Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Legislatura 2008-2012 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe sep. 2012 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Biroului permanent al Camerei Deputaților din 10 septembrie 2012 ora 13:30

Ședința a început la ora 13,40.

Lucrările au fost conduse de domnul Valeriu Ștefan Zgonea, președintele Camerei Deputaților.

Au participat: domnul Ioan Oltean, domnul Viorel Hrebenciuc, doamna Alina-Ștefania Gorghiu - vicepreședinți; domnul Clement Negruț, domnul Georgian Pop, domnul Cristian Buican și domnul Niculae Mircovici - secretari; domnul Gheorghe Albu, domnul Nicolae Bănicioiu, domnul Dan-Ștefan Motreanu și domnul Seres Denes - chestori; domnul Mircea-Nicu Toader - Grupul parlamentar al PD-L; domnul Marian Neacșu - Grupul parlamentar al PSD; domnul Călin Constantin Anton Popescu-Tăriceanu - Grupul parlamentar al PNL; domnul Mate Andras-Levente - Grupul parlamentar al UDMR; domnul Varujan Pambuccian (de la ora 14,06) - Grupul parlamentar al minorităților naționale; doamna Luminița Iordache - Grupul parlamentar progresist și domnul Gheorghe Barbu - secretarul general al Camerei Deputaților.

Invitați: doamna Cristina Crișu - Departamentul pentru Relația cu Parlamentul; doamna Ileana Maria Luncan - secretar general adjunct; domnul Georgică Tobă și domnul Gabriel Stecoza - Departamentul Secretariatului Tehnic; doamna Adriana Simion și domnul Gheorghe Popescu - Direcția pentru organizarea lucrărilor în plen; domnul Constantin Bantaș - Serviciul pentru lucrări în comisii, doamna Gabriela Enea - Direcția pentru relații publice și protocol; domnul Nicolae Comănescu - Cancelarie Președinte și doamna Monica Dumitrache - director la Grupul parlamentar al PSD.

*

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Deschidem ședința Biroului permanent de astăzi.

Dați-mi voie să vă zic:

Bună ziua!

Ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților

PUNCTUL 1

Ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților

Programul de lucru al Camerei Deputaților

PUNCTUL 2

Programul de lucru al Camerei Deputaților

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Dacă aveți observații la ordinea de zi și la programul de lucru ceva obiecții?

Domnul Máté András-Levente:

Sub această rezervă domnule președinte, așa cred că s-a depus, nu sunt ferm convins, din partea Comisiei juridice, o cerere de a lucra în paralel cu plenul. Dacă cumva există, să fie acceptată.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

M-au informat, dar o să-i rog pe colegi să rezolve. Ok.

Dacă la ordinea de zi aveți ceva probleme colegii din Biroul permanent? Nu aveți. Ok.

Programul de lucru - vă propun săptămâna aceasta să mergem pe teza uzuală. Mâine - vot final la 12,30, la ora 13,00 - ședința de Biroul permanent.

O să vă cer permisiunea, vă informez de acum - săptămâna aceasta o să conducă ședințele de plen domnul Hrebenciuc. Eu sunt invitat.

Vă rog domnule secretar!

Domnul Gheorghe Barbu:

Domnule președinte, dacă tot sunteți la delegări, vă rog să stabiliți care sunt domnii vicepreședinți care conduc diseară lucrările la "întrebări" și mâine dimineață la "declarații".

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Nu știu dacă poate domnul Oltean, îl rog eu frumos.

Mâine dimineață domnul Oltean și în seara aceasta domnul Hrebenciuc conduce plenul de la ora 16,00. Mulțumesc mult.

Și la ora 18,00 dacă o rog eu pe doamna Gorghiu, să conducă ședința de interpelări astă-seară? Mulțumesc mult. Doamna Gorghiu va conduce în seara aceasta, domnul Hrebenciuc de la 16,00 - 18,00 și mâine toată ziua și votul final, domnul Ioan Oltean mâine dimineață la "declarații politice".

Mergem mai departe.

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților

PUNCTUL 3

Notă cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

La nota cu inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților veți vedea că sunt două inițiative legislative în procedură de urgență: una este în urgență de drept și avem o procedură de urgență aceea a inițiatorilor din partea Guvernului României care aș vrea să meargă în procedură de urgență.

Deci, le punem pe amândouă ca proiecte de urgență.

Domnul Gheorghe Barbu:

A fost o inițiativă legislativă cu reexaminarea la energie, este pe ordinea de zi, se dezbate marți sub rezerva primirii raportului. S-a făcut primul raport, s-a distribuit de săptămâna trecută, așteptăm ca să lucreze Comisia astăzi, cum a fost aprobat, să ne dea raportul final.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, despre ce era vorba, că se lucrează astăzi la ora 14,00?

Domnul Máté András-Levente:

Comisia juridică să lucreze în paralel cu plenul, începând cu ora 16,00.

Domnul Gheorghe Barbu:

Comisia de industrii a fost aprobată.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Comisia de industrii lucrează domnule Toader. Și proiectele care le faceți astăzi le punem sub rezerva raportului pe ordinea de zi? Bun. Ok. Păi, să le transmitem.

Aprobăm de principiu. O să vă rog frumos, dacă aveți la ordinea de zi pentru ședința Camerei Deputaților de luni și marți, în afară de cele de la Comisia juridică care vor fi sub rezerva depunerii raportului, dacă dumneavoastră aveți ceva modificări de făcut?

Domnule Neacșu, aveți?

Domnul Marian Neacșu:

Vroiam să vă rog domnule președinte, să încercăm o chestiune de principiu pe care noi deja am discutat-o. Aș vrea, pentru a respecta și prevederile regulamentare și pentru a putea să fie lucrativă, ca rapoartele comisiilor de specialitate să fie depuse până cel mai târziu joi, ca noi să avem știință despre ele, să poată să fie discutate și să intre săptămâna viitoare.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Se întâmplă altfel?

Domnul Marian Neacșu:

De regulă nu se întâmplă așa. Și nu vreau să ne mai trezim în plen, cum a fost până acum, să discutăm proiecte legislative care n-au rapoarte sau la care rapoartele ne sunt distribuite în plen.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Eu știu că de obicei, joi seara dumneavoastră le trimiteți.

Domnul Marian Neacșu:

În principiu joi seara să fie trimise iar vineri să fie zi de analiză.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul secretar general.

Domnul Gheorghe Barbu:

Domnule președinte, la noi regula este că dăm ordinea de zi, proiectul inițial cu care vă informăm și pe dumneavoastră cu ce am primit rapoarte joi, pentru că vineri vi-l dăm. Am mai dat și ce primim vineri dimineață. Dacă se dispune să numai punem în ordinea de zi ceea ce ni se predă după ziua de joi, este OK, noi nu punem și luni, aici se stabilește de către dumneavoastră dacă mai sunt rapoarte și pot să intre pe ordinea de zi.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Este perfect. Mergem pe principiul acesta - tot ce este joi seara, se discută pentru a fi puse pe ordinea de zi de luni.

Domnul Gheorghe Barbu:

Corect. Și dacă vine ceva...?

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Ce se colectează, luăm decizia luni din nou.

Domnul Gheorghe Barbu:

Și restul nu se pun de către noi.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Da. Mulțumesc mult.

Deci, rămâne aceeași ordine de zi.

Domnul Ioan Oltean:

Dacă îmi permiteți?

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă rog frumos.

Domnul Ioan Oltean:

PLX 645/2011 - este o propunere legislativă care propune autorităților... . care nu este aici.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Dar unde este?

Domnul Ioan Oltean:

Nu este. Am rugămintea domnule președinte, să punem în vedere Comisiei de învățământ, eventual să urgenteze și să depună raportul.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Despre ce este vorba?

Domnul Ioan Oltean:

Este un proiect care creează posibilitatea autorităților publice locale să finanțeze sau să aibă contribuții la cluburi sportive, mai mult de un singur club, până la 5.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Am înțeles. Dacă colegii mei sunt de acord, o adresă.

PLX 645 se află la Comisia de învățământ. Vă rog frumos să verificați și faceți o adresă din partea Biroului permanent că roagă Comisia să urgenteze dezbaterea.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc foarte mult.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Și eu vă mulțumesc.

Secretarii de ședință pentru săptămâna aceasta: domnul Pop și domnul Clement Negruț, așa cum am discutat.

Notă privind proiecte de acte legislative și documente consultative primite de la Comisia Europeană între 3.09.2012 - 6.09.2012

PUNCTUL 4

Notă privind proiecte de acte legislative și documente consultative primite de la Comisia Europeană între 3.09.2012 - 6.09.2012

Domnul Gheorghe Barbu:

Sunt consultative.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Bun. Le trimiteți.

Scrisoare din partea domnului prim-ministru Victor-Viorel Ponta privind Lista priorităților legislative ale Guvernului pentru cea de-a doua sesiune ordinară a anului 2012

PUNCTUL 5

Scrisoare din partea domnului prim-ministru Victor-Viorel Ponta privind Lista priorităților legislative ale Guvernului pentru cea de-a doua sesiune ordinară a anului 2012

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Avem din partea domnului prim-ministru Victor Ponta lista priorităților legislative. Vreau să le trimiteți la fiecare comisie sesizată și grupuri parlamentare, bineînțeles, cum procedăm. Păstrăm cutuma pe care o avem.

O să vă rog frumos ca săptămâna viitoare, eu am să vă cer permisiunea să am o întâlnire cu președinții comisiilor. O să cer liderilor de grup - dacă îmi dați voie - marțea viitoare dimineață. Luni este zi liberă. V-aș propune marți după amiază, la ora 18,00, o ședință cu toți președinții de comisii aici.

Domnul Gheorghe Barbu:

Doriți să fie și secretariat sau nu?

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Doresc să fie Biroul permanent, liderii grupurilor și toți președinții de comisii.

Domnul Gheorghe Barbu:

Nu încap.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Nu încap?

Domnul Gheorghe Barbu:

Nu cred. Mai sunt 17.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

17-18, câți sunt. 18, nu?

Domnul Gheorghe Barbu:

Cu cele comune?

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Nu. Cele comune nu, numai cele care sunt comisiile permanente ale noastre, liderii grupurilor parlamentare.

Domnul Gheorghe Barbu:

Marți seara, ora 18,00.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Marți seara pentru că este zi de luni, ora 18,00, dacă colegii mei, liderii grupurilor sunt de acord? Să avem o discuție și cu distinșii mei colegi, da? Mulțumesc.

Scrisoare din partea domnului Dan-Coman Șova, Ministrul pentru relația cu Parlamentul, privind situațiile unor inițiative legislative parlamentare aflate în procedură parlamentară

PUNCTUL 6

Scrisoare din partea domnului Dan-Coman Șova, Ministrul pentru relația cu Parlamentul, privind situațiile unor inițiative legislative parlamentare aflate în procedură parlamentară

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Doamna secretar de stat, trimitem situațiile unor inițiative legislative parlamentare aflate în procedură parlamentară la comisii, da? OK.

Hotărâre privind stabilirea atribuțiilor vicepreședinților, secretarilor și chestorilor Camerei Deputaților

PUNCTUL 7

Hotărâre privind stabilirea atribuțiilor vicepreședinților, secretarilor și chestorilor Camerei Deputaților

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Hotărârea privind stabilirea atribuțiilor vicepreședinților, secretarilor și chestorilor Camerei Deputaților pe care am luat-o săptămâna trecută este Ok, o ducem așa. Singura modificare o facem pe aceasta. Mulțumesc mult de tot.

Scrisoare din partea domnului deputat Silviu Prigoană

PUNCTUL 8

Scrisoare din partea domnului deputat Silviu Prigoană

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Dorește să activeze ca deputat independent. Se citește în plen.

Informare din partea unor membri ai Comisiei pentru apărare,ordine publică și siguranță națională

PUNCTUL 9

Informare din partea unor membri ai Comisiei pentru apărare,ordine publică și siguranță națională

Scrisoare din partea domnului deputat Costică Canacheu

PUNCTUL 10

Scrisoare din partea domnului deputat Costică Canacheu

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Cele două puncte să meargă la Comisia juridică să judece cu celeritate.

Raportul Comisiei juridice, de disciplină și imunități privind solicitarea Agenției Naționale de Integritate de constatare a demiterii de drept a domnului Andon Sergiu din calitatea de deputat, de către Camera Deputaților

PUNCTUL 11

Raportul Comisiei juridice, de disciplină și imunități privind solicitarea Agenției Naționale de Integritate de constatare a demiterii de drept a domnului Andon Sergiu din calitatea de deputat, de către Camera Deputaților

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Dacă vă uitați la sfârșit, nu este trecută data, am spus că data este cea care se ia de către plen și se publică în Monitorul Oficial.

Din partea Comisiei juridice se va spune în plen și vă propun data la care se publică în Monitorul Oficial. Sunteți de acord? Perfect. Mulțumesc. Aceasta este și prevederea juridică.

Raportul Comisiei juridice, de disciplină și imunități privind solicitarea Agenției Naționale de Integritate prin care transmite raportul de evaluare în ceea ce îl privește pe domnul deputat Florin-Costin Pâslaru

PUNCTUL 12

Raportul Comisiei juridice, de disciplină și imunități privind solicitarea Agenției Naționale de Integritate prin care transmite raportul de evaluare în ceea ce îl privește pe domnul deputat Florin-Costin Pâslaru

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Am luat act de raportul comisiei. Am o singură rugăminte, să-l transmiteți spre știință și către A.N.I.

Eu o să vă rog pe dumneavoastră să faceți o adresă din partea mea către președintele A.N.I., să avem o întâlnire săptămâna viitoare, cu liderii grupurilor parlamentare și cu președintele Comisiei juridice, cu biroul Comisiei juridice.

Eu am avut o discuție și cu domnul Nicolicea și cu ceilalți colegi și mi-au explicat câteva chestiuni care sunt scăpate din lege și care fac obiectul unor declarații publice ale unor colegi, să fie făcute exact pe zona aceasta și să fie o confuzie între conflict de interese și incompatibilitate. Vă propun această discuție pentru a clarifica - am avut o discuție cu domnul Horia Georgescu și este de acord - ca să nu mai existe această informație difuzată și transmisă Comisiei Europene și Parlamentului European, în care fiecare om care este susceptibil de conflict de interese se zice că este incompatibil. Și am avut o discuție cu domnia sa.

Când doriți? Miercuri, după Biroul permanent. Pentru clarificări legislative, în baza unor chestiuni care sunt scrise în raportul pe mecanismul de cooperare și verificare, pentru că de fapt despre aceasta discutăm, noi ne-am luat un angajament. Și o faceți împreună cu domnul Comănescu. Vă mulțumesc, domnule secretar general.

Solicitări din partea Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport

PUNCTUL 13

Solicitări din partea Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Am înțeles de la domnul secretar general că poate fi aprobată cererea.

Dacă nu sunt alte comentarii din partea liderilor grupurilor parlamentare? Este corect. Este pe principiul pe care l-am făcut și la celelalte cu științe agronomice, da? Se aprobă.

Sunt două poziții. Au spus: chestiunile legate de campusurile universitare aparțin și comisiei.

Domnul Gheorghe Barbu:

Aveți două solicitări.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Prima solicitare, de pe 10.09, se poate. Și cea de-a doua se poate.

Dumneavoastră ați făcut raportul pentru amândouă și amândouă se aprobă.

Domnul Marian Neacșu:

Dacă-mi permiteți, domnule președinte. Aceasta a doua, ca să mă lămuresc, se va prelungi până la termenul maximal de 13 septembrie? Cea de la poz.14. Vroiam să fie foarte clar, că nu se duce dincolo de acel termen. Este în regulă.

Domnul Gheorghe Barbu:

Se poate să adopte astăzi Comisia de cultură raportul, să ni-l dea și să fie înscris pe ordinea de zi de mâine. Altfel, sare din termenul constituțional și se duce la Senat, tacit.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule secretar general, prima - poz.13 - se aprobă; poz.14 se pune mâine de ordinea de zi dacă vine raportul.

Deci, prima, în ședința din 3 septembrie Biroul permanent a repartizat comisiei, până pe 18.

Discutăm despre PLx 300.

Domnul Gheorghe Barbu:

Aceea nu este o problemă.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Deci, am discutat despre PLx 300 și a doua PLx 317.

La PLx 317 - 30 septembrie.

Ce probleme aveți cu ele? Despre asta discutăm.

Următorul punct este "Solicitarea Comisiei pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă". Nici n-am ajuns la el.

PLx 251, următoarea solicitare, pct.14. La pct.13 sunt două solicitări.

Solicitare din partea Comisiei pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă referitoare la prelungirea termenului de depunere a raportului la proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.27/2012 privind unele măsuri în domeniul cultural (PLx 251/2012)

PUNCTUL 14

Solicitare din partea Comisiei pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă referitoare la prelungirea termenului de depunere a raportului la proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.27/2012 privind unele măsuri în domeniul cultural (PLx 251/2012)

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Aceasta, dumneavoastră ați spus, nu poate depăși data de 13.09. Eu vă propun să rămânem așa. Dacă vine raportul până pe 13, se pune pe ordinea de zi; dacă nu, se aprobă tacit.

Eu vă propun ca această solicitare s-o respingem. Este fără obiect.

Domnul Gheorghe Barbu:

Domnilor lideri, dacă doriți, întrucât termenul este depășit, 18.06.2012, puteți s-o puneți pe ordinea de zi fără raport.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Unele măsuri în domeniul cultural, OUG 27/2012, care a fost respins.

Scrisoare din partea domnului Valentin Preda, secretar de stat - Ministerul Transporturilor și Infrastructurii

PUNCTUL 15

Scrisoare din partea domnului Valentin Preda, secretar de stat - Ministerul Transporturilor și Infrastructurii

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Se scoate de pe ordinea de zi?

Rog pe doamna ministru secretar de stat, să-i mai îndrumați o dată pe toți secretarii de stat: comunicarea se face prin ministru.

Se scoate de pe ordinea de zi.

Doamna Cristina Crișu:

Da, o să comunic, dar insistăm ca, dacă se poate, totuși să intre pe ordinea de zi, dacă are raport, pentru că este într-adevăr o urgență.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Cele două lucruri sunt diferite. Vă rog frumos să-l informați pe domnul Valentin Preda: comunicarea se face numai sub semnătura ministrului.

Doamna Cristina Crișu:

Da, comunicăm.

Dar ce vroiam să vă spun doar că este și pe lista de priorități legislative.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Comunicarea se face doar sub semnătura primului ministru sau a ministrului de resort. Mulțumesc.

Domnul Gheorghe Barbu:

Nu este pe ordinea de zi, domnule președinte. Trebuie să facă Comisia de industrie raportul.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Nu l-a făcut?

Domnul Gheorghe Barbu:

Nu. Raportul nu este făcut. Citiți nota pe care am scris-o. Termenul este 2 octombrie. Problema este de urgentare la Comisia de industrii.

Solicitare din partea domnului deputat Horia Cristian referitoare la acordarea concediului cu plată pentru perioada 10-13 septembrie 2012

PUNCTUL 16

Solicitare din partea domnului deputat Horia Cristian referitoare la acordarea concediului cu plată pentru perioada 10-13 septembrie 2012

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Se aprobă.

Scrisoare din partea domnului deputat Ștefan Buciuta

PUNCTUL 17

Scrisoare din partea domnului deputat Ștefan Buciuta

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Scrisoarea domnului deputat Ștefan Buciuta o trimitem la Comisia juridică.

Domnul Niculae Mircovici:

Domnule președinte, dacă îmi permiteți, aș vrea să reamintesc colegilor din Biroul permanent că în legătură cu această situație a fost o sesizare extrem de dură la adresa domnului Buciuta din partea unui președinte, a unei organizații în paralele, o așa-zisă Organizație a ucrainienilor și ea a ajuns la Comisia de abuzuri și a fost trimisă sesizarea respectivă către toate forurile statului român fără măcar a fi chemat deputatul să lămurească despre ce este vorba. Deci, este anormal și ar trebui să ne supărăm. Reținem atenția celor de la Comisia de abuzuri ca astfel de lucruri să nu se mai întâmple.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Comisia juridică poate să-l cheme pe președintele comisiei să-i atragă atenția, da?

Memorandum intern privind Ziua Internațională a Democrației - 15 septembrie 2012

PUNCTUL 18

Memorandum intern privind Ziua Internațională a Democrației - 15 septembrie 2012

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul secretar general?

Domnul Gheorghe Barbu:

Este o intervenție de la GRUI, a semnat-o domnul deputat Florian Popa, vicepreședinte. Vedeți pe pagina a doua, dorește să fie o intervenție săptămâna viitoare, sunt mai multe laturi.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

15 septembrie înseamnă 18, că 15... nici nu se poate.

Domnul Gheorghe Barbu:

Absolut. Nici nu se pune problema. Este săptămâna 17-21.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Da, se aprobă. Întotdeauna am aprobat chestiunea aceasta. Nu avem probleme.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe

PUNCTUL 19

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern privind vizita la Parlamentul European a Președintelui Camerei Deputaților, domnul Valeriu Ștefan Zgonea (Strasbourg, 11-12 septembrie 2012)

1. Memorandum intern privind vizita la Parlamentul European a Președintelui Camerei Deputaților, domnul Valeriu Ștefan Zgonea (Strasbourg, 11-12 septembrie 2012)

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Eu am fost invitat să am o intervenție într-o discuție cu grupurile politice de la Bruxelles pe agenda de miercuri. A fost pusă de către Conferința secretarilor și a președinților - o discuție despre România. Ca președinte al Camerei Deputaților am fost invitat de două grupuri politice și de vicepreședintele Parlamentului ca să am o discuție.

Procedura este una foarte simplă și colegii mei de la PD-L sau de la UDMR au avut astfel de deplasări, așa că vreau să vă cer permisiunea să avem întâlniri oficiale și să am un punct de vedere cu privire la respectarea statului de drept și a democrației și a elementelor care s-au desfășurat în ultima perioadă în România.

Eu o să vorbesc din punctul de vedere și din perspectiva respectării Regulamentului și al Constituției, că documentele au fost deja... tot ce s-a întâmplat la început a fost trecut prin filtrul Curții Constituționale care a spus că totul a fost regulamentar și constituțional. Acesta este punctul de vedere pe care am să-l prezint și în fața grupurilor politice.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Îl aveți scris?

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Nu. Eu am informat, am făcut o cerere. Cele două grupuri politice mă primesc să-l prezint în fața domniilor lor ca președinte al Camerei Deputaților. Cel de al treilea grup aștept să văd dacă domnul Daul mă primește mâine sau poimâine să avem o discuție. Eu sper ca domnia sa să respecte funcția de președinte al Camerei Deputaților și să ne primească și pe noi, iar colegii mei de la partidele afiliate PPE pot să facă o intervenție pe lângă președintele Grupului parlamentar, ar fi foarte bine. Este singurul care până în acest moment nu mi-a răspuns. Am vorbit și cu colegul dumneavoastră, domnul Marian-Jean Marinescu, a zis că vorbește și el astăzi cu președintele Grupului parlamentar popular din cadrul Parlamentului European.

Domnul Călin Popescu Tăriceanu, vă rog frumos.

Domnul Călin Constantin Anton Popescu-Tăriceanu:

Domnule președinte, îmi puneam întrebarea pentru că nu am avut informații până acum când discutând cu colegul meu am mai aflat câte ceva despre programul întâlnirilor membrilor Comisiei de la Veneția sau delegații Comisiei de la Veneția care vizitează România. Nu știu dacă ați avut o discuție cu premierul în acest sens ca să facem demersurile pentru a insera în program și niște discuții și întâlniri la nivelul Parlamentului.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Cu liderii grupurilor parlamentare?

Domnul Călin Constantin Anton Popescu-Tăriceanu:

Cu cine vreți, cu președintele Comisiei juridice, cu cine vreți, dar din câte discutam, programul de întâlniri este unul neechilibrat, ca să folosesc un termen foarte elegant.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

În momentul în care a fost acea vizită, dumneavoastră știți foarte bine, domnul Cezar Preda care este șeful grupului, m-a informat și m-am întâlnit cu președintele Adunării Parlamentare a Consiliului Europei și cu încă patru colegi, exact în perioada în care se desfășurau evenimentele. Domnul vicepreședinte a participat și domnia sa la această discuție. Am avut aproape două ore de discuții. Vă spun și concluzia: "Da, atunci a fost din punct de vedere regulamentar și constituțional, este perfect, am înțeles că ați respectat litera și spiritul Regulamentului și al Constituției. Viteza a fost cea care i-a uimit pe colegii mei, în special pe colegul meu, domnul Gross." Nu știu agenda domniilor lor din această perioadă, am văzut și eu de pe știri, am fost informat astăzi că ministrul de externe al României se vede cu domniile lor, am înțeles că se vede și cu Avocatul Poporului și în forma revocată de Parlament și în forma interimară. Uimirea mea este că Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei, unde noi avem grup trimis din parlamentari, din informațiile pe care le deținem și din Regulament, nu a dorit să aibă o discuție măcar cu reprezentanții de la APCE ai grupurilor politice din România. Nu pot să fac altceva decât să transmit domnului președinte al APCE dorința liderilor grupurilor parlamentare de a se vedea și să constat această malformație a deciziei programului pe care domnia sa l-a făcut.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Dar cine conduce comisia ? .

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Nici nu avem vreo informație în acest sens.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă zic eu, a fost ales cu voturile României, deci, el nu poate să facă ce vrea el așa când vine în țară pe aici, fără să știm de el.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă rog.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Din informațiile pe care le am eu, într-adevăr, are întâlniri și cu Curtea Constituțională. Din câte știu eu are întâlniri și cu Partidul Democrat, dar are și cu PSD-ul, prin președintele dumneavoastră.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Nu are cu președintele, are cu primul-ministru.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Bun, dar tot pe forță politică.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Nu, nu, cu primul-ministru și cu ministrul de externe, două lucruri diferite.

Trebuie să facem o planificare. Dacă se văd cu președinții partidelor politice, este o chestiune - să zicem - OK, corectă. Dar eu cred că în acest moment ar trebui să se fi văzut și cu liderii grupurilor parlamentare care au nominalizat la începutul acestui mandat, în cadrul grupurilor parlamentare, colegii care sunt reprezentați la APCE.

Eu am să vorbesc cu domnul Cezar Preda astăzi și o să-l informez despre surprinderea mea și a unor colegi care sunt liderii grupurile parlamentare cu privire la agenda pe care o delegație a APCE-ului a făcut-o în România fără să informeze Parlamentul. Obligația lor, conform Regulamentului, este să informeze parlamentele care sunt membre ale APCE.

Comisia de la Veneția este din China?

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Acum, nu știu. Este un comunicat că domnul ministru i-a chemat?

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule Toader, știți ce este în Comisia de la Veneția, da?

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Acum, dacă i-a chemat primul-ministru și nu v-a băgat și pe dumneavoastră în seamă, este o problemă. Dacă au venit la solicitarea Comisiei Europene, ceea ce știu eu, este altă poveste, dar nu am nimic împotrivă să solicitați.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Nu am ce spune în nici un caz, așa că stai liniștit. N-au nici o legătură.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule Toader, eu cred că nu prea știți cum este cu Comisia de la Veneția, aveți scăpări profunde vizavi de Regulament. Numai comentez. Nu se vede cu Valeriu Zgonea, să știți! se vede cu președintele Camerei sau cu președintele Senatului. Și comunicarea oricărei echipe care pleacă de la APCE către statul respectiv se face prin Parlament, pentru ca parlamentarii sunt... de aceea se numește APCE - Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei, și nu se numește Adunarea AGCE - Adunarea Guvernelor din Consiliul Europei. Eu așa am citit în procedurile domniilor lor. Dacă dumneavoastră știți altceva, vă rog frumos să ne informați și pe noi.

Doamna Alina-Ștefania Gorghiu:

Vreau să spun și eu ceva, numai că ar trebui să le faceți această scrisoare prin care să-i invităm să țină legătura cu noi, dar domnule Zgonea, trebuie neapărat să avem și un punct de vedere al liderilor de grup, pentru că se va întocmi un raport, care raport va fi într-o anumită direcție și atunci cred că n-au cum să nu țină cont de un raport al liderilor de grup pe situația în materia referendumului pe care nu au cum să-l ignore la momentul întocmirii raportului. Altfel, va fi un raport în funcție de părerile celor care s-au văzut.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Eu am să am o discuție, dacă îmi dați voie, cu domnul Cezar Preda, care este președintele grupului, nu? Dacă nu greșesc eu. Domnul Toader, păi nu ați negociat dumneavoastră? Domnia sa, în momentul în care a venit președintele Adunării Parlamentare a Consiliului Europei, m-a informat și a cerut permisiunea ca să aibă o întâlnire aici cu acea echipă unu plus patru. De aceea, cred că domnia sa trebuia să aibă informații cu privire la această listă și domnul Tăriceanu chiar are dreptate.

Domnul Călin Constantin Popescu-Tăriceanu.

Domnul Călin Constantin Anton Popescu-Tăriceanu:

Nu vreau să prelungesc discuția, o singură remarcă vreau să fac. Fie că delegația a venit în numele APCE, ca delegație; fie că reprezintă Comisia de la Veneția, obligația lor este să asculte toate părțile. Nu pot să facă întâlniri numai cu unii, pentru că atunci sigur că se ridică suspiciuni serioase cu privire la obiectivitatea abordării și ulterior, ce spunea și domnișoara vicepreședinte, chestiunea aceasta va influența și raportul pe care-l vor face. Așa încât părerea mea și rugămintea, în același timp, este ca nu prin Cezar Preda, vizita a fost organizată în România de cineva, adică programul vizitei îl face cineva, nu și l-au făcut ei, pur și simplu au venit ca niște turiști străini și își aleg obiectivele. Trebuie luată legătura în mod oficial, poate vă consultați în această chestiune și cu primul ministru. Ați ascultat punctele de vedere, nu vreau să mai revin, deci cred că trebuie completat programul în așa fel încât să fie ascultate și alte puncte de vedere.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Eu o să încerc să iau legătura și cu președintele APCEE astăzi, pentru că nu este comisia Parlamentului European, nici a Comisiei Europene, este a Consiliului. Și să-i rugăm frumos, la rugămintea liderilor grupurilor politice din Parlamentul României să aibă o discuție, nu cred că deranjează, dar este completarea punctelor de vedere, ca să aibă 360 de grade viziunea complexă.

Dacă sunteți de acord cu acest prim memorandum intern? Mulțumesc. Se aprobă.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern privind întrevederea comisarului european pentru mediu cu parlamentari români (13 septembrie 2012)

2. Memorandum intern privind întrevederea comisarului european pentru mediu cu parlamentari români (13 septembrie 2012)

Adoptat.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern privind participarea la Reuniunile de toamnă ale Adunării Parlamentare a Organizației pentru Securitate și Cooperare în Europa (AP OSCE) - (Tirana, Albania, 5-7 octombrie 2012)

3. Memorandum intern privind participarea la Reuniunile de toamnă ale Adunării Parlamentare a Organizației pentru Securitate și Cooperare în Europa (AP OSCE) - (Tirana, Albania, 5-7 octombrie 2012)

Adoptat.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern privind participarea la seminarul AP NATO privind situația din Orientul Mijlociu și regiunea Mediteranei (Italia, Catania, 8-10 octombrie 2012)

4. Memorandum intern privind participarea la seminarul AP NATO privind situația din Orientul Mijlociu și regiunea Mediteranei (Italia, Catania, 8-10 octombrie 2012)

Adoptat.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern privind decontarea cheltuielilor pentru deplasarea în Grecia a domnului deputat William Gabriel Brînză (20-24 iulie 2012)

5. Memorandum intern privind decontarea cheltuielilor pentru deplasarea în Grecia a domnului deputat William Gabriel Brînză (20-24 iulie 2012)

Se amână.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Memorandum intern privind decontarea cheltuielilor pentru deplasarea în Italia a domnului deputat William Gabriel Brînză (23-26 august 2012)

6. Memorandum intern privind decontarea cheltuielilor pentru deplasarea în Italia a domnului deputat William Gabriel Brînză (23-26 august 2012)

Se amână.

Le puneți deoparte și discut eu cu domnia sa.

Materiale pe linia relațiilor parlamentare externe Informare privind participarea domnului deputat Marius C. Dugulescu la Conferința: Valorile fundamentale pentru economia Europei și relațiile dintre UE și Israel și Congresul ECPF (European Christian Political Foundation) - (Bruxelles, 7-8 iunie 2012) Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

7. Informare privind participarea domnului deputat Marius C. Dugulescu la Conferința: "Valorile fundamentale pentru economia Europei și relațiile dintre UE și Israel" și Congresul ECPF (European Christian Political Foundation) - (Bruxelles, 7-8 iunie 2012)

S-a luat cunoștință de informare.

Pentru informare: Raportul privind administrarea datoriei guvernamentale în conformitate cu Strategia de Administrare a Datoriei Publice guvernamentale 2011-2012 întocmit de Ministerul Finanțelor Publice Doamna Alina Ștefania Gorghiu:

Mai aveam o restanță de data trecută, domnule președinte.

Pentru INFORMARE:

Raportul privind administrarea datoriei guvernamentale în conformitate cu Strategia de Administrare a Datoriei Publice guvernamentale 2011-2012 întocmit de Ministerul Finanțelor Publice

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Îl trimitem și Comisiei de buget.

Pentru informare: Scrisoare din partea unui grup de protestatari Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Scrisoare din partea unui grup de cetățeni protestatari privind grăbirea procedurii de demitere a Președintelui României

Am luat act.

Pentru informare: Scrisoare din partea domnilor Simionov Walter și Daraban Maricel, Luptători Revoluționari cu Merite Deosebite Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Scrisoare din partea domnilor Simionov Walter și Daraban Maricel, Luptători Revoluționari cu Merite Deosebite

Merge la Comisia juridică și la Comisia pentru revoluționari.

Materiale suplimentare: Scrisoare din partea Administrație.ro - Gala premiilor de excelență Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Materiale suplimentare:

Scrisoare din partea Administrație.ro - Gala premiilor de excelență

Eu vă propun să putem să-i luăm parteneri, nu ne cer nimic altceva. Majoritatea colegilor din Comisia de administrație au participat la aceste evenimente în ultimii ani.

Dacă dumneavoastră sunteți de acord, liderii grupurilor parlamentare?

Ea se desfășoară la Brașov, domnul primar este unul dintre cei care o susține de aproape șase sau șapte ani.

Dacă membrii Biroului permanent sunt de acord?

Vă mulțumesc foarte mult.

Materiale suplimentare: Scrisoare din partea Grupului parlamentar PNL privind numirea domnului deputat Bogdan Radu Țîmpău în funcția de secretar al Comisiei pentru industrii și servicii din Camera Deputaților Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Scrisoare din partea grupului parlamentar PNL privind numirea domnului deputat Bogdan Radu Țîmpău în funcția de secretar al Comisiei pentru industrii și servicii din Camera Deputaților

Merge la comisie.

Materiale suplimentare: Scrisoare din partea domnului deputat Iulian Iancu Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Scrisoare din partea domnului Iulian Iancu: în perioada 18-19, reuniunea comitetelor CM - probleme de comunicare, unde este invitat.

Sunteți de acord? Bine. Atunci, domnule secretar general, aceasta este motivarea.

Domnilor, vă mulțumesc.

La ora 16.00 este ședința în plen.

Vă doresc o zi frumoasă.

*

Ședința s-a încheiat la ora 1420.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 27 iunie 2019, 13:42
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro