Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-prezent > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe mar. 2017 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 21 martie 2017 ora 14:00

16. Diverse

Diverse Domnul Petru Gabriel Vlase:

Informare.

Doamna secretar general, vă rog.

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Vă mulțumesc domnule președinte de ședință.

Este vorba despre o Informare adresată membrilor Biroului permanent și liderilor de grup. Vorbim de cele treisprezece autoturisme marca Mercedes, achiziționate în 2001. Ele și-au depășit durata de viață normală de funcționare. Sunt unele dintre acestea care au și aproape 700.000 de km la bord. Nu mai reprezintă siguranță pentru circulația pe drumurile publice. Se pot produce incendii la bord din cauza cablajelor îmbătrânite, starea tehnică este necorespunzătoare.

Colegii mei au făcut și o evaluare și pentru a repara aceste autoturisme s-a ajuns la suma de 698.000 lei, în condițiile în care suma întreagă alocată pe acest capitol bugetar este de 800.000 lei.

Asta ar însemna să cheltuim tot bugetul alocat pentru aceste mașini, repet din 2001.

Propunerea noastră ar fi: să fie retrase din exploatare și, de asemenea, pentru ele să nu mai încheiem asigurarea RCA și asigurarea CASCO și nici contractele de service. Practic ar fi niște bani alocați pentru ceva care nu mai este folosit.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Steriu.

Domnul Valeriu-Andrei Steriu:

Absolut de acord.

Dacă cumva se ivesc economii din neexploatarea următoarelor luni, propun să mai investim puțin în reparația unor lifturi care sunt trase pe dreapta. Înțeleg că mai sunt un număr dublu de lifturi; ar putea fi puse în circulație astfel încât și cei care sunt la etajul șapte în această clădire să ajungă la timp, altfel decât pe scări.

Vă mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Este o dezbatere încinsă aceasta privitoare la lifturi.

Domnul Predoiu.

Vă rog.

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Eu folosesc doar contextul să transmit rugămintea colegilor de la Comisia pentru drepturile omului - să îmbunătățim condițiile de lucru acolo. Nu au un spațiu adecvat. Atunci când sunt toți, nu au loc toți pe scaune. Nu au microfoane, nu se consemnează nimic din ce vorbesc, și nu este în regulă.

Și nu este doar preocuparea mea și a colegilor; este a Grupului și a Partidului Național Liberal, ca apărător al drepturilor omului, tradițional.

Vă mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Deci, este vorba despre: Mercedes, lifturi, drepturi.

Domnul Korodi.

Domnul Korodi Attila:

La capitolul "Drepturi", susțin ceea ce a spus domnul Predoiu - chiar a oferit semnale. Este improprie activitatea care este oferită, adică condițiile de activitate care sunt oferite pe infrastructură, așa că am avea rugămintea să aveți în atenție aceste lucruri.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Doamna secretar general.

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Doar ca să răspund domnului chestor Steriu - este vorba de achiziționarea liftului în sine, pentru că avem acele puțuri care sunt goale. Deci, nu este vorba doar de repararea unor lifturi existente.

Iar în ceea ce privește Comisia pentru drepturile omului, avem în vedere acest lucru. Eu am fost și am văzut - este o sală pentru o comisie mai mică, și este adevărat că atunci când au foarte mulți invitați care participă la dezbateri nu este loc. Avem în vedere acest lucru.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Nicușor Dan.

Domnul Nicușor Daniel Dan:

Eu vreau să aduc în discuție un alt subiect - ieri Comisia juridică a funcționat fără să fie convocați toți membrii. Adică mai mulți oameni s-au întâlnit la sfârșitul plenului și au spus "Hai să facem o comisie!" Din greșeală, colegii noștri nu au fost invitați, și vor mai fi discuții despre cum se face funcționarea comisiilor, dar pentru moment aș vrea să agreăm toți ca o situație de tipul acesta să nu se mai întâmple.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Deci: eu am spus și la plen - acea decizie s-a luat în urma consultării liderilor grupurilor parlamentare la care și liderul sau viceliderul, nu mai știu cine este lider la USR, a fost prezent la discuție. A aflat. Acesta este adevărul. Deci a aflat live despre decizie, despre votul plenului, a știut că urmează să se constituie comisia într-un timp relativ scurt. Domnul Drulă, da?, spun bine?, era acolo, în fața mea.

Domnul Nicușor Daniel Dan:

Acum aflu. Mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Pentru că l-am văzut astăzi; era indignat și în plen. Atunci când colegul dumneavoastră ridicase problema, chiar dânsul era indignat, care fusese acolo la discuție cu liderii.

Decizia plenului este suverană. Se practică chestiunea aceasta.

Dacă sunt disfuncționalități în secretariatele birourilor comisiei, încercați să vă lămuriți fiecare la comisia la care sunteți membru - cu președintele.

Domnul Nicolăescu.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Domnule președinte de ședință, știți când am spus și la plen, ca urmare a sesizării făcute de Grupul USR - că, poate, astăzi Biroul permanent ar trebui să ia o decizie înțeleaptă, și anume: în clipa în care au loc asemenea modificări de program în cadrul comisiilor, ca urmare a consultărilor pe care președintele de ședință le face cu liderii grupurilor parlamentare, și avem reprezentanții Secretariatului general în permanență în plenul Camerei, să se transmită imediat comisiei de specialitate sau comisiilor care vor fi convocate de îndată să rezolve anumite probleme, tuturor colegilor care fac parte din acele comisii. Să facem o procedură de lucru, nu cer nimic altceva, astfel încât asemenea situații chiar să nu mai existe. Și, dacă uită un lider sau un vicelider de grup să spună colegilor dintr-o comisie, procedura există și ea își vede de treaba ei, indiferent cum sunt oamenii.

Asta vă cer; nimic altceva.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Eu sunt de acord. Ceea ce spuneți este foarte corect, însă nu știu dacă Secretariatul general poate să stea după zece comisii care lucrează în același timp.

(fără microfon, răspunsul domnului Nicolăescu)

Domnule Nicolăescu, se presupune că liderii grupului știau deja din program. Puteau să-și anunțe colegii, și așa cum se practică, să fi vorbit unii cu alții și să fi mers.

Eu sunt de acord și cu altceva.

Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Eu propun să nu lăsăm pe spatele la unul sau la doi oameni, să facem o procedură de lucru. Și atunci lucrurile sunt simple.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Știu, dar procedura de lucru se poate adresa către birourile de comisii, nu către Secretariatul general.

Și dacă președintele unei comisii este prezent, dacă nu este prezent în sala de plen, întotdeauna avem înlocuitor, un vicepreședinte al comisiei, aude că s-a luat decizia, plenul a luat decizia aceasta.

Nu au decât să-și pună birourile de comisii să dea mesaje la membrii comisiei.

De acord, cu decizia Biroului permanent, dacă este nevoie.

Alte comentarii, dacă mai sunt.

Vă rog domnul Korodi.

Domnul Korodi Attila:

Domnule președinte, am o întrebare către Secretariatul general.

Săptămâna trecută a fost depusă o cerere a Grupului UDMR, cu privire la "Ora Primului ministru".

Când veți înainta către decizie?

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Potrivit cutumei, această solicitare va intra în momentul în care se discută în Biroul permanent programul pentru acea zi de luni.

Săptămâna viitoare. Asta este cutuma, ca să nu se stabilească cu trei săptămâni înainte.

Întotdeauna în Biroul permanent s-a discutat conform acestei cutume.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Vă urez o zi frumoasă.

Declar închisă ședința.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 12 decembrie 2017, 10:21
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro