ORDONANȚĂ nr.115 din 31 august 2000
privind parteneriatul social în educație și formare profesională inițială
![]() |
Textul actului publicat în M.Of. nr. 432/2 sep. 2000 |
![]() |
Guvernul României adoptă prezenta ordonanță.
Art. 1. - Parteneriatul social în educație și formare profesională inițială contribuie la dezvoltarea resurselor umane ca resursă strategică a dezvoltării economice, la asigurarea coeziunii sociale prin combaterea formelor de excludere socială prin educație și facilitează interacțiunea dintre mediul educațional și cel cultural, social și economic, prin formularea explicită a răspunderilor sociale ale școlii și partenerilor acesteia.
Art. 2. - (1) Parteneriatul social în educație și formare profesională inițială presupune o relație de colaborare între instituțiile sistemului educațional - unitate de învățământ, inspectorat școlar, Ministerul Educației Naționale și alte instituții subordonate acestora și:
(2) Partenerii sociali pot fi persoane fizice sau juridice, române sau străine.
Art. 3. - În condițiile descentralizării și consolidării autonomiei instituționale în cadrul învățământului preuniversitar, realizarea parteneriatului social urmărește următoarele obiective;
Art. 4. - Formele de parteneriat social pot fi instituționalizate prin contract, convenție, protocol de colaborare, alte forme, încheiate între instituțiile sistemului de învățământ și partenerii prevăzuți la art. 3.
Art. 5. - (1) Structurile parteneriale pot fi bi-, tri- sau pluripartite, cum ar fi: Consiliul Național pentru Reforma Învățământului, Consiliul Național pentru Formare și Educație Continuă, consiliul de administrație al inspectoratului școlar, consiliul consultativ al inspectoratului școlar, Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social în Învățământul Profesional și Tehnic, consiliul de administrație al unității de învățământ, consiliul școlar al unei unități sau al unor grupuri de unități de învățământ.
(2) În afara structurilor menționate la alin. (1) Ministerul Educației Naționale poate înființa și alte structuri cu atribuții în domeniu prin ordin al ministrului educației naționale.
Art. 6. - Politicile de dezvoltare partenerială sunt elaborate prin acord între parteneri, prin programe strategice, iar practicile de implementare sunt reglementate prin structuri parteneriale specifice.
Art. 7. - Activitățile desfășurate de partenerii sociali pot fi derulate în următoarele domenii:
Art. 8. - Evaluarea activităților parteneriale se realizează prin instrumente și programe de expertiză elaborate de instituțiile partenere sau de terți în raport cu obiectivele strategice ale programului partenerial, în condițiile creșterii răspunderii publice a managementului fiecărei instituții din sistemul educațional.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISĂRESCU
Contrasemnează:
Ministrul educației naționale,
Andrei Marga
Ministrul muncii și protecției sociale,
Smaranda Dobrescu
Ministrul finanțelor,
Decebal Traian Remeș
București, 31 august 2000.
Nr. 115.
Declinare de raspundere: Informațiile publicate în aceasta rubrică, precum și textele actelor normative nu au caracter oficial.