţiativă legislativă a dumneavoastră, doamna preşedintă, la suplimentare, la informare, ca să informăm pe colegii parlamentari din Biroul permanent, dar care trebuie să ajungă la Biroul permanent al celor două Camere.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Este vorba de afişarea pe site a prezenţelor. Modificarea Regulamentului.

 

 

PUNCTUL 4

Scrisoare din partea domnului Cristian Sorin Dumitrescu, preşedintele Grupului Ecumenic de Rugăciune din Parlamentul României

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Ştiţi că data trecută i-am solicitat domnului Cristian Dumitrescu să desemneze, consultându-se cu Grupul Ecumenic de Rugăciune, doi reprezentanţi oficiali, şi dânsul ne propune: chiar pe dumnealui, Cristian Sorin Dumitrescu, şi pe domnul deputat Miron Ignat.

Nu sunt observaţii.

Trecem mai departe.

 

Doamna Aurelia Vasile:    

Doamna preşedinte, ridic o problemă: am trecut de ordinea de zi, dar este problema acelei iniţiative a IMM-urilor, cunoscută sub denumirea de „industria berii”.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Este în mapă.

 

Doamna Aurelia Vasile:    

Bun.

 

PUNCTUL 5

Materiale pe linia relaţiilor parlamentare externe

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Avem materiale pe linia relaţiilor parlamentare externe.

 

1. Participarea la reuniunea comună a Comisiilor APCE pentru probleme sociale, sănătate şi familie şi pentru mediu, agricultură, probleme locale şi regionale (Londra, 11-12 iunie 2009)

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Participarea la reuniunea comună a Comisiilor APCE pentru probleme sociale, sănătate şi familie şi pentru mediu, agricultură, probleme locale şi regionale – Londra, 11-12 iunie.

Nu sunt probleme.

 

2. Participarea la lucrările Comisiei pentru migraţii, refugiaţi şi populaţie a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei

(Paris, 27 mai 2009)

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Participarea la lucrările Comisiei pentru migraţii, refugiaţi şi populaţie a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei.

Nu sunt probleme.

 

3. Deplasarea în Republica Moldova a domnului deputat

Tudor Panţîru, 7-10 mai 2009

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Deplasarea în Republica Moldova a domnului deputat Tudor Panţîru. Este colegiul dânsului.

 

4. Deplasarea în Israel a domnului deputat

Iosif Koto, 24-28 iunie 2009

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Deplasarea în Israel a domnului deputat Iosif Koto, care este ales în circumscripţia electorală.

Domnul secretar general, vă rog.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Vă rog să vă uitaţi cu atenţie pe acest memorandum.

Vă voi spune înainte de orice că domnul deputat are dreptul să meargă lunar – face parte din zona Orientul Mijlociu. Problema este de costuri şi de solicitare. Poate că se aprobă într-un anume mod şi, atunci, facem un deviz obişnuit, normal, ca pentru orice deplasare, după părerea mea. Asta este tot.

Aici este trecută şi suportarea bagajului excedentar. Înţeleg că vrea să ducă nişte cărţi.

În sfârşit, eu nu vreau să fac aceste aprecieri, dar vă rog să vă uitaţi cu atenţie pe memorandum.

Ca drept, există, conform memorandumului aprobat în Biroul permanent – o dată pe lună în zona în care dumnealui este deputat.

 

Doamna Aurelia Vasile:    

Doamna preşedintă, eu propun să se respecte întocmai memorandumul care a fost aprobat, şi secretarul general aduce la cunoştinţă deputatului ce poate şi ce nu.

 

Domnul Ioan Oltean: 

Deci în acelaşi condiţii în care pleacă şi colegul nostru în Moldova, fără alte obligaţii în plus din partea Camerei Deputaţilor.

 

Doamna Aurelia Vasile:    

Domnule vicepreşedinte, eu am propus să se respecte întocmai memorandumul aprobat de noi, iar secretarul general ştie ce are de făcut şi aduce la cunoştinţa fiecăruia.

 

5. Participarea la cea de-a XV-a ediţie a Turneului European Interparlamentar de Tenis, 12-14 iunie 2009

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mai avem un memorandum intern  - Turneul European Interparlamentar de Tenis.

 

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

Doamna preşedintă, mi se pare totuşi un pic excesiv.

Este vorba totuşi de o oarecare decenţă, în contextul în care suntem cu toţii.

Mie mi se pare excesivă solicitarea.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Am o datorie să vă spun: Parlamentul are două acţiuni de natură sportivă: una este pe fotbal, şi au diverse relaţii şi se duc într-un fel pe o reciprocitate – cheltuiesc mai puţini bani sau aproape deloc de la Parlament, şi una este pe tenis, unde de ani de zile Parlamentul României a fost ba câştigător, ba pe locul doi de când există.

Există însă şi variante acceptabile după părerea mea: dacă domnii parlamentari şi dumneavoastră veţi decide, putem să le asigurăm, să spunem, transportul, şi dumnealor să aibă restul – hoteluri, diurne. Sau: să asigurăm numai ceva şi se duc dumnealor cu maşinile.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog.

 

Doamna Aurelia Vasile:    

Mulţumesc.

Eu cred că acolo unde trebuie să nu avem dezbateri şi reţineri avem dezbateri şi reţineri, iar acolo unde ar trebui să fim atenţi privind reducerile cheltuielilor suntem mână largă.

Este o acţiune parlamentară. Este vorba de o acţiune unde Parlamentul României participă de ani şi ani, unde şi noi am fost gazde.

Dăm tot felul de gratuităţi la toate ONG-urile, la toate activităţile. Cred că până acum avem peste 50 de gratuităţi date pentru săli, expoziţii şi altele, şi, în condiţiile în care trebuie să fie o acţiune de reprezentare a Parlamentului, stăm şi ne gândim.

Cred eu că pentru o astfel de deplasare nu putem să dăm transportul şi să nu dăm cazare, sau invers.

Deci dacă ne retragem, ne retragem de tot şi, atunci, nu mai participăm cu nimic din punct de vedere al activităţii în care Parlamentul României prin reprezentanţii săi poate să participe.

Deci totdeauna au fost publicitare, totdeauna am fost reprezentaţi, nu înţeleg de ce să nu fim acum.

Că o fi mai mult cu 3 lei sau cu 10 lei, nu ştiu, vom face socoteala, dar eu cred că trebuie să participăm în condiţiile civilizate.

Trimitem parlamentari acolo şi unde să se cazeze?

 

Domnul Varujan Pambuccian:  

Eu cred că doamna Aura Vasile are mare dreptate.

În general, tendinţa văd că este aceea de a tăia resurse şi nu aceea de a găsi resurse, şi din punctul acesta de vedere eu cred că de acum înainte ar trebui să fim mult mai atenţi la solicitările de spaţiu. Noi chiar avem o resursă aici.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Nu este o resursă pentru bugetul Camerei.

 

Domnul Varujan Pambuccian:  

Ba eu cred că am putea să o transformăm într-o resursă dacă am face lucrul acesta.

Este mult mai bine să facem aşa, să căutăm resurse, decât să încercăm să tăiem din ceea ce avem.

Eu cred că are dreptate doamna Aura Vasile.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dar v-aş invita totuşi, pentru că suntem oameni care facem bugetul aici, să nu mai folosim tipul acesta de discurs, pentru că ceea ce produce CIC-ul nu intră în buget, să transferăm nişte cheltuieli aici.

 

Domnul Varujan Pambuccian:  

Eu am înţeles lucrul acesta, dar este în puterea noastră.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Şi eu vă mai spun un lucru, ca părere personală: în loc să trimit patru parlamentari care să joace tenis în străinătate, prefer să organizez nişte evenimente care să ne ajute per ansamblu, să îmbunătăţim imaginea Parlamentului. Sau să fie un for de dezbatere aici. Mi se pare un lucru mult mai constructiv.

 

Domnul Varujan Pambuccian:  

Nu. Aici, referitor la argumentul pe care îl spunea off-record doamna Aura Vasile, nu ştiu dacă presa scrie mai mult sau mai puţin. Mie mi se pare importantă chestiunea de principiu, adică eu cred că este mult mai important să căutăm resurse, şi stă în puterea noastră să le creăm, decât să ne gândim cum să nu pierdem din puţinul pe care îl avem.

Nu mă raportam cu discursul acesta nici la nu ştiu ce turneu de tenis, nici la plecarea unui parlamentar în teritoriu; mă raportam la faptul că, repet, este în puterea noastră să generăm resurse pentru Cameră. Şi poate ar fi bine să avem o discuţie dedicată chestiunii acesteia.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

CIC-ul nu-i o sursă.

 

Domnul Varujan Pambuccian:  

Nu am spus că CIC-ul este. Am spus că este în puterea noastră să generăm resurse.

Avem şi noi spaţiile Camerei pe care nu le are CIC-ul şi pe care nu le-am folosit, din câte îmi amintesc, niciodată.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Cred că s-a reţinut ideea. V-aş ruga din inimă. Suntem în pericol să nu mai avem cvorum şi mai avem aici multe lucruri. Luaţi o decizie.

 

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

Vreau doar să spun un singur lucru: sunt absolut de acord cu ceea ce spune domnul Pambuccian, sunt pe jumătate de acord cu ceea ce spune doamna Aura Vasile, în sensul că, evident, trebuie să fim de acum mult mai atenţi în privinţa resurselor atrase, dar, iertaţi-mă, una este una, alta este alta.

Una este ce facem noi cu sălile şi cât suntem noi de abili să scoatem venituri din ele, şi alta este acest memorandum şi această cerere.

Sigur, va fi o decizie pe vot.

Din punctul meu de vedere, această acţiune nu este o acţiune parlamentară; este o acţiune a unor parlamentari care s-au constituit într-o echipă şi se duc şi joacă. Foarte bine, îi felicit, le doresc succes. Dar, din punctul meu de vedere, nu este o acţiune parlamentară în sensul strict al Regulamentului, şi suma iarăşi mi se pare excesivă. Este vorba totuşi de 30 de mii de lei. Totuşi, nu-i o sumă mică. Este o sumă, dacă nu mă înşel, undeva peste 10 mii de franci elveţieni.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Doamna preşedintă, este în perioada 12-14 iunie. Mai avem timp să o discutăm. Eu vă propun să o amânaţi, să se gândească toată lumea la acest subiect.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Oltean, apoi doamna Aura Vasile.

 

Domnul Ioan Oltean: 

Eu aş sugera eventual, dacă chiar vor trebui să plece, ca numărul celor care vor pleca să nu fie patru, ci să fie doi. Doi tenismeni buni sunt suficienţi.

 

Doamna Aurelia Vasile:    

Doamna preşedintă, eu cred că din ţânţar facem armăsar, iar domnul coleg ştiu că face parte din loturile sportive ale Camerei Deputaţilor.

Deci doi nu pot să plece pentru că cunoaştem că există şi echipa de dublu, deci în cel mai rău caz trebuie să fie trei.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Propun să votăm sau să amânăm.

 

Doamna Aurelia Vasile:    

Eu vă rog să o aprobaţi.

Haideţi să o aprobăm.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă propun să o amânăm pentru şedinţa următoare.

 

6. Participarea la cea de-a XXII-a Adunare Regională a Adunării Parlamentare a Francofoniei – APF

(Saint-Helier, Jersez, Marea Britanie, 22-24 aprilie 2009)

Material pentru informare.

 

7. Participarea la partea a doua a Sesiunii ordinare a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (Strasbourg, 27-30 aprilie 2009) şi la seminarul de informare organizat de Secretariatul general al APCE (25 aprilie 2009)

Material pentru informare.

 

Materiale de la Direcţia Afaceri Europene

 

1. Vizita oficială a comisiei pentru integrare europeană din Rada Supremă a Ucrainei 6-7 mai 2009

S-a aprobat.

 

PUNCTUL 6

Solicitarea Centrului de Asistenţă pentru Organizaţii Neguvernamentale

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Avem un memorandum intern, solicitarea Centrului de Asistenţă pentru Organizaţii Neguvernamentale, între 11-13 mai, Forumul Internaţional al Organizaţiilor Neguvernamentale din România.

 

Domnul Varujan Pambuccian:

Doamnă preşedinte, asta este de fapt singura noastră problemă. Noi, tot timpul avem discuţii interminabile cum să nu cheltuim bani, dar nu alocăm niciodată timp unei discuţii de cum să facem nişte bani în plus, ca să nu mai discutăm foarte mult despre cum să nu cheltuim bani. Eu cred că asta este singura problemă pe care o avem.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Sunt de acord cu dumneavoastră să purtăm această discuţie.

Deocamdată, eu cred că este un eveniment care s-a organizat timp de doi ani de zile, reuneşte toate ONG-urile sau, în orice caz, o mare parte din ONG-urile din România. Dar rămâne la latitudinea dumneavoastră.

 

Doamna Aurelia Vasile:  

Doamna preşedinte, vă daţi seama că nu votez, dar aveţi votul meu pentru această acţiune.

Dar mă deranjează felul în care se pun problemele. Atunci când este vorba de un parlamentar apare, de fiecare dată, restricţie, iar pe de altă parte nu. Deci este obligatoriu să avem grijă şi de parlamentari, pentru că există şi parlamentari în Parlamentul României!

 

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

De principiu, doamna preşedinte, cel puţin în acest an, nu cred că mai trebuie să mai acceptăm gratuităţi cu largheţe. Nu cred!

 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Doamna preşedinte, de câte ori avem discuţii de genul acesta ne gândim ce păţim. Haideţi să vedem ce păţim dacă nu le dăm şi le dăm cu bani. Aceste ONG-uri au bani, dar haideţi să vedem, chit că le punem o sumă modică, o sută de lei, dar să fie ceva, să se vadă că nu este gratuit. Este un fel de obişnuinţă.

 

Doamna Aurelia Vasile:  

Spun încă o dată colegilor mei, este un angajament al preşedintei şi de data aceasta o să fim de acord şi, poate, luăm în calcul ceea ce a spus colegul Pambuccian, pentru a face o discuţie odată.

 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Pentru că v-aţi angajat dumneavoastră, dar data viitoare nu le mai facem!

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Deci s-a aprobat.

 

PUNCTUL 7

Aprobarea Normativului privind utilizarea parcului auto central al Camerei Deputaţilor

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Aprobarea normativului pentru utilizarea parcului auto.

 

Domnul Gheorghe Barbu:      

Pe scurt, este o solicitare făcută, la vremea controlului, de Curtea de Conturi, o propunere pe care au făcut-o şi dumnealor, să fie aliniat cu cel de la Senat, nu pe maşină ci pe postul pe care îl deserveşte. Una peste alta, consumul este redus per total an cu 4000-5000 de litri la combustibil, a fost avizat de domnul chestor de resort şi vă rog, dacă aveţi amabilitatea, să îl aprobaţi.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Doamna Aura Vasile şi apoi domnul Pambuccian.

 

Doamna Aurelia Vasile:  

Am citit materialul, chiar m-am aplecat asupra lui, consider că este o orientare corectă, răspunde la toate întrebările sau la toate sarcinile lăsate de Curtea de Conturi, este , într-un fel, şi o egalizare, dacă vreţi, cu normele care sunt la Senat şi care, teoretic, adună tehnic vorbind, anumite probleme faţă de care, în general, cei de la Serviciul transporturi se loveau, în ideea în care se ţineau evidenţele fizic, pe fiecare maşină, în condiţiile în care propun aceste norme şi, teoretic, anexele sunt explicative şi foarte corecte. Deci pe cantităţile respective, normal că se respectă cartea tehnică, se respectă ordonanţa cu toate modificările ei, privind locul în care este încadrat Parlamentul în Ordonanţa nr.80/2001, cu toate modificările ei. De asemenea, normativul ministrului apărării naţionale, unde ne încadrăm, conform Ordonanţei 80. Deci materialul răspunde bine la toate prevederile.

