Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2008-2012 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe ian. 2010 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Birourilor permanente reunite ale Camerei Deputaților și Senatului din 11 ianuarie 2010 ora 14:00

1. Proiectul ordinii de zi și programul de lucru pentru ședințele comune ale Camerei Deputaților și Senatului
aprobat, cu modificari consultă

Proiectul ordinii de zi și programul de lucru pentru ședințele comune ale Camerei Deputaților și Senatului Doamna Roberta Alma Anastase:

Dacă la ordinea de zi sunt observații? Doamna Aura Vasile, vă rog.

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc doamna președinte și înainte de a începe, permiteți-mi să urez un An Nou bun, să vă urez la toți sănătate, să ridicăm nivelul Parlamentului și să se îndeplinească dorința dumneavoastră de a avea o altă imagine decât până acum.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc mult.

Doamna Aurelia Vasile:

Doamna președinte, cred că nu putem să începem ședința comună de astăzi cu punctul 1 privind Raportul Legii bugetului de stat și Legea asigurărilor sociale de stat pe anul 2010, pentru că u avem materialele. Nu avem nici raportul, absolut nimic legat de acest material și neavându-l nu putem să luăm și decizii, spun eu.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc pentru observație. Domnul președinte Viorel Ștefan. Vă rog.

Domnul Viorel Ștefan:

Noi am depus în cursul dimineții, în jurul orei 11.00, raportul. Sigur el este o muncă enormă, sunt 2.500 de amendamente care au fost sistematizate, motivate, multiplicate. Ce s-a întâmplat după ora 11.00 nu mai știu.

Domnul Gheorghe Barbu:

Doamna președinte, noi am așteptat Biroul, să le difuzăm, pentru că aceasta a fost regula în general. Rapoartele sunt toate multiplicate în ceea ce privește Camera Deputaților pe CD-uri și, așa cum este aici un memorandum, și pe suport de hârtie.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc. Doamna Aura Vasile, vă rog.

Doamna Aurelia Vasile:

Dacă sunt gata, trebuia ca domnul secretar general, măcar pentru membrii Birourilor comune și liderii grupurilor să prezinte câte o mapă tipărită, un CD pentru a putea să vedem pe ce discutăm.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule secretar general?

Domnul Gheorghe Barbu:

Pot să fac asta în următoarele 3 minute

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog.

Haideți să vorbim despre ordinea de zi și programul de lucru până la momentul la care sunt și distribuite aceste CD-uri.

Dacă pe ordinea de zi și pe program sunt observații?

Aș avea eu o rugăminte către dumneavoastră. Marți, programul, așa cum este el propus, este începând cu ora 9.00. V-aș propune să fie ora 10.00, pentru că noi, la Cameră, aș vrea - în ședința pe care o avem la 14.30 - să propunem colegilor noștri să avem o ședință extraordinară, astfel încât să trecem și noi abilitarea Guvernului și traficul de mică frontieră pe care-l avem și audierile pentru Comisia de Asigurări Sociale - aceasta o vom discuta imediat.

Domnul Ștefan Viorel vă rog.

Domnul Viorel Ștefan:

V-aș ruga să fiți de acord ca - tot în contextul dezbaterilor pe marginea bugetului de stat - să prindem ca punct pe ordinea de zi și dezbaterea și aprobarea bugetului CNVM-ului. Este de competența ședințelor comune și creăm situația că nu s-a aprobat.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Sunt observații?

Domnul Viorel Ștefan:

Raportul este la noi, se distribuie.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Nu mai există nici un alt de punct de vedere pe acest subiect?

Toată lumea este de acord.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Înainte sau după buget?

Domnul Viorel Ștefan:

Într-una din zile, nu are relevanță. Până terminăm pe bugetul de stat, să dăm un vot și pe bugetul CNVM-ului.

Doamna Daniela Popa:

Aș mai avea și eu o intervenție, stimați colegi.

Acum o ședință sau două de la Birourile permanente reunite am stabilit că se vor face audieri pentru CNVM, CSA și ce comisii mai sunt de completat.

Aș propune ca mâine, tot la ora 9.00 sau la 8.30, cele două Comisii reunite de buget, finanțe să se reunească, să facă audierile în așa fel încât înainte sau concomitent cu votarea bugetului să reușim să votăm și reprezentanții în aceste comisii.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc. Domnul Márton Árpád.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

O observație doamna Dana, să nu afecteze plenul.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Dacă se ia o astfel de hotărâre, atunci ...

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Vroiam să vă spun că dacă se decide ..., e vorba de Comisia de buget, finanțe pentru anumite responsabilități și nu sunt în sală ei, trebuie să găsească o soluție.

Doamna Daniela Popa:

Am rugat înainte de ședința comună. Ședința comună, la sugestia doamnei președinte, era la ora 10.00; la 8.30 sau la 9.00 să se reunească cele două comisii.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Adică să nu afecteze plenul cu Comisia de buget. Este complicat dacă nu sunt ei.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Márton Árpád-Francisc.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Și dacă se convoacă pentru a rezolva această problemă, cele două Comisii buget, finanțe să fie convocate și cele juridice și drepturile omului pentru audieri. S-a amânat. În continuarea audierii care s-a amânat din decembrie.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Numai o secundă. Aici cred că trebuie să stabilim strict pe ce organisme facem audierile, 2 la mână, să stabilim - pentru că vă spun că în sesiunea aceasta extraordinară, așa cum este ea în momentul acesta definită, noi suntem pe ordinea de zi publicată deja în Monitorul Oficial și aprobată. Deci, trebuie o modificare introdusă și atunci trebuie să stabilim foarte clar organismele despre care vorbim și pentru care facem audierile și să stabilim și o zi în care să facem acest vot. Domnul Rușanu.

Domnul Dan Radu Rușanu:

Doamna președinte, pentru CNVM și pentru Asigurări, vă propun miercuri la ora 9.00 dimineața, pentru că sunt Comisiile de buget, finanțe și economice reunite; să putem să le anunțăm pentru miercuri dimineață la ora 8.30.

Doamna Daniela Popa:

Fără Comisiile economice, domnule Rușanu.

Domnul Dan Radu Rușanu:

Pentru CNVM trebuie Comisiile economice.

Doamna Daniela Popa:

Pentru CNVM, dar pentru CSA numai Comisiile de buget, finanțe. Comisia economică și buget, finanțe atunci pentru miercuri la ora 8.30.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Întrebarea mea către liderii de grup, de data aceasta, care trebuiau să aibă o discuție, să ajungă la un acord, facem numai pe CSA sau facem - după cum spunea domnul Rușanu - și CNVM-ul?

Deci, atunci haideți să facem așa. Rămânem pe CNVM și CSA, corect? Cu miercuri la ora 8.30 audierea - și v-aș propune așa, pentru că este vorba de persoane - când facem votul pe buget, când toată lumea este prezentă, să facem și votul pentru cele două. Sunteți de acord? Pe buletine. Exact.

Domnul Verestoy Attila:

Să rămână în proces să se distribuie și buletinele de vot, se votează împreună, așa cum am mai procedat.

Domnul Dan Radu Rușanu:

Să rămână în procesul-verbal ca cele două Comisii economice și de buget, finanțe să fie anunțate pentru miercuri la 8.30 - audierea membrilor.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Secretariatul General, vă rog să transmiteți această informație!

În regulă. Alte observații?

La proiectul ordinii de zi și programul de lucru nu sunt. Să stabilim și timpii alocați.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

La programul de lucru vroiam să fac următoarea mențiune. Am văzut pentru astăzi, pentru luni de la ora 16.00 la 22.00 - dezbateri asupra bugetului, probabil că aceasta se va face astăzi. Având în vedere că nu s-a distribuit raportul, v-aș propune ca astăzi, așa cum am și discutat de fapt când am aprobat declanșarea dezbaterilor pe buget, astăzi să aibă loc numai dezbateri generale, urmând ca de mâine dimineață să înceapă dezbaterea pe rapoarte efectiv, ca să aibă timp măcar să ajungă în mâna deputaților și senatorilor astăzi.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamna Aura Vasile.

Doamna Aurelia Vasile:

În speță ar trebui să fiu de acord cu ceea ce domnul deputat a propus, mai ales că știu și de necesitatea unei sesiuni extraordinare a Camerei Deputaților, dar spun încă o dată. Cum să fac dezbateri generale? Pe ce? În condițiile în care eu, în acest moment, nu am raportul, nu am decât ceea ce a fost tipărit, nu știu ce s-a adoptat, ce nu s-a adoptat, nu știu în ce fel abordă acest lucru. Este posibil ca după discursul de astăzi să spun că voi vota sau nu voi vota, e funcție de raport, de filozofia acestui proiect de lege.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Ioan Oltean, vă rog.

Domnul Ioan Oltean:

Doamna președinte, eu sunt absolut de acord cu ceea ce spunea domnul Eugen Nicolăescu, de fapt așa am și stabilit noi inițial - dezbaterile generale - luni, marți dimineața - dezbaterile pe articole, pentru a da posibilitatea fiecărui parlamentar să se documenteze, poate să intervină mâine să-și susțină amendamentele.

În ceea ce privește susținerea doamnei Aura Vasile, eu zic că nu sunt elemente care să justifice - în acest moment - tergiversarea discuțiilor și stabilirea ordinii de zi și începerea ședințelor la ora 16.00. Știm cu toții ce cuprinde bugetul, care sunt elementele bugetului, care este construcția bugetului în așa fel încât sunt convins că dumneavoastră în momentul acesta știți ce să le spuneți, fără să mai uitați în expunerea de motive sau în raportul Comisiei.

De aceea, eu v-aș propune, stimați colegi, să fim de acord să adoptăm ordinea de zi în forma care ne-a fost propusă, să acceptăm ca dezbaterile generale să aibă loc astăzi iar de mâine să înceapă dezbaterea pe articole.

Vă mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da. Am să supun la vot propunerile, așa cum ele au fost făcute.

Doamna Aurelia Vasile:

Doamna președinte, retrag propunerea aceea pe care am spus-o, pentru că văd că într-adevăr ni se dă raportul și atunci eu v-aș propune: la ora 16.00 începe ședința de plen cu dezbateri înscrise pe ordinea de zi, conform timpilor care sunt prezentați pentru fiecare grup parlamentar până la epuizarea acestui timp, după care se oprește, deci, întrerupem ședința comună și începem ședința Camerei sau mâine?

Domnul Ioan Oltean:

Doamna președinte, dacă îmi permiteți.

Ideea pe care ne-o sugerează doamna Aura Vasile este excelentă. Astăzi, după dezbaterile generale, să facem ședința Camerei pentru votul pe abilitare și mâine să putem intra direct în dezbateri, fără să mai fie alte impedimente.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da, cred că este cel mai bine și atunci, mâine să alocăm, într-adevăr, dezbaterii - așa cum ați spus dumneavoastră - numai pe buget. De acord? De la ora 9.00. Atunci, rămâne mâine la ora 9.00 să intrăm în dezbaterile pe buget, conform programului, iar astăzi, la finalizarea dezbaterilor generale asupra bugetului, să facem dezbaterea pe abilitarea Guvernului și micul trafic de frontieră cu Republica Moldova. Pentru deputați este valabil, în rest, programul este așa cum a fost scris.

Domnul Viorel Ștefan.

Domnul Viorel Ștefan:

V-aș ruga să aveți în vedere următoarea solicitare din partea Comisiilor noastre. La un moment dat, s-a creat un incident procedural în legătură cu faptul că avizul CES-ului pe marginea Legii bugetului nu era foarte clar și atunci, ca să nu blocăm dezbaterile la Comisiile de buget finanțe, am făcut o Notă către Birourile Permanente reunite care, bănuiesc că se regăsește în mapele dumneavoastră acum, prin care solicităm ca să se pronunțe Comisiile juridice în legătură cu validitatea acestui aviz și acest lucru să fie prezentat la începutul dezbaterilor, ca să evităm să se repete istoria de la comisii, să nu intrăm în timpul dezbaterilor pe un incident procedural care ar costa foarte mult timp. Dacă trebuie, pot să detaliez.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun. Noi putem să cerem un punct de vedere de la Comisiile juridice care mâine, în cursul dezbaterilor să fie prezentat, da, preț de câteva minute. De acord?

Domnul Viorel Ștefan:

Vă mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 20 octombrie 2019, 20:17
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro