Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2008-2012 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe mar. 2010 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Birourilor permanente reunite ale Camerei Deputaților și Senatului din 29 martie 2010 ora 13:00

8. Scrisoare din partea domnului deputat Relu Fenechiu
se trimite Comisiei permanente a Camerei Deputaților și Senatului privind Statutul deputaților și al senatorilor, organizarea și funcționarea ședințelor comune ale Camerei Deputaților și Senatului, pentru un punct de vedere consultă

Scrisoare din partea domnului deputat Relu Fenechiu Doamna Roberta Alma Anastase:

Eu vă propun să o trimitem la Comisia de statut, să ne dea un punct de vedere. De acord? Nu se opune nimeni.

Și avem o serie de materiale pe linia Consiliului Național - CNCD - pentru combaterea discriminării. Le trimitem către comisiile care fac audieri.

Cu asta am epuizat ordinea de zi.

Domnul Verestoy Attila:

Doamnă președinte, permiteți-mi să intervin.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da, vă rog, domnule Verestoy.

Domnul Verestoy Attila:

Avem o situație mai clară privind CNCD, pentru că, vedeți, este totuși un consiliu național care nu există în momentul de față și mi se pare că nu putem arunca vina pe nimeni că nu am procedat conform legii și conform normelor, pe care ni le-am creat și ni le-am asumat. Eu nu știu de ce există o trenare a audierii. Am auzit că, la pct.19, se menționează aici că nu se poate întruni ordinea de zi... pct.16. De repetate ori, noi, prin și cu ajutorul domnilor secretari generali, am înștiințat președinții comisiilor să-și facă datoria.

Aș vrea să aflăm, la nivelul Birourilor permanente reunite, în competența cărora intră această problemă, care este situația de la domnii președinți, de ce nu prezintă un raport privind aceste audieri. Pentru că numai asta ne împiedică acum să punem pe ordinea de zi. Au fost programate de câteva ori. Eu știu că fiecare comisie are problemele ei. Marea problemă aici este că se adună trei comisii și extrem de dificil a crea condițiile ca toate comisiile să aibă și majoritate, împreună să se adune și să-și facă treaba. Numai că nu fondul problemei, ci forma este cea care ne-a împiedicat să dezvoltăm această problemă. Și ar fi de dorit, dacă la nivelul celor doi președinți, ați avea câte o discuție directă cu președinții comisiilor, care să vă spună ceea ce nouă nu ne este clar, când se adună, când își termină treaba și când putem să punem la plen votul pentru componența Consiliului național.

Doamna Roberta Alma Anastase:

De acord. Vă mulțumesc.

Domnul Gheorghe David:

Pentru ședința de mâine să stabilim și secretarii, ca să nu mai avem probleme în plen.

Doamna Roberta Alma Anastase:

De acord. Care sunt secretarii de la plen?

Din partea Camerei Deputaților este domnul Zgonea și de la Senat domnul David.

Domnul Mircea Geoană:

Aș dori, de asemenea, în final, pentru a putea informa Birourile reunite cu privire la rezultatul întâlnirii pe care doamna președinte Anastase și cu mine, împreună cu liderii grupurilor și cu principalii specialiști pe probleme de modificare a Constituției, l-am avut săptămâna trecută, s-a convenit, după o discuție, evident, cu puncte diferite de opinie, dar s-a reținut dorința de a se putea constitui o comisie parlamentară de modificare a Constituției.

Aș dori să reamintesc liderilor de grupuri faptul că astăzi a fost programată o întâlnire a câte unui reprezentant la ora 16.00, în încercarea de a găsi zona, de a delimita și de a putea identifica zona, generic vorbind, în care se va putea începe o conversație cu privire la modificarea eventuală a Constituției României.

De aceea, aș dori să informez Biroul reunit cu privire la acest subiect și, evident, de îndată ce va exista un început de minimă armonie cu privire la acest subiect, să se poată, pentru că data trecută s-a făcut în zona Senatului, doamna Anastase a oferit o sală de aici, din zona Camerei Deputaților, Sala Duca, cu rugămintea ca la proximul Birou permanent reunit să fim informați și să putem să facem o informare cu privire la stadiul acestei situații.

Domnul Năstase.

Domnul Adrian Năstase:

Pentru că într-un fel eram dator, după comentariile anterioare în legătură cu această comisie, crearea acestei comisii, vreau să-i felicit pe cei care au redactat proiectul de hotărâre, preluând practic proiectul de hotărâre pentru înființarea acestei comisii în 2002, dar uitând să preia un alineat, alineatul 3 din articolul 1, care spunea exact ceea ce am spus eu aici în cadrul dezbaterilor. Dacă n-ar fi existat această lacună în preluarea textului, probabil că lucrurile ar fi mers mult mai simplu și bănuiesc că a fost o chestiune tehnică; bănuiesc că, în momentul în care s-a transmis textul proiectului de hotărâre din 2002, s-a omis preluarea acelui alineat, care, iată, ne-a complicat puțin viața la Birourile permanente. Mă bucur că a fost regăsit textul respectiv și reintrodus în proiectul de hotărâre. Am vrut să salut acest lucru. Vă mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Vroiam, pentru stenogramă, să precizăm ceea ce noi aici am discutat, dar nu cred că cu microfonul deschis, programul de lucru pentru mâine al ședinței este până la epuizarea ordinii de zi.

Am epuizat ordinea de zi. Noi rămânem în continuare în ședință a Camerei.

Vă mulțumesc.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 16 ianuarie 2022, 13:10
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro