Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2008-2012 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe feb. 2009 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 16 februarie 2009 ora 13:00

2. Ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților
aprobată, cu modificări consultă

Ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamna Aura Vasile.

Doamna Aurelia Vasile:

Doamna președinte, a fost dezbătut, în ultima ședință a Biroului permanent, de către Biroul permanent de la acel moment, propunerea ca un proiect de lege să fie scos de pe ordinea de zi, el fiind în ordinea de zi care a fost aprobată de Comitetul liderilor pe poziția 11. Iar acum ocupă poziția 31 și stau să mă întreb cine a făcut această modificare, în condițiile în care nu îmi aduc aminte să fi fost o întâlnire a liderilor de grup, care să permită trecerea lui din poziția 11 în poziția 38.

Solicit ca acest proiect de lege să treacă la locul lui, așa cum a fost în ordinea de zi aprobată miercurea trecută.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Mircea Toader.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Da, cred că este o neînțelegere, cred că îmi aparține mie vina, ar fi trebuit să discut cu colegii noștri. Am încercat să ducem mai departe această inițiativă deoarece nu am stabilit, în condiția noului guvern, care este poziția față de ceea ce s-ar dori cu această inițiativă legislativă și ori o retragem în comisie, ori vom stabili noi, după aceea, ori, dacă nu, să mai avem un timp de respiro.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog, domnul Marton Arpad.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamna președinte, am mai spus, procedura legală, din moment ce a ajuns pe ordinea de zi, este ca un lider de grup, care consideră că trebuie reîntors orice proiect de lege în comisie, solicită în plen acest lucru, se supune votului și, dacă plenul decide, se reîntoarce la comisie, dacă nu, nu!

Guvernul, prin reprezentantul său, poate să își spună punctul de vedere legat de legea respectivă, dacă se consideră că se va continua dezbaterea.

Deci această propunere de punere pe poziția 31 a proiectului nu se justifică nici cum. Știu că veți veni cu proceduri de urgență, cu ratificări ș.a.m.d. dar dincolo de poziția 26 nu are cum să ajungă acest proiect de lege, fără ca cineva dintre liderii grupurilor parlamentare să nu facă o astfel de propunere și să nu fie votată de reprezentanții majorității din Parlament.

Și mai am o rugăminte, deocamdată, până acum, nu am avut probleme în acest sens, dar s-ar putea ca, în alte dăți, să am. Conform Regulamentului nostru, programul și proiectul ordinii de zi se supune prima dată votului Biroului permanent, unde fiecare persoană are câte un vot. După aceea, se supune unui al doilea vot, liderilor grupurilor parlamentare, unde fiecare lider are un vot egal cu deputații care îi reprezintă. Este bine să nu încurcăm cele două voturi, pentru că s-ar putea să greșim. Vă mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Mihai Voicu, după care domnul Nicolăescu, domnul Pambuccian și domnul Motreanu.

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Eu aș avea nevoie de o clarificare.

Am înțeles că privind trimiterea proiectului despre care discutăm pe locul 31, domnul Toader și-a cerut scuze, spunând că este vina domniei sale. Vreau să știu dacă cumva, un lider de grup poate modifica, chiar și fără intenție, cerându-și scuze după aceea, o chestiune pe care am discutat-o în Biroul permanent.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Este o propunere pe care o voi supune la vot liderilor de grup.

Domnul Bogdan Olteanu.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc foarte mult.

Sigur, au fost discuții și în legislaturile trecute, nu doar în aceasta. Există o anumită ordine recomandată a proiectelor pe ordinea de zi, în care, fără îndoială, procedurile de urgență se pun, de regulă, la începutul ordinii de zi, prioritățile legislative la fel ș.a.m.d. Dar ordinea de zi se aprobă, conform Regulamentului, de Comitetul liderilor și vreau să reamintesc că aici a fost o decizie explicită a Comitetului liderilor, luată prin vot, privind proiectul care se află pe poziția 11 pe ordinea de zi. Această decizie nu poate fi schimbată decât tot printr-o decizie a Comitetului liderilor. Sigur, dumneavoastră veți putea, acum, să propuneți ca acest proiect să treacă pe orice altă poziție pe ordinea de zi, dar dacă Comitetul liderilor nu susține o modificare a acestei poziții, atunci proiectul rămâne pe punctul 11.

Și eu aș vrea să fac o respectuoasă sugestie Secretariatului General, ca nici o decizie a Biroului permanent sau Comitetului liderilor să nu poată fi schimbată prin manopere tehnice. Am observat deja, astăzi, citind proiectul ordinii de zi, că pe ordinea de zi - nu pe proiectul ordinii de zi - afișată pe site se găsesc proiecte care nu au fost aprobate de Biroul permanent și nici de Comitetul liderilor. În mod normal, se pune pe site ordinea de zi aprobată aici, pentru că este, foarte posibil, de exemplu, ca Comitetul liderilor să refuze anumite propuneri, să nu existe acord.

Eu mi-aș permite să fac, totuși, rugămintea ca aceste competențe să rămână la nivelul componentei parlamentare și nu la nivelul componentei administrative, pentru că sunt, până la urmă, probleme de competența Biroului, respectiv a Comitetului liderilor.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Bogdan Olteanu, tocmai de aceea voi supune aprobării Comitetului liderilor această propunere de modificare. În măsura în care dânșii vor fi de acord, atunci se operează această modificare, dacă nu, nu! E simplu.

Domnul Ioan Oltean.

Domnul Ioan Oltean:

Doamnă președinte, doamnelor și domnilor colegi, subscriu punctelor pe care antevorbitorii le-au menționat, le-au prezentat aici, dar vă reamintesc, domnilor colegi, în virtutea unei practici de ani de zile, că de multe ori, până luni apar la Secretariatul general al Camerei proiecte de rapoarte cu anumite acte normative care pot să constituie priorități ale Guvernului și ordinea noastră de zi, stabilită miercurea, s-ar putea să nu mai rămână în forma stabilită, pentru că aceste priorități, conform unei cutume și prevederilor regulamentului, determină așezarea acestora în prima parte a ordinii de zi. Și asemenea situații am avut de atâtea și atâtea ori. Și, forma finală a ordinii de zi este cea pe care o aprobăm noi, în ședința de luni dimineață. De aceea, nu cred că putem să imputăm cuiva o rea voință în ceea ce privește nerespectarea ordinii de zi stabilită în programul de ședință al Biroului permanent de miercuri. Ceea ce este, însă, de reținut, este că ordinea de zi finală este cea care se stabilește în ședința de luni și cred că asta va fi și pentru ședința de săptămâna aceasta.

Vă mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Acum, dacă discuțiile generale s-au încheiat, o să supun votului liderilor de grup propunerea de a rămâne pe poziția 31 Propunerea legislativă cu privire la Registrul Comerțului, cine este pentru? Vă mulțumesc.

Atunci, rămâne pe poziția 11, așa cum era.

Domnul Gheorghe Barbu:

Deci se schimbă capitolul, rămâne prima la inițiative, la capitolul IV.

Doamna Aurelia Vasile:

Nu, nu se schimbă nici un capitol, rămâne pe locul 11 pe ordinea de zi.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Atunci, cu poziția 11 sunteți de acord? Cine este pentru? Este cineva împotrivă? Vă mulțumesc.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Și, doamna președinte, îmi cer scuze că intervin fără să îmi dați cuvântul, dar acum să fie ultima oară când se întâmplă așa ceva și să nu ne obligați să ne uităm în ordinea de zi de miercuri și cea care este în mapă, luni. Dacă se dorește să se modifice se spune, se anunță, se dă o hârtie nouă, dorim asta! Dar nu se poate, în halul acesta! Ce suntem noi aici, suntem polițiști, ce suntem?

Iertați-mă, vă rog! Atrageți-le atenția celor care greșesc că nu asta este practica, nu acesta este regulamentul.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc pentru intervenție.

Dacă sunteți de acord cu ordinea de zi? Vă mulțumesc.

Trecem la punctul următor.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 24 septembrie 2019, 12:26
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro