Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2008-2012 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe iun. 2009 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 24 iunie 2009 ora 9:30

Ședința a început la ora 9,40.

Lucrările au fost conduse de doamna Roberta Alma Anastase, președintele Camerei Deputaților.

Au participat: domnul Ioan Oltean - vicepreședinte, domnul Dumitru Pardău, domnul Sever Voinescu-Cotoi și domnul Mihai Alexandru Voicu - secretari, domnul Gheorghe Albu, domnul Nicolae Bănicioiu, domnul Dan-Ștefan Motreanu și domnul Kelemen Hunor (de la ora 10,40) - chestori, domnul Mircea-Nicu Toader - Grupul parlamentar al PD-L, doamna Aurelia Vasile - Grupul parlamentar al Alianței Politice PSD + PC, domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu - Grupul parlamentar al PNL, domnul Marton Arpad-Francisc - Grupul parlamentar al UDMR, domnul Adrian-Miroslav Merka - Grupul parlamentar al minorităților naționale, și domnul Gheorghe Barbu - secretarul general al Camerei Deputaților.

Au participat: domnul Ioan Oltean - vicepreședinte, domnul Dumitru Pardău, domnul Sever Voinescu-Cotoi și domnul Mihai Alexandru Voicu - secretari, domnul Gheorghe Albu, domnul Nicolae Bănicioiu, domnul Dan-Ștefan Motreanu și domnul Kelemen Hunor (de la ora 10,40) - chestori, domnul Mircea-Nicu Toader - Grupul parlamentar al PD-L, doamna Aurelia Vasile - Grupul parlamentar al Alianței Politice PSD + PC, domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu - Grupul parlamentar al PNL, domnul Marton Arpad-Francisc - Grupul parlamentar al UDMR, domnul Adrian-Miroslav Merka - Grupul parlamentar al minorităților naționale, și domnul Gheorghe Barbu - secretarul general al Camerei Deputaților.

Invitați: domnul Valer Dorneanu - secretar general adjunct, domnul Gheorghe Iancu - șeful Departamentului Legislativ, domnul Georgică Tobă și domnul Gabriel Stecoza - Departamentul Secretariatului tehnic, doamna Adriana Simion și domnul Gheorghe Popescu - Direcția pentru organizarea lucrărilor în plen, doamna Nicoleta Laura Riteș - Direcția proceduri legislative, sinteze și evaluări, domnul Constantin Bantaș - Serviciul pentru lucrări în comisii, doamna Gabriela Enea - Direcția pentru relații publice, doamna Raluca Boboc, doamna Diana Postică și domnul Paul Călin Botez - consilieri Cancelarie Președinte.

*

Notă privind încheierea primei sesiuni ordinare a anului 2009 Doamna Roberta Alma Anastase:

V-aș ruga să începem, pentru că mai avem un sfert de oră până la începerea plenului.

Avem o Notă privind încheierea primei sesiuni ordinare a anului 2009.

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Pentru ordinea de zi a ședinței de Birou, dacă acceptați să dau domnului secretar general o solicitare din partea comisiei, pentru sală și altele.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Desigur, și o să o introducem ca punct suplimentar pe ordinea de zi. De acord? Vă mulțumesc.

Înainte de aceasta, aveam o notă privind încheierea primei sesiuni ordinare a anului 2009. Conform regulamentului, Biroul permanent al Camerei propune plenului Camerei data încheierii sesiunilor parlamentare - începe în luna februarie și nu poate depăși sfârșitul lunii iunie este, iarăși, o altă prevedere din Constituție - iar luna iunie 2009 se încheie marți, 30 iunie.

Sunteți de acord să supunem plenului această dată?

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Înainte de asta, doamnă președinte, aș avea o solicitare de precizare și anume: săptămâna trecută, când am făcut programul pentru această săptămână, se lansase ideea - și mi s-a părut că a fost și agreată - că luni și marți vor fi ședințe comune și nu ședința Camerei Deputaților, dar în propunerea de program este altceva! Ne-am răzgândit, s-a întâmplat ceva între timp? Nu știu să vă spun. De aceea solicit precizarea înainte de a anunța această notă, pentru că se leagă una de alta. Una este să fie Camera Deputaților în sesiune și alta este să fie în ședință comună.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Numai o secundă! Cred că domnul Barbu a trecut în program, noi decidem împreună, dar a trecut în program și eventualitatea unei sesiuni de plen a Camerei în cazul noi considerăm că este necesar sau este ceva urgent.

Domnul Gheorghe Barbu:

Se discuta, acum, despre data de încheiere a sesiunii, dacă sunteți de acord și care să fie prezentată plenului.

Biroul permanent propune Camerei data începerii și data încheierii sesiunilor parlamentare, le propune. Ori, dacă le propune, înseamnă că cineva aprobă.

Și după aceea ajungem la program și vedem ce este cu programul.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun, sunteți de acord să anunțăm plenul că ultima zi din sesiune este 30 iunie? Mulțumesc.

Atunci, să intrăm pe programul de lucru.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Dar înainte de aceasta, eu aș vrea, pentru că, mi-aduc aminte că ieri am decis să trimitem o scrisoare către doamna procuror general.

Doamna Roberta Alma Anastase:

De acord!

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Și acolo s-a precizat că se trimite această scrisoare de către Biroul permanent, așa am înțeles eu. Și nu văd pe ordinea de zi acest punct.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă propun, și eu am făcut un draft, vă rog să îl multiplicați și să îl difuzați. Și să îl trecem pe ordinea de zi.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Și eu am făcut un draft.

Domnul Nicolae Bănicioiu:

Și eu am făcut un draft!

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Să îl trecem pe ordinea de zi la un punct oarecare și îl dezbatem atunci. La ultimul punct, înainte de "Diverse" și după "Materiale pe linie externă".

Doamna Roberta Alma Anastase:

Perfect! Și până atunci, se pot multiplica cele două puncte de vedere și să discutăm pe ele.

Programul de lucru al Camerei Deputaților

PUNCTUL 1

Programul de lucru al Camerei Deputaților

Doamna Roberta Alma Anastase:

Să intrăm în programul de lucru al Camerei pentru zilele de luni, 29 iunie și marți, 30 iunie.

Dacă sunteți de acord ca luni, la ora 14, să fie ședința de Birou permanent a Camerei Deputaților?

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Dar am vorbit de ședințe comune!

Domnul Gheorghe Barbu:

Domnule deputat, dacă îmi permiteți, noi am propus programul normal pentru zilele de luni și marți. Nu avem de unde să știm dacă se termină sau nu, astăzi, ordinea de zi și dacă dumneavoastră decideți să se continue sau nu. Sigur, sesiunea poate continua cu lucrul în comisii, ori plen, ori lucru în comisii, ori teritoriu. Poate, de asemenea, să se convoace o ședință comună. Și vreau să vă informez aici că există o problemă majoră în legătură cu Radiodifuziunea Română. Sâmbătă se încheie mandatul complet al întregii conduceri. Și chiar dacă se ia o decizie politică și se votează prelungirea, ea nu poate fi luată decât de plenul comun și pentru asta trebuie ședință comună a celor două Birouri, ordine de zi ș.a.m.d.

Eu v-am informat care este situația, noi nu ne-am putut permite decât să punem programul normal pentru zilele de luni și marți.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Dar eu aș vrea să o întreb pe doamna președintă dacă dumneaei a discutat cu cineva din conducerea Senatului și s-a gândit o asemenea activitate, pentru că asta este problema. Dacă ați gândit-o, atunci trebuie să o discutăm.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Nicolăescu, încă de la început, noi am spus că ar fi bine să consacrăm, în chiar ședința trecută a Birourilor comune, că ar fi bine să consacrăm o ședință pentru lucrurile pe care le avem restante și sunt multe.

Și atunci, dați-mi voie să rămână în program ședință comună și să am o discuție cu domnul președinte Geoană pentru a convoca ședința comună a celor două Birouri.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Este cea mai bună soluție aceasta, noi să punem în program ședință comună și luni și marți, în funcție de ce se va hotărî în Birourile permanente va fi numai luni sau numai marți sau și luni și marți, depinde cum o să fie.

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

Și să prindem și un birou permanent comun luni, eventual.

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Nu vă supărați, domnul secretar general are dreptate. Dacă noi nu votăm, acum, un program al nostru, înseamnă că ne rămân niște pagini albe, pentru că program comun nu putem vota și nu putem trece pe vreo hârtie și ar însemna ca noi să ieșim de aici fără nici un program. Putem propune un program oarecare, urmând ca acesta să fie modificat în urma unei decizii a unei ședințe de birou permanent comun.

Domnul Gheorghe Barbu:

Luni, la ora unu, parlamentarii noștri trebuie să știe ce program au, vin la București sau sunt în teritoriu.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Eu cred că soluția corectă este, într-adevăr, să avem luni, la ora două, Birou permanent și să încercăm să avem luni la ora unu Birou comun și atunci, dacă punem aceste două zile de program de plen pentru Cameră, putem să modificăm, să anulăm cele două zile, dar deputatul știe că are de venit pentru plen și alte asemenea și că intră într-o ședință comună sau a Camerei Deputaților.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dar la ora 13 rămâne Biroul permanent cu Senatul. O să îl sun pe domnul președinte Geoană și împreună să convenim.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Și fără activitate în comisiile parlamentare, marți.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun, să mergem mai departe. Domnul Pardău și domnul Zgonea - va veni domnul Zgonea săptămâna viitoare? Dacă nu, eu vă solicit să discutăm de acum și domnul Mihai Voicu să fie, eventual, săptămâna viitoare. Vă rog, doar dacă nu vine domnul Zgonea, să avem o soluție pe care să o avem de acord, ca să nu mai avem situații delicate, nu?

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Oricum, dacă va fi ședință comună, este nevoie doar de un secretar, dar eu voi fi prezent, săptămâna viitore, la ambele ședințe.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Ca să avem și al doilea nume cu siguranță. Vă mulțumesc.

Ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților

PUNCTUL 2

Ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților

Doamna Roberta Alma Anastase:

Privind ordinea de zi, dacă aveți vreo problemă?

Vă rog, doamna Aura Vasile.

Doamna Aurelia Vasile:

Doamna președinte, citesc la punctul doi al ordinii de zi ceea ce este scris și mă întreb dacă, din nou s-a folosit faxul cu doamna procuror general, căreia i s-a trimis scrisoarea care s-a hotărât că se va trimite, ieri, în plenul Camerei și că a venit deja răspunsul, cu viteza cu care ne-am obișnuit deja. Nu înțeleg de ce este trecut pe ordinea de zi!

Doamna Roberta Alma Anastase:

Am să vă explic eu!

Doamna Aurelia Vasile:

Vă rog!

Doamna Roberta Alma Anastase:

De pe ordinea de zi nu iese. Problema este că nu iese de pe ordinea de zi până în momentul în care ....

Doamna Aurelia Vasile:

Doamna președinte, permiteți-mi, vă rog, să vă spun încă o dată că aveți propriul dumneavoastră Regulament al Camerei Deputaților.

Vă rog să scoateți de pe ordinea de zi, în conformitate cu hotărârea plenului Camerei.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Plenul Camerei, doamna Aura Vasile, a decis că nu mai discutăm acest punct până când nu vine răspunsul doamnei procuror general.

Doamna Aurelia Vasile:

Doamna președinte, vă rog să supuneți votului scoaterea de pe ordinea de zi a punctului 2!

Am solicitat să se supună la vot scoaterea de pe ordinea de zi a punctului 2 și nu pot să fiu de acord cu explicații care nu au nici o legătură cu realitatea.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Solicit Biroului permanent scoaterea de pe ordinea de zi!

Domnul Nicolae Bănicioiu:

Stați puțin, doamna președinte!

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Bănicioiu, lăsați-mă să termin procedura de vot, după care explic doamnei Aura Vasile despre ce este vorba.

Domnul Nicolae Bănicioiu:

Doamna președinte, poate că avem ceva de spus.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Imediat, dar mai întâi supunem la vot!

Domnul Dan-Ștefan Motreanu:

Doamna președinte, este o rugăminte, dumneavoastră explicați, ca să știm să votăm în cunoștință de cauză.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamna Aura Vasile a cerut o procedură foarte clară, scoaterea de pe ordinea de zi, vă rog să votați.

Domnul Nicolae Bănicioiu:

Dar nu pot să votez acum, pentru că nu știu de ce nu ați lăsat-o!

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog, cine este pentru!

Domnul Dan-Ștefan Motreanu:

Dar vă rog să ne spuneți!

Doamna Roberta Alma Anastase:

Scoaterea de pe ordinea de zi a punctului doi, asta ne solicită doamna Aura Vasile.

Domnul Nicolae Bănicioiu:

În acest caz, nu participăm la vot, eu și domnul Dan Motreanu nu suntem în sală!

Doamna Roberta Alma Anastase:

Nu există nu sunteți în sală!

Cine este împotriva acestei hotărâri? S-a respins propunerea. Două abțineri (domnii Dan Motreanu și Mihai Alexandru Voicu) și o neparticipare la vot (domnul Nicolae Bănicioiu).

Doamna Aurelia Vasile:

În momentul în care vine răspunsul de la doamna procuror general, dacă doamna procuror general spune că este un alt dosar, aveți cuvântul meu de onoare că voi vota trimiterea la Comisia juridică pentru a-și face procedurile. Dar, până atunci, haideți să dăm o anumită imagine.

În momentul în care vine răspunsul de la doamna procuror și spune: măi, oameni, nu este dosarul 11 nu știu care, ci este un dosar nou, mi se pare normal să facem toate procedurile, dar până atunci rămânem cramponați pe ceva.

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

Dacă îmi permiteți, doamna președinte,

Doamna Aura Vasile, vă rog să înțelegeți, există o oarecare suspiciune din partea noastră pentru că dumneavoastră ați urmărit extrem de vehement scoaterea acestui punct de pe ordinea de zi în general. Am ajuns în plen cu el. În plen, după discuțiile care se știu, s-a decis un lucru - s-a decis că trebuie să ne lămurim dacă numerele celor două dosare ascund același dosar sau nu. Și noi suntem în situația în care trebuie să trimitem o scrisoare procurorului general să ne lămurească ce a făcut cu numerele acestea.

Acum, dacă noi decidem astăzi, aici, să scoatem de pe ordinea de zi, asta ar însemna cumva că ne substituim plenului, pentru că eu vă readuc aminte: a fost o discuție în plen legată de scoaterea de pe ordinea de zi și plenul nu a decis scoaterea de pe ordinea de zi, ci a avut o altă soluție, și anume trimiterea acestei scrisori, ca să ne lămurim cu numerele.

Eu înțeleg, și aveți dreptate - nu este foarte plăcut să stăm cu aceasta atârnată în program, dar, iertați-mă, să rămânem în Regulament, și nici nu este, evident, foarte plăcută. Ar fi trebuit, cum bine știți părerea mea, să fie soluționată altfel și mai repede.

Mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun.

Vă rog să trecem la următorul punct, pentru că aici oricum ne-am pronunțat prin vot.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Aduceți-vă aminte de moțiune. N-am votat-o și a rămas pe ordinea de zi.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bineînțeles.

Dacă mai aveți alte modificări la ordinea de zi.

Doamna Aurelia Vasile:

Doamna președintă, vă rog să supuneți la vot liderilor ordinea de zi.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Cea propusă de Biroul permanent.

Vă supun la vot.

Domnul Gheorghe Barbu:

Numai puțin.

Această ordine de zi este pentru săptămâna viitoare.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Poate avem plen.

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

Această ordine de zi este teoretic pentru săptămâna viitoare, dar în mod logic această ordine de zi este pentru următoarea ședință de plen, când va fi.

Doamna Aurelia Vasile:

Vă rog, conform Regulamentului, să supuneți votului liderilor de grup ordinea de zi pentru săptămâna viitoare.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Eu sunt pentru să rămână, și motivez: fiindcă este o acțiune nefinalizată, ca și moțiunea pentru care nu s-a dat votul, și intrăm în niște aberații până la urmă, o scoatem, și pe aceea nu o mai discuți niciodată.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Marton Arpad, dumneavoastră cum vedeți lucrurile?

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Eu am spus destul de clar și cred că se poate verifica. Încerc să-mi reproduc spusele de la microfon.

Era o dezbatere dacă este același dosar, dacă este altul, mă rog, asta nu vreau să reiau, și am spus în felul următor: pentru a clarifica lucrurile, Biroul permanent să trimită o adresă doamnei procuror general, care să ne clarifice - este același dosar cu cel din august anul trecut, sau este un nou dosar? Continui: dacă este cel din august, problema este tranșată - este inacceptabilă, nu o mai discutăm; dacă este un nou dosar, grupul meu parlamentar vă asigur că va vota ca să înceapă procedura prin trimitere la Comisia juridică a dosarului respectiv în cele opt volume și toate cele ce urmează din aceasta - probabil vom analiza două-trei săptămâni. Pentru că încă odată vă spun: în vacanță am stat aici pe 13 august; ca să existe acel raport, noi am stat aici în vacanță două săptămâni și am răsfoit mii de pagini, deci au fost deschise. Și, atunci, să fie trimisă.

Din acest punct de vedere, acest punct 2, din punctul meu de vedere, nu prea înțeleg ce sens ar putea avea. Eventual poate la alt capitol unde sunt problemele retrimise la soluționare la comisii sau acolo, undeva. Pentru că oricum, dacă doamna procuror general spune că este un alt dosar, trebuie să sesizăm comisia și după ce vine raportul comisiei o punem pe ordinea de zi.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Marton Arpad, acestui proiect de hotărâre, că îi dăm în septembrie sau când o fi, trebuie să îi dăm o soluționare. Asta înseamnă că poate fi transmis și la Comisia juridică, acolo unde analizăm, și investim acea comisie cu un raport. Dar noi trebuie să îi dăm o soluție. Niciodată, vă amintesc, niciodată nu ați fost de acord să scoateți de pe ordinea de zi de aici atâta timp cât ați investit plenul cu o decizie pe un subiect, domnule Marton Arpad.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamna președinte, trebuie să vă spun că acest "niciodată" nu este conform cu ceea ce s-a întâmplat.

Din păcate, doamna procuror general poate doar semnează.

Procurorii care lucrează pentru doamna și fac niște formulări mai greșesc.

Data trecută a trebuit să trimită domnul Andon trei scrisori ca să vină, în sfârșit, acea sesizare semnată de doamna procuror general, așa cum prevede Constituția și legea de funcționare a autorității respective, și între timp noi în comisie am lucrat dar am așteptat să fim sesizați oficial, pentru că nici măcar sesizarea oficială nu a venit.

Și, atunci, am zis: poate este o altă problemă. Poate o va discuta cineva vreodată, ceva trebuie să se facă - ordine, acolo, în biroul doamnei procuror general, dar să vină o scrisoare prin care să știm ce dorim să facem, și, după ce știm ce dorește doamna procuror, atunci facem în consecință. Dacă este un nou dosar, trimitem la comisie. Se citesc cele opt mii de pagini, vă spun sigur.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Sunteți de acord să punem proiectul de hotărâre la capitolul "Amânate"?

Domnul Ioan Oltean:

Doamna președintă, dacă îmi permiteți, pentru că lucrurile trebuie să fie foarte clare - ieri plenul Camerei Deputaților a acceptat să suspende discuțiile, dezbaterile pe marginea acestei hotărâri, împuternicind Biroul permanent să facă o scrisoare Biroul către procurorul general în care să ceară lămuririle necesare. Doar plenul Camerei Deputaților, când primește răspunsul de la Parchet, se poate pronunța dacă această cerere continuă să se dezbată în plen sau o retrimite unei comisii de specialitate. De aceea, ea nu poate fi scoasă de pe ordinea de zi. Ea rămâne pe ordinea de zi. Că o plasăm noi pe primul loc, că o plasăm pe ultimul loc, este mai puțin important acest lucru.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Deci subiectul acesta l-am încheiat.

Vă rog, despre ordinea de zi.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Doamna președinte, alt subiect: Legea insolvenței să o introducem pe ordinea de zi astăzi în față. Noi avem astăzi plen.

Vreau să fie astăzi discutată prima.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Știți care este soluția? Să terminăm repede ședința de astăzi, să începem repede ședința de plen, și terminăm toată ordinea de zi.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Noi, de altfel, așa am și votat - până la epuizarea ordinii de zi, după care facem vot final, deci nu avem nici o problemă.

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților

PUNCTUL 3

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților

Doamna Roberta Alma Anastase:

La nota privind inițiativele legislative nu sunt solicitări de procedură de urgență, deci mergem mai departe.

Solicitare privind constituirea unei comisii de anchetă

PUNCTUL 4

Solicitare privind constituirea unei comisii de anchetă

Doamna Roberta Alma Anastase:

Solicitarea privind constituirea unei comisii de anchetă.

Tocmai pentru că astăzi este practic ultima zi de plen, v-aș solicita ca proiectul de hotărâre, dacă încuviințează Biroul, să fie introdus chiar astăzi pe ordinea de zi.

Vă rog, doamna Aura Vasile.

Doamna Aurelia Vasile:

Doamna președintă, eu vreau să știu când suntem serioși. Vin una după alta solicitările grupului parlamentar, și o voi spune de la microfon, în general cum este solicitată și cea cu irigații pe miniștrii PSD, probabil pentru imagine și campanie. Cred că solicitarea aceasta cu irigațiile ar trebui să fie pentru Pogea și Boc, care au tăiat banii de la Ministerul Agriculturii.

Deci vă solicit să respectăm ceea ce noi am hotărât - nu înființăm comisii de anchetă decât după ce epuizăm rapoartele.

Dacă vine în toamnă, vedem.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Pentru punctul de vedere, vă supun la vot această propunere de înființare a unei comisii de anchetă cu privire la domnul Nemirschi.

Cine este pentru?

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? O abținere. (Domnul Nicolae Bănicioiu)

Grupul parlamentar al Partidului Democrat-Liberal și Social Democrat și Conservator: înființarea unei comisii de anchetă privind situația sistemelor de irigații, precum și a altor sectoare de îmbunătățiri funciare. Vă supun la vot.

Dacă sunteți de acord pentru înființarea acestei comisii.

Cine este pentru?

Voturi împotrivă?

Abțineri? Două abțineri. (Domnul Mihai Alexandru Voicu și Dan-Ștefan Motreanu)

Domnul Gheorghe Barbu:

O precizare: rog liderii - se vorbește în hotărâre de anexă. Nu are anexă, nu are număr de persoane, și vă rog să hotărâți și care este conducerea. Nu este în hotărâre.

Atunci, noi o refacem și v-o transmitem.

Deci vor fi 15, cu împărțirea, și sunteți de acord cu președinte, vicepreședinte și secretar, sau doi vicepreședinți?

Și vă rog să faceți nominalizările.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Membrii se anunță în plen.

Domnul Gheorghe Barbu:

Deci vor fi 15, cu împărțirea obișnuită - președinte, doi vicepreședinți și un secretar, da?

Asta se reține. Noi refacem proiectul de hotărâre și le punem pe ordinea de zi, da?

Deci, le punem pe ordinea de zi astăzi.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Asta nu se poate. Pe ordinea de zi de astăzi nu se poate pune nimic pentru că ordinea de zi de astăzi putea să fie completată doar luni.

Citiți Regulamentul Camerei Deputaților.

Nu putem decât luni modifica ordinea de zi aprobată cu o săptămână înainte. Citiți Regulamentul.

Domnul Gheorghe Barbu:

Domnul Marton, nu modificăm absolut nimic, pentru că în ordinea de zi aprobată anterior este o steluță - se adaugă toate inițiativele legislative și actele care apar până la data respectivă.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Noi așa am decis data trecută, tocmai pentru ca să epuizăm absolut toate subiectele în discuție.

Trecem la următorul punct.

Solicitare din partea Curții de Conturi privind prelungirea termenului de efectuare a controlului la S.C. NICOLINA S.A. Iași

PUNCTUL 5

Solicitare din partea Curții de Conturi privind prelungirea termenului de efectuare a controlului la S.C. NICOLINA S.A. Iași

Doamna Roberta Alma Anastase:

Solicitare din partea Curții de Conturi privind prelungirea termenului de efectuare a controlului la S.C. NICOLINA S.A.

Domnul Gheorghe Barbu:

Aici este modificarea hotărârii cu Curtea de Conturi. Noi am cerut Curții de Conturi să controleze. Curtea de Conturi ne spune că nu are suficient timp și ne cere o prelungire până în august, și vă rugăm să fiți de acord. Este un proiect de hotărâre care trebuie introdus pe ordinea de zi.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă supun la vot solicitarea.

Cine este pentru solicitarea din partea Curții de Conturi privind prelungirea termenului de efectuare a controlului la S.C. NICOLINA S.A.?

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

Scuzați-mă, noi n-am avut o decizie în sensul acesta ieri?

Domnul Gheorghe Barbu:

Aceea privea comisia. Aici este vorba de Curtea de Conturi.

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

Da, am înțeles. Mulțumesc. Îmi cer scuze, doamna președinte. M-am lămurit.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun.

Cine este pentru această solicitare?

Voturi împotrivă? Unul. (Domnul Mihai Alexandru Voicu)

Abțineri? Nu sunt. Deci, restul sunt pentru.

Solicitare din partea Comisiei pentru muncă și protecție socială

PUNCTUL 6

Solicitare din partea Comisiei pentru muncă și protecție socială

Doamna Roberta Alma Anastase:

Comisia pentru muncă și protecție socială și Comisia de buget, alături de cele două comisii similare ale Senatului au fost investite cu dezbaterea de fond a raportului de activitate pe anul 2008 a Comisiei de supraveghere a sistemului de pensii.

Cred că nu este nici o problemă.

Sunteți de acord?

Nu este nimeni împotrivă.

Vă mulțumesc.

Notă cu privire la desemnarea unui membru titular și a unui membru supleant în Comitetul pentru finanțe publice locale

PUNCTUL 7

Notă cu privire la desemnarea unui membru titular și a unui membru supleant în Comitetul pentru finanțe publice locale

Doamna Roberta Alma Anastase:

Notă cu privire la desemnarea unui membru titular și a unui membru supleant în Comitetul pentru finanțe publice locale.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamna președinte, pentru acuratețe, totuși, vă rog să supuneți votului liderilor grupurilor parlamentare ordinea de zi pentru săptămâna viitoare, pentru că n-am dat acel vot încă. Este o problemă formală. Știu, deranjează, dar trebuie, pentru acuratețe.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da. Supun la vot liderilor de grup ordinea de zi așa cum am agreat-o, cu punerea la punctul "Amânate" a numărului 2.

Comisiile le discutăm astăzi. Noi vorbim de plenul de săptămâna viitoare.

Cine este pentru? Vă mulțumesc. Unanimitate. Consens. (Doamna Aurelia Vasile, domnul Mircea-Nicu Toader, domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu, domnul Marton Arpad-Francisc și domnul Adrian-Miroslav Merka)

Domnul Barbu, explicați-mi și mie: nota este notă de informare, nu?

Domnul Gheorghe Barbu:

Aici problema este că trebuie ca Parlamentul să desemneze.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da. Dumneavoastră vreți ca să le reamintim liderilor de grup că trebuie să desemneze.

Domnul Gheorghe Barbu:

Trebuie să desemneze o persoană din afara Parlamentului, nu dintre deputați și senatori.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamnelor și domnilor lideri de grup, dumneavoastră vi se adresează următoarea notă de care vă rog să luați act și să luați o decizie: notă cu privire la desemnarea unui membru titular și a unui membru supleant în Comitetul pentru finanțe publice locale.

V-aș ruga ca până la ședința comună, acolo unde va trebui să discutăm, să aveți o discuție dumneavoastră și cu liderii de grup de la Senat.

Vă mulțumesc.

Informare din partea Grupului parlamentar al PD-L

PUNCTUL 8

Informare din partea Grupului parlamentar al PD-L

Doamna Roberta Alma Anastase:

Avem o informare din partea Grupului PD-L, va merge în plen, domnul deputat Chirilă ca membru al Comisiei pentru tehnologia informației, în locul domnului Clement Negru.

Solicitări din partea comisiilor permanente de a lucra în perioada vacanței parlamentare

PUNCTUL 9

Solicitări din partea comisiilor permanente de a lucra în perioada vacanței parlamentare

Doamna Roberta Alma Anastase:

Avem solicitări din partea comisiilor permanente de a lucra în perioada vacanței parlamentare și este un proiect de hotărâre în acest sens.

Domnul Gheorghe Barbu:

Și mai sunt, doamna președinte, suplimentar, venite de la comisii.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Sunteți de acord să îi lăsăm să muncească cât vor să muncească, în termenii regulamentari?

Haideți să supunem la vot, dacă sunteți de acord să menținem ceea ce era până acum stabilit, comisiile, în vacanțele parlamentare, își desfășoară activitatea în București, da? Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? O abținere. (Domnul Dan Motreanu).

Domnul Dan-Ștefan Motreanu:

Și să se facă specificarea că pot merge și în altă localitate, dar nu vor primi decât diurna.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Corect!

Memorandum intern: Condițiile de vizitare gratuită a Palatului Parlamentului

PUNCTUL 10

Memorandum intern: Condițiile de vizitare gratuită a Palatului Parlamentului

Doamna Roberta Alma Anastase:

Ce memorandum este acesta, domnule secretar general?

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Este un memorandum care nu se acceptă de către liderii de grup.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Deci nu se discută acum.

Domnul Eugen Nicolăescu:

Vă rugăm să îl scoateți de pe ordinea de zi, doamna președinte, pentru că este o agresiune la adresa colegilor noștri parlamentari. Să lăsăm să mai fie judecat.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mai analizăm această chestiune. Avem ședință de Birou permanent luni, vă rog să mai discutați, domnule secretar general, cu liderii de grup.

Memorandum intern: Stabilirea procedurii pentru plata din bugetul Camerei Deputaților a unor cheltuieli care rezultă din aplicarea prevederilor art.III, alin.3 din Legea nr.113/2009 pentru modificarea și completarea Legii nr.7/2009

PUNCTUL 11

Memorandum intern: Stabilirea procedurii pentru plata din bugetul Camerei Deputaților a unor cheltuieli care rezultă din aplicarea prevederilor art.III, alin.3 din Legea nr.113/2009 pentru modificarea și completarea Legii nr.7/2009

Doamna Roberta Alma Anastase:

Memorandum intern, stabilirea procedurii pentru plata din bugetul Camerei Deputaților a unor cheltuieli care rezultă din aplicarea prevederilor art.III, alin.3 din Legea nr.113/2009 pentru modificarea și completarea Legii nr.7/2009.

Supun la vot solicitarea. Suntem de acord, în unanimitate am luat această decizie.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe

PUNCTUL 12

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe

Doamna Roberta Alma Anastase:

Avem două memorandumuri, două vizează două vizite oficiale la Camera Deputaților și o informare.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: Vizita la Camera Deputaților a Delegației Comisiei pentru politică externă a Parlamentului Republicii Macedonia (29 iunie 2009)

1. Vizita la Camera Deputaților a Delegației Comisiei pentru politică externă a Parlamentului Republicii Macedonia (29 iunie 2009)

De acord.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern: Vizita oficială în România a delegației Comisiei pentru politică economică și financiară a Adunării Naționale Populare a R.P.Chineze (26-29 iulie 2009)

2. Vizita oficială în România a delegației Comisiei pentru politică economică și financiară a Adunării Naționale Populare a R.P.Chineze (26-29 iulie 2009)

De acord.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Informare cu privire la deplasarea domnului deputat Ovidiu Ganț în Germania, în perioada 15-20 iunie 2009

3. Informare cu privire la deplasarea domnului deputat Ovidiu Ganț în Germania, în perioada 15-20 iunie 2009

Material pentru informare.

Proiect de scrisoare adresată doamnei procuror general, Laura Codruța Kovesi Doamna Roberta Alma Anastase:

Avem, de asemenea, o informare, am ajuns la scrisoare, este deja și jumătate.

Doamna Aurelia Vasile:

Dar vreau să constatați și să întrebați dacă Biroul permanent este în cvorum.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Să se consemneze în stenogramă, domnul Bănicioiu este în sală, dar nu spune că nu participă la Biroul permanent.

Repet, vă propun la vot prima scrisoare propusă de mine, cine este pentru a fi trimisă doamnei procuror general? Cine este pentru? Voturi împotrivă? Abțineri? Două abțineri (domnii Dan Motreanu și Mihai Voicu).

Vă mulțumesc, am încheiat ședința, intrăm în plen.

Vă rog, încă o secundă, mai avem două materiale pe ordinea de zi suplimentară.

Doamna Aurelia Vasile:

Deci doamna președinte, v-ați grăbit un pic, privind scrisoarea, sunt două variate.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Am supus-o la vot pe prima, doamna Aura Vasile.

Haideți, iarăși ne vor reproșa colegii că am întârziat la plen o jumătate de oră.

Solicitare din partea Comisiei parlamentare de anchetă pentru verificarea sumelor cheltuite de Ministerul Tineretului și Sportului sub semnătura doamnei ministru Monica Iacob-Ridzi pentru organizarea Zilei Tineretului

Domnule secretar, vă rog să puneți la dispoziția Comisiei de anchetă, aceasta este solicitarea pe care și eu o susțin, a Comisiei de anchetă în ceea ce o privește pe doamna Monica Iacob Ridzi.

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Am dori o sală de ședințe permanentă.

Aveți aici o cerere, semnată de președinte și de secretar.

Deci dumneavoastră susțineți că această comisie nu se poate întruni astăzi?

Deci încă o dată o spun, secretarul general consideră că, comisia nu se poate întâlni astăzi și, în consecință, refuză să pună la dispoziție o sală, e corect?

Domnule secretar general, vă rog să spuneți la microfon acest lucru, pentru că așa este corect.

Vă ascult!

Domnul Gheorghe Barbu:

Deci orice act normativ votat în plenul Camerei sau Parlamentului intră în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial.

La solicitare, dacă există, pentru a pune la dispoziție, unei comisii votate în plen, nepublicată în Monitorul Oficial, a unei săli, voi găsi soluții să pun la dispoziție o sală.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Doamna președinte, este vorba de imaginea Parlamentului.

Aseară, dumneavoastră erați în direct la Realitatea, unde era și doamna Kovesi și unde am rămas surprins că dumneavoastră nu ați comentat nimic, nu ați spus nimic la afirmația doamnei Kovesi cum că dosarul care a fost transmis pentru Adrian Năstase l-a primit înapoi cu același sigiliu, el nu a fost desfăcut și nu a fost verificat, când domnul deputat Marton spune că, dimpotrivă, săptămâni întregi s-a răsfoit acel dosar. Eu cred că o reacție trebuie să existe din partea Parlamentului.

Cum, doamna procuror general minte pe televiziune și noi nu comentăm?

Doamna Roberta Alma Anastase:

Sunt două precizări pe care vreau să le fac.

Unu la mână, eu eram prin telefon și, efectiv, la ceea ce am auzit am reacționat. În al doilea rând, eu am aceleași informații, nu-mi permit să-l mai contrazic pe domnul Marton Arpad, dar am aceleași informații de la o altă parte dintre colegi.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Întrebați-vă colegii care au fost în acea comisie! Dacă doriți, vă dau și numele, dacă nu, căutați în acte.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Dar nu trebuie lăsat procurorul general să mintă, că nu este corect, pentru noi, cel puțin!

Doamna Roberta Alma Anastase:

Deci vorbesc despre lucrurile pe care eu le-am desfăcut, nu s-a întâmplat acest lucru, deci nu aveam de ce să dau explicații pe acest subiect.

Solicitare din partea Comisiei pentru UNESCO

Mai am o singură solicitare din partea Comisiei UNESCO, să-și desfășoare și dumnealor ședința de plen între orele 10-11.

Domnul Nicolae Bănicioiu:

Doamna președinte, eu am o întrebare legată de discuțiile mele cu angajații, v-am spus și data trecută, ați spus că le discutăm azi, legate de diminuarea sporurilor. Deci ei primeau anumite sporuri, înțeleg că asta este ordonanța, este în regulă. Dar sunt și orele suplimentare, care au fost stabilite prin hotărâre de Birou permanent, înțeleg că, ulterior, s-a revenit și s-au redus la jumătate și ajung la salarii foarte mici.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog, domnule secretar general.

Domnul Gheorghe Barbu:

Deci primul lucru este că nu s-a tăiat nimănui nici un spor, nimănui, repet!

În al doilea rând, cheltuielile de personal s-au redus, după rectificare, cu 20 de miliarde și de undeva trebuie făcute economii. Ca să nu dăm pe nimeni afară, ca să nu reducem din sporuri s-au luat niște măsuri de genul: să încercăm să limităm colaboratorii, ca număr, să nu acordăm prime - am acordat pe primul trimestru, până vedem cum evoluează lucrurile - să acordăm orele suplimentare cum spune Codul muncii, regula este de compensare cu timp liber și restul, care nu se poate compensa, plătim. Aici s-a instituit o regulă că se plăteau maximum de ore care se putea și se plătesc, acum, cam 50% dintre ele, restul le recuperăm, cu niște excepții. La transporturi, unde nu putem asigura în totalitate, la Direcția tehnică, unde nu avem suficient personal și se lucrează în ture ș.a.m.d.

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

Deci dumneavoastră, practic ați tăiat din orele suplimentare....

Domnul Gheorghe Barbu:

Nu, nu am tăiat nimic!

Domnul Sever Voinescu-Cotoi:

În sensul că ele vor fi compensate cu zi libere, pentru că, oricum, asta este regula din Codul muncii.

Domnul Gheorghe Barbu:

Da, asta este regula.

Vreau să vă spun următorul lucru, domnule deputat. Să dai 200 de miliarde nu este un lucru ușor. Eu cred că cel mai important este să păstrăm locurile de muncă și să nu le restructurăm, cu salariile și sporurile care sunt stabilite prin lege. Privind această chestiune, într-un astfel de an, trebuie găsită o soluție.

În al doilea rând, ni s-a tăiat foarte puternic de la deplasări, eu am avut o discuție cu Ministerul Finanțelor, am trimis o hârtie și am și o promisiune. La noi, ni s-a tăiat de la deplasări ca la toată lumea, deși la noi se suportă și deplasările deputaților în teritoriu, nu este aceeași regulă ca la alte instituții, pleacă salariații sau nu pleacă, la noi, acest lucru se face în mod constant. Și am trimis o solicitare și am speranța să ni se acorde, dacă va fi o rectificare cât de cât pozitivă. Dacă nu, avem probleme destul de mari în legătură cu cheltuielile de personal.

În al treilea rând, nu se poate face decât prin rectificare echilibrare între capitole, nu poți lua de la capitolul - bunuri și servicii sau investiții - și să duci la capitolul - personal sau altfel. Orice mișcare de acest fel nu se poate face decât în interiorul capitolului și cu acceptul Ministerului Finanțelor. Aceasta este legea.

Domnul Nicolae Bănicioiu:

Din punctul meu de vedere, nu sunt de acord, dar domnul secretar general are ultima părere, aici, fiind mai în măsură.

Eu aș fi considerat că era mai bine să le dăm banii, decât liber.

Dar aș completa cererea mea cu o dorință cu care ar putea să fie de acord și colegii din cadrul Biroului permanent - și sper să fie - și anume, dacă tot dorim, într-adevăr, să schimbăm ceva și eu chiar vă susțin, doamna președinte, în acest fapt, aș dori să facem un bilanț pe primele șase luni, de când există o nouă conducere a Camerei Deputaților. Un bilanț din care să vedem și cheltuielile, dacă într-adevăr au fost făcute cum trebuie, dacă am ținut seama de tot, orice alte activități, conferințe.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Bănicioiu, eu nu pot decât să fiu de acord cu ceea ce spuneți dumneavoastră și chiar vă rog să faceți acest lucru, pentru că sunteți chestor, împreună cu domnul secretar general și să prezentați Biroului permanent.

Domnul Nicolae Bănicioiu:

Tocmai de aceea am cerut acest lucru, pentru că și în presă, în ultimele săptămâni au apărut tot felul de lucruri care s-ar putea să nu fie adevărate, cu sistemele de teleconferință din nu știu ce săli, care ar fi costat sute de mii de euro, s-ar putea să nu fie adevărat și, atunci, este foarte bine să facem acest lucru.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Băniciou, vă rog să faceți acest material.

Doamna Aura Vasile.

Doamna Aurelia Vasile:

Doamna președinte, de data asta numai informez, o să face scris către Biroul permanent al Camerei Deputaților.

Verificăm, probabil ca și dumneavoastră, rezultatul votului, după fiecare proiect, pe votul final; ieri, verificând pe mai multe proiecte, cred că și domnul Hrebenciuc v-a informat, pe unul dintre proiecte, este vorba de Registrul Comerțului, apar o serie de colegi care sunt în sală și care nu apar votați, cum este Viorel Hrebenciuc, Gabriel Vlase, Carmen Moldovan, până și domnul Toader.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamna Aura Vasile, am aceeași solicitare și din partea Grupului parlamentar al Partidului Democrat-Liberal, care are același probleme, de fapt toate grupurile au.

L-am rugat pe domnul Barbu să meargă să verifice ce se întâmplă exact cu acel sistem.

Doamna Aurelia Vasile:

Deci am înțeles că și grupul dumneavoastră are pe Comisia de anchetă de la Galați și atunci vă propun ca, astăzi, să reluăm votul final pe cele două, nota și proiectul acesta. Deci se pot lua și declarații de la colegi, sunt colegi care au stat lângă mine și care nu apar votați.

Domnul Gheorghe Barbu:

Vreau să vă spun următorul lucru, sistemul de vot nu s-a defectat, se verifică de fiecare dată.

Aveți dumneavoastră în fața dumneavoastră butoanele, dacă cineva nu apasă pe 1 și pe unul dintre butoanele 2, 3 sau 4 nu se înregistrează. Dacă apasă pe butonul 5 se blochează.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun, de acum înainte o să verificăm sistemul, vă mulțumesc.

Doamna Aurelia Vasile:

Problema mea este că, totuși, v-am solicitat ca la cele două proiecte, Comisia de anchetă SIDEX și proiectul cu Registrul Comerțului să reluăm votul.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă supun la vot propunerea de reluare a votului pe cele două proiecte de legi. Cine este pentru? Două voturi pentru. Voturi împotrivă? Noi toți ceilalți. Abțineri, dacă sunt? Nu sunt!

Vă mulțumesc.

*

Ședința s-a încheiat la ora 10,45.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti vineri, 21 ianuarie 2022, 15:27
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro