Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2008-2012 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe mar. 2009 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 4 martie 2009 ora 9:00

1. Programul de lucru al Camerei Deputaților
aprobat - Dezbaterea politică solicitată de Grupul parlamentar al PNL va avea loc în data de 16 martie 2009, ora 16.00 consultă

Programul de lucru al Camerei Deputaților Doamna Roberta Alma Anastase:

Dacă sunt observații cu privire la programul de lucru?

Luni este cuprinsă ședința comună a Camerei Deputaților și Senatul.

Domnul Gheorghe Barbu:

Doamna președinte,

La program, dacă îmi permiteți.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog.

Domnul Gheorghe Barbu:

Marți, noi am propus ora 11,00 pentru începerea dezbaterilor politice la solicitarea Grupului parlamentar al PNL. O să vă rog să conveniți această oră totuși cu Guvernul, cu domnul prim-ministru.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Sigur, sigur.

Domnul Gheorghe Barbu:

Noi am făcut propunerea.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Eu știu că marțea aceasta am epuizat ordinea de zi existentă, de aceea pun întrebarea: Dacă până pe marți vom avea rapoarte sau nu? Sau ne paște pericolul de aprobare tacită la unele legi, eventual să punem o după amiază de plen, dacă vor fi, dacă nu, evident nu am de ce să fac această propunere, dar dacă, teoretic vorbim, atunci ar fi bine ca marți să avem de la ora 15,00 o zi de plen de două ore, la finele căreia eventual să dăm un vot.

Domnul Gheorghe Barbu:

Domnule deputat, ordinea de zi are deja 30 de puncte.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Da, dar noi nu avem pentru plen.

Domnul Gheorghe Barbu:

Avem pentru plen o oră.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

De la 10,00 la 11,00 ne ajunge.

Domnul Gheorghe Barbu:

Nu știu dacă ajunge. Noi nu am stricat programul. Dumneavoastră dacă doriți să conveniți să fie plen mai mult și după dezbatere, după masă, nu am nimic împotrivă.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Bine. Dacă ajung, nu am nici o problemă. Și după vot final?

Domnul Ioan Oltean:

Dacă îmi permiteți. Eu cred că propunerea merită să o luăm în calcul. Noi, dacă observați, marți dimineață nu avem final în programul nostru. S-ar putea, activitatea comisiilor de astăzi și de mâine să fie prodigioasă. De aceea, eu aș propune să fim de acord ca marți după masă să avem ședință în plen, eventual în jurul orei 15,00-16,00 - vot final pe proiectele adoptate dimineața și după masa, iar dacă, într-adevăr.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

De la 15,00 la 16,00.

Doamna Aurelia Vasile:

Dar putem face altfel domnule președinte de ședință sau domnule vicepreședinte, putem foarte bine să ne întoarcem la programul de dimineață cu dezbatere - vot final și facem după amiază dezbaterea pe art.180 din Regulament, la solicitarea PNL-ului.

Domnul Ioan Oltean:

Deci, facem dimineață activități până la ora 13,00 cu vot final la ora 12,00; 12,30 vot final și la ora 15,00 dezbateri pe art.180.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Exact. Și aici am o precizare de făcut. La timpii alocațierau două ore și jumătate pentru această dezbatere. Dacă adunăm toți timpii alocați înseamnă mai mult de două ore și jumătate, înseamnă 2 ore și 46 de minute. Luați și adunați! 111 cu 10 cu 45 fac 166. Și putem pune de la 15,00 până la epuizarea dezbaterilor și atunci nu mai este nici o problemă.

Doamna Aurelia Vasile:

Eu am o problemă. O secundă, mi-am adus aminte. Vedeți că domnul prim-ministru este posibil ca marți să nu fie în țară. Vă rog să verificați la secretariat și atunci, în funcție de agenda domnului prim-ministru, pentru că nu va fi în țară, să vedem cum o așezăm ca să nu fie o chestie așa de.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da, tocmai asta verificam și eu și așa îmi spune și mie de la Secretariat că cel mai probabil nu va fi în țară marți. Atunci, rugămintea mea este să încercăm, pentru că interesul este să-l avem totuși pe domnul prim-ministru aici și să facem eventual tot luni după-amiază, așa cum facem toate celelalte dezbateri.

Deci, lunea viitoare, cu timpul - că timpul de obicei este afectat dezbaterilor. De la 16,00 la 18,00, cum am făcut-o și pe cealaltă.

Doamna Aurelia Vasile:

Și atunci, eu propun să rămână programul clasic. Deci, luni, marți, marți după amiază comisii.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Deci, programul obișnuit și lunea viitoare să mergem normal și luni, peste o săptămână..

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Doamna președinte, numai o clipă: deci, luni după masă rămâne așa cum este stabilit cu prezența președintelui,..

Doamna Roberta Alma Anastase:

Exact și peste o săptămână.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Numai o clipă! Pentru marți dimineață cade dezbaterea..

Doamna Aurelia Vasile:

Înainte este scrisoarea Președintelui și ședință comună.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Da, și ședința comună a celor două Camere. Deci, rămâne programul propus. Pentru marți dimineață rămâne programul normal al Camerei Deputaților.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Cu vot final la ora 12,30.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Vot final la ora 12,30, ca în fiecare marți.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Corect.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Și dezbaterea de marți, 10,00 se amână pe luni, 16. Asta am înțeles eu, de la ora 16,00.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Exact. De la ora 16,00, exact cum am făcut-o și pe cealaltă.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Și până la ora 19,00 cu aproximație.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Exact.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Cam 3 ore, sunt 2 ore și 45.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Exact.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Ca să știm ce facem, pentru că lunea viitoare, pe 16, ca și lunea aceasta nu este sesiune de întrebări și răspunsuri.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Corect.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Noi trebuie să știm lucrurile acestea. E-n regulă.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Alte observații pe program? Vă rog.

Domnul Bogdan Olteanu:

Dacă îmi îngăduiți, tot la programul de lucru, știu că nu este o chestiune de competența directă a Biroului Camerei, dar așa avea rugămintea, poate faceți o consultare și cu domnul președinte Geoană. Pentru programul ședinței comune mai sunt câteva chestiuni tehnice. Sunt câțiva colegi, din câte știu eu, care trebuie să depună jurământul pentru a intra în comisii.

Domnul Gheorghe Barbu:

Sunt prevăzute și le trimitem și în scris de data aceasta.

Domnul Bogdan Olteanu:

Sunt prevăzute? Vă mulțumesc. Le transmitem ca să putem constitui comisiile.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și ar fi bine, tot pentru plen, după ce termină intervenția domnul președinte, să intrăm totuși cu grupurile de prietenie. Suntem puși într-o întârziere. Fac apel la liderii de grup. Și delegațiile.

Fac apel la liderii de grup, deja am sesizări de la ambasade, de la parlamentele celorlalte țări. O să vă rog să vă întâlniți să aveți o formă finală.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule secretar general, le-am trimis de acum 5 minute la dumneavoastră.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

PSD și PNL nu a fixat.

Doamna Aurelia Vasile:

Glumește. Vreau să spun că toate grupurile parlamentare au primit toate materialele și tot ce s-a negociat împreună cu liderii. Avem termen de la secretarul general ca până mâine să depunem nominal toate propunerile și pe delegații și pe grupuri.

Trebuie până mâine, ca luni să putem să le avem ca materiale de ședință în plen.

Domnul Gheorghe Barbu:

V-am trimis scris, nu altfel, scris data de 5, cum s-a hotărât în Birourile permanente comune.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Doamna președinte, noi am transmis dimineață în timp ce venea dânsul aici.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc domnule Toader.

Ideea este ca pe măsură ce le aveți, să le trimiteți pentru ca tehnic să poată să pregătească ședința de luni după amiază. Nu este vorba de altceva.

Domnul Gheorghe Barbu:

Stabiliți și procedura domnilor lideri și doamnelor! O să vă rog să stabiliți..

Domnilor lideri, doamnelor, o să vă rog să stabiliți și procedura în care desemnați conducerile delegațiilor și a grupurilor de prietenie, pentru că noi nu avem protocoalele dintre dumneavoastră și nu știm nici din ce Cameră aparține, nici cărui partid și nici cărei persoane.

Doamna Aurelia Vasile:

Sunt stabilite deja prin negociere de lideri.

Domnul Gheorghe Barbu:

Vă cred din toată inima. Problema este că noi nu le avem să le trecem în documente.

Doamna Aurelia Vasile:

Domnule secretar general, primiți materialele astăzi.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun. Dacă la programul de lucru nu mai există alte observații, înțeleg că el este agreat de dumneavoastră.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 19 septembrie 2019, 13:27
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro