Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-2020 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe mar. 2020 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 24 martie 2020 ora 13:00

Ședința a început la ora 13,00.

Lucrările au fost conduse de domnul Ion-Marcel Ciolacu, Președintele Camerei Deputaților.

Au participat: domnul Florin Iordache, doamna Carmen-Ileana Mihălcescu, domnul Marilen-Gabriel Pirtea și domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu - vicepreședinți, doamna Lia Olguța Vasilescu, domnul Vasile-Daniel Suciu și domnul Dragoș Gabriel Zisopol - secretari, domnul Marius-Constantin Budăi, domnul Laurențiu-Dan Leoreanu, domnul Seres Denes și domnul Nicolae Bănicioiu - chestori, domnul Alfred-Robert Simonis - Grupul parlamentar al PSD, domnul Florin-Claudiu Roman - Grupul parlamentar al PNL, domnul Cătălin Drulă - Grupul parlamentar al USR, domnul Benedek Zacharie - Grupul parlamentar al UDMR, domnul Varujan Pambuccian - Grupul parlamentar al minorităților naționale, domnul Emil-Marius Pașcan - Grupul parlamentar al PMP, domnul Victor-Viorel Ponta - Grupul parlamentar PRO Europa, și doamna Silvia-Claudia Mihalcea - Secretarul general al Camerei Deputaților.

Invitați: domnul George Ionuț Dumitrică - secretar general-adjunct, domnul Georgică Tobă - Secretar general-adjunct interimar, domnul Gabriel Stecoza- Departamentul Secretariatului Tehnic, doamna Adriana Diaconescu - Direcția pentru organizarea lucrărilor în plen, doamna Anca-Mihaela Spiridon - Director general la Cancelarie Președinte, doamna Andreea Stăncescu - Director general la Cabinet Secretar general, și domnul Alexandru Tănase - Centrul de Dezvoltare Tehnologică.

*

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Cine dorește să intervină își pornește singur microfonul. Nu mai gestionez eu această aplicație.

Haideți! Bună ziua.

Bine am revenit în mediul virtual la această ședință de Birou permanent!

La ordinea de zi a ședinței Biroului permanent și la materialele aferente aveți toți acces, și direct pe grupul WhatsApp cât și prin aplicația de pe site-ul Camerei Deputaților.

Vă propun ordinea de zi și pe urmă o să preia Fredy ședința de Comitet al liderilor.

Facem același sistem, votăm pe chat.

Cine este împotrivă? Restul considerând că am fost pentru. Ok?

Cine este împotrivă la ordinea de zi?

Dacă nu e nimeni, în unanimitate, am trecut la ordinea de zi.

Proiectul de Hotărâre privind completarea Regulamentului Camerei Deputaților.

Pentru a ne permite să desfășurăm ședințele de plen online, este nevoie de modificarea Regulamentului Camerei Deputaților.

A fost distribuit acest proiect.

Supun votului Biroului permanent înscrierea lui în proiectul ordinii de zi a plenului.

La fel, dacă dorește cineva...

Domnul Varujan Pambuccian:

Domnule președinte, dacă îmi dați voie!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da, vă rog!

Domnul Varujan Pambuccian:

Aici există mai multe lucruri de care trebuie să ținem cont: sunt documentele pe care le realizează comisiile; sunt actele administrative ale grupurilor parlamentare și ale comisiilor.

Toate lucrurile astea, dacă nu le punem în Regulament clar, cum trebuie să fie abordate, o să creeze o rezistență extraordinară, o să continue să ducă la cereri de semnături olografe, o să se ajungă și la o serie de tâmpenii de felul următor, și vă spun un exemplu de tâmpenie: downloadezi un document, îl printezi, îl semnezi olograf, îl scanezi și îl trimiți.

N-are nicio valoare! Pentru că semnătura aceea pe care o pune omul acolo poate să fie semnătura oricui, scanată și pusă pe un document.

Și atunci, vă propun ca, până când o să avem semnătura electronică asigurată, că ea trebuie asigurată, să procedăm în felul următor: să primim documentele în Word, să completăm în documentul respectiv ce are de completat fiecare și să le trimitem prin mail, mailul fiind o probă identică, raportat la scanare și trimitere, cu o semnătură olografă pe un document de hârtie.

Adică haideți să introducem procedura asta până când avem semnătură electronică!

Altfel, chinuim aiurea niște oameni, și rezultatul din punct de vedere legal este fix același.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ok.

Dacă Secretara generală dorește să intervină?

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Vorbim despre o modificare a Regulamentului Camerei pentru această situație specială în care ne aflăm.

Nu cred că este nevoie să introducem în Regulament această procedură pe care noi o aplicăm deja. Exact ce a menționat domnul lider în relație cu... administrativă, cu personalul grupurilor, comisii. Noi deja aplicăm acest lucru.

Domnul Varujan Pambuccian:

Dacă îmi dați voie, domnule președinte!

Nu! Nu aplicăm acest lucru!

Tocmai ni s-a cerut să specificăm cum vrem să primim suma forfetară. Și, pentru asta, ni s-a trimis un document pdf, care trebuie, evident, printat, completat pe hârtie, semnat pe hârtie, scanat și retrimis. Exact ce am spus eu, că nu are nicio valoare în plus față de un... și chinuie omul aiurea, față de un document trimis în Word, completat și trimis.

Este fix aceeași valoare juridică!

Și atunci, vă propun să trecem la procedura despre care vă vorbesc eu acum și care pune oamenii mai puțin pe drumuri și îi înnebunește de cap mai puțin. Asta e tot!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Am reținut.

Silvia, mai vrei să adaugi ceva?

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Voiam să mai adaug fapul că ceea ce a menționat domnul lider noi deja aplicăm. E vorba doar de acel acord pe mail pentru a comunica datele bancare, pentru comunicarea online a sumei forfetare și a celorlalte drepturi.

Și acest lucru se regăsește în documentul cu măsuri.

Domnul Varujan Pambuccian:

Păi, am o întrebare: în condițiile astea, de ce trimiteți un pdf? Ce trebuie să facă omul cu pdf-ul respectiv?

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Acest lucru a fost acum câteva zile.

Am revenit, ca urmare a feedback-ului, s-a corectat acest lucru, și acum este nevoie de un simplu acord pe mail.

Domnul Varujan Pambuccian:

Asta e cu totul altceva! Asta v-am propus eu după ce am primit documentul în pdf, dar problema este că nu am primit documentul în Word.

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Urmează, după aprobarea acelui memo, în Biroul permanent să facem toate aceste demersuri și comunicări.

Domnul Varujan Pambuccian:

Bun. Să înțeleg că asta o să aplicăm și la amendamente, și la interpelări și la documentele comisiilor, da?

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Cred că președintele are o comunicare de făcut ulterior în ceea ce privește semnătura electronică, pentru că i-am sesizat mai multe propuneri din partea deputaților.

Domnul Varujan Pambuccian:

Asta e adevărat! Eu vă vorbesc de perioada până când avem semnătura electronică. După aia, e clar de tot ce e de făcut!

Acum, în perioada asta...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Eu sper ca săptămâna aceasta să închidem totul cu semnătura electronică.

Domnul Varujan Pambuccian:

Bun. Dar asta e o speranță. Până când avem asta, trebuie să putem. Am colegi... Asta e! Lumea înnebunește în perioada asta, vrea să facă interpelări, în draci! Și nu am cum să le propun o procedură de tipul ăsta...

Fredy făcea microfonie cu tine adineauri, apropo! Am văzut că și-a băgat capul în poză, de-asta am spus.

Nu am cum să... nu avem cum să rezolvăm problema asta. Avem și noi micile noastre presiuni din partea unor colegi care vor neapărat să depună interpelări acum.

Pot să le depună prin mail și atât? Că în Regulament scrie că trebuie depuse pe hârtie, semnatolograf.

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Îmi cer scuze că intervin.

Credeam că am lămurit de săptămâna trecută acest lucru când am discutat punctual despre interpelări.

Domnul Varujan Pambuccian:

Păi nu am lămurit-o, pentru că ei continuă să creadă că trebuie semnate olograf. Atunci trebuie trimis un mail către toți, cu chestiunea asta.

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

O să facem și acest lucru.

Noi primim acum pe email de pe adresa oficială a domnului sau doamnei deputat, interpelări.

Domnul Varujan Pambuccian:

Bun.

Cu personalul din teritoriu, de la birourile parlamentare la fel. Cu tot felul de hârtii administrative pe care le avem de semnat la Grup, prezența, toate lucrurile astea la fel trebuie să procedăm, până avem semnătură electronică, după aia nu mai e nicio problemă.

Dar trebuie să acoperim perioada asta de până.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Eu sper ca perioada asta, să fie această săptămână. Și pe urmă să avem cu toții semnăturile electronice.

Domnul Varujan Pambuccian:

Domnule președinte, speranțe avem cu toții dar trebuie să putem acoperi situațiile în care speranțele noastre se dovedesc a nu fi alea care țin de realitate.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da, e o perioadă în care trebuie să avem o comunicare mai strânsă.

Vedeți că nu-i nimeni reticent la nicio propunere, important este să funcționăm.

Domnul Varujan Pambuccian:

Dar eu văd. Haideți să acceptăm acum, ideea asta cu mail-ul și cu documentul word care se poate completa de către cel care primește și mergem mai departe fără probleme, la toate documentele până la semnătura electronică.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

E vreo problemă tehnică, doamna Secretar general, cu această propunere?

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Din punctul nostru de vedere, nu.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ok.

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Domnule președinte, dacă-mi îngăduiți?

Eu aș solicita Secretariatului general, Marius Pașcan sunt.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Cine?

Domnul Varujan Pambuccian:

Stai, stai, frate stai puțin!

Hai să supunem la vot chestiunea asta, vă rog eu frumos.

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Dar, domnul lider, tot în aceeași idee.

Domnul Varujan Pambuccian:

Da.

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Să avem un Regulament minimal, conceput de Secretariatul general care să privească deopotrivă de pe adresele noastre de comunicare oficiale ale parlamentarilor, ce putem face, ce interpelări, cum transmitem inițiativele legislative de pildă, și lucruri de astea tehnic lămuritoare și atunci să asumăm și prin vot, o asemenea procedură.

Asta vă solicit.

Mulțumesc!

Domnul Varujan Pambuccian:

Aici este un mic amănunt. Nu toți folosim adresele de cdep. Eu de exemplu nu folosesc adresa de cdep. Ar fi bine să transmitem la SG, adresele de mail alea la care răspundem, la care chiar suntem noi.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Bun. Acuma nu folosim toți adresele de cdep, dar toți avem angajați și aceste adrese ne sunt gestionate.

Dacă...

Domnul Varujan Pambuccian:

Domnule președinte, în momentul ăsta, stați, stați, stați puțin!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

... eu nu v-am întrerupt, domnul...

Domnul Varujan Pambuccian:

Da, mă scuzați!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Dacă stăm să inventăm chiar apa caldă astăzi, și să vedem fiecare detaliu, că eu am altă adresă decât adresa oficială, eu răspund pe alt număr de telefon decât numărul oficial de telefon..., nu mai terminăm această ședință, ne coborâm nivelul Biroului permanent și ne transformăm în niște funcționari ai Parlamentului, care trebuie să pună toate detaliile și ce tip de hârtie A4 sau A7, trebuie să înaintăm pe word sau pe pdf, sau pe word, să vedem ce versiune a word-ului avem toți descărcat de la Microsoft, cred că deja intrăm în...

Domnul Varujan Pambuccian:

Nu, intervenția mea - dacă-mi dați voie - are cu totul altă semnificație.

În momentul în care eu îmi asum o adresă de mail înseamnă că îmi asum semnarea unui document în absența semnăturii electronice.

Ori această asumare, nu o poate face cineva din staff, trebuie să o facă fiecare dintre noi, despre asta vorbesc.

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Marcele, vreau să intervin și eu dacă se poate!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da. Cred că în Comitetul liderilor, puteți lămuri cu Secretariatul general toate aceste probleme.

Da, domnul Roman, vă rog!

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Foarte scurt. Asta voiam să spun și eu, rugămintea e să depășim momentul ăsta de detalii, care e important, dar nu cred că ăsta e rolul nostru acum, aici.

Să discute domnul Pambuccian cu Silvia dacă sunt alte chestiuni tehnice de pus la punct și noi să aprobăm de principiu în Comitetul liderilor procedura.

Dar haideți să depășim momentul ăsta.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Corect!

Domnul Benedek, vă rog!

Domnul Benedek Zacharie:

Bună ziua! Mă auziți?

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da, vă rog!

Domnul Benedek Zacharie:

Aveam aceași propunere ca și domnul Roman.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ok.

Domnul Benedek Zacharie:

Numai că mi-a luat fața.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Noi, Biroul permanent, împuternicim Comitetul liderilor și Secretariatul general să pună toate detaliile la punct.

Ok?

Dacă este cineva împotrivă să exprime prin vot.

Dacă nu, intrăm pe ordinea de zi.

Deci, toată lumea este de acord cu această propunere.

Proiect de Hotărâre privind completarea Regulamentului Camerei Deputaților

PUNCTUL 1

Proiect de Hotărâre privind completarea Regulamentului Camerei Deputaților

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Deci avem, Proiect de Hotărâre privind completarea Regulamentului Camerei Deputaților pentru a ne permite să desfășurăm ședințele de plen on-line și este nevoie de modificarea Regulamentului Camerei.

A fost distribuitla toată lumea.

Supun votului Biroului permanent înscrierea lui în Proiectul ordinii de zi a plenului.

Dacă este cineva împotrivă?

Dacă nu, înseamnă că a fost aprobat în unanimitate.

Acum, supun votului Comitetului liderilor.

Fredy, supun eu, supui tu?

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Puteți supune dumneavoastră, că suntem aici cu toții.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Acum votului Comitetului liderilor, ca acest Proiect de Hotărâre să fie înscris în ordinea de zi a plenului.

Vom mai avea la începutul săptămânii viitoare o ședință de Birou permanent, în care vom stabili ziua votului în plen, precum și detalierea procedurii de vot pentru a ... de aia vă propun să fie cu apel nominal.

Este cea mai sigură procedură.

Staff-urile tehnice împreună cu STS-ul vor lua acest vot la fiecare în parte.

Dacă sunteți de acord... dacă este cineva împotrivă? Liderii doar.

Dacă nu, această procedură am trecut-o.

Programul de lucru al Camerei Deputaților pentru perioada 23 - 28 martie 2020

PUNCTUL 2

Programul de lucru al Camerei Deputaților

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Programul de lucru al Camerei Deputaților pentru perioada 23 - 28 martie 2020.

Cine este împotrivă? Și tot doar liderii.

Dacă nu, am aprobat-o.

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților

PUNCTUL 3

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților.

Dacă Biroul permanent este de acord cu comisiile și termenele propuse?

Este cineva împotrivă?

Dacă nu, în unanimitate.

Sunt trei cereri de procedură de urgență ale parlamentarilor.

Vă propun să procedăm conform cutumei.

La fel, cine este împotrivă să intre în procedură de urgență, cele trei propuneri?

Dacă nu, în unanimitate, aprobat.

Memorandum Intern: Prelungirea măsurilor aprobate până în prezent de Biroul permanent referitoare la prevenirea și limitarea expunerii îmbolnăvirii cu Coronavirus, precum și aprobarea unor măsuri suplimentare

PUNCTUL 4

Memorandum intern: Prelungirea măsurilor aprobate până în prezent de Biroul permanent referitoare la prevenirea și limitarea expunerii îmbolnăvirii cu coronavirus precum și aprobarea unor măsuri suplimentare

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Memorandum intern: Prelungirea măsurilor aprobate până în prezent de Biroul permanent referitoare la prevenirea și limitarea expunerii îmbolnăvirii cu coronavirus precum și aprobarea unor măsuri suplimentare.

Pe lângă prelungirea perioadei de aplicare a măsurilor aprobate deja de Biroul permanent, pe toată durata Stării de urgență, este propus și noul set de măsuri care vizează în principal modalitatea de încasare a drepturilor bănești ale deputaților și staff-urilor de la cabinetele din circumscripții.

Dacă și liderii sunt de acord cu luarea acestor măsuri, supun votului Biroului permanent acest memorandum.

Dacă este cineva împotrivă?

Dacă nu, înseamnă că în unanimitate, aprobat.

La final. La final și imediat domnul Drulă.

Am fost informat că unii deputați vor să aibă certificate electronice pentru depunerea inițiativelor legislative.

Vreau să solicit și tehnic și legal, Secretariatului general ca în cel mai scurt timp respectiv săptămâna aceasta să găsească o soluție realizată intern și cu colaborarea STS-ului.

Vă rog, cine dorește să intervină?

Domnul Cătălin Drulă:

Cătălin Drulă.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Vă rog!

Domnul Cătălin Drulă:

Aș vrea să solicit Biroului permanent, ca în măsura posibilităților tehnice și văzând cum evoluează situația, la prima "Oră a Guvernului", când este posibil, să fie invitat domnul ministru Costache pentru a discuta despre criza de sănătate care este în derulare în momentul de față.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ok.

Asta, depuneți solicitarea la Secretariatul general...

Domnul Cătălin Drulă:

Da, da, sigur. Depunem și solicitarea, dar am făcut-o verbal, rămâne pe stenogramă.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

... da, din partea Grupului USR, da?

Domnul Cătălin Drulă:

Da, mulțumim.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da. Tot sistem de... cum doriți? Sistem video?

Domnul Cătălin Drulă:

Da, pe sistem video, pe sistem Zoom, pe... nu vreau să intrăm în detalii tehnice așa cum ați spus și dumneavoastră, astea rămân a fi stabilite...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da, da.

Domnul Cătălin Drulă:

... suntem rezonabili, înțelegem și situația și la disponibilitatea ...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Domnului ministru.

Domnul Cătălin Drulă:

... domnului ministru și a sistemelor tehnice dar am vrea să fie solicitarea făcută.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ok, nicio problemă.

Secretariatul general, ați...?

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Am luat act domnule președinte, am notat.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Cine mai dorește să intervină?

Dacă nu, și ședința de Comitet al liderilor a fost ținută.

O să mai luăm legătura și telefonic și vedem cum funcționăm.

Mulțumesc mult, o zi bună!

Domnul Dragoș Gabriel Zisopol:

Și noi vă mulțumim.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Vă mulțumim.

Domnul Laurențiu-Dan Leoreanu:

O zi bună tuturor! Și eu vă mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumim. O zi bună să aveți!

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Numai bine, Doamne ajută!

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Doamne ajută!

*

Ședința s-a încheiat la ora 13,20.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 20 august 2022, 5:34
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro