Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Proceduri parlamentare Versiunea pentru printare

Procedura legislativă

Procedura de adoptare a legilor este aceeași în ambele Camere ale Parlamentului. Parlamentul României adoptă legi, motiuni și hotărâri. Legile adoptate de forul legislativ sunt legi constituționale (prin care se modifică Constituția), legi organice și legi ordinare. Inițiativa legislativă aparține Guvernului, deputaților, senatorilor, precum și unui număr de 100.000 de cetățeni cu drept de vot, în condițiile prevăzute de Constituție.

Urmărirea procesului legislativ la Camera Deputaților și la Senat

Controlul Parlamentar

Controlul parlamentar se exercită prin informarea deputaților și senatorilor, prin întrebările și interpelările pe care deputații și senatorii le pot adresa membrilor Guvernului, prin anchete parlamentare, prin activitatea Avocatului Poporului și prin posibilitatea introducerii moțiunilor simple și de cenzură.

Intrebări și interpelări
adresate de catre deputați

Agenda

Camera Deputaților se întrunește anual în două sesiuni ordinare, dar poate fi convocată și în sesiuni extraordinare. Prima sesiune ordinară începe în luna februarie și nu poate depăși sfârșitul lunii iunie, iar cea de-a doua sesiune începe în luna septembrie și nu poate depăși sfârsitul lunii decembrie. De regulă, ședințele plenare ale Camerei se țin în fiecare luni, marți și joi, iar ședințele comisiilor permanente au loc miercurea. Ziua de vineri a fiecărei saptamâni este consacrată activității membrilor Camerei în circumscripțiile electorale.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 24 septembrie 2017, 4:18
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro