Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-prezent > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe mar. 2017 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 6 martie 2017 ora 14:00

20. Memorandum Intern: Solicitarea Ministerului Finanțelor Publice
aprobat consultă

Memorandum Intern: Solicitarea Ministerului Finanțelor Publice Domnul Petru Gabriel Vlase:

Memorandum Intern: Solicitarea Ministerului Finanțelor Publice pentru Sala "Rosetti", gratuit, pentru 20 - 21 martie.

Obiecții? Nu sunt.

Mai avem.

Vă rog, doamna Secretar general, să propuneți, am înțeles că aveți o chestiune de organizare.

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Am adresat o scrisoare liderilor grupurilor parlamentare pentru a ne întâlni după ședința Biroului permanent, pentru a găsi împreună o soluție cu staff-ul tehnic și cu cei patru deputați de diaspora referitor la solicitarea dânșilor privind deplasările în străinătate, așa că vă rog să rămânem în ședință.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Deci, vă rog, liderii să rămâneți cu doamna Secretar general.

Noi, de la PSD, înțeleg că nu mai rămânem.

Domnul Marton Arpad-Francisc:

Liderii care au deputați.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Și mâine.

Vă rog, domnul Steriu.

Domnul Valeriu-Andrei Steriu:

Am două probleme:

Prima este legată de validarea, săptămâna trecută, a comisiilor comune; ele își încep activitatea deja din această săptămână. Întrebarea este dacă instalarea președinților la fiecare comisie, în speță vorbesc pentru Comisia pentru revoluție, care mi-a propus și mi-a pus întrebarea "Cine vine la pornirea comisiei?". Așa cum s-a făcut și la momentul în care au pornit comisiile normale ale Camerei.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Comisiile validate sau conducerile numite, au vorbit de plen, în situația celor comune. Deci este situație diferită. Pot să înceapă singure.

Domnul Valeriu-Andrei Steriu:

Deci, pot începe activitatea; deja să le transmitem în acest sens?

E în bună regulă.

A doua temă, doar să apreciez faptul că mi-a luat-o înainte Secretariatul general; solicitasem o parcare pentru biciclete, sunt mulți parlamentari care doresc să vină cu bicicleta în acest sezon. Înțeleg că săptămâna viitoare o avem deja gata și apreciez.

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Prin forțe proprii o vom face.

Domnul Valeriu-Andrei Steriu:

Mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Da, mulțumesc.

Stimați colegi, mâine. Domnul Gerea, un minut!

Discuție în sală, fără microfon

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mâine, la zece fără un sfert, înaintea plenului, vă propun să facem o ședință scurtă de Birou permanent.

Avem de rezolvat o situație organizatorică a Camerei. O să vă explice doamna Secretar general despre ce este vorba, și avem nevoie procedural de o ședință de Birou permanent de cinci minute. Dar vă explică tema.

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Este vorba despre o situație urgentă, moștenită de mine la începutul mandatului.

De la 1 februarie, Palatul Parlamentului nu se mai vizitează.

Întrucât au fost suspendate contractele de colaborare - vizitarea se făcea cu sprijinul ghizilor, în număr de 50 - fiind întrerupte contractele de colaborare, ne aflăm momentan în această situație.

Nu ne putem permite ca această clădire reprezentativă să nu poată fi vizitată, mai ales că numărul turiștilor este în creștere, și solicitările agențiilor ca ai lor clienți să viziteze sunt foarte mari, am găsit o soluție: ne-am întâlnit săptămâna trecută cu reprezentanții Ministerului de Finanțe la nivel de Secretar de stat și, cu sprijinul și implicarea președintelui Comisiei de buget, finanțe, bănci - domnul deputat Leo Badea, de asemenea și cu ITM, am găsit o soluție; mai avem de punctat câteva chestiuni în seara aceasta și rugămintea este pentru ședința de Birou permanent de mâine să putem face lucrul acesta.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Ciolacu.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Este o decizie administrativă, sau ține de Biroul permanent?

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Soluția care s-a conturat este următoarea: este vorba de avizul Biroului permanent pentru modificarea structurii Centrului internațional de conferințe, în sensul următor: cei 50 de ghizi care erau colaboratori vor fi incluși în structură. Cred că vom avea undeva la 15 posturi cu part-time, dar asta mai avem de punctat acum.

Era și o chestiune de legislație fiscală, și tocmai de asta am avut nevoie de sprijinul colegilor.

Este nevoie de avizul Biroului pentru plen.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Deci, nu mai pot funcționa așa și trebuie un aviz ca să modifice structura.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Domnule președinte, am înțeles că este simplă problema, se modifică structura organizatorică a aparatului tehnic al Camerei Deputaților pentru a putea angaja niște oameni care, la rândul lor, să facă activitate de ghid, da? Asta e problema.

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Exact. Ce făceau cei 50 de colaboratori vor face cred că aproximativ 15 persoane.

Domnul Varujan Pambuccian, fără microfon:

Sunt persoane cu care am avut relații contractuale în ultimii 5 ani.

Discuție fără microfon

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Și eu la fel. Mulțumesc.

Discuție fără microfon

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc. Declar închisă ședința.

Liderii de grup, vă rog să rămâneți, da?

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 18 septembrie 2018, 20:09
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro