Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-2020 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe iun. 2020 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Birourilor permanente reunite ale Camerei Deputaților și Senatului din 18 iunie 2020 ora 9:30

Ședința a început la ora 9,30.

Lucrările au fost conduse de domnul Ion-Marcel Ciolacu, președinte al Camerei Deputaților, asistat de domnul Robert-Marius Cazanciuc, vicepreședinte al Senatului cu îndeplinirea atribuțiilor de președinte pe perioada cât funcția de președinte este vacantă.

Au participat:

De la Camera Deputaților: domnul Florin Iordache, doamna Carmen-Ileana Mihălcescu și domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu - vicepreședinți, domnul Dragoș Gabriel Zisopol - secretar, domnul Marius-Constantin Budăi, domnul Laurențiu-Dan Leoreanu, domnul Seres Denes și domnul Nicolae Bănicioiu - chestori, domnul Alfred-Robert Simonis - Grupul parlamentar al PSD, domnul Florin-Claudiu Roman - Grupul parlamentar al PNL, doamna Cristina-Mădălina Prună - Grupul parlamentar al USR, domnul Emil-Marius Pașcan - Grupul parlamentar al PMP, și domnul Victor-Viorel Ponta - Grupul parlamentar PRO Europa.

De la Senat: domnul Titus Corlățean, domnul Șerban-Constantin Valeca și doamna Alina-Ștefania Gorghiu - vicepreședinți, domnul Marian Pavel, domnul Mario-Ovidiu Oprea și domnul George-Edward Dircă - secretari, domnul Marius-Alexandru Dunca, domnul Paul Stănescu și domnul Cornel Popa - chestori, domnul Radu-Cosmin Preda - Grupul parlamentar al PSD, domnul Radu-Mihai Mihail - Grupul parlamentar al USR și domnul Cseke Attila-Zoltan - Grupul parlamentar al UDMR.

Invitați:

Din partea Guvernului: domnul Nini Săpunaru, secretar de stat - Departamentul pentru relația cu Parlamentul.

De la Camera Deputaților: doamna Silvia-Claudia Mihalcea - Secretarul general al Camerei Deputaților, domnul George Ionuț Dumitrică - Secretar general-adjunct, domnul Georgică Tobă - Secretar general-adjunct interimar, domnul Gabriel Stecoza - Departamentul Secretariatului Tehnic, doamna Adriana Diaconescu - Direcția pentru organizarea lucrărilor în plen, doamna Gabriela Enea - Direcția comunicare și relații publice, doamna Anca Mihaela Spiridon - Director general la Cancelarie Președinte, și doamna Andreea Stăncescu - Director general la Cabinet Secretar general.

De la Senat: doamna Izabela Chencian-Secretarul general al Senatului, doamna Roxana Truinea - Direcția Generală Legislativă, doamna Claudia Pencea - Direcția pentru organizarea lucrărilor plenului și comisiilor, doamna Elena Diaconu și doamna Ionela Mihăilă - Serviciul pentru lucrările Biroului permanent.

*

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

PRO România, ok?

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Da, da. Mulțumesc.

Scrisoare din partea domnului prim-ministru Ludovic Orban

PUNCTUL 1

Scrisoare din partea domnului prim-ministru Ludovic Orban

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

La punctul 1, avem scrisoarea din partea domnului prim-ministru Ludovic Orban. Răspunsul de fapt, la scrisoarea de ieri.

Cred că ați luat act cu toții despre acest răspuns. Eu l-am pus pe grupurile de la Cameră și de la Senat. L-ați pus nu, domnul Cazanciuc?

Și mai avem această mini-informare a factorilor de risc.

Punctul meu de vedere rămâne același, că Guvernul nu a făcut solicitarea de încuviințare.

Deci nu are rost să prindem pe ordinea de zi a plenului comun un eventual vot asupra încuviințării prelungirii stării de alertă.

Vă ascult pe dumneavoastră, dacă aveți intervenții.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Și eu mă înscriu, domnule președinte, Victor Ponta sunt.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da, vă rog!

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Bun, dacă nu e altcineva mai rapid, atunci spun eu că, din punctul meu de vedere și al Grupului PRO Europa, aveți dreptate. Premierul nu a făcut o cerere de încuviințare care să ducă la un vot, motiv pentru care am făcut noi proiectul care se află la punctul 6, ca Parlamentul să constate că nu s-a îndeplinit procedura prevăzută de Lege, să luăm act că nu mai avem Stare de alertă.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da. Eu am în acest moment... am văzut Curtea Constituțională a modificat termenul când se dorește judecarea sesizării făcute de Avocatul Poporului...

Doamna Alina-Ștefania Gorghiu:

Pe 25.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

... din data de 9...

Doamna Alina-Ștefania Gorghiu:

Pentru 25, da.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

... pentru data de 25.

Părerea mea, că vom aștepta decizia Curții.

Doamna Alina-Ștefania Gorghiu:

Momente istorice, de acord cu dumneavoastră domnule președinte.

Domnul Laurențiu-Dan Leoreanu:

Eu sunt de acord cu dumneavoastră domnule președinte.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ok și atunci rămâne... domnul Cseke, văd că solicită o intervenție.

Domnul Cseke Attila-Zoltan:

Da, bună ziua.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Bună ziua.

Domnul Cseke Attila-Zoltan:

Eu aș încerca, să încerc să lămurim puțin această situație, dintr-o altă perspectivă.

Avem această chestiune a prevederii sau neprevederii în lege cu privire la ce trebuie să facă Parlamentul sau nu, la prelungirea stării de alertă.

Sigur că știm acest principiu juridic care spune că cine poate mai mult, poate și mai puțin. Adică dacă Parlamentul a avut...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Cine mai are microfoane deschise, să le închidă fiindcă facem microfonie.

Domnul Cseke Attila-Zoltan:

... acel principiu de drept care spuneam, "Cine poate mai mult, poate și mai puțin".

Dacă Parlamnetul a trebuit să încuviințeze într-un fel sau altul, instituirea stării de alertă, din punctul nostru de vedere, ar trebui să se pronunțe și pe prelungirea stării de alertă.

În ce privește faptul că premierul nu a solicitat în mod expres această încuviințare de prelungire este o discuție dar care iarăși trebuie tranșată dintr-un alt aspect.

Hotărârea de Guvern pentru prelungirea stării de alertă este în vigoare, a fost publicată în Monitorul Oficial, este un act normativ aflat în vigoare.

Dacă noi așteptăm îndeplinirea unei condiții de formă, și anume aceea că premierul să ne solicite printr-o scrisoare, noi știm că Hotărârea de Guvern este în vigoare, ce mai așteptăm?

Deci din punctul nostru de vedere, Parlamentul ar trebui să se pronunțe asupra prelungirii stării de alertă, sigur pot să aducă și modificări dacă... dacă există solicitări și majoritate pentru acest lucru.

Deci, noi nu credem că este bine, mai ales că vorbim de restrângerea drepturilor fundamentale ale omului.

Avem decizia... orice act constituțional, legat de Decretul Președintelui României, instituirea stării de urgență în care se spune foarte clar că Parlamentul este singurul instituit să se pronunțe unor asemenea restrângeri.

Avem asemenea restrângeri de drepturi în Hotărârea de Guvern. Ceea ce este în situația actuală, se poate spune că este, trebuie făcut. Bun, se poate susține din punct de vedere profesional, epidemiologic acest lucru. Dar numai Parlamnetul este (...) și pe Decizia Curții de a se pronunța asupra acestor lucruri.

Deci, noi credem că ar trebui ca Parlamentul să se pronunțe asupra acestei prelungiri, indiferent că Premierul a solicitat acest lucru sau nu.

Vă mulțumesc!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu mulțumesc.

Domnul Roman. Ați solicitat.

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor colegi, lucrurile sunt foarte clare.

Avem o lege, care spune că instituirea... că prelungirea stării de alertă se face prin Hotărârea Guvernului pe care ați votat-o stimați colegi și care este în vigoare și suntem în stare de alertă pentru cei care au dubiu în privința asta, prin votul dat de către Parlament.

Cine nu vrea să vadă diferența între cele două situații, mă rog, e o problemă pe care o poate ridica fiecare însă, eu vă propun, domnule președinte, să depășim acest moment, dacă vreți să intrăm în faza de dezbateri politice avem plenul la dispoziție astăzi, să discutăm suficient pe această temă și eu cred că în Birou trebuie să fim un pic mai operativi că avem destul timp în plen să ne (...) pe de masă.

Mulțumesc!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu mulțumesc.

Dar totuși nu a fost o dezbatere politică, a fost un punct de vedere juridic al domnului Cseke,

Eu rămân la părerea mea că dacă dorim putem iniția o modificare la Legea 55, astfel încât să fie clar.

Nu aș face acest lucru până când nu ne vine de la Curte pe 25 iunie.

Dar altă abordare, din punctul nostru de vedere decât modificarea Legii 55, eu nu o văd în acest moment decât pe urmă o dispută pe care o să o ducem tot în curte la Curtea Constituțională.

Informare din partea domnului Klaus Werner Iohannis, Președintele României, privind participarea Armatei României cu până la cinci militari la misiunea EUNAVFOR MED IRINI, în anul 2020

PUNCTUL 2

Informare din partea domnului Klaus Werner Iohannis, Președintele României, privind participarea Armatei României cu până la cinci militari la misiunea EUNAVFOR MED IRINI, în anul 2020

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

La punctul 2 avem o informare a domnului președinte Klaus Werner Iohannis, participarea Armatei României cu până la 5 militari.

Vă propun să o trecem pe ordinea de zi.

Dacă este cineva împotrivă? La fel să votăm pe chat.

Domnul Nini Săpunaru:

Mai era o informare din partea domnului președinte.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Este la plen deja. Vreți s-o scoatem?

Domnul Nini Săpunaru:

A! Nu.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Nu! M-am liniștit.

Domnul Nini Săpunaru:

Nu, nu!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Mulțumesc, domnul ministru.

Domnul Nini Săpunaru:

Bine, bine.

Solicitare din partea Comisiei de apărare, ordine publică și siguranță națională a Camerei Deputaților referitoare la prelungirea termenului de depunere a raportului comun asupra Strategiei Naționale de Apărare a Țării

PUNCTUL 3

Solicitare din partea Comisiei de apărare, ordine publică și siguranță națională a Camerei Deputaților referitoare la prelungirea termenului de depunere a raportului comun asupra Strategiei Naționale de Apărare a Țării

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Solicitare din partea Comisiei de apărare, ordine publică și siguranță națională a Camerei Deputaților referitoare la prelungirea termenului de depunere a raportului comun asupra Strategiei Naționale de Apărare a Țării.

Și-au planificat dezbaterile în data de 23 iunie 2020.

Supun votului dumneavoastră această solicitare.

Aceiași procedură. Dacă este cineva împotrivă? Se votează pe chat.

Dacă nu, consider că în unanimitate de voturi sunt de acord cu propunerea Comisiilor pentru apărare.

Prevederile din Legea pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (PL-x 396/2019 ; L489/2019) referitoare la indemnizația pentru limită de vârstă prevăzută de Legea 
nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor

PUNCTUL 4

Prevederile din Legea pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (PL-x 396/2019 ; L489/2019) referitoare la indemnizația pentru limită de vârstă prevăzută de Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Prevederile din Legea pentru completarea Legii numărul 227/2015 privind Codul fiscal, PL-x 39 pe 2019, referitoare la indemnizația pentru limită de vârstă prevăzută de Legea 96 pe 2006 privind Statutul deputaților și senatorilor.

Ieri, Camera Deputaților, în calitate de Cameră decizională, a aprobat Legea pentru completarea Legii numărul 227/2015 privind Codul fiscal.

Întrucât modificările aduse Codului fiscal prin această Lege fac referire și la indemnizația pentru limită de vârstă prevăzută de Statutul deputaților și senatorilor, se impune ca legea, numai pentru prevederea respectivă, conform unei Decizii a Curții Constituționale, să fie dezbătută și adoptată de cele două Camere, în ședință comună.

De asemenea, vă propun să trimitem textul acestei legi la Comisia pentru statut pentru ca până la ședința comună de la ora 13,00 să întocmească raportul, ca să fie înscris pe ordinea de zi a plenului comun.

Cine este împotrivă? Ceea ce s-a votat ieri.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Cu două aspecte: mai sunt proiecte pe ordinea de zi, ar trebui să întocmească raport pentru amândouă.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Nu.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Au același obiect.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Îmi pare foarte rău, nu au același obiect.

Și aici este o discuție, să hotărâm ce vrem. Pentru că...

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

(...)

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Mă lăsați să termin?

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Eu nu am spus nimic, vă las, da.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ok.

Nu au același obiect. Trebuie să ne hotărâm dacă vrem să continuăm procedura de a închide total cu pensiile speciale, sau să dublăm această procedură și atunci ieșim din Regulament.

Nu putem intra în plenul comun cu două proiecte, cu același obiect și cu abordări diferite. Dacă se hotărăște... trebuie să ne hotărâm în acest moment.

Rămâne acest Proiect cu modificarea, votat ieri în Camera Deputaților și se impune un vot pe acest punct în ceea ce privește deputații și senatorii, sau rămânem pe ordinea de zi cu proiectul USR-ului, de modificarea Statutului.

Rog liderii de grup să intervină.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Domnul președinte, două secunde.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da, da, da.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Ați început, parcă, că nu au același obiect. Și ați finalizat spunând că au același obiect.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Nu! Au cu totul și cu totul o altă abordare. Una este pe impozitare, și una este pe eliminare totală.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Sunt de acord cu dumneavoastră, de asta comisiile raportoare așa cum se face și la Camera Deputaților, poate, comisiile pot să depună un raport comun în care (...) îl resping și votăm la plen asta.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Domnul președinte, dacă-mi dați și mie voie?

Una din inițiative presupune impozitarea drastică a pensiilor parlamentarilor, cealaltă propune eliminarea.

Ori noi nu putem, să supunem în aceiași zi la vot, un raport de adoptare, o lege care propune ...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Nu, una intră cu ...,

Domnul Alfred-Robert Simonis:

... Grupului USR.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

... poate să intre una cu respingere și una cu ...

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Nu, dar vreau să vă spun că mai sunt vreo 10, 12 inițiative. Adică ori le facem pe toate și atunci respingem tot ce are legătură cu domeniul respectiv, care propun abrogări și le lăsăm și asta cu impozitarea... dacă o luăm doar pe asta a USR-ului mai rămân 10, 12, la Comisia ...

Domnul George-Edward Dircă:

Domnul președinte, dacă-mi permiteți? Dacă a terminat și liderul de grup.

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Am ridicat și eu mâna.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da, și (...) liderii de grup.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

(...)

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da, haideți ... eu mi-aș fi dorit...

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Îmi permiteți?

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Liderii de grup să le aud opinia fiindcă vorbim pe Regulament.

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Domnul președinte, am solicitat cuvântul.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da domnul Roman, vă ascult.

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Deci pot să iau cuvântul? Ridicasem mâna înaintea domnului Roman.

Domnul Florin-Claudiu Roman:

(...)

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Doamna Prună, nu închid ședința până nu vorbește toată lumea.

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Păi...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Aș dori părerea liderilor de grup pentru că este până la urmă atributul liderilor de grup să facă ordinea de zi.

Pe urmă vorbesc toți membrii, nu am nicio problemă.

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Astăzi sunt aici în calitate de vicelider pentru că colegul meu Cătălin Drulă...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Spuneți doamnă. Vă rog doamnă, vă rog!

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Vă mulțumesc frumos!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Vă ascultăm.

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Da. Avem acest Proiect de abrogare a pensiilor parlamentarilor, depus încă din 2017.

Am văzut că și colegul dumneavoastră a venit cu un Proiect de impozitare, eu nu văd absolut nicio problemă în a discuta aceste două inițiative, în ședință și plenul să hotărască daca vrea impozitare sau dacă vrea abrogare iar...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Comisia raportoare nu poate să dea la amândouă aviz pozitiv. Fiindcă sunt două lucruri... deci sunt abordări diferite.

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Sigur. Lăsați-mă să termin și după aceea puteți să interveniți și dumneavoastră, dacă tot mi-ați dat cuvântul, vă rog!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da.

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Ce încerc să vă spun, este că acest Proiect 182/2017, este pe ordinea de zi deci oricum va trebui să-l discutăm astăzi în plenul reunit. Așa că mai bine îl discutăm și-n comisiile reunite ca să îi dăm și un raport ca să vedem pe ce abordare mergem. Adică dacă vrem să le abrogăm sau dacă vrem să le impozităm, așa cum am făcut și ieri cu celelalte tipuri de pensii speciale.

Cât privește ceea ce spunea colegul nostru, liderul de grup de la PSD, dacă mai sunt și alte inițiative, putem să le discutăm la pachet, nu văd absolut nicio fel de problemă e doar o chestiune de a le găsi, staff-ul tehnic cred că ne poate ajuta și le putem discuta la pachet fără nicio problemă și să le ...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Aș dori să vă reamintesc că la ora 13,00 noi avem programat plenul reunit.

Eu nu am nicio problemă să le discutăm, dar sunt ferm convins că în trei ore nu o să terminăm să discutăm toate...

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

... e vorba... Aici, dacă-mi permiteți?

Este vorba de abordare, încă o dată.

Vor fi unele care vor dori abrogarea pensiilor speciale ale parlamentarilor, unele dintre inițiative și altele care doresc, care propun impozitarea. Și atunci e foarte ...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Am înțeles.

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

... ideea e să stabilim pe care dintre ele mergem.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Am înțeles.

Domnul Roman.

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc domnule președinte.

Regulamentul e unul foarte simplu, dacă vrem să-l respectăm. Adică nu putem să facem acoperișul înaintea fundației.

Ieri am am demarat o procedură de impozitare a tuturor pensiilor speciale, în care am prins și acel amendament referitor la parlamentari.

Discuția și ceea ce am convenit ieri, a fost să finalizăm astăzi această procedură pentru a fi constituțională și în cazul parlamentarilor, în ședință comună.

În ceea ce privește problema ridicată de doamna Prună, lucrurile sunt simple. Sunt 11 inițiative care au aproximativ același obiect de reglementare, și cutuma prevede că ele trebuie discutate la pachet. Acest proiect al USR-ului nu este respins, rămâne în dezbatere împreună cu celelalte pentru că toate partidele au inițiative de acest gen și cred că e cazul să găsim un consens așa cum am găsit ieri.

Prin urmare, noi vom merge pe continuarea procedurii astfel încât astăzi să putem suprataxa și pensiile speciale ale parlamentarilor.

Domnul George-Edward Dircă:

Domnule președinte, mă iertați, avem unsprezece inițiative de abrogarea pensiilor speciale înregistrate la plenul comun, la Biroul permanent reunit? Sunt 11 inițiative?

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Da, da, da. Aveți 11 la Comisia specială pentru asta.

Domnul Radu-Mihai Mihail:

Domnul președinte, doresc și eu să iau cuvântul.

Domnul George Edward Dircă:

Haideți vă rog frumos, haideți să respectăm câteva criterii aici.

Și m-aș bucura foarte mult ca în ordinea cronologică în care au fost inițiate aceste inițiative, chiar dacă avem o abordare diferită, așa cum ați spus dumneavoastră, una ... de cele mai multe ori dacă una este respinsă nu elimină cealaltă posibilitate.

Noi avem un proiect înscris din anul 2017 și văd că astăzi votăm un proiect înscris din anul 2019, care nici măcar, care a fost modificat și care este adus cumva forțat, pentru că el nu a fost niciodată adus în atenția Biroului permanent și este adus aici...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Am o rugăminte. Am o rugăminte, domnul secretar, știu că sunteți aplicat pe Regulament.

Spuneți-mi unde scrie în Regulament abordarea cronologică a proiectelor?

Domnul George-Edward Dircă:

Păi da nici acea cutumă nu știu unde este scrisă în Regulament, că am căutat la capitolul cutume și din 2016 de când am ajuns în Parlament nu a reușit nimeni să mă convingă.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Nu, presupun că prin vot o să tranșăm lucrul ăsta.

Eu am adoptat...

Domnul George-Edward Dircă:

(...)

Domnul Radu-Mihai Mihail:

Domn̕ președinte, am și eu două comentarii, vă rog.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

... peste asta.

Domnul George-Edward Dircă:

Imediat.

Eu m-aș bucura ca înainte de asta să respectăm ceea ce am stabilit ieri. M-am bucurat tare mult când ați fost de acord ieri, și ați introdus pe ordinea de zi acest proiect și haideți vă rog frumos, cel puțin, eu nu am o probelmă cu el, eu... trebuie ca noi să dăm un vot pe acest proiect. Îl respingem, îl admitem, îi aducem modificări, amendamente, are raport de la Senat, a plecat către Camera Deputaților din vara lui 2019.

Haideți să-l luăm de aici să nu mai stea prin sertarele Biroului permanent și să-l punem pe ordinea de zi.

Mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Mulțumesc.

Cine mai dorește să intervină?

Domnul Radu-Mihai Mihail:

Da, mulțumesc.

Sunt liderul USR de la Senat.

Domnule președinte, a lăsa Comisiile să decidă, să aleagă între două principii fundamental diferite, mi se pare inacceptabil.

Deci, aș zice că trebuie să lăsăm plenul dacă vrea să elimine sau dacă vrea să lase pensii speciale parlamentarilor.

Din punctul ăsta de vedere pot fi 140 de inițiative legate de ajustarea pensiilor speciale ale parlamentarilor.

Într-adevăr poate că ele ar trebui puse toate împreună. Dar noi avem o propunere pe care am făcut-o de atâția ani, în care cerem eliminarea. E foarte simplă, foarte precisă și procesul e clar.

Votăm în plen dacă să se elimine sau nu, dacă s-au eliminat s-au rezolvat, dacă nu se elimină se votează celălalt proiect.

Deci nu văd nici un fel de...

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Da. E o singură...

Domnul Radu-Mihai Mihail:

... este o falsă discuție că nu...

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Domnul președinte?

Domnul Radu-Mihai Mihail:

... este o falsă discuție ...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Atributul ordinii de zi este încă al Biroului permanent reunit.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

(...) mai devreme.

Domnul Radu-Mihai Mihail:

... argumente de forță, nu de logică.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Foarte pe scurt domnul președinte.

Plenul Parlamentului ieri cu un singur vot împotrivă a adoptat această lege, inclusiv cu voturile USR, de impozitare a tuturor pensiilor speciale și ale parlamentarilor.

Prin urmare, USR-ul a fost de acord ieri că soluția constituțională este impozitarea pensiilor, nu abrogarea. Orice lege ...

Domnul Radu-Mihai Mihail:

Nu am avut altă alegere.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

... ați avut voturi, variantă cu abținere sau voturi contra.

Ați fost de acord cu impozitarea, domnul coleg al nostru, Năsui a afirmat de la tribuna Parlamentului, ieri, că e foarte bine că se impozitează, pentru că toate legile de abrogare ...

Domnul Radu-Mihai Mihail:

Deci, nu văd nici un fel de... este o falsă discuție că se...

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Domnul președinte!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Atributul ordinii de zi este încă al Biroului permanent reunit.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Dacă-mi dați și mie voie, domnule președinte!

Domnul Radu-Mihai Mihail:

Am înțeles, deci, argumentul e de forță, nu de logică.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Foarte pe scurt, domnule președinte.

Plenul Parlamentului, ieri, cu un singur vot împotrivă, a adoptat această lege inclusiv cu voturile USR, de impozitare a tuturor pensiilor speciale și ale parlamentarilor.

Prin urmare, USR-ul a fost de acord, ieri, că soluția constituțională este impozitarea pensiilor, nu abrogarea.

Domnul Radu-Mihai Mihail:

Fals! N-am avut altă alegere! N-am avut altă alegere!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Nu a intervenit nimeni.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Ați avut varianta abținerii sau a voturilor contra.

Ați fost de acord cu impozitarea. Domnul coleg al nostru Năsui a afirmat de la tribuna Parlamentului, ieri, că e foarte bine că se impozitează, pentru că toate legile de abrogare au fost declarate neconstituționale...

Domnul Radu-Mihai Mihail:

E foarte bine, dar nu e suficient.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Eu nu v-am întrerupt!

Singura soluție este impozitarea.

Dacă dumneavoastră cumva doriți să salvați pensiile parlamenarilor doar, puteți propune abrogarea.

Singura soluție constituțională este impozitarea drastică.

Prin urmare, domnule președinte, noi nu putem dezbate la plenul de astăzi o propunere de eliminare și o propunere de impozitare.

Eu v-aș propune ca astăzi la ordinea de zi, să rămână impozitarea, așa cum am convenit și am votat toate grupurile parlamentare ieri, și celelalte inițiative toate, 10, 11, 12, câte sunt, pentru abrogare, impozitare diferită și așa mai departe, să facă obiectul unei comisii speciale, care există deja, și săptămâna viitoare sau în două săptămâni, să avem un termen în care le dezbatem pe toate și hotărâm ce facem cu ele.

Dar să și abrogăm, să și impozităm în aceeași ședință aceleași pensii este o inepție juridică. Numai USR-ul poate să propună așa ceva! Îmi pare rău!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Mulțumesc.

Domnul George-Edward Dircă:

La ce articol scrie asta în Regulament că nu putem vota?...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Am o rugăminte: eu dau cuvântul aici!

Domnul secretar!

Domnul George-Edward Dircă:

... pe de o parte eliminarea și pe de o parte...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Domnul secretar!

Am o rugăminte! Gata!

Domnul George-Edward Dircă:

Domnule președinte, cu tot respectul!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Sunt solicitări... vă rog frumos.

Domnul Victor Ponta, am văzut că ați solicitat să interveniți.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Da. Voiam doar să spun un lucru, că după șase luni, am fost fericit ieri că a înțeles toată lumea că ne dă voie Curtea Constituțională să impozităm, nu să eliminăm.

Motiv pentru care eu susțin ca azi să fim consecvenți cu ce am decis ieri, să puneți pe ordinea de zi legea privind impozitarea, după care toate celelalte proiecte de legi să le dați un termen de o săptămână, luați două, că știu că o să mai avem plen reunit săptămâna viitoare, și să le supunem pe toate la vot, cu raport, sigur, din punctul meu de vedere de respingere, dar să punem mai multe legi care se bat cap în cap eu nu sunt de acord cu așa ceva, că ne facem de râs toți. Mai bine lăsăm doar pe unii să se facă de râs, nu toți!

Mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Mulțumesc.

Domnul Cseke.

Domnul Cseke Attila-Zoltan:

Mulțumesc, domnule președinte.

Ieri, în Camera Deputaților, a fost un proiect, printre puținele, și, sigur, am avut și noi un proiect și este în procedură parlamentară, putem fi și noi supărați că nu s-a dezbătut proiectul nostru, la fel, abordam în mod unitar problematica pensiilor speciale. Ideea importantă care a reieșit ieri din Camera Deputaților este că, în fine, s-a găsit o soluție care o dată, a avut o largă majoritate, aproape unanimitate, și a abordat unitar această problematică. Adică n-a lăsat neatins anumite pensii de serviciu, speciale sau indemnizații, ci a abordat pe toată lumea.

Și noi credem că, dacă această soluție s-a degajat ieri și este o soluție bună, susținută de toată lumea, procedura trebuie închisă.

Statutul deputaților și senatorilor prevede această chestiune, deci trebuie să punem pe ordinea de zi partea din lege, ca să fim total în regulă din punct de vedere al procedurii parlamentare.

Susținem această procedură.

Mulțumesc.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Domnule președinte, am solicitat și eu cuvântul.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Dacă mai dorește cineva să intervină pe acest subiect până tranșăm (...)

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Da. Lucian Stanciu-Viziteu. Am solicitat și eu cuvântul.

Mulțumesc, domnule președinte.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Vă rog!

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Câteva chestiuni.

Legat de procedura prin care dumneavoastră vreți acum să extrageți dintr-un proiect de lege, care și-a finalizat parcursul și fost adoptat la Cameră, un fragment și să-l transformați într-un alt proiect de lege pe care să-l voteze plenul reunit.

V-aș ruga să ne indicați în ce bază regulamentară se face acest lucru. Pentru că proiectele care ajung...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Indicați-mi dumneavoastră în ce bază...

Eu respect o Decizie a CCR.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Da. Decizia CCR-ului spune că anumite proiecte de legi trebuie să...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Arătați-mi dumneavoastră în ce bază legală eu nu am dreptul să fac acest lucru. Ca să închid și să respect Decizia CCR-ului.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Da. Păi, eu vă spun că avem această bază procedurală, în Regulamentul comun al Camerei Deputaților și Senatului, care spune cum proiectele care sunt de competența plenului reunit au un parcus separat.

Dumneavoastră acum extrageți dintr-o lege care a avut un parcurs pentru ambele plenuri, și să extrageți un fragment și îl puneți în plenul reunit. Așa ceva este în contra regulamentelor actuale.

Noi am avut un proiect de acest gen pe care (...)

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Puteți face o sesizare la CCR în acest sens și, până când vă dă răspunsul, nu se aplică impozitarea tuturor pensiilor.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Nu, am înțeles, dar de ce trebuie să ajungem acolo? De ce nu putem să avem un parcus normal, domnule președinte?

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Eu vă spun cum e respectarea statului de drept.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Dumneavoastră ne-ați rugat să nu vă întrerupem, dar dumneavoastră m-ați întrerupt de trei ori.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Nu, v-am răspuns, eu nu v-am întrerupt!

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Eu am vrut doar să semnalez acest lucru. Faptul că prin modul în care...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu v-am răspuns.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Vreți să faceți...? Și eu vă spun că este în afara Regulamentului ceea ce faceți!

Ok. Deci, dumneavoastră sunteți de acord că este o încălcare și trebuie noi să sesizăm apoi Curtea.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Nu este o încălcare! Am zis dacă aveți suspiciuni, puteți sesiza...

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Bun.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

E greu (...)

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Ok. Asta este un punct.

Celălalt punct legat de faptul că sunt proiecte concurente, asta se întâmplă în mod obișnuit și la Senat și la Camera Deputaților și nu există niciun regulament sau nicio cutumă prin care dumneavoastră (...) le dezbatem și să le votăm pe toate. Am putea să avem și 10 proiecte astăzi. Am putea să avem un proiect prin care să reducem impozitarea. Este irelevant!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Am înțeles.

Mulțumesc.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Important este cum pică la final...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Am înțeles punctul dumneavoastră de vedere.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Toate proiectele să se dezbată.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da. Am înțeles punctul dumneavoastră de vedere.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Și nu este niciun motiv pentru care să-l scoateți decât unul pur politic!

Mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Mulțumesc și eu.

Deci, decizia e în felul următor, și votăm: avem, ca să introducem PLx-ul 396, votat ieri în Camera Deputaților, trebuie să scoatem de la punctul 8 Propunerea legislativă pentru abrogarea articolelor 49 și 50 din Legea pe 96, privind Statutul deputaților și senatorilor.

Vă propun, scoaterea de pe ordinea de zi, a Propunerii legislative pentru abrogarea articolelor 49 și 50 din Legea numărul 96 și introducerea prevederilor din Legea pentru completarea Legii 227/2015 privind Codul fiscal, PLx-ul 396.

Cine este împotrivă?

La fel, votăm pe chat.

Vă rog.

Cu două voturi împotrivă, a fost scoasă de pe ordinea de zi Propunerea legislativă pentru abrogarea articolelor 49 și 50 din Legea 96, și introdus pe ordinea de zi prevederile din Legea pentru completarea Legii numărul 227/2015 privind Codul fiscal, PLx 396.

Mulțumesc.

Proiectele Ordinii de zi și Programului de lucru pentru ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din ziua de joi, 18 iunie 2020, ora 13,00

PUNCTUL 5

Proiectele Ordinii de zi și Programului de lucru pentru ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din ziua de joi, 18 iunie 2020, ora 13,00

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Proiectele ordinii de zi și programul de lucru pentru ședința comună a Camerei Deputaților din ziua de joi, 18 iunie.

Facem la ora 13.00 sau propunem ora 12.00, ținând cont că au mai rămas... nu mai avem cu prelungirea stării de alertă. Avem numai rectificarea și scrisorile de la Președinte și acest punct nou pe ordinea de zi cu impozitarea drastică a tuturor pensiilor.

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Domnule președinte, dacă-mi permiteți!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

V-aș propune ora... da, v-aș propune ora 12.00.

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Eu v-aș propune să rămânem consecvenți pe ora 13.00, pentru că deja deputații și senatorii au fost anunțați și pe SMS...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ok.

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

... și poate unii și-au făcut, și-au aranjat agenda, astfel încât să fie disponibili la ora 13.00.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Ok. Rămâne la ora 13.00, aveți dreptate.

Vă mulțumesc.

Domnul George-Edward Dircă:

Domnule președinte, înainte de a încheia...

Proiect de Hotărâre privind încetarea stării de alertă la nivel național și a măsurilor de prevenire și control a infecțiilor, în contextul situației epidemiologice generate de virusul SARS-CoV-2, inițiat de domnul deputat Victor Viorel Ponta, liderul Grupului parlamentar PRO Europa din Camera deputaților și domnul deputat Nicolae Bănicioiu, chestor al Camerei Deputaților

PUNCTUL 6

Proiect de Hotărâre privind încetarea stării de alertă la nivel național și a măsurilor de prevenire și control a infecțiilor, în contextul situației epidemiologice generate de virusul SARS-CoV-2, inițiat de domnul deputat Victor Viorel Ponta, liderul Grupului parlamentar PRO Europa din Camera deputaților și domnul deputat Nicolae Bănicioiu, chestor al Camerei Deputaților

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Victor Ponta, vă rog!

Domnul președinte.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Da, mulțumesc domnule președinte.

Din punctul meu de vedere și al nostru și am întrebat toți juriștii care au terminat anul I, Teoria Generală a Dreptului.

1 - Așa cum a stabilit Curtea Constituțională, limitări de drepturi pot fi făcute doar de Parlament sau (...) Parlamentului.

Ideea că Guvernul poate să limiteze drepturi prin Hotărâre de Guvern este pentru repetenți, corijenți, profitori din punctul nostru de vedere.

Al doilea lucru - E interpretarea dreptului la reducerea la absurd. Înseamnă că Guvernul poate prin Hotărâre de Guvern, de acum încolo, să prelungească... l-am auzit pe domnul Orban Ludovic, un jurist de renume, care a spus că prelungește starea de alertă până se inventează vaccinul.

Deci, noi v-am propus o Hotărâre a Parlamentului, care să constate din punct de vedere constituțional și legal, că nesolicitându-se (...) Parlamentului, starea de alertă a încetat și să cerem, sigur, Guvernului un raport referitor la măsurile care s-au luat în aceste 30 de zile.

Vă rog s-o introduceți la vot pentru ședința de azi și evident Parlamentul să se pronunțe.

Vă mulțumesc!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Mulțumesc!

Alte intervenții de la liderii de grup pe acest subiect.

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Dacă-mi permiteți?

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Vă rog, domnul Roman.

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Chiar dacă sunt corigent, politruc și mai cum spunea domnul Ponta, tot în clasa I se învață despre separația puterilor în stat.

Și lucrurile sunt foarte clare. Avem instituită starea de alertă prin prevederile Legii 55, tot Legea 55 prevede că prelungirea Stării de alertă se face de către Guvern prin Hotărâre de Guvern și așa cum ați spus și dumneavoastră domnule președinte, mai avem și o sesizare la CCR din partea Avocatului Poporului.

Din punctul meu de vedere, lucrurile stau foarte clar și repet, treaba asta trebuie discutat probabil de către domnul (...) în presă, în conferințe de presă dar nu în Biroul permanent, asemenea decizie într-adevăr a reușit să ne facă de râs peste tot în lume.

Mulțumesc!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și eu mulțumesc.

Dacă mai sunt intervenții din partea liderilor ...

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Dacă-mi permiteți, domnule președinte?

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Evident că din punctul nostru de vedere Guvernul a făcut un abuz, necerând încuviințarea.

Însă, așa cum a anunțat de câteva zile Grupul PSD dorea să voteze o prelungire pentru 15 zile, cu mai puține restricții și cu mai multe relaxări.

Din ce am văzut, Avocatul Poprului a făcut o sesizare la CCR, sesizare care se judecă pe Legea 55, și exact această încuviințare din partea Parlamentului a unui HG, care sesizare se judecă în 25. Pe data de 25, practic se încadrează în cele 15 zile, 25 iunie, se încadrează în cele cincisprezece zile pe care noi doream oricum să le votăm, e adevărat cu mai puține restricții. Ori eu cred că ar trebui să așteptăm Decizia CCR care să spună exact cine poate hotărî astfel de lucruri. Guvernul prin HG sau Parlamentul prin modificarea și încuviințarea HG. Dacă are dreptul Parlamentul să încuviințeze și să modifice HG-ul.

Vom fi extrem de lămuriți atunci în cazul în care CCR-ul va spune că Parlamentul este cel care trebuie s-o facă, vom acționa în consecință, în cazul în care va spune că Guvernul are dreptul ăsta de asemenea.

Acum să dezbatem în logici și juridice nu cred că...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Deci dumneavoastră propuneți să cuprindem această solicitare de la PRO Europa, după data de 25, pentru plenul comun?

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Eu propun să așteptăm data de 25...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

25, CCR-ul?

Domnul Alfred-Robert Simonis:

... exact, exact.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Am înțeles.

Cine este pentru introducerea pe ordinea de zi? Să votăm pe chat, acest punct al PRO Europa.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Păi eu sunt pentru domnul președinte și probabil domnul chestor Bănicioiu, dacă-i dați cuvântul.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da. Doar domnul Bănicioiu.

Și atunci rămânem pe abordarea, pe logica după data de 25.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Păi nu, nu! Atunci trebuie să faceți dumneavoastră sau domnul Simonis să facă o altă propunere. Că, dacă nu sunteți de acord cu introducerea atunci să facă domnul Simonis propunerea cu introducerea sau discutarea după 25.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Mi se pare corect.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Mi se pare procedural.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Nu-i procedural, dar așa-i corect între colegi.

Ca să fim... adică să aveți o garanție că asta este abordarea după data de 25.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Domnul președinte, până în 25 mai avem ședințe și putem să mai discutăm. Adică nu trebuie astăzi făcută o introducere pentru data de 26, nu are nicio logică.

Domnul Dan-Laurențiu Leoreanu:

Corect! Și eu sunt de acord și dacă tot am spus să așteptăm Decizia Curții, sigur că acum s-ar putea să fie modulat acest lucru, să vedem ce se va întâmpla.

Drept pentru care vorbim acum dacă intră astăzi sau nu. Eu zic că asta trebuie să fie scopul.

Vă mulțumesc!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Domnule președinte Victor Ponta, eu vă promit că după data de 25 Grupul Partidului Social Democrat va susține introducerea pe ordinea de zi a primului plen comun a solicitării dumneavoastră.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Bun. Eu respect votul, normal nu avem votul, nu intră.

Dar am totuși o întrebare care vreau să fie consemnată și la care să răspundă tot colegii din BPR după.

Dacă constată pe 25 Curtea că timp de 10 zile am încălcat dreptul fundamental fără o bază legală, ce se întâmplă cu aceste 10 zile?

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Dacă-mi permiteți, domnule președinte?

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da, domnul Roman.

Domnul Florin-Claudiu Roman:

E foarte simplu. Dacă citim Hotărârea Guvernului, vom vedea că nu avem nicio măsură suplimentară de restricționarea drepturilor și libertăților cetățenești, față de ceea ce am votat pe instituirea stării de alertă, ci dimpotrivă sunt măsuri suplimentare de relaxare.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

E corect. Dar pentru acele măsuri de restricție, exista un vot al Parlamentului dat în urmă cu 30 de zile.

Pentru cele, de exemplu vă explic ca să înțelegeți la ce mă refer. Mâine vine cineva în România și e băgat în izolare, și pe 25 Curtea va decide că nu era legal să fie băgat în izolare fără un acord al Parlamentului.

Ce se întâmplă, a cui e responsabilitatea, a Guvernului, a membrilor BPR, eu asta vă întreb?

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Vă răspund atât cât mă duce capul, domnul Ponta, și la întrebarea asta.

Noi am votat, repet avem stare de alertă instituită prin vot al Parlamentului.

Ceea ce se întâmplă acum e o prelungire, iar Guvernul, așa cum știți la propunerea Comitetului Național pentru Situații Speciale, întocmește în baza studiului de impact acel plan de măsuri.

Deci suntem acoperiți din punct de vedere legal și constituțional.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Eu totuși...

Doamna Alina Ștefania Gorghiu:

Îmi permiteți și mie?

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Suntem la o discuție, vreau să citesc articolul 53 din Constituția României.

"Exercițiul unor drepturi sau a unor libertăți, poate fi restrâns numai prin lege și numai dacă se impune după caz pentru apărarea securității naționale, a ordinii, a sănătății..." și așa mai departe.

Asta ca să ne fie clar totuși cum se restrâng drepturile fundamnetale.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Pot să vă rog să citiți și Hotărârea Parlamentului, să-mi spuneți dacă este o Hotărâre pe termen nelimitat sau este pe 30 de zile? Că de fapt aici e discuția.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Prima Hotărâre a Parlamentului a fost pe 30 de zile, cum și cere Legea, din 30 în 30 de zile, la fel ca și la starea de urgență.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Deci acoperirea legală este pentru 30 de zile, nu este pe termen nelimitat, nu?

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Vă spun că instanțele vor avea mult de judecat.

Domnul Victor-Viorel Ponta:

Bine, ok.

Mulțumesc.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Mulțumesc mult.

Ne vedem la plenul comun la ora 13,00.

Bună ziua.

Domnul George Edward Dircă:

Înainte de a încheia, domnule președinte, vă rog! Vă rog!

Două chestiuni, de ordin administrativ. 1 - că voi participa la ședința în care (...) de secretar și 2 - profit aici de faptul că sunteți și dumneavoastră și bănuiesc că este și doamna secretar general de la Camera Deputaților.

Vreau să găsim o soluție pentru angajații de la Senat cărora nu li se mai permite să aibă acces în clădire pe la intrarea S2.

Și angajații noștri...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Doamna secretar general, am o rugăminte să luați legătura cu domnul secretar al Senatului să lămuriți lucrurile.

Mulțumim mult.

Domnul George Edward Dircă:

Mulțumesc mult.

Domnul Titus Corlățean:

Domnul președinte, îmi permiteți o întrebare?

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Vă rog!

Domnul Titus Corlățean:

Titus Corlățean sunt.

Noi am fost informați la Senat, ca și dumneavoastră la Cameră și în mod particular la Comisia de politică externă, cu situația celor semnalate de asociațiile românești din Consiliul Național al Românilor din Ucraina.

La Senat la Comisia de politică externă, am lucrat pe un proiect de Declarație a Parlamentului cu colegii din diferite grupuri politice care au formulat amendamente, dimineață.

Avem un text consolidat, care pleacă spre Biroul permanent al Senatului, cu propunerea ca BPR-urile să fie sesizate pentru o Declarație a Parlamentului.

Au fost precedente, cazul Bulgariei care a reacționat, Ungaria și așa mai departe. Treaba cu regionalizarea care schimbă proporția minorității românești în ...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Am înțeles.

Domnul Titus Corlățean:

Ce facem, cum procedăm?

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Doriți să îl introducem pe ordinea de zi, acest lucru, sau ...?

Domnul Titus Corlățean:

Noi avem un text, ideea e să-l vadă și colegii de la Cameră și destul de rapid ar trebui un plen reunit, nu neapărat astăzi pentru că este ...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Nu. Haideți să... dați drumul la text și poate până-n ora 13,00 liderii de grup, atât de la Cameră cât și de la Senat, decid că este oportun a fi citită această Declarație astăzi și cu asta am încheiat.

Domnul Titus Corlățean:

Vă transmitem în următoarele...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Da.

Domnul Titus Corlățean:

... 10 minute textul și la Cabinetul dumneavoastră și repartizarea...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Și ținem legătura prin liderii noștri de grup ...

Domnul Titus Corlățean:

Da, da.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

... cu ceilalți lideri de grup.

Domnul Titus Corlățean:

E în regulă.

Vă mulțumesc foarte mult.

Doamna Alina Ștefania Gorghiu:

A! Că ar trebui să existe și o Decizie a BPR-ului cu schimbarea ordinii de zi, apropo de proceduri. Totuși, dacă tot vedem textul...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Nu.

Doamna Alina Ștefania Gorghiu:

Păi nu ar trebui? Domnul președinte nici măcar textul nu l-au văzut colegii din Senat...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Doamna Gorghiu, repet ce am spus mai devreme...

Doamna Alina Ștefania Gorghiu:

... l-au făcut cu colegii...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

... știu că ați simțit nevoia să ne certăm și astăzi, dar eu v-am spus că dacă toții liderii de grup...

Doamna Alina Ștefania Gorghiu:

Sunteți obsedat de ce vorbesc eu, nu? Vă frământă foarte tare!

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

... decid acest lucru...

Doamna Alina Ștefania Gorghiu:

... decid acest lucru, domnule preșdinte! BPR-ul face ordinea de zi. Atâta spuneam...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

... ok, ok ...

Doamna Alina Ștefania Gorghiu:

... pe Regulament...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

... corect!...

Doamna Alina Ștefania Gorghiu:

... acuma că dumneavoastră simțiți că vă deranjează orice intervenție a mea, asta-i altă problemă.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

... nu mă deranjează. Mai făceam un BPR dacă liderii...

Doamna Alina Ștefania Gorghiu:

Cam când? Că la 13,00 este plenul. Asta vă spun.

Domnul Alfred-Robert Simonis:

Domnul președinte, ...

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

... dacă liderii de grup se...

Domnul Alfred-Robert Simonis:

... fiind vorba de o Declarație...

Doamna Alina Ștefania Gorghiu:

... e foarte importantă Declarația asta cu Ucraina! ...

Domnul Alfred-Robert Simonis:

... fiind vorba de o Declarație care nu se votează, care nu se votează, cu consens putea fi citită.

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Mulțumesc!

*

Ședința s-a încheiat la ora 10,13.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 23 mai 2022, 20:05
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro