Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2008-2012 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe mar. 2010 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Birourilor permanente reunite ale Camerei Deputaților și Senatului din 29 martie 2010 ora 13:00

1. Stabilirea datei pentru ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului
marți, 30.03.2010, după ora 13,30

Stabilirea datei pentru ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului Doamna Roberta Alma Anastase:

La primul punct este vorba de stabilirea datei pentru ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului.

Așa cum știți, din lipsă de cvorum a fost suspendată, și ea trebuie reluată.

Vă reamintesc faptul că mâine avem o ședință a Camerei Deputaților și Senatului cu domnul Strauss-Kahn de la Fondul Monetar Internațional. Ea este programată la ora 12,30. Și eu și domnul președinte Geoană am avut discuții cu domnul Isărescu. Avem o constrângere de timp pe care aș vrea să o luăm în considerare în sensul în care la ora 12,30 chiar trebuie să înceapă dezbaterea respectivă, deci va trebui să avem o mobilizare foarte bună.

Săptămâna trecută, când ar fi trebuit să ne vedem în ședința Birourilor reunite, vorbeam cu domnul președinte Geoană - poate ar fi foarte bine să reluăm ședința noastră suspendată de la ora 9,00 sau de la ora 10,00 - în felul acesta avem și mobilizarea să îl ascultăm pe domnul Strauss-Kahn, după care să revenim la ordinea noastră de zi. Este o propunere pe care vă rog să o luați în considerare.

Și încă o rugăminte în legătură cu ședința de mâine: dacă se poate, înțeleg că și cu domnul Adrian Năstase s-a discutat acest aspect, să renunțăm la acele intervenții din partea grupurilor parlamentare.

Acestea sunt lucrurile pe care în momentul de față le știu și, până a intra în lista problemelor pentru completarea ordinii de zi, aș vrea ca întâi să discutăm asupra aspectelor tehnice, după care asupra ordinii de zi și a tuturor problemelor pe care le avem restante.

Domnul președinte Geoană.

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Sunt două lucruri: în primul rând, dacă modificăm decizia Biroului permanent reunit de săptămâna trecută, în care, după o discuție ușor contradictorie, s-a convenit cu titlu de excepție ca directorul general al Fondului Monetar să fie primit la nivelul unui șef de stat. Discuțiile pe care le cunoaștem au condus la o concluzie legată de acceptarea de către o majoritate de membri ai Biroului permanent reunit a acestei situații, plus evident o situație de luări de cuvânt limitate în timp.

Evident, există o constrângere de program, dar continui să cred că va trebui să fie decizia fiecărui grup parlamentar - dacă dorește sau nu dorește să folosească acel lucru, și intuiesc că cei care sunt în arcul majoritar probabil că nu vor folosi, pentru a putea să optimizeze programul oaspetelui României; dar eu, unul, m-aș simți oarecum într-o situație dificilă, ca coleg care a încercat să încurajeze găsirea unei soluții echilibrate, să negăm și să luăm dreptul minimal al grupurilor parlamentare de a interveni. De aceea, eu, unul, cred că ar trebui să rămână decizia de săptămâna trecută, comunicând colegial că există o problemă de constrângere de program. Noi avem o mică primire la nivelul celor doi președinți de Camere la început; vom strânge și noi cât putem, nu vrem să facem din asta o platformă de comunicare, ci este un gest de minimă curtoazie pentru un om influent, un om important. Dar cred că ar fi foarte greu, din punctul meu de vedere, să fie o simplă prezență și care să nu ocazioneze o conversație, sau, dacă pe baza acestei prezențe, dorim să îl avem pe primul-ministru și să ne spună puțin mai în detaliu.

Din informațiile pe care le am, înțeleg că discursul domnului Strauss-Kahn va fi un discurs eminamente pozitiv, va fi un discurs despre evoluțiile globale, despre evoluțiile economiilor europene și economiilor emergente din UE și nu numai.

Dar cred că, într-un fel, o dezbatere pe o temă atât de importantă cum este stadiul îndeplinirii Acordului cu Fondul Monetar și costurile și avantajele unui astfel de acord ar trebui să existe într-o formă sau în alta, pentru că, altfel, ne transformăm într-un simplu spațiu de decor politic.

De aceea, eu aș lăsa mai degrabă la latitudinea fiecărui grup parlamentar să-și folosească sau nu timpul respectiv - un timp minimal. Mi-ar fi greu să mă întorc de la o decizie pe care am luat-o cu toții ca o formulă echilibrată săptămâna trecută.

Al doilea comentariu cu privire la restul agendei de mâine: sunt lucruri care sunt cu adevărat restante, și trebuie să le găsim o rezolvare. Sunt probleme care preocupă și alte grupuri parlamentare, inclusiv Grupul PNL cu privire la completarea unor delegații și așa mai departe.

În ceea ce privește atmosfera extrem de tensionată și extrem de plină de încărcătură politică, până la urmă, din jurul subiectului TVR în principal pe care am sesizat-o săptămâna trecută în plen, îmi este teamă că dacă o aducem mâine, nu spun să nu o programăm - suntem cu toții oameni politici raționali și știm că la un anumit moment există o majoritate în Parlament care probabil că va conduce către o astfel de situație, deci eu, unul, aș descuraja ideea de a avea mâine un subiect foarte controversat și care ne va duce din nou către o dezbatere polemică în timpul unei vizite atât de importante.

De aceea, poate reușim să facem mâine - este o sugestie bună să mai avem ceva teme care să genereze prezența membrilor Parlamentului din ambele Camere, pentru a putea să fim siguri că avem totuși o prezență decentă la vizita pe care o vom avea mâine, și dacă am putea să stabilim un plen reunit - să stabilim cu dată clară, certă, ca să nu avem dificultăți.

Deci, eu, unul, aș descuraja mâine cuplarea unor teme care ne despart și despre care este clar că sunt interese politice diferite, și nu aș dori o atmosferă în Parlament care să conducă eventual și la o atmosferă negativă în timpul vizitei domnului Strauss-Kahn.

Dacă vrem să fim gazde bune, eu aș sugera să avem mâine o agendă care să fie completată cu lucrurile care sunt necontroversate, care să permită să deblocăm niște situații pe care trebuie să le deblocăm - suntem întârziați, și să stabilim un plen reunit cu o agendă care să includă inclusiv temele mai controversate într-o altă zi decât ziua în care vine un oaspete important. Chiar dacă avem puncte de vedere diferite față de implicarea Fondului, de rezultatele acestui Acord, nu contează; am decis să fim gazde bune.

Deci eu aș încerca să merg către o formulă de acest gen pentru a putea să protejăm atmosfera din Parlament de mâine. Pentru că, dacă intrăm într-o temă controversată încă de la început, putem să fim siguri că acest lucru se va răsfrânge; asta este viața politică. Dar nu cred că ar fi un lucru bun pentru mâine să amestecăm cele două subiecte.

Astfel, aș fi de acord cu ideea completării cu temele care sunt teme de rutină și teme care sunt deja restante pentru noi, și să putem stabili un plen reunit cu agenda - inclusiv cu cea mai controversată - cât de aproape se poate; evident, trebuie să consultăm și opinia Biroului reunit pentru acest subiect. Acesta ar fi instinctul meu, și sfatul meu, și sugestia mea pentru acest moment.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog, domnul Adrian Năstase.

Domnul Adrian Năstase:

În legătură cu discursul domnului Strauss-Kahn, noi am luat o anumită decizie și, sigur, este greu să o modificăm acum, dar cred că putem să ținem seama de constrângerile de timp și fiecare dintre grupuri să se auto-rețină în legătură cu această chestiune.

Eu pot să vă spun că noi vom distribui astăzi o declarație în legătură cu relațiile României cu Fondul Monetar, și din acest punct de vedere eu cred că nu ar fi ceva în plus de adăugat la dezbaterea de mâine și, atunci, în acest mod am acoperit practic nevoia de a expune o anumită chestiune. Vom trimite cu o scrisoare această declarație și pentru domnul Strauss-Kahn și pentru reprezentanța FMI de la București, și cred că în acest mod, repet, am realizat ceea ce era un obiectiv de comunicare.

În legătură cu celelalte subiecte, cred că domnul Dușa are dreptate, și vă va spune - există o chestiune importantă de care va trebui să ținem totuși seama în ceea ce privește organizarea agendei pentru această săptămână.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Domnul Dușa.

Domnul Mircea Dușa:

Doamnă președinte, sigur, ne propuneți ca mâine să avem plen reunit cu ordinea de zi care va fi stabilită, dar, plecând de la acest lucru, trebuie să realizăm un astfel de program al Camerei ca astăzi sau mâine cel târziu să se dea vot final pe niște proiecte de legi, care trec tacit. Sunt foarte importante și, dacă se va întâmpla acest lucru - să treacă tacit, va ieși un mare scandal.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Asta este treaba noastră la Cameră - astăzi după-amiază, de exemplu, să avem sesiune de vot final. Care este problema?

Avem ședința de la ora 14,00.

Nu este nici un fel de problemă, că noi avem Birou permanent după această ședință. Aici suntem absolut în regulă.

Domnul Ioan Oltean.

Domnul Ioan Oltean:

Doamnă președinte, domnule președinte și stimați colegi, în ceea ce privește intervenția în plenul reunit a celor două Camere a domnului director de la Fondul Monetar Internațional, probabil că probleme nu sunt și ne punem de acord asupra derulării într-un mod pozitiv a acestei întâlniri.

Eu, însă, cred că se impune în mod absolut obligatoriu ca pe ordinea de zi de mâine să se regăsească problemele care au fost atât de controversate săptămâna trecută pentru că, dacă astăzi convenim ca pe ordinea de zi să fie înscrise, nu văd ce altă chestiune ar putea să ducă la o tensionare a dezbaterilor, pentru că săptămâna trecută întreaga discuție s-a purtat doar în ceea ce privește înscrierea pe ordinea de zi, și nu în ce privește oportunitatea dezbaterii proiectelor respective.

Sigur, dacă chiar credem că subiectele care vor fi înscrise sunt de natură a tensiona puțin dezbaterile, putem fixa ședința reunită să continue cu această ordine de zi după întâlnirea avută cu directorul Fondului Monetar Internațional, până la epuizarea ordinii de zi mâine după-amiază, ca să evităm în ultimă instanță și existența unui climat, știu eu, neatractiv pentru intervenția domnului director.

De aceea, eu susțin în numele Grupului parlamentar al Partidului Democrat-Liberal ca pe agenda de mâine să se înscrie temele care vizează Radiodifuziunea și Televiziunea, chiar cu propunerea ca ședința să continue după intervenția domnului director, și nu înainte, ca să creăm până în acea vreme climatul propice unei dezbateri serioase.

Vă mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bine.

Haideți să încercăm să formulăm o propunere.

Domnule secretar general, cât timp avem mâine alocat dezbaterii cu domnul Strauss-Kahn?

Domnul Ion Moraru:

Doamna președintă, conform propunerii BNR și având în vedere și decizia de data trecută, în jur de 35 de minute.

Doamna Roberta Alma Anastase:

De la ora 12,30.

Domnul Ion Moraru:

Da, de la ora 12,30.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Deci de la ora 12,30 la ora 13,15 se desfășoară, și de la ora 13,15 putem să intrăm în ședința comună a celor două Camere, după ce dumnealui părăsește plenul.

Rămâne ca la Cameră să fie la ora 12,00 vot final, astfel încât oamenii să fie prezenți în sală, că este mult mai bine așa, și este timp suficient să vină și Senatul către noi.

Deci, de la ora 13,15 vom sta în ședință comună.

Decizia cu ora 12,00 este la noi, la Biroul permanent al Camerei Deputaților.

Sunteți de acord cu această variantă: de la ora 12,30 să fie plen comun cu domnul Strauss-Kahn, și de la ora 13,15 - plen comun cu ordinea noastră de zi?

Vă rog.

Domnul Puiu Hașotti:

Doamna președintă, haideți să lămurim: partidele pot interveni în urma discursului reprezentantului FMI?

Doamna Roberta Alma Anastase:

Astăzi îi vom comunica ceea ce eu spun că a reieșit deja din intervențiile colegilor, cu apelul nostru către grupurile parlamentare de a se încadra în timpul efectiv și, evident, cu constrângerile să spunem auto-impuse de grupurile parlamentare, să poată interveni. Dacă există grupuri care nu doresc să intervină, cu atât mai bine, dar de principiu este un lucru pe care l-am agreat.

Domnul secretar general.

Domnul Ion Moraru:

Mulțumesc, doamna președintă.

Am luat acum încă odată legătura cu BNR-ul și ne-a comunicat ultima propunere a domniilor lor pentru domnul Strauss-Kahn - timpul alocat ar fi 12,50-13,20.

Doamna Roberta Alma Anastase:

În regulă.

Programul nostru este adoptat. Ideea este că după ce se termină această dezbatere putem să facem noi plenul reunit.

Deci rămâne ora 12,45, și la ora 13,30 - plen comun.

Dacă este cineva împotrivă? Nu.

Abțineri? O abținere - domnul Orban.

Doamna Aura Vasile.

Doamna Aurelia Vasile:

Va fi o singură problemă - că vom avea probleme cu prezența în sală, pentru că, totuși, de dimineață și până la această oră va trebui să existe o pauză de un sandwich, de o apă minerală.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Eu v-aș propune, dar acest lucru îl vom discuta în ședința noastră de Birou permanent, ca noi să începem direct cu ședința de vot final, dacă reușim să epuizăm astăzi părțile mai sensibile.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Doamna președintă, ca să înțelegem pentru o coerență a programului Camerei Deputaților și Senatului: între 12,30 și 13,30 este o zonă alocată, plus/minus, dezbaterii cu domnul director general al Fondului Monetar Internațional. Înainte de această dată liderii grupurilor parlamentare și Biroul permanent al Camerei vor stabili programului Camerei Deputaților, urmând ca la ora 13,30 ședința reunită a Camerei Deputaților și Senatului să înceapă în procedura ordinii de zi pe care o stabilim după aceea. Am spus aceasta ca să înțeleg foarte bine.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Așa este. Exact asta am și spus. Este perfect.

Îi mulțumim domnului Zgonea.

Este în regulă.

Acum, haideți să intrăm și în Lista problemelor care fac obiectul ședințelor comune ale Camera Deputaților și Senatului.

Haideți să intrăm în discutarea ordinii de zi pentru plen și a Listei problemelor care fac obiectul ședințelor comune ale Camerei Deputaților și Senatului.

Vroiam să vă spun că în plen s-au mai ridicat două subiecte: raportul de activitate al CNA, care este la pct.3 - Rapoarte de activitate ale unor autorități sau instituții publice.

Domnul Valeriu Zgonea:

Doamnă președinte, am putea să discutăm și raportul BNR. Raportul este depus, este o chestiune pozitivă. La poz.7.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Am luat ordinea de zi pe care am aprobat-o în plen și m-am uitat pe lista problemelor din ce s-a discutat și în plen și atunci am spus că ar trebui introduse și pct.3, care se află pe lista problemelor - rapoarte de activitate ale unor autorități - și pct.18, cele două care vizează: unul - AGERPRES și celălalt - CNA. Și raportul BNR. Am înțeles.

Domnul Valeriu Zgonea:

Pe acest principiu, doamnă președinte, stimați colegi, v-aș ruga - din informațiile mele, mai există o ședință reunită săptămâna viitoare.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Este vorba de vizita domnului Buzek, pe 12.

Domnul Valeriu Zgonea:

Poate că celelalte chestiuni, care au o vechime destul de mare, mă refer la toate rapoartele autorității din 2005 până în 2009, să le putem discuta atunci.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Iarăși să facem tot așa o ședință după aceea.

Domnul Valeriu Zgonea:

Sau celelalte, eu știu, CNVM, care vine din 2007.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun, perfect.

Numai o secundă. Haideți să reluăm un pic pe ordinea de zi.

Domnul Valeriu Zgonea:

Măcar în principiu să fiți de acord, ca să putem să discutăm acest lucru.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Absolut.

Domnul Hașotti.

Domnul Puiu Hașotti:

Vă mulțumesc mult de tot.

Doamnă președinte, pct.6, 10, 13, 14, 15 și 16 au același obiect de fapt - modificări în componența unor delegații parlamentare. Chestia aceasta durează cinci minute; patru-cinci minute. Sunt chestiuni care trenează din luna octombrie, doamnă președinte.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Sunt absolut de acord cu dumneavoastră, domnule Hașotti.

Domnul Puiu Hașotti:

Vă propun să le punem primele pe ordinea de zi. Durează, vă repet, cinci minute. Și sunt nerezolvate din luna octombrie. Sunt probleme cu reprezentarea parlamentară în delegații.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Am înțeles, dar la primul punct este un proiect de hotărâre, propunere de la președinte.

Domnul Puiu Hașotti:

De acord. Pe pct.2. Dar, după aceea, vă propun să vină punctele 6, 10, 13, 14, 15 și 16. Vă repet, sunt chestiuni care trenează de mai bine de jumătate de an și durează cinci minute, nu mai mult. Trebuie doar votul formal. Propun să fie trecute după pct.1.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Lăsăm pct.1.

Domnul Puiu Hașotti:

De acord.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Intră 6, 10, 13, 14, 15 și 16, după care vine raportul de activitate.

Domnul Puiu Hașotti:

Nu. Pct.12 poate să vină după 16, să fie acestea, delegațiile parlamentare, GRUI, toate chestiile adunate, Comisia Europeană.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun. Și după care intrăm pe raportul de activitate al Societății Române de Radiodifuziune și contul de execuție, proiectul de Hotărâre pentru prelungirea mandatului și pe urmă raportul de activitate al SRTV și contul de execuție, raportul Comisiei comune speciale pentru analizarea crizei intervenite... nu, după 4, să avem 5 și 6 - CNA și AGERPRES, pentru că sunt toate patru, da? După care să vină raportul Comisiei pentru analizarea crizei în funcționarea justiției, 7 și după care vin celelalte puncte așa cum le-am stabilit.

Sunteți de acord cu această ordine de zi în această formulă? Este cineva împotrivă? Nu. Abțineri? Nu.

Trecem la următorul punct pe ordinea de zi.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 28 mai 2022, 0:21
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro