Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-prezent > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe ian. 2017 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 27 ianuarie 2017 ora 12:00

3. Distribuirea către deputați a proiectului Legii Bugetului de stat pe anul 2017 și a proiectului Legii Bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2017
aprobată consultă

Distribuirea către deputați a proiectului Legii Bugetului de stat pe anul 2017 și a proiectului Legii Bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2017 Domnul Petru Gabriel Vlase:

La punctul al treilea al ordinei de zi de astăzi avem distribuirea către deputați a proiectului Legii Bugetului de stat pe anul 2017 și a proiectului Legii Bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2017.

Avem o propunere de distribuire a celor două proiecte de legi către deputați. Fiecare grup parlamentar și fiecare comisie va primi câte un CD cu cele două proiecte de legi, iar deputații vor putea să le acceseze de pe site-ul Camerei Deputaților.

Vor fi distribuite către deputați după cum urmează:

a). pe suport de hârtie

- Președintele de ședință - 1 exemplar;

- Comisia pentru buget finanțe și bănci - 2 exemplare;

- Serviciile Camerei deputaților - 2 exemplare.

b). în format electronic

1. Pe CD:

- Liderii grupurilor parlamentare - 7 CD-uri conținând forma editabilă și cea needitabilă a celor două proiecte de legi;

- Membrii Biroului permanent al Camerei Deputaților - 13 CD-uri conținând forma editabilă și cea needitabilă a celor două proiecte de legi;

- Comisiile permanente ale Camerei Deputaților - 20 CD-uri conținând forma editabilă și cea needitabilă a celor două proiecte de legi (mai puțin Comisia pentru Regulament).

2. Pe site-ul Camerei Deputaților:

- Pe internet: forma needitabilă a celor două proiecte de legi;

- Pe intranet : forma editabilă a celor două proiecte de legi.

3. Toții deputații vor prim, prin SMS o informare cu privire la faptul că pot accesa pe site-ul Camerei Deputaților cele două proiecte de legi.

Dacă sunt obiecții.

Vă rog domnul deputat Arpad.

Domnul Marton Arpad-Francisc:

Eu unul sunt foarte potrivnic acestei modernizări pentru activitatea noastră care diminuează de fapt activitatea parlamentară.

Cândva, toții deputații am primit pe suport de hârtie tot Bugetul de stat. Cei care sunt mai vechi, știu. Pe urmă am primit câte un exemplar la fiecare grup parlamentar tot sub formă tipărită și membrii Comisiilor, buget, finanțe la fel, și toții deputații am primit câte un CD, cu Bugetul de stat.

Acum, am înțeles că vom primi la fiecare Grup parlamentar câte un CD editat, mi se pare o restrângere.

Eu înțeleg, și această eventuală posibilitate de a citi proiectul bugetului pe site-ul Camerei Deputaților, care fie vorba între noi, în ultima vreme destul de mult, cu intervale destul de lungi, este nefuncțional, deci nu poate fi utilizat zile întregi.

Ca atare, dacă își propune cineva, că mai sunt și nebuni din aceștia de deputați să lucreze, să citească bugetul, de exemplu acum, mi se pare că se închide nu știu de ce. Sâmbătă și duminică nu există. Vă spun sincer că așa era, în ultima vreme și din când în când și când intrăm în sală nu este accesibilă această formă de urmărire a procesului legislativ pentru că se lucrează la programe.

Deci, acest comentariu măcar trebuia să fie făcut.

Cu speranța, dacă asta este propunerea dumneavoastră, măcar să funcționeze site-ul Camerei Deputaților 24 din 24 de ore.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Doamna Turcan, vă rog.

Doamna Raluca Turcan:

Am reținut din ceea ce ați prezentat dumneavoastră forma în care va fi înaintat Bugetul de stat, deputaților. Însă, de asemenea cred că este foarte important să spunem, măcar astăzi, să menționăm pentru a putea transmite la rândul nostru colegilor, timingul pe care îl vom avea pentru dezbaterea bugetului. Pentru că astăzi am citit în presă că va fi înaintat bugetul și că un pic de predictibilitate pentru a avea prezență cât mai bună și mobilizare în comisii și în plen, este foarte important să avem, așa că vă rog să agreăm zilele în care vom dezbate în comisii, zilele în care vom avea dezbateri în plen și de asemenea ce program se anunță pentru votul final, astfel încât toți parlamentarii să poată să fie prezenți.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Da, mulțumesc.

Domnul Marton Arpad, deci este un minim de 7, 13, 20 de CD-uri, putem să facem mai multe, putem să mai multiplicăm și noi la grup dacă este necesar și cu intranetul, internetul, aveți dreptate, și pentru aceasta vă rog, intr-o zi când aveți timp, liderii Grupurilor parlamentare să faceți o întâlnire cu cei din staff-ul tehnic, cu cei de la IT, cum se cheamă acest serviciu, pentru ca să lămurim chestiunea aceasta, că într-adevăr eu nu știu dacă funcționează în plen sau nu, dar dacă așa este trebuie lămurită.

În ceea ce privește intervenția doamnei Turcan, v-aș ruga dacă aveți amabilitatea după încheierea ședinței, facem o discuție pe subiectul acesta.

Doamna Raluca Turcan:

Dacă îmi permiteți, mulțumesc că mi-ați răspuns, putem avea o discuție și după Biroul permanent, însă mi se pare normal să rămână pe stenogramă pentru că așa funcționăm instituțional. Stenogramele sunt publice, aș vrea ca toată lumea să fie informată cu privire la ceea ce pregătește conducerea Camerei Deputaților și ulterior a Senatului pentru dezbaterea Bugetului de stat.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Ciolacu, vă rog.

Voiam de fapt să vă invit pentru o discuție mai amplă și atunci am vrut să introduc și chestiunea aceasta.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Domnul vicepreședinte, eu am înțeles de la dumneavoastră că invitați liderii de grup tocmai ca să punem la cap și transparent tot programul care va avea loc săptămâna viitoare. Aceasta este și ideea întâlnirii. Nu putem să spunem pentru stenograme, un program pe care nu l-am aprobat.

El se aprobă în Biroul permanent reunit.

Doamna Raluca Turcan:

Cu toată prețuirea, eu nu vreau să fiu foarte insistentă însă deja sunt lucruri care deranjează și ar fi păcat să ajungem la o tensiune care să împiedice buna desfășurare a lucrărilor în Cameră și, ulterior, în Camerele reunite.

Am fost în situația în care s-au convocat ședințe de la o oră la alta.

Am fost în situația în care ordinea de zi se prezenta de la o oră la alta.

Or, lucrurile astea nu pot să continue la nesfârșit. Pot să înțeleg că aveți presiunea timpului și că sunt foarte multe obligații legate de deținerea majorității și obținerea guvernării. Însă trebuie să intrăm într-o formă instituțională.

Una este să ne întâlnim cu liderii de grup, dar după aceea mi s-ar părea normal ca, oficial, să fie anunțat acest program. Pentru că numai dacă este anunțat oficial el are consistență și ne putem raporta la el. Dacă îl păstrăm într-o discuție informală între liderii de grup și dumneavoastră, ca vicepreședinte, s-ar putea ca la un anumit moment să apară surprize.

Mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Deci, tocmai asta încercam să vă explic: dacă am face astăzi deja un timing pentru desfășurarea lucrărilor în buget, este ca și cum am fi luat o decizie fără să ne consultăm cu liderii grupurilor parlamentare.

Mai mult decât atât, decizia o va lua Biroul permanent reunit care va avea loc astăzi la o anumită oră, când veți fi anunțați.

Făceam un pas înainte invitându-vă să avem o discuție și pe alte subiecte.

Și, pentru că ați ridicat această problemă, o să o discutăm atunci, nu e nimic ascuns. În funcție de ceea ce discutăm și decide Comitetul liderilor grupurilor parlamentare, vom propune Biroului permanent reunit.

Vă rog, domnule Ghinea.

Domnul Cristian Ghinea:

Mulțumesc.

Voiam să întăresc ce a spus doamna Turcan.

Mi se pare că e ridicol să aflăm din presă când vom putea depune amendamente și când vom discuta pe buget.

Știu că nu este vina dumneavoastră, dar aceasta este situația. Însă colegii noștri ne presează. Ei muncesc, citesc proiecte de buget care sunt intermediare, care apoi…și așa mai departe.

Rugămintea mea ar fi, dat fiind că liderul de grup al nostru nu poate să vină astăzi, să particip eu la această discuție informală, înțeleg.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Deci, am răspuns. E același răspuns și pentru dumneavoastră.

Vă rog, domnule Nicolicea.

Domnul Eugen Nicolicea:

Dumneavoastră vorbiți despre un draft. Evident că un draft există întotdeauna făcut de staff-ul tehnic, și acest draft îl vom discuta împreună. Pentru că nu…chiar dacă avem majoritatea. Puteam să impunem chiar acum un anumit program. Nu asta este modalitatea noastră de lucru.

Vreau să discutăm întâi cu liderii de grup și ce reiese de acolo, din discuțiile comune, să intre pe ordinea de zi a ședinței birourilor reunite și apoi este final. Și toată lumea îl va ști în timp util. Și sunt cuprinse inclusiv ceea ce propuneți dumneavoastră.

Deci, este adevărat, un draft există, că trebuie să vii cu ceva, dar nu înseamnă că acela este bătut în cuie.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Da. Mulțumesc.

Deci, dacă la propunerea de distribuire aveți obiecții? Nu sunt.

Vă mulțumesc.

Am epuizat ordinea de zi a ședinței Biroului permanent.

Veți fi anunțați astăzi.

Bine. Mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 20 octombrie 2017, 19:22
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro