Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-prezent > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe feb. 2017 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 20 februarie 2017 ora 14:00

Vorbitor: Márton Árpád-Francisc

Domnul Marton Arpad-Francisc:

Am și eu o rugăminte: ori la "Diverse", ori ca punct distinct - rezolvarea problematicii birourilor noastre din teritoriu.

.............................
Solicitare din partea Comisiei juridice, de disciplină și imunități de a lucra în paralel cu Plenul în ziua de luni, 20.02.2017, începând cu ora 15,00 Domnul Marton Arpad Francisc:

Doamna vicepreședinte, după cum știți - că am dezbătut în Comisia juridică - pentru mine cel puțin este interesantă situația creată. Și e antamată. Eu zic degeaba.

1. Există o decizie a Curții Constituționale cum că Parlamentul nu poate decide asupra unei legi inexistente.

2. Au fost citați tot în comisia noastră, săptămâna trecută, doi profesori de drept constituțional care au spus că Parlamentul nu poate lua o decizie de adoptare sau de respingere a unei legi inexistente, că nu poate decide asupra neantului. Acesta este termenul folosit de ambii constituționaliști - domnul Muraru și domnul Deleanu, unul de la București și unul de la Cluj.

Putem să punem pe ordinea de zi.

La Comisia juridică s-a mers pe varianta ca prin Ordonanța 14 să rezolvăm toate aceste probleme. Dar, dacă n-am dorit săptămâna trecută să adoptăm un raport de adoptare a Ordonanței 14 și să mai tragem de timp, că poate vine și respingerea Ordonanței 13 sau să găsim o soluție, și era vorba că introducem un text prin care rezolvăm situația Ordonanței 13, atunci putem să mai așteptam cu adoptarea Ordonanței 14, ca să menținem tensiunea degeaba în țară.

.............................
Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern privind participarea la lucrările Comisiei pentru respectarea obligațiilor și angajamentelor asumate de statele membre ale Consiliului Europei (Paris, Franța, 8 martie 2017) și ale Comisiei permanente și Biroului Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (Madrid, Spania, 9 – 11 martie 2017) Domnul Marton Arpad-Francisc:

Doamna președinte, eu știu că grupurilor parlamentare mai mari le e foarte greu.

Eu totuși cred că suntem aproape în a treia lună de activitate parlamentară și este ilogic ca peste tot să fim reprezentați pe baza unor grupuri, delegații din vechea legislatură. Ca atare, să faceți demersurile necesare cumva ca plenul celor două Camere să numească noile delegații ale României în aceste foruri. Că așa e corect!

.............................
Domnul Marton Arpad-Francisc:

Stimați membri ai Biroului permanent,

După cum știți, conform Legii Statutului nostru în vigoare, fiecare deputat, din momentul în care a depus jurământul, are dreptul la un birou teritorial în care să activeze angajați.

Deși au trecut două luni de la depunerea jurământului, mulți deputați nu au angajați din varii motive: unul - că încă nu au reușit să parcurgă toată birocrația din Camera Deputaților; celălalt - o problemă nerezolvată a articolului 301 din Codul penal, un articol absurd care în teza a doua are chiar jumătate declarată neconstituțională, prin interpretarea cărei legi - care lege are prioritate aici, la noi, la Camera Deputaților, adică legea specială sau legea penală care a intrat în vigoare ulterior față de legea specială; acei deputați care doreau să continue cu aceiași angajați nu au cum să-și reangajeze angajații.

Dincolo de faptul că, de fapt, este vorba despre o situație ingrată a acestor persoane care, deși ar activa în aceleași condiții, fără întrerupere, în cazul unui deputat care a fost reales, situația lor este una întreruptă. Deci, activitatea lor este una întreruptă, pentru câteva zile în mod necesar, dar de fapt este întreruptă de două luni. Adică persoane cărora din patru în patru ani li se întrerupe perioada de activitate, ceea ce știți foarte bine, va fi luată în considerare când ar trebui să fie pensionați, și se trezesc că pentru o perioadă de 20 de ani de activitate ies cu câteva luni mai puțin de activitate.

Dar, în cazul acelor deputați care au fost realeși și care își reangajează aceleași persoane, pur și simplu această situație trenează de două luni, adică ori lucrează pe gratis oamenii, ori nu au oameni angajați în birouri.

Problema trebuie să fie soluționată repede.

Oricum, absurdul articolului 301, ca să vă dau un singur exemplu, ca să știți: Legea DIICOT-ului, aprobată printr-o ordonanță de urgență de Guvernul Cioloș, prevede pentru șeful acestei instituții posibilitatea și obligativitatea să numească în funcții persoanele respective.

În mod evident, încalcă prevederea 301, dacă au fost în legătură de serviciu în ultimii cinci ani.

Astfel, orice propunere ar avea șeful DIICOT-ului, persoana respectivă, dacă face o astfel de propunere către Ministerul de Interne, este caz penal pe 301.

Deci, este un articol absurd pentru care ne încăpățânăm și nu lăsăm doar prima teză, adică pentru angajarea rudelor; ne încăpățânăm să o lăsăm așa, deși avem un proiect de lege care este în dezbatere la Comisia juridică. A fost pusă pe ordinea de zi, poate fi adoptată.

Pe de altă parte, nu reușim să dăm o interpretare corectă. Am primit de la procurorul general un răspuns și/și.

Și de două luni trenează această situație.

Și trebuie să vă spun: colegii noștri din grupul nostru parlamentar sunt foarte revoltați de situația lor pentru că sunt lipsiți de persoane care îi ajută.

Trebuie să vă spun că în birourile noastre parlamentare se lucrează și avem nevoie de acești oameni.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 24 septembrie 2018, 22:03
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro