STENOGRAMA

 

şedinţei comune a Birourilor permanente

ale Camerei Deputaţilor şi Senatului

din ziua de luni, 29 martie 2010

 

Şedinţa a început la ora 13,15.

Lucrările au fost conduse de doamna Roberta Alma Anastase, preşedintele Camerei Deputaţilor, asistată de domnul Mircea-Dan Geoană, preşedintele Senatului.

Au participat:

Camera Deputaţilor: domnul Ioan Oltean, domnul Adrian Năstase, domnul Mircea Duşa şi domnul Ludovic Orban – vicepreşedinţi, domnul Dumitru Pardău, domnul Valeriu Ştefan Zgonea şi domnul Mihai Alexandru Voicu – secretari, domnul Gheorghe Albu, domnul Nicolae Bănicioiu şi domnul Dan-Ştefan Motreanu – chestori; domnul Mircea-Nicu Toader – Grupul parlamentar al PD-L, doamna Aurelia Vasile – Grupul parlamentar al Alianţei Politice a PSD+PC, doamna Ana Adriana Săftoiu – Grupul parlamentar al PNL, domnul Olosz Gergely (de la ora 13,35) – Grupul parlamentar al UDMR, domnul Ovidiu Victor Ganţ – Grupul parlamentar al minorităţilor naţionale, domnul Eugen Nicolicea – reprezentantul Grupului deputaţilor independenţi, doamna Ileana Maria Luncan şi domnul Valer Dorneanu – secretari generali adjuncţi.

Senat: doamna Anca-Daniela Boagiu, domnul Alexandru Pereş şi domnul Dan Voiculescu – vicepreşedinţi, domnul Gheorghe David, domnul Orest Onofrei, doamna Doina Silistru şi domnul Cornel Popa – secretari, domnul Constantin Dumitru şi domnul Verestoy Attila –­­­ chestori, domnul Constantin-Traian Igaş – Grupul parlamentar al PD-L, domnul Puiu Haşotti – Grupul parlamentar al PNL, domnul Andras-Levente Fekete-Szabo – Grupul parlamentar al UDMR, domnul Liviu Câmpanu - Grupul parlamentar mixt, domnul Ion Moraru – secretarul general al Senatului şi domnul Constantin Dan Vasiliu – secretar general adjunct al Senatului.

Invitaţi: domnul Valentin Adrian Iliescu – şeful Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul.

Camera Deputaţilor: domnul Georgică Tobă şi domnul Gabriel Stecoza – Departamentul Secretariatului tehnic, doamna Adriana Simion şi domnul Gheorghe Popescu – Direcţia pentru organizarea lucrărilor în plen, doamna Nicoleta Laura Riteş – Direcţia proceduri legislative, sinteze şi evaluări, domnul Constantin Bantaş - Serviciul pentru lucrări în comisii, doamna Gabriela Enea - Direcţia pentru relaţii publice, şi domnul Răzvan Prişcă – consilier Cancelarie Preşedinte.

Senat: domnul Gabriel Sterea, doamna Simona Paraschiv şi doamna Diana Antonescu – consilieri, doamna Veronica Iacob – Direcţia pentru organizarea şedinţelor în plen, doamna Elena Diaconu – Serviciul pentru lucrările Biroului Permanent şi doamna Mihaela Ciochină – Direcţia proceduri parlamentare, sinteză şi evidenţă legislativă.

 

*

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă propun să începem.

Dacă la ordinea de zi aveţi propuneri de modificare. Nu aveţi.

Atunci, intrăm în primul punct.

 

PUNCTUL 1

Stabilirea datei pentru şedinţa comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului

- Ordinea de zi pentru şedinţa comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului (rămasă de la ultima şedinţă comună a celor două Camere)

- Lista problemelor care fac obiectul şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

La primul punct este vorba de stabilirea datei pentru şedinţa comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului.

Aşa cum ştiţi, din lipsă de cvorum a fost suspendată, şi ea trebuie reluată.

Vă reamintesc faptul că mâine avem o şedinţă a Camerei Deputaţilor şi Senatului cu domnul Strauss-Kahn de la Fondul Monetar Internaţional. Ea este programată la ora 12,30. Şi eu şi domnul preşedinte Geoană am avut discuţii cu domnul Isărescu. Avem o constrângere de timp pe care aş vrea să o luăm în considerare în sensul în care la ora 12,30 chiar trebuie să înceapă dezbaterea respectivă, deci va trebui să avem o mobilizare foarte bună.

Săptămâna trecută, când ar fi trebuit să ne vedem în şedinţa Birourilor reunite, vorbeam cu domnul preşedinte Geoană – poate ar fi foarte bine să reluăm şedinţa noastră suspendată de la ora 9,00 sau de la ora 10,00 – în felul acesta avem şi mobilizarea să îl ascultăm pe domnul Strauss-Kahn, după care să revenim la ordinea noastră de zi. Este o propunere pe care vă rog să o luaţi în considerare.

Şi încă o rugăminte în legătură cu şedinţa de mâine: dacă se poate, înţeleg că şi cu domnul Adrian Năstase s-a discutat acest aspect, să renunţăm la acele intervenţii din partea grupurilor parlamentare.

Acestea sunt lucrurile pe care în momentul de faţă le ştiu şi, până a intra în lista problemelor pentru completarea ordinii de zi, aş vrea ca întâi să discutăm asupra aspectelor tehnice, după care asupra ordinii de zi şi a tuturor problemelor pe care le avem restante.

Domnul preşedinte Geoană.

 

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Sunt două lucruri: în primul rând, dacă modificăm decizia Biroului permanent reunit de săptămâna trecută, în care, după o discuţie uşor contradictorie, s-a convenit cu titlu de excepţie ca directorul general al Fondului Monetar să fie primit la nivelul unui şef de stat. Discuţiile pe care le cunoaştem au condus la o concluzie legată de acceptarea de către o majoritate de membri ai Biroului permanent reunit a acestei situaţii, plus evident o situaţie de luări de cuvânt limitate în timp.

Evident, există o constrângere de program, dar continui să cred că va trebui să fie decizia fiecărui grup parlamentar – dacă doreşte sau nu doreşte să folosească acel lucru, şi intuiesc că cei care sunt în arcul majoritar probabil că nu vor folosi, pentru a putea să optimizeze programul oaspetelui României; dar eu, unul, m-aş simţi oarecum într-o situaţie dificilă, ca coleg care a încercat să încurajeze găsirea unei soluţii echilibrate, să negăm şi să luăm dreptul minimal al grupurilor parlamentare de a interveni. De aceea, eu, unul, cred că ar trebui să rămână decizia de săptămâna trecută, comunicând colegial că există o problemă de constrângere de program. Noi avem o mică primire la nivelul celor doi preşedinţi de Camere la început; vom strânge şi noi cât putem, nu vrem să facem din asta o platformă de comunicare, ci este un gest de minimă curtoazie pentru un om influent, un om important. Dar cred că ar fi foarte greu, din punctul meu de vedere, să fie o simplă prezenţă şi care să nu ocazioneze o conversaţie, sau, dacă pe baza acestei prezenţe, dorim să îl avem pe primul-ministru şi să ne spună puţin mai în detaliu.

Din informaţiile pe care le am, înţeleg că discursul domnului Strauss-Kahn va fi un discurs eminamente pozitiv, va fi un discurs despre evoluţiile globale, despre evoluţiile economiilor europene şi economiilor emergente din UE şi nu numai.

Dar cred că, într-un fel, o dezbatere pe o temă atât de importantă cum este stadiul îndeplinirii Acordului cu Fondul Monetar şi costurile şi avantajele unui astfel de acord ar trebui să existe într-o formă sau în alta, pentru că, altfel, ne transformăm într-un simplu spaţiu de decor politic.

