Curriculum Vitae
Comunicate de presă
Activitate parlamentară
2016-prezent (dep.)
inițiative legislative
întrebări și interpelări
moțiuni
luări de cuvânt în plen
votul electronic
declarație de avere
declarație de interese
2008-2012 (dep.)
 
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2016-prezent > Camera Deputaților > Cătălin-Ioan Nechifor > Curriculum Vitae Versiunea pentru printare

Cătălin-Ioan NECHIFOR