S T E N O G R A M A

şedinţei Biroului permanent al Camerei Deputaţilor

din ziua de luni, 10 septembrie 2012

 

Şedinţa a început la ora 13,40.

Lucrările au fost conduse de domnul Valeriu Ştefan Zgonea, preşedintele Camerei Deputaţilor.

Au participat: domnul Ioan Oltean, domnul Viorel Hrebenciuc, doamna Alina-Ştefania Gorghiu – vicepreşedinţi; domnul Clement Negruţ, domnul Georgian Pop, domnul Cristian Buican şi domnul Niculae Mircovici – secretari; domnul Gheorghe Albu, domnul Nicolae Bănicioiu, domnul Dan-Ştefan Motreanu şi domnul Seres Denes – chestori; domnul Mircea-Nicu Toader – Grupul parlamentar al PD-L; domnul Marian Neacşu – Grupul parlamentar al PSD; domnul Călin Constantin Anton Popescu-Tăriceanu – Grupul parlamentar al PNL; domnul Mate Andras-Levente – Grupul parlamentar al UDMR;  domnul Varujan Pambuccian (de la ora 14,06) – Grupul parlamentar al minorităţilor naţionale; doamna Luminiţa Iordache – Grupul parlamentar progresist şi domnul Gheorghe Barbu – secretarul general al Camerei Deputaţilor.

 

Invitaţi: doamna Cristina Crişu – Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul; doamna Ileana Maria Luncan – secretar general adjunct; domnul Georgică Tobă şi domnul Gabriel Stecoza – Departamentul Secretariatului Tehnic; doamna Adriana Simion şi domnul Gheorghe Popescu – Direcţia pentru organizarea lucrărilor în plen; domnul Constantin Bantaş - Serviciul pentru lucrări în comisii, doamna Gabriela Enea – Direcţia pentru relaţii publice şi protocol; domnul Nicolae Comănescu – Cancelarie Preşedinte şi doamna Monica Dumitrache – director la Grupul parlamentar al PSD.

 

*

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Deschidem şedinţa Biroului permanent de astăzi.

Daţi-mi voie să vă zic:

Bună ziua!

 

PUNCTUL 1

Ordinea de zi pentru şedinţele Camerei Deputaţilor

PUNCTUL 2

Programul de lucru al Camerei Deputaţilor

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea: 

 Dacă aveţi observaţii la ordinea de zi şi la programul de lucru ceva obiecţii?

 

 Domnul Mate Andras – Levente:

 Sub această rezervă domnule preşedinte, aşa cred că s-a depus, nu sunt ferm convins, din partea Comisiei juridice, o cerere de a lucra în paralel cu plenul. Dacă cumva există, să fie acceptată.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

M-au informat, dar o să-i rog pe colegi să rezolve. Ok.

Dacă la ordinea de zi aveţi ceva probleme colegii din Biroul permanent? Nu aveţi. Ok.

 

Programul de lucru – vă propun săptămâna aceasta să mergem pe teza uzuală. Mâine – vot final la 12,30, la ora 13,00 – şedinţa de Biroul permanent.

O să vă cer permisiunea, vă informez de acum – săptămâna aceasta o să conducă şedinţele de plen domnul Hrebenciuc. Eu sunt invitat.

Vă rog domnule secretar!

 

Domnul Gheorghe Barbu:

Domnule preşedinte, dacă tot sunteţi la delegări, vă rog să stabiliţi care sunt domnii vicepreşedinţi care conduc diseară lucrările la „întrebări” şi mâine dimineaţă la „declaraţii”.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Nu ştiu dacă poate domnul Oltean, îl rog eu frumos.

Mâine dimineaţă domnul Oltean şi în seara aceasta domnul Hrebenciuc conduce plenul de la ora 16,00. Mulţumesc mult.

Şi la ora 18,00 dacă o rog eu pe doamna Gorghiu, să conducă şedinţa de interpelări astă-seară? Mulţumesc mult. Doamna Gorghiu va conduce în seara aceasta, domnul Hrebenciuc de la 16,00 – 18,00 şi mâine toată ziua şi votul final, domnul Ioan Oltean mâine dimineaţă la „declaraţii politice”.

Mergem mai departe.

 

PUNCTUL 3

Notă cu privire la iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea: 

La nota cu iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor veţi vedea că sunt două iniţiative legislative în procedură de urgenţă: una este în urgenţă de drept şi avem o procedură de urgenţă aceea a iniţiatorilor din partea Guvernului României care aş vrea să meargă în procedură de urgenţă.

Deci, le punem pe amândouă ca proiecte de urgenţă.

 

Domnul Gheorghe Barbu:

A fost o iniţiativă legislativă cu reexaminarea la energie, este pe ordinea de zi, se dezbate marţi sub rezerva primirii raportului. S-a făcut primul raport, s-a distribuit de săptămâna trecută, aşteptăm ca să lucreze Comisia astăzi, cum a fost aprobat, să ne dea raportul final.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Domnule deputat, despre ce era vorba, că se lucrează astăzi la ora 14,00?

 

Domnul Mate Andras – Levente:

Comisia juridică să lucreze în paralel cu plenul, începând cu ora 16,00.

 

Domnul Gheorghe Barbu:

Comisia de industrii a fost aprobată.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Comisia de industrii lucrează domnule Toader. Şi proiectele care le faceţi astăzi le punem sub rezerva raportului pe ordinea de zi? Bun. Ok. Păi, să le transmitem.

Aprobăm de principiu. O să vă rog frumos, dacă aveţi la ordinea de zi pentru şedinţa Camerei Deputaţilor de luni şi marţi, în afară de cele de la Comisia juridică care vor fi sub rezerva depunerii raportului, dacă dumneavoastră aveţi ceva modificări de făcut?

Domnule Neacşu, aveţi?

 

Domnul Marian Neacşu:

Vroiam să vă rog domnule preşedinte, să încercăm o chestiune de principiu pe care noi deja am discutat-o. Aş vrea, pentru a respecta şi prevederile regulamentare şi pentru a putea să fie lucrativă, ca rapoartele comisiilor de specialitate să fie depuse până cel mai târziu joi, ca noi să avem ştiinţă despre ele, să poată să fie discutate şi să intre săptămâna viitoare.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Se întâmplă altfel?

 

Domnul Marian Neacşu:  

De regulă nu se întâmplă aşa. Şi nu vreau să ne mai trezim în plen, cum a fost până acum, să discutăm proiecte legislative care n-au rapoarte sau la care rapoartele ne sunt distribuite în plen.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Eu ştiu că de obicei, joi seara dumneavoastră le trimiteţi.

 

Domnul Marian Neacşu:

În principiu joi seara să fie trimise iar vineri să fie zi de analiză.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Domnul secretar general.

 

Domnul Gheorghe Barbu:

Domnule preşedinte, la noi regula este că dăm ordinea de zi, proiectul iniţial cu care vă informăm şi pe dumneavoastră cu ce am primit rapoarte joi, pentru că vineri vi-l dăm. Am mai dat şi ce primim vineri dimineaţă. Dacă se dispune să numai punem în ordinea de zi ceea ce ni se predă după ziua de joi, este OK, noi nu punem şi luni, aici se stabileşte de către dumneavoastră dacă mai sunt rapoarte şi pot să intre pe ordinea de zi.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Este perfect. Mergem pe principiul acesta – tot ce este joi seara, se discută pentru a fi puse pe ordinea de zi de luni.

 

Domnul Gheorghe Barbu:

Corect. Şi dacă vine ceva...?

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Ce se colectează, luăm decizia luni din nou.

 

Domnul Gheorghe Barbu:

Şi restul nu se pun de către noi.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Da. Mulţumesc mult.

Deci, rămâne aceeaşi ordine de zi.

 

Domnul Ioan Oltean:

Dacă îmi permiteţi?

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Vă rog frumos.

 

Domnul Ioan Oltean:

PLX 645/2011 – este o propunere legislativă care propune autorităţilor...  . care nu este aici.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Dar unde este?

 

Domnul Ioan Oltean:

Nu este. Am rugămintea domnule preşedinte, să punem în vedere Comisiei de învăţământ, eventual să urgenteze şi să depună raportul.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Despre ce este vorba?

 

Domnul Ioan Oltean:

Este un proiect care creează posibilitatea autorităţilor publice locale să finanţeze sau să aibă contribuţii la cluburi sportive, mai mult de un singur club, până la 5.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Am înţeles. Dacă colegii mei sunt de acord, o adresă.

PLX 645 se află la Comisia de învăţământ. Vă rog frumos să verificaţi şi faceţi o adresă din partea Biroului permanent că roagă Comisia să urgenteze dezbaterea.

 

Domnul Ioan Oltean:

Mulţumesc foarte mult.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Şi eu vă mulţumesc.

Secretarii de şedinţă pentru săptămâna aceasta: domnul Pop şi domnul Clement Negruţ, aşa cum am discutat.

 

PUNCTUL 4

Notă privind proiecte de acte legislative şi documente consultative primite de la Comisia Europeană între 3.09.2012 – 6.09.2012

 

Domnul Gheorghe Barbu:

Sunt consultative.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Bun. Le trimiteţi.

 

PUNCTUL 5

Scrisoare din partea domnului prim-ministru Victor-Viorel Ponta privind Lista priorităţilor legislative ale Guvernului pentru cea de-a doua sesiune ordinară a anului 2012

 

              Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

              Avem din partea domnului prim-ministru Victor Ponta lista priorităţilor legislative. Vreau să le trimiteţi la fiecare comisie sesizată şi grupuri parlamentare, bineînţeles, cum procedăm. Păstrăm cutuma pe care o avem.

             O să vă rog frumos ca săptămâna viitoare, eu am să vă cer permisiunea să am o întâlnire cu preşedinţii comisiilor. O să cer liderilor de grup – dacă îmi daţi voie – marţea viitoare dimineaţă. Luni este zi liberă. V-aş propune marţi după amiază, la ora 18,00, o şedinţă cu toţi preşedinţii de comisii aici.

 

               Domnul Gheorghe Barbu:

               Doriţi să fie şi secretariat sau nu?

 

                Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

                Doresc să fie Biroul permanent, liderii grupurilor şi toţi preşedinţii de comisii.

 

                Domnul Gheorghe Barbu:

                Nu încap.

 

                Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

                Nu încap?

               

                Domnul Gheorghe Barbu:

                Nu cred. Mai sunt 17.

 

                Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

                17-18, câţi sunt. 18, nu?

 

                 Domnul Gheorghe Barbu:

                 Cu cele comune?

 

                 Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

                 Nu. Cele comune nu, numai cele care sunt comisiile permanente ale noastre, liderii grupurilor parlamentare.

 

                 Domnul Gheorghe Barbu:

                 Marţi seara, ora 18,00.

 

                 Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

                 Marţi seara pentru că este zi de luni, ora 18,00, dacă colegii mei, liderii grupurilor sunt de acord? Să avem o discuţie şi cu distinşii mei colegi, da? Mulţumesc.

       

PUNCTUL 6

Scrisoare din partea domnului Dan-Coman Şova, Ministrul pentru relaţia cu Parlamentul, privind situaţiile unor iniţiative legislative parlamentare aflate în procedură parlamentară

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Doamna secretar de stat, trimitem situaţiile unor iniţiative legislative parlamentare aflate în procedură parlamentară la comisii, da? OK.

 

PUNCTUL 7

Hotărâre privind stabilirea atribuţiilor vicepreşedinţilor, secretarilor şi chestorilor Camerei Deputaţilor

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:   

Hotărârea privind stabilirea atribuţiilor vicepreşedinţilor, secretarilor şi chestorilor Camerei Deputaţilor pe care am luat-o săptămâna trecută este Ok, o ducem aşa. Singura modificare o facem pe aceasta. Mulţumesc mult de tot.

  

PUNCTUL 8

Scrisoare din partea domnului deputat Silviu Prigoană

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Doreşte să activeze ca deputat independent. Se citeşte în plen.

 

PUNCTUL 9

Informare din partea unor membri ai Comisiei pentru apărare,ordine publică şi siguranţă naţională

PUNCTUL 10

Scrisoare din partea domnului deputat Costică Canacheu

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Cele două puncte să meargă la Comisia juridică să judece cu celeritate.

 

PUNCTUL 11

Raportul Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi privind solicitarea Agenţiei Naţionale de Integritate de constatare a demiterii de drept a domnului Andon Sergiu din calitatea de deputat, de către Camera Deputaţilor

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Dacă vă uitaţi la sfârşit, nu este trecută data, am spus că data este cea care se ia de către plen şi se publică în Monitorul Oficial.

Din partea Comisiei juridice se va spune în plen şi vă propun data la care se publică în Monitorul Oficial. Sunteţi de acord? Perfect. Mulţumesc. Aceasta este şi prevederea juridică.

 

PUNCTUL 12

Raportul Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi privind solicitarea Agenţiei Naţionale de Integritate prin care transmite raportul de evaluare în ceea ce îl priveşte pe domnul deputat Florin-Costin Pâslaru

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Am luat act de raportul comisiei. Am o singură rugăminte, să-l transmiteţi spre ştiinţă şi către A.N.I.

Eu o să vă rog pe dumneavoastră să faceţi o adresă din partea mea către preşedintele A.N.I., să avem o întâlnire săptămâna viitoare, cu liderii grupurilor parlamentare şi cu preşedintele Comisiei juridice, cu biroul Comisiei juridice.

Eu am avut o discuţie şi cu domnul Nicolicea şi cu ceilalţi colegi şi mi-au explicat câteva chestiuni care sunt scăpate din lege şi care fac obiectul unor declaraţii publice ale unor colegi, să fie făcute exact pe zona aceasta şi să fie o confuzie între conflict de interese şi incompatibilitate. Vă propun această discuţie pentru a clarifica – am avut o discuţie cu  domnul Horia Georgescu şi este de acord – ca să nu mai existe această informaţie difuzată şi transmisă Comisiei Europene şi Parlamentului European, în care fiecare om care este susceptibil de conflict de interese se zice că este incompatibil. Şi am avut o discuţie cu domnia sa.

Când doriţi? Miercuri, după Biroul permanent. Pentru clarificări legislative, în baza unor chestiuni care sunt scrise în raportul pe mecanismul de cooperare şi verificare, pentru că de fapt despre aceasta discutăm, noi ne-am luat un angajament. Şi o faceţi împreună cu domnul Comănescu. Vă mulţumesc, domnule secretar general.

 

PUNCTUL 13

Solicitări din partea Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Am înţeles de la domnul secretar general că poate fi aprobată cererea.

Dacă nu sunt alte comentarii din partea liderilor grupurilor parlamentare? Este corect. Este pe principiul pe care l-am făcut şi la celelalte cu ştiinţe agronomice, da? Se aprobă.

Sunt două poziţii. Au spus: chestiunile legate de campusurile universitare aparţin şi comisiei.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Aveţi două solicitări.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Prima solicitare, de pe 10.09, se poate. Şi cea de-a doua se poate.

Dumneavoastră aţi făcut raportul pentru amândouă şi amândouă se aprobă.

 

Domnul Marian Neacşu:

Dacă-mi permiteţi, domnule preşedinte. Aceasta a doua, ca să mă lămuresc, se va prelungi până la termenul maximal de 13 septembrie? Cea de la poz.14. Vroiam să fie foarte clar, că nu se duce dincolo de acel termen. Este în regulă.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Se poate să adopte astăzi Comisia de cultură raportul, să ni-l dea şi să fie înscris pe ordinea de zi de mâine. Altfel, sare din termenul constituţional şi se duce la Senat, tacit.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Domnule secretar general, prima – poz.13 – se aprobă; poz.14 se pune mâine de ordinea de zi dacă vine raportul.

Deci, prima, în şedinţa din 3 septembrie Biroul permanent a repartizat comisiei, până pe 18.

Discutăm despre PLx 300.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Aceea nu este o problemă.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Deci, am discutat despre PLx 300 şi a doua PLx 317.

La PLx 317 – 30 septembrie.

Ce probleme aveţi cu ele? Despre asta discutăm.

Următorul punct este „Solicitarea Comisiei pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă”. Nici n-am ajuns la el.

PLx 251, următoarea solicitare, pct.14. La pct.13 sunt două solicitări.

 

PUNCTUL 14

Solicitare din partea Comisiei pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă referitoare la prelungirea termenului de depunere a raportului la proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.27/2012 privind unele măsuri în domeniul cultural (PLx 251/2012)

 

Aceasta, dumneavoastră aţi spus, nu poate depăşi data de 13.09. Eu vă propun să rămânem aşa. Dacă vine raportul până pe 13, se pune pe ordinea de zi; dacă nu, se aprobă tacit.

Eu vă propun ca această solicitare s-o respingem. Este fără obiect.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Domnilor lideri, dacă doriţi, întrucât termenul este depăşit, 18.06.2012, puteţi s-o puneţi pe ordinea de zi fără raport.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Unele măsuri în domeniul cultural, OUG 27/2012, care a fost respins.

 

PUNCTUL 15

Scrisoare din partea domnului Valentin Preda, secretar de stat – Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Se scoate de pe ordinea de zi?

Rog pe doamna ministru secretar de stat, să-i mai îndrumaţi o dată pe toţi secretarii de stat: comunicarea se face prin ministru.

Se scoate de pe ordinea de zi.

 

Doamna Cristina Crişu:

Da, o să comunic, dar insistăm ca, dacă se poate, totuşi să intre pe ordinea de zi, dacă are raport, pentru că este într-adevăr o urgenţă.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Cele două lucruri sunt diferite. Vă rog frumos să-l informaţi pe domnul Valentin Preda: comunicarea se face numai sub semnătura ministrului.

 

Doamna Cristina Crişu:

Da, comunicăm.

Dar ce vroiam să vă spun doar că este şi pe lista de priorităţi legislative.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Comunicarea se face doar sub semnătura primului ministru sau a ministrului de resort. Mulţumesc.

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Nu este pe ordinea de zi, domnule preşedinte. Trebuie să facă Comisia de industrie raportul.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Nu l-a făcut?

 

Domnul Gheorghe Barbu:   

Nu. Raportul nu este făcut. Citiţi nota pe care am scris-o. Termenul este 2 octombrie. Problema este de urgentare la Comisia de industrii.

 

PUNCTUL 16

Solicitare din partea domnului deputat Horia Cristian referitoare la acordarea concediului cu plată pentru perioada 10-13 septembrie 2012

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Se aprobă.

 

PUNCTUL 17

Scrisoare din partea domnului deputat Ştefan Buciuta

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Scrisoarea domnului deputat Ştefan Buciuta o trimitem la Comisia juridică.

 

Domnul Niculae Mircovici:

Domnule preşedinte, dacă îmi permiteţi, aş vrea să reamintesc colegilor din Biroul permanent că în legătură cu această situaţie a fost o sesizare extrem de dură la adresa domnului Buciuta din partea unui preşedinte, a unei organizaţii în paralele, o aşa-zisă Organizaţie a ucrainienilor şi ea a ajuns la Comisia de abuzuri şi a fost trimisă sesizarea respectivă către toate forurile statului român fără măcar a fi chemat deputatul să lămurească despre ce este vorba. Deci, este anormal şi ar trebui să ne supărăm. Reţinem atenţia celor de la Comisia de abuzuri ca astfel de lucruri să nu se mai întâmple.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Comisia juridică poate să-l cheme pe preşedintele comisiei să-i atragă atenţia, da?   

 

PUNCTUL 18

Memorandum intern privind Ziua Internaţională a Democraţiei – 15 septembrie 2012

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Domnul secretar general?

 

Domnul Gheorghe Barbu:

Este o intervenţie de la GRUI, a semnat-o domnul deputat Florian Popa, vicepreşedinte. Vedeţi pe pagina a doua, doreşte să fie o intervenţie săptămâna viitoare, sunt mai multe laturi.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

15 septembrie înseamnă 18, că 15... nici nu se poate.

 

Domnul Gheorghe Barbu:

Absolut. Nici nu se pune problema. Este săptămâna 17-21.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Da, se aprobă. Întotdeauna am aprobat chestiunea aceasta. Nu avem probleme.

 

PUNCTUL 19

Materiale pe linia relaţiilor parlamentare externe

 

   1. Memorandum intern privind vizita la Parlamentul European a     Preşedintelui Camerei Deputaţilor, domnul Valeriu Ştefan Zgonea (Strasbourg, 11-12 septembrie 2012)

 

              Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

              Eu am fost invitat să am o intervenţie într-o discuţie cu grupurile politice de la Bruxelles pe agenda de miercuri. A fost pusă de către Conferinţa secretarilor şi a preşedinţilor – o discuţie despre România. Ca preşedinte al Camerei Deputaţilor am fost invitat de două grupuri politice şi de vicepreşedintele Parlamentului ca să am o discuţie.

             Procedura este una foarte simplă şi colegii mei de la PD-L sau de la UDMR au avut astfel de deplasări, aşa că vreau să vă cer permisiunea să avem întâlniri oficiale şi să am un punct de vedere cu privire la respectarea statului de drept şi a democraţiei şi a elementelor care s-au desfăşurat în ultima perioadă în România.

            Eu o să vorbesc din punctul de vedere şi din perspectiva respectării Regulamentului şi al Constituţiei, că documentele au fost deja... tot ce s-a întâmplat la început a fost trecut prin filtrul Curţii Constituţionale care a spus că totul a fost regulamentar şi constituţional. Acesta este punctul de vedere pe care am să-l prezint şi în faţa grupurilor politice.

 

Domnul Mircea–Nicu Toader:

Îl aveţi scris?

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Nu. Eu am informat, am făcut o cerere. Cele două grupuri politice mă primesc să-l prezint în faţa domniilor lor ca preşedinte al Camerei Deputaţilor. Cel de al treilea grup aştept să văd dacă domnul Daul mă primeşte mâine sau poimâine să avem o discuţie. Eu sper ca domnia sa să respecte funcţia de preşedinte al Camerei Deputaţilor şi să ne primească şi pe noi, iar colegii mei de la partidele afiliate PPE pot să facă o intervenţie pe lângă preşedintele Grupului parlamentar, ar fi foarte bine. Este singurul care până în acest moment nu mi-a răspuns. Am vorbit şi cu colegul dumneavoastră, domnul Marian-Jean Marinescu, a zis că vorbeşte şi el astăzi cu preşedintele Grupului parlamentar popular din cadrul Parlamentului European.

Domnul Călin Popescu Tăriceanu, vă rog frumos. 

 

Domnul Călin Constantin Anton Popescu-Tăriceanu:

Domnule preşedinte, îmi puneam întrebarea pentru că nu am avut informaţii până acum când discutând cu colegul meu am mai aflat câte ceva despre programul întâlnirilor membrilor Comisiei de la Veneţia sau delegaţii Comisiei de la Veneţia care vizitează România. Nu ştiu dacă aţi avut o discuţie cu premierul în acest sens ca să facem demersurile pentru a insera în program şi nişte discuţii şi întâlniri la nivelul Parlamentului.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Cu liderii grupurilor parlamentare?

 

Domnul Călin Constantin Anton Popescu-Tăriceanu:

Cu cine vreţi, cu preşedintele Comisiei juridice, cu cine vreţi, dar din câte discutam, programul de întâlniri este unul neechilibrat, ca să folosesc un termen foarte elegant.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

În momentul în care a fost acea vizită, dumneavoastră ştiţi foarte bine, domnul Cezar Preda care este şeful grupului, m-a informat şi m-am întâlnit cu preşedintele Adunării Parlamentare a Consiliului Europei şi cu încă patru colegi, exact în perioada în care se desfăşurau evenimentele. Domnul vicepreşedinte a participat şi domnia sa la această discuţie. Am avut aproape două ore de discuţii. Vă spun şi concluzia: „Da, atunci a fost din punct de vedere regulamentar şi constituţional, este perfect, am înţeles că aţi respectat litera şi spiritul Regulamentului şi al Constituţiei. Viteza a fost cea care i-a uimit pe colegii mei, în special pe colegul meu, domnul Gross.” Nu ştiu agenda domniilor lor din această perioadă, am văzut şi eu de pe ştiri, am fost informat astăzi că ministrul de externe al României se vede cu domniile lor, am înţeles că se vede şi cu Avocatul Poporului şi în forma revocată de Parlament şi în forma interimară. Uimirea mea este că Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei, unde noi avem grup trimis din parlamentari, din informaţiile pe care le deţinem şi din Regulament, nu a dorit să aibă o discuţie măcar cu reprezentanţii de la APCE ai grupurilor politice din România. Nu pot să fac altceva decât să transmit domnului preşedinte al APCE dorinţa liderilor grupurilor parlamentare de a se vedea şi să constat această malformaţie a deciziei programului pe care domnia sa l-a făcut.

 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Dar cine conduce comisia ? …

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Nici nu avem vreo informaţie în acest sens.

 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă zic eu, a fost ales cu voturile României, deci, el nu poate să facă ce vrea el aşa când vine în ţară pe aici, fără să ştim de el.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Vă rog.

 

Domnul Mircea–Nicu Toader:

Din informaţiile pe care le am eu, într-adevăr, are întâlniri şi cu Curtea Constituţională. Din câte ştiu eu are întâlniri şi cu Partidul Democrat, dar are şi cu PSD-ul, prin preşedintele dumneavoastră.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Nu are cu preşedintele, are cu primul-ministru.

 

Domnul Mircea–Nicu Toader:

Bun, dar tot pe forţă politică.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Nu, nu, cu primul-ministru şi cu ministrul de externe, două lucruri diferite.

Trebuie să facem o planificare. Dacă se văd cu preşedinţii partidelor politice, este o chestiune – să zicem – OK, corectă. Dar eu cred că în acest moment ar trebui să se fi văzut şi cu liderii grupurilor parlamentare care au nominalizat la începutul acestui mandat, în cadrul grupurilor parlamentare, colegii care sunt reprezentaţi la APCE.

Eu am să vorbesc cu domnul Cezar Preda astăzi şi o să-l informez despre surprinderea mea şi a unor colegi care sunt liderii grupurile parlamentare cu privire la agenda pe care o delegaţie a APCE-ului a făcut-o în România fără să informeze Parlamentul. Obligaţia lor, conform Regulamentului, este să informeze parlamentele care sunt membre ale APCE.

Comisia de la Veneţia este din China?

 

Domnul Mircea–Nicu Toader:

Acum, nu ştiu. Este un comunicat că domnul ministru i-a chemat?

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Domnule Toader, ştiţi ce este în Comisia de la Veneţia, da?

 

Domnul Mircea–Nicu Toader:

Acum, dacă i-a chemat primul-ministru şi nu v-a băgat şi pe dumneavoastră în seamă, este o problemă. Dacă au venit la solicitarea Comisiei Europene, ceea ce ştiu eu, este altă poveste, dar nu am nimic împotrivă să solicitaţi.

 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Nu am ce spune în nici un caz, aşa că stai liniştit. N-au nici o legătură.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Domnule Toader, eu cred că nu prea ştiţi cum este cu Comisia de la Veneţia, aveţi scăpări profunde vizavi de Regulament. Numai comentez. Nu se vede cu Valeriu Zgonea, să ştiţi! se vede cu preşedintele Camerei sau cu preşedintele Senatului. Şi comunicarea oricărei echipe care pleacă de la APCE către statul respectiv se face prin Parlament, pentru ca parlamentarii sunt... de aceea se numeşte APCE – Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei, şi nu se numeşte Adunarea AGCE – Adunarea Guvernelor din Consiliul Europei. Eu aşa am citit în procedurile domniilor lor. Dacă dumneavoastră ştiţi altceva, vă rog frumos să ne informaţi şi pe noi.

 

Doamna Alina-Ştefania Gorghiu:

Vreau să spun şi eu ceva, numai că ar trebui să le faceţi această scrisoare prin care să-i invităm să ţină legătura cu noi, dar domnule Zgonea, trebuie neapărat să avem şi un punct de vedere al liderilor de grup, pentru că se va întocmi un raport, care raport va fi într-o anumită direcţie şi atunci cred că n-au cum să nu ţină cont de un raport al liderilor de grup pe situaţia în materia referendumului pe care nu au cum să-l ignore la momentul întocmirii raportului. Altfel, va fi un raport în funcţie de părerile celor care s-au văzut.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:  

Eu am să am o discuţie, dacă îmi daţi voie, cu domnul Cezar Preda, care este preşedintele grupului, nu? Dacă nu greşesc eu. Domnul Toader, păi nu aţi negociat dumneavoastră? Domnia sa, în momentul în care a venit preşedintele Adunării Parlamentare a Consiliului Europei, m-a informat şi a cerut permisiunea ca să aibă o întâlnire aici cu acea echipă unu plus patru. De aceea, cred că domnia sa trebuia să aibă informaţii cu privire la această listă şi domnul Tăriceanu chiar are dreptate.

Domnul Călin Constantin Popescu-Tăriceanu.    

 

Domnul Călin Constantin Anton Popescu-Tăriceanu:

Nu vreau să prelungesc discuţia, o singură remarcă vreau să fac. Fie că delegaţia a venit în numele APCE, ca delegaţie; fie că reprezintă Comisia de la Veneţia, obligaţia lor este să asculte toate părţile. Nu pot să facă întâlniri numai cu unii, pentru că atunci sigur că se ridică suspiciuni serioase cu privire la obiectivitatea abordării şi ulterior, ce spunea şi domnişoara vicepreşedinte, chestiunea aceasta va influenţa şi raportul pe care-l vor face. Aşa încât părerea mea şi rugămintea, în acelaşi timp, este ca nu prin Cezar Preda, vizita a fost organizată în România de cineva, adică programul vizitei îl face cineva, nu şi l-au făcut ei, pur şi simplu au venit ca nişte turişti străini şi îşi aleg obiectivele. Trebuie luată legătura în mod oficial, poate vă consultaţi în această chestiune şi cu primul ministru. Aţi ascultat punctele de vedere, nu vreau să mai revin, deci cred că trebuie completat programul în aşa fel încât să fie ascultate şi alte puncte de vedere.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Eu o să încerc să iau legătura şi cu preşedintele APCEE astăzi, pentru că nu este comisia Parlamentului European, nici a Comisiei Europene, este a Consiliului. Şi să-i rugăm frumos, la rugămintea liderilor grupurilor politice din Parlamentul României să aibă o discuţie, nu cred că deranjează, dar este completarea punctelor de vedere, ca să aibă 360 de grade viziunea complexă.

Dacă sunteţi de acord cu acest prim memorandum intern? Mulţumesc. Se aprobă.

 

2. Memorandum intern  privind întrevederea comisarului european pentru mediu cu parlamentari români (13 septembrie 2012)

        Adoptat.

 

3. Memorandum intern  privind participarea la Reuniunile de toamnă ale Adunării Parlamentare a Organizaţiei pentru Securitate şi Cooperare în Europa (AP OSCE) – (Tirana, Albania, 5-7 octombrie 2012)

       Adoptat.

 

4. Memorandum intern  privind participarea la seminarul AP NATO privind situaţia din Orientul Mijlociu şi regiunea Mediteranei (Italia, Catania, 8-10 octombrie 2012)

       Adoptat.

 

5. Memorandum intern  privind decontarea cheltuielilor pentru deplasarea în Grecia a domnului deputat William Gabriel Brînză (20-24 iulie 2012)

      Se amână.

 

6. Memorandum intern  privind decontarea cheltuielilor pentru deplasarea în Italia a domnului deputat William Gabriel Brînză (23-26 august 2012)

       Se amână.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Le puneţi deoparte şi discut eu cu domnia sa.

 

7. Informare privind participarea domnului deputat Marius C. Dugulescu la Conferinţa: „Valorile fundamentale pentru economia Europei şi relaţiile dintre UE şi Israel” şi Congresul ECPF (European Christian Political Foundation) – (Bruxelles, 7-8 iunie 2012)

        S-a luat cunoştinţă de informare.

 

Doamna Alina Ştefania Gorghiu:

Mai aveam o restanţă de data trecută, domnule preşedinte.

 

Pentru INFORMARE:

 

·       Raportul privind administrarea datoriei guvernamentale în conformitate cu Strategia de Administrare a Datoriei Publice guvernamentale 2011-2012 întocmit de Ministerul Finanţelor Publice

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Îl trimitem şi Comisiei de buget.

 

·       Scrisoare din partea unui grup de cetăţeni protestatari privind grăbirea procedurii de demitere a Preşedintelui României

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Am luat act.

 

·       Scrisoare din partea domnilor Simionov Walter şi Daraban Maricel, Luptători Revoluţionari cu Merite Deosebite

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Merge la Comisia juridică şi la Comisia pentru revoluţionari.

 

Materiale suplimentare:

 

·       Scrisoare din partea Administraţie.ro – Gala premiilor de excelenţă

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Eu vă propun să putem să-i luăm parteneri, nu ne cer nimic altceva. Majoritatea colegilor din Comisia de administraţie au participat la aceste evenimente în ultimii ani.

Dacă dumneavoastră sunteţi de acord, liderii grupurilor parlamentare?

Ea se desfăşoară la Braşov, domnul primar este unul dintre cei care o susţine de aproape şase sau şapte ani.

Dacă membrii Biroului permanent sunt de acord?

Vă mulţumesc foarte mult.

 

·       Scrisoare din partea grupului parlamentar PNL privind numirea domnului deputat Bogdan Radu Ţîmpău în funcţia de secretar al Comisiei pentru industrii şi servicii din Camera Deputaţilor

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Merge la comisie.

 

·       Scrisoare din partea domnului Iulian Iancu: în perioada 18-19, reuniunea comitetelor CM – probleme de comunicare, unde este invitat.

 

Domnul Valeriu Ştefan Zgonea:

Sunteţi de acord? Bine. Atunci, domnule secretar general, aceasta este motivarea.

Domnilor, vă mulţumesc.

La ora 16.00 este şedinţa în plen.

Vă doresc o zi frumoasă.

*

Şedinţa s-a încheiat la ora 1420.