De aceea, eu aş lăsa mai degrabă la latitudinea fiecărui grup parlamentar să-şi folosească sau nu timpul respectiv – un timp minimal. Mi-ar fi greu să mă întorc de la o decizie pe care am luat-o cu toţii ca o formulă echilibrată săptămâna trecută.

Al doilea comentariu cu privire la restul agendei de mâine: sunt lucruri care sunt cu adevărat restante, şi trebuie să le găsim o rezolvare. Sunt probleme care preocupă şi alte grupuri parlamentare, inclusiv Grupul PNL cu privire la completarea unor delegaţii şi aşa mai departe.

În ceea ce priveşte atmosfera extrem de tensionată şi extrem de plină de încărcătură politică, până la urmă, din jurul subiectului TVR în principal pe care am sesizat-o săptămâna trecută în plen, îmi este teamă că dacă o aducem mâine, nu spun să nu o programăm – suntem cu toţii oameni politici raţionali şi ştim că la un anumit moment există o majoritate în Parlament care probabil că va conduce către o astfel de situaţie, deci eu, unul, aş descuraja ideea de a avea mâine un subiect foarte controversat şi care ne va duce din nou către o dezbatere polemică în timpul unei vizite atât de importante.

De aceea, poate reuşim să facem mâine – este o sugestie bună să mai avem ceva teme care să genereze prezenţa membrilor Parlamentului din ambele Camere, pentru a putea să fim siguri că avem totuşi o prezenţă decentă la vizita pe care o vom avea mâine, şi dacă am putea să stabilim un plen reunit – să stabilim cu dată clară, certă, ca să nu avem dificultăţi.

Deci, eu, unul, aş descuraja mâine cuplarea unor teme care ne despart şi despre care este clar că sunt interese politice diferite, şi nu aş dori o atmosferă în Parlament care să conducă eventual şi la o atmosferă negativă în timpul vizitei domnului Strauss-Kahn.

Dacă vrem să fim gazde bune, eu aş sugera să avem mâine o agendă care să fie completată cu lucrurile care sunt necontroversate, care să permită să deblocăm nişte situaţii pe care trebuie să le deblocăm – suntem întârziaţi, şi să stabilim un plen reunit cu o agendă care să includă inclusiv temele mai controversate într-o altă zi decât ziua în care vine un oaspete important. Chiar dacă avem puncte de vedere diferite faţă de implicarea Fondului, de rezultatele acestui Acord, nu contează; am decis să fim gazde bune.

Deci eu aş încerca să merg către o formulă de acest gen  pentru a putea să protejăm atmosfera din Parlament de mâine. Pentru că, dacă intrăm într-o temă controversată încă de la început, putem să fim siguri că acest lucru se va răsfrânge; asta este viaţa politică. Dar nu cred că ar fi un lucru bun pentru mâine să amestecăm cele două subiecte.

Astfel, aş fi de acord cu ideea completării cu temele care sunt teme de rutină şi teme care sunt deja restante pentru noi, şi să putem stabili un plen reunit cu agenda - inclusiv cu cea mai controversată - cât de aproape se poate; evident, trebuie să consultăm şi opinia Biroului reunit pentru acest subiect. Acesta ar fi instinctul meu, şi sfatul meu, şi sugestia mea pentru acest moment.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog, domnul Adrian Năstase.

 

Domnul Adrian Năstase:

În legătură cu discursul domnului Strauss-Kahn, noi am luat o anumită decizie şi, sigur, este greu să o modificăm acum, dar cred că putem să ţinem seama de constrângerile de timp şi fiecare dintre grupuri să se auto-reţină în legătură cu această chestiune.

Eu pot să vă spun că noi vom distribui astăzi o declaraţie în legătură cu relaţiile României cu Fondul Monetar, şi din acest punct de vedere eu cred că nu ar fi ceva în plus de adăugat la dezbaterea de mâine şi, atunci, în acest mod am acoperit practic nevoia de a expune o anumită chestiune. Vom trimite cu o scrisoare această declaraţie şi pentru domnul Strauss-Kahn şi pentru reprezentanţa FMI de la Bucureşti, şi cred că în acest mod, repet, am realizat ceea ce era un obiectiv de comunicare.

În legătură cu celelalte subiecte, cred că domnul Duşa are dreptate, şi vă va spune – există o chestiune importantă de care va trebui să ţinem totuşi seama în ceea ce priveşte organizarea agendei pentru această săptămână.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulţumesc.

Domnul Duşa.

 

Domnul Mircea Duşa:

Doamnă preşedinte, sigur, ne propuneţi ca mâine să avem plen reunit cu ordinea de zi care va fi stabilită, dar, plecând de la acest lucru, trebuie să realizăm un astfel de program al Camerei ca astăzi sau mâine cel târziu să se dea vot final pe nişte proiecte de legi, care trec tacit. Sunt foarte importante şi, dacă se va întâmpla acest lucru – să treacă tacit, va ieşi un mare scandal.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Asta este treaba noastră la Cameră – astăzi după-amiază, de exemplu, să avem sesiune de vot final. Care este problema?

Avem şedinţa de la ora 14,00.

Nu este nici un fel de problemă, că noi avem Birou permanent după această şedinţă. Aici suntem absolut în regulă.

Domnul Ioan Oltean.

 

Domnul Ioan Oltean: 

Doamnă preşedinte, domnule preşedinte şi stimaţi colegi, în ceea ce priveşte intervenţia în plenul reunit a celor două Camere a domnului director de la Fondul Monetar Internaţional, probabil că probleme nu sunt şi ne punem de acord asupra derulării într-un mod pozitiv a acestei întâlniri.

Eu, însă, cred că se impune în mod absolut obligatoriu ca pe ordinea de zi de mâine să se regăsească problemele care au fost atât de controversate săptămâna trecută pentru că, dacă astăzi convenim ca pe ordinea de zi să fie înscrise, nu văd ce altă chestiune ar putea să ducă la o tensionare a dezbaterilor, pentru că săptămâna trecută întreaga discuţie s-a purtat doar în ceea ce priveşte înscrierea pe ordinea de zi, şi nu în ce priveşte oportunitatea dezbaterii proiectelor respective.

Sigur, dacă chiar credem că subiectele care vor fi înscrise sunt de natură a tensiona puţin dezbaterile, putem fixa şedinţa reunită să continue cu această ordine de zi după întâlnirea avută cu directorul Fondului Monetar Internaţional, până la epuizarea ordinii de zi mâine după-amiază, ca să evităm în ultimă instanţă şi existenţa unui climat, ştiu eu, neatractiv pentru intervenţia domnului director.

De aceea, eu susţin în numele Grupului parlamentar al Partidului Democrat-Liberal ca pe agenda de mâine să se înscrie temele care vizează Radiodifuziunea şi Televiziunea, chiar cu propunerea ca şedinţa să continue după intervenţia domnului director, şi nu înainte, ca să creăm până în acea vreme climatul propice unei dezbateri serioase.

Vă mulţumesc.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bine.

Haideţi să încercăm să formulăm o propunere.

Domnule secretar general, cât timp avem mâine alocat dezbaterii cu domnul Strauss-Kahn?

 

Domnul Ion Moraru:

Doamna preşedintă, conform propunerii BNR şi având în vedere şi decizia de data trecută, în jur de 35 de minute.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

De la ora 12,30.

 

Domnul Ion Moraru:

Da, de la ora 12,30.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Deci de la ora 12,30 la ora 13,15 se desfăşoară, şi de la ora 13,15 putem să intrăm în şedinţa comună a celor două Camere, după ce dumnealui părăseşte plenul.

Rămâne ca la Cameră să fie la ora 12,00 vot final, astfel încât oamenii să fie prezenţi în sală, că este mult mai bine aşa, şi este timp suficient să vină şi Senatul către noi.

Deci, de la ora 13,15 vom sta în şedinţă comună.

Decizia cu ora 12,00 este la noi, la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor.

Sunteţi de acord cu această variantă: de la ora 12,30 să fie plen comun cu domnul Strauss-Kahn, şi de la ora 13,15 – plen comun cu ordinea noastră de zi?

Vă rog.

 

Domnul Puiu Haşotti:

Doamna preşedintă, haideţi să lămurim: partidele pot interveni în urma discursului reprezentantului FMI?

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Astăzi îi vom comunica ceea ce eu spun că a reieşit deja din intervenţiile colegilor, cu apelul nostru către grupurile parlamentare de a se încadra în timpul efectiv şi, evident, cu constrângerile să spunem auto-impuse de grupurile parlamentare, să poată interveni. Dacă există grupuri care nu doresc să intervină, cu atât mai bine, dar de principiu este un lucru pe care l-am agreat.

Domnul secretar general.

 

Domnul Ion Moraru:

Mulţumesc, doamna preşedintă.

Am luat acum încă odată legătura cu BNR-ul şi ne-a comunicat ultima propunere a domniilor lor pentru domnul Strauss-Kahn - timpul alocat ar fi 12,50-13,20.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

În regulă.

Programul nostru este adoptat. Ideea este că după ce se termină această dezbatere putem să facem noi plenul reunit.

Deci rămâne ora 12,45, şi la ora 13,30 – plen comun.

Dacă este cineva împotrivă? Nu.

Abţineri? O abţinere - domnul Orban.

Doamna Aura Vasile.

 

Doamna Aurelia Vasile:    

Va fi o singură problemă – că vom avea probleme cu prezenţa în sală, pentru că, totuşi, de dimineaţă şi până la această oră va trebui să existe o pauză de un sandwich, de o apă minerală.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Eu v-aş propune, dar acest lucru îl vom discuta în şedinţa noastră de Birou permanent, ca noi să începem direct cu şedinţa de vot final, dacă reuşim să epuizăm astăzi părţile mai sensibile.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Doamna preşedintă, ca să înţelegem pentru o coerenţă a programului Camerei Deputaţilor şi Senatului: între 12,30 şi 13,30 este o zonă alocată, plus/minus, dezbaterii cu domnul director general al Fondului Monetar Internaţional. Înainte de această dată liderii grupurilor parlamentare şi Biroul permanent al Camerei vor stabili programului Camerei Deputaţilor, urmând ca la ora 13,30 şedinţa reunită a Camerei Deputaţilor şi Senatului să înceapă în procedura ordinii de zi pe care o stabilim după aceea. Am spus aceasta ca să înţeleg foarte bine.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Aşa este. Exact asta am şi spus. Este perfect.

Îi mulţumim domnului Zgonea.

Este în regulă.

Acum, haideţi să intrăm şi în Lista problemelor care fac obiectul şedinţelor comune ale Camera Deputaţilor şi Senatului.

Haideţi să intrăm în discutarea ordinii de zi pentru plen şi a Listei problemelor care fac obiectul şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului.

Vroiam să vă spun că în plen s-au mai ridicat două subiecte: raportul de activitate al CNA, care este la pct.3 – Rapoarte de activitate ale unor autorităţi sau instituţii publice.

 

Domnul Valeriu Zgonea:  

Doamnă preşedinte, am putea să discutăm şi raportul BNR. Raportul este depus, este o chestiune pozitivă. La poz.7.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Am luat ordinea de zi pe care am aprobat-o în plen şi m-am uitat pe lista problemelor din ce s-a discutat şi în plen şi atunci am spus că ar trebui introduse şi pct.3, care se află pe lista problemelor – rapoarte de activitate ale unor autorităţi – şi pct.18, cele două care vizează: unul – AGERPRES şi celălalt – CNA. Şi raportul BNR. Am înţeles.

 

Domnul Valeriu Zgonea:  

Pe acest principiu, doamnă preşedinte, stimaţi colegi, v-aş ruga – din informaţiile mele, mai există o şedinţă reunită săptămâna viitoare.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Este vorba de vizita domnului Buzek, pe 12.

 

Domnul Valeriu Zgonea:  

Poate că celelalte chestiuni, care au o vechime destul de mare, mă refer la toate rapoartele autorităţii din 2005 până în 2009, să le putem discuta atunci.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Iarăşi să facem tot aşa o şedinţă după aceea.

 

Domnul Valeriu Zgonea:  

Sau celelalte, eu ştiu, CNVM, care vine din 2007.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun, perfect.

Numai o secundă. Haideţi să reluăm un pic pe ordinea de zi.

 

Domnul Valeriu Zgonea:  

Măcar în principiu să fiţi de acord, ca să putem să discutăm acest lucru.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Absolut.

Domnul Haşotti.

 

Domnul Puiu Haşotti:

Vă mulţumesc mult de tot.

Doamnă preşedinte, pct.6, 10, 13, 14, 15 şi 16 au acelaşi obiect de fapt – modificări în componenţa unor delegaţii parlamentare. Chestia aceasta durează cinci minute; patru-cinci minute. Sunt chestiuni care trenează din luna octombrie, doamnă preşedinte.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Sunt absolut de acord cu dumneavoastră, domnule Haşotti.

 

Domnul Puiu Haşotti:

Vă propun să le punem primele pe ordinea de zi. Durează, vă repet, cinci minute. Şi sunt nerezolvate din luna octombrie. Sunt probleme cu reprezentarea parlamentară în delegaţii.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Am înţeles, dar la primul punct este un proiect de hotărâre, propunere de la preşedinte.

 

Domnul Puiu Haşotti:

De acord. Pe pct.2. Dar, după aceea, vă propun să vină punctele 6, 10, 13, 14, 15 şi 16. Vă repet, sunt chestiuni care trenează de mai bine de jumătate de an şi durează cinci minute, nu mai mult. Trebuie doar votul formal. Propun să fie trecute după pct.1.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Lăsăm pct.1.

 

Domnul Puiu Haşotti:

De acord.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Intră 6, 10, 13, 14, 15 şi 16, după care vine raportul de activitate.

 

Domnul Puiu Haşotti:

Nu. Pct.12 poate să vină după 16, să fie acestea, delegaţiile parlamentare, GRUI, toate chestiile adunate, Comisia Europeană.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun. Şi după care intrăm pe raportul de activitate al Societăţii Române de Radiodifuziune şi contul de execuţie, proiectul de Hotărâre pentru prelungirea mandatului şi pe urmă raportul de activitate al SRTV şi contul de execuţie, raportul Comisiei comune speciale pentru analizarea crizei intervenite... nu, după 4, să avem 5 şi 6 – CNA şi AGERPRES, pentru că sunt toate patru, da? După care să vină raportul Comisiei pentru analizarea crizei în funcţionarea justiţiei, 7 şi după care vin celelalte puncte aşa cum le-am stabilit.

Sunteţi de acord cu această ordine de zi în această formulă? Este cineva împotrivă? Nu. Abţineri? Nu.

Trecem la următorul punct pe ordinea de zi.

 

PUNCTUL 2

Notă privind reexaminarea Legii educaţiei naţionale, declarată ca neconstituţională prin Decizia Curţii Constituţionale nr.1557 din 18 noiembrie 2009

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Trebuie să o trimitem în fond către Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi a Camerei Deputaţilor şi a Senatului.

Termen de depunere a raportului: două săptămâni. Este în regulă? 14 zile.

 

PUNCTUL 3

Notă cu privire la iniţiativele legislative de competenţa şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Avem o serie de iniţiative legislative care urmează a fi transmise la comisii. Sunt proiecte de legi, văd, şi propuneri legislative. Eu zic că termenele de depunere ale rapoartelor să fie două săptămâni şi dumneavoastră calculaţi termenele de depunere a amendamentelor şi avizele pentru celelalte. De acord?

 

PUNCTUL 4

Propunere din partea Grupului parlamentar PSD+PC privind înlocuirea doamnei deputat Carmen Ileana Moldovan cu domnul deputat Florin Iordache în cadrul Delegaţiei Parlamentului României la APCE

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Merge către plen.

 

PUNCTUL 5

Comunicare din partea Grupului parlamentar PSD+PC privind înlocuirea domnului deputat Mihai Cristian Apostolache cu domnul deputat Angel Tîlvăr în cadrul Comisiei pentru afaceri europene a Parlamentului României

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

De asemenea.

 

PUNCTUL 6

Proiectul Regulamentului privind ordinea şi siguranţa la Palatul Parlamentului

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Trebuie să facem o hotărâre a Birourilor reunite, înţeleg.

Domnul Albu.

 

Domnul Gheorghe Albu:  

Doamnă preşedinte, este, evident, foarte importantă ordinea şi siguranţa în Palatul Parlamentului, dar eu cred că ar fi fost oportun să fie vizat şi de chestorii care răspund de acest lucru. Cel puţin la noi, la Cameră, există un chestor care răspunde clar, prin atribuţiunile speciale, de ordinea şi siguranţa Parlamentului şi măcar o lectură ar trebui. Nu ştiu dacă există şi la Senat.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Atunci, eu vă propun să amânăm acest punct până săptămâna viitoare la Birourile permanente reunite, pentru ca şi chestorii responsabili să se uite pe el. De acord? Bun.

Domnul vicepreşedinte Voiculescu.

 

Domnul Dan Voiculescu:

Doamnă preşedinte, pentru că tot suntem la capitolul acesta, nu ştiu cine trebuie să hotărască, probabil tot noi, să nu mai avem evenimente în Palatul Parlamentului cu mâncare gătită; miroase a mâncare după unele evenimente, numai parlament nu este! Vă rog eu foarte mult! Eu ştiu, poate se câştigă un ban, dar banul câştigat astfel nu este de natură să ne facă cinste. Mirosul nu vine de la restaurant, eu vorbesc de holuri; avem fel de fel de colocvii, seminarii, catering cu mâncare caldă, care nu face deloc cinste, miroase.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Am înţeles.

Secretariatul, vă rog să luaţi act de ceea ce spune domnul Voiculescu.

 

PUNCTUL 7

Informare privind participarea la Reuniunea UIP cu tema Rolul parlamentelor în promovarea egalităţii de gen şi a drepturilor femeilor, la 15 ani după Beijing (New York, 2 martie 2010)

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog să luaţi act.

 

PUNCTUL 8

Scrisoare din partea domnului Relu Fenechiu

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Eu vă propun să o trimitem la Comisia de statut, să ne dea un punct de vedere. De acord? Nu se opune nimeni.

Şi avem o serie de materiale pe linia Consiliului Naţional – CNCD – pentru combaterea discriminării. Le trimitem către comisiile care fac audieri.

Cu asta am epuizat ordinea de zi.

 

Domnul Verestoy Attila:

Doamnă preşedinte, permiteţi-mi să intervin.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da, vă rog, domnule Verestoy.

 

Domnul Verestoy Attila:

Avem o situaţie mai clară privind CNCD, pentru că, vedeţi, este totuşi un consiliu naţional care nu există în momentul de faţă şi mi se pare că nu putem arunca vina pe nimeni că nu am procedat conform legii şi conform normelor, pe care ni le-am creat şi ni le-am asumat. Eu nu ştiu de ce există o trenare a audierii. Am auzit că, la pct.19, se menţionează aici că nu se poate întruni ordinea de zi... pct.16. De repetate ori, noi, prin şi cu ajutorul domnilor secretari generali, am înştiinţat preşedinţii comisiilor să-şi facă datoria.

Aş vrea să aflăm, la nivelul Birourilor permanente reunite, în competenţa cărora intră această problemă, care este situaţia de la domnii preşedinţi, de ce nu prezintă un raport privind aceste audieri. Pentru că numai asta ne împiedică acum să punem pe ordinea de zi. Au fost programate de câteva ori. Eu ştiu că fiecare comisie are problemele ei. Marea problemă aici este că se adună trei comisii şi extrem de dificil a crea condiţiile ca toate comisiile să aibă şi majoritate, împreună să se adune şi să-şi facă treaba. Numai că nu fondul problemei, ci forma este cea care ne-a împiedicat să dezvoltăm această problemă. Şi ar fi de dorit, dacă la nivelul celor doi preşedinţi, aţi avea câte o discuţie directă cu preşedinţii comisiilor, care să vă spună ceea ce nouă nu ne este clar, când se adună, când îşi termină treaba şi când putem să punem la plen votul pentru componenţa Consiliului naţional.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

De acord. Vă mulţumesc.

 

Domnul Gheorghe David:

Pentru şedinţa de mâine să stabilim şi secretarii, ca să nu mai avem probleme în plen.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

De acord. Care sunt secretarii de la plen?

Din partea Camerei Deputaţilor este domnul Zgonea şi de la Senat domnul David.

 

Domnul Mircea Geoană:

Aş dori, de asemenea, în final, pentru a putea informa Birourile reunite cu privire la rezultatul întâlnirii pe care doamna preşedinte Anastase şi cu mine, împreună cu liderii grupurilor şi cu principalii specialişti pe probleme de modificare a Constituţiei, l-am avut săptămâna trecută, s-a convenit, după o discuţie, evident, cu puncte diferite de opinie, dar s-a reţinut dorinţa de a se putea constitui o comisie parlamentară de modificare a Constituţiei.

Aş dori să reamintesc liderilor de grupuri faptul că astăzi a fost programată o întâlnire a câte unui reprezentant la ora 16.00, în încercarea de a găsi zona, de a delimita şi de a putea identifica zona, generic vorbind, în care se va putea începe o conversaţie cu privire la modificarea eventuală a Constituţiei României.

De aceea, aş dori să informez Biroul reunit cu privire la acest subiect şi, evident, de îndată ce va exista un început de minimă armonie cu privire la acest subiect, să se poată, pentru că data trecută s-a făcut în zona Senatului, doamna Anastase a oferit o sală de aici, din zona Camerei Deputaţilor, Sala Duca, cu rugămintea ca la proximul Birou permanent reunit să fim informaţi şi să putem să facem o informare cu privire la stadiul acestei situaţii.

Domnul Năstase.

 

Domnul Adrian Năstase:  

Pentru că într-un fel eram dator, după comentariile anterioare în legătură cu această comisie, crearea acestei comisii, vreau să-i felicit pe cei care au redactat proiectul de hotărâre, preluând practic proiectul de hotărâre pentru înfiinţarea acestei comisii în 2002, dar uitând să preia un alineat, alineatul 3 din articolul 1, care spunea exact ceea ce am spus eu aici în cadrul dezbaterilor. Dacă n-ar fi existat această lacună în preluarea textului, probabil că lucrurile ar fi mers mult mai simplu şi bănuiesc că a fost o chestiune tehnică; bănuiesc că, în momentul în care s-a transmis textul proiectului de hotărâre din 2002, s-a omis preluarea acelui alineat, care, iată, ne-a complicat puţin viaţa la Birourile permanente. Mă bucur că a fost regăsit textul respectiv şi reintrodus în proiectul de hotărâre. Am vrut să salut acest lucru. Vă mulţumesc.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulţumesc.

Vroiam, pentru stenogramă, să precizăm ceea ce noi aici am discutat, dar nu cred că cu microfonul deschis, programul de lucru pentru mâine al şedinţei este până la epuizarea ordinii de zi.

Am epuizat ordinea de zi. Noi rămânem în continuare în şedinţă a Camerei.

Vă mulţumesc.

*

 

Şedinţa s-a încheiat la ora 13,55.