 

Domnul Varujan Pambuccian:

Legat de parcul auto, este o chestiune pe care eu am mai spus-o şi în anii trecuţi şi deja devine critică. Parcul auto este foarte vechi şi, din cauza aceasta, consumurile sunt mai mari decât ar trebui să fie, şi pentru că modelele sunt vechi şi pentru că, între timp, uzura lor a produs acest lucru, iar cheltuielile cu întreţinerea lor sunt mari.

După părerea mea, oricât de nepublicitar sună acum, cred că ne-ar costa mai puţin să reînnoim parcul auto decât să-l târâm aşa! Sigur, poate să dea bine să nu facem acest lucru dar, în orice caz, o să dea din ce în ce mai prost în bugetul Camerei. După părerea mea, şi astea sunt chestiuni pe care ar trebui să le discutăm.

Repet, parcul este învechit şi ne costă mai mult decât merită întreţinerea acestui parc auto. Poate că ar fi bine, unul dintre chestori, să ne facă o prezentare, în Biroul permanent, şi, dacă ajungem la concluzia că este mai ieftin să îl înlocuim, indiferent de ce poveşti or să apară, de ce legende urbane or să se genere în jurul chestiei ăsteia, este bine să o facem, că ne costă mai puţin.

 

Domnul Kelemen Hunor:  

Sunt de acord cu cele spuse de Varujan şi noi am făcut această prezentare la începutul anului, când am prezentat bugetul şi era o propunere, pentru că, într-adevăr, parcul este învechit şi trebuia înlocuit. Dar în buget nu a fost cuprins, Guvernul nu a acceptat şi anul viitor ar trebui să vedem dacă se poate, pentru că, într-adevăr, în această clipă costurile sunt foarte, foarte ridicate. Ar fi fost bine să mergem pe varianta propusă în proiectul de buget şi neagreat de guvern, dar în acest an nu cred că se mai poate reveni. Eu aş vrea să revenim, dar pentru anul viitor.

 

Domnul Varujan Pambuccian:

Problema nu este ca să revenim anul acesta, problema este ca măcar anul viitor să facem acest lucru, pentru că ne va costa din ce în ce mai mult.

 

Domnul Kelemen Hunor:  

Aşa este! Şi este prevăzut în lege, cu excepţia doamnei Udrea, dar asta este!

 

Domnul Gheorghe Barbu:       

În principiu, nu ştiu dacă este aşa, dar ca idee am să vă spun următoarele. S-a prezentat aici, cu excepţia maşinilor din teritoriu ale parlamentarilor, care în acest an fac cinci an, totul ar trebui înlocuit sau aproape tot.

Problema este în felul următor, să existe tăria şi solidaritatea ca să putem, în anul viitor şi condiţiile economice să ne permită. Acum, este o lege care interzice ....

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Haideţi să discutăm pe bugetul din acest an!

Înţeleg că memorandumul întruneşte susţinerea dumneavoastră. Domnul Pardău are o singură întrebare să vă adreseze.

 

Domnul Dumitru Pardău:

Şi mie mi se pare documentul bine întocmit, nu am nici un comentariu pe fond, în schimb, am o sugestie şi, în acelaşi timp, o întrebare. La pagina 2, punctul 1.9. se spune ... pentru transportul organizat al deputaţilor între aeroporturi, gări, hoteluri şi Palatul Parlamentului se vor utiliza vehicule de transport persoane cu capacitate mare... Cred că ar trebui să se spună „de regulă” că este posibil să meargă doar patru parlamentari la aeroport. Este o sugestie, nu ştiu!

Şi la punctul 1.13. e vorba de doar o întrebare, se spune ... Clubul Parlamentarilor va utiliza un autoturism, conform anexei nr.1.

Nu ştiu cu ce se ocupă şi cine este, asta este toată problema.

 

Domnul Gheorghe Barbu:       

El este aprobat, are un regulament propriu şi, prin hotărârea Biroului, noi facem anumite lucruri ca: plătim energia electrică, gaz metan şi punem un autoturism la dispoziţie.

 

Domnul Dumitru Pardău:

Întrebarea era în paralel cu ceea ce s-a discutat mai devreme, nu ştiu dacă este atât de benefic acest club pentru bugetul Camere. Nu ştiu cu ce se ocupă!

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Toată lumea este de acord cu normativul prezentat?

Mulţumesc.

Trecem mai departe.

 

PUNCTUL 8

Scrisoare din partea Federaţiei Naţionale a Sindicatelor din Industria Alimentară

 

PUNCTUL 9

Scrisoare din partea Patronatului Societăţilor Independente Producătoare de Bere din România

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Este vorba de două solicitări, din partea Sindicatelor din Industria Berii şi Patronatelor Independente producătoare de Bere

 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Doamna preşedinte, este o situaţie care părea, la o privire de ansamblu, că este o treabă particulară, dar nu este, ar trebui promovată, amestecă berea cu alcoolul. Într-adevăr, sunt firme mici, care nu au capacitatea să funcţioneze, faţă de cele mari, şi cred că ar trebui promovată. Vă dau şi o situaţie, acum, chiar la Galaţi este o fabrică care se închide, pentru că, în Codul fiscal s-a confundat producţia cu capacitatea, capacitatea este capacitate şi, dacă nu faci bere la capacitate, plăteşti de nu te mai vezi!

 

Doamna Aurelia Vasile:  

Şi noi susţinem să luăm în dezbatere şi, teoretic, să punem şi pe ordinea de zi.

Teoretic, acest proiect de lege vine pe linia Programului acestui guvern pentru promovarea IMM-urilor, pentru promovarea industriei autohtone. Solicitările şi instituţiile la care se face referire sunt instituţii româneşti. Se cunoaşte că unele sunt din zone unde, teoretic, alte locuri de muncă nu avem şi cred eu că trebuie să ţinem cont de politica guvernului.

 

Domnul Gheorghe Barbu:       

Doamna preşedinte, numai un moment, dacă îmi permiteţi.

Ea este la punctul 8 de pe ordinea de zi, este cererea de reexaminare care a fost respinsă şi ulterior, în 18.06.2008, s-a hotărât reluarea dezbaterilor privind solicitarea reexaminării, după consultarea liderilor grupurilor parlamentare şi nu s-a mai întâmplat nimic de atunci.

Deci din această poziţie pornim.

 

Doamna Aurelia Vasile:  

Într-adevăr, la momentul respectiv au fost consultaţi liderii, în acel moment, Grupul UDMR nu a fost de acord, pe acel moment şi PNL -ul a fost de acord. În acest moment, cred că putem să deblocăm şi dumneavoastră, prin regulament, să aprobaţi, fiind pe ordinea de zi, în plen să aprobe retransmiterea la comisie.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Atunci, vom discuta în plen pentru a o retransmite la comisie.

 

PUNCTUL 10

Scrisoare din partea doamnei Mirela Vlad, PR Manager Agenţia de Comunicare HNC-Healthcare Communication

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Mai avem o solicitare din partea organizaţiei Healthcare Communication, care în data de 10 iunie vrea să sărbătorească Ziua învingătorilor de cancer aplaudând, în diverse instituţii, timp de un minut, solicitarea dumnealor fiind aceea de a ne ralia şi noi în acest program.

Eu, ceea ce am solicitat să vedem care este programul Camerei Deputaţilor la acel moment şi să vedem ora exactă la care se întâmplă, pentru că, probabil că vor vrea să facă la o singură oră toate aceste evenimente.

Este un semn de încurajare pentru cei care sunt bolnavi şi de solidaritate. Cred că este o acţiune şi frumoasă şi de ajutor.

Deci vă propun să agreăm, de principiu, şi să urmărim programul.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Mai avem o scrisoare din partea Institutului pentru Politici Publice.

 

Domnul Kelemen Hunor:  

Doamna preşedinte, am rugămintea, dacă se poate şi dacă colegii vor fi de acord, să discutăm înainte de IPP Memorandum-ul intern privind Programul de relaţii externe al Parlamentului României pentru anul 2009, revizuit.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Vă rog, sigur că da!

 

Domnul Kelemen Hunor:  

Este puţin mai important decât această solicitare a IPP-ului şi am impresia că ar trebui să îl discutăm înainte de IPP.

Deci propunerea Direcţiei generale afaceri externe, după rectificarea bugetului avizat şi deplasările externe, deci relaţiile internaţionale şi colegii au făcut o propunere, faţă de planul aprobat la începutul anului, sunt mici modificări, dar ne încadrăm, cu acest plan, în bugetul actual, dacă nu va fi rectificat din nou bugetul.

Eu vă propun să fiţi de acord cu acest memorandum intern, în condiţiile actuale ale bugetului Camerei Deputaţilor.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Vă mulţumesc.

Nu sunt observaţii. De acord cu memorandumul? Toată lumea de acord? Vă mulţumesc.

   

PUNCTUL 11

Scrisoare din partea Institutului pentru Politici Publice Bucureşti

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Deci avem o scrisoare din partea Institutului pentru Politici Publice Bucureşti. Să ştiţi că îmi este, într-adevăr, mie adresată, dar se adresează, această scrisoare, conducerii Camerei Deputaţilor.

 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Doamna preşedinte, apropo de dezbateri, întotdeauna noi ne dăm o imagine, din punct de vedere financiar, că parlamentarii suntem nişte cheltuitori, nu ştim cum să ne facem o imagine mai bună, care sunt cheltuielile. Dacă doresc, într-adevăr, o transparenţă totală, trebuie modificat şi Regulamentul şi modul în care este folosită suma forfetară, să spui în fiecare zi unde te-ai dus ...

 

Doamna Roberta Alma Anastase:      

Deci să ne lămurim, noi trebuie să dăm un răspuns acestei scrisori, iar eu, pentru că este o scrisoare adresată conducerii Camerelor, în speţă, Camerei Deputaţilor, eu vă cer sprijinul să dăm un răspuns la această scrisoare.

Deci cer sprijinul liderilor de grup ca să îmi propuneţi o formulă de afişare pe site, în condiţiile legii şi a schemei de informaţii care apare acolo, în termen de două săptămâni.

 

Domnul Ioan Oltean: 

Doamna preşedintă, dacă îmi permiteţi, eu aş ruga să fim foarte atenţi. Informaţiile acestea sunt de mulţi ani solicitate.

Orice fel de refuz din partea noastră creează şi mai multă suspiciune.

Eu cred că sunt informaţii pe care va trebui să le vedem şi să le dăm.

Încheiem un capitol de ani de zile pus în discuţie şi în dezbateri, care creează asupra noastră o mare suspiciune în ce priveşte cheltuirea banului public.

Nimeni dintre noi nu fură aceşti bani.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Corect.

 

Domnul Ioan Oltean: 

Nu-i furăm. Îi cheltuim, şi ştim cum. Şi cheltuielile care se fac pot să fie afişate, şi am încheiat un capitol în raporturile noastre cu societatea civilă.

Dar, sigur, să stabilim exact.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Corect.

Deci în două săptămâni, domnul secretar general punându-vă la dispoziţie informaţiile necesare şi consultând grupurile, venim cu o formulă pentru publicarea pe site.

Vă mulţumesc. Am încheiat şedinţa.

 

*

Şedinţa s-a încheiat la ora 13,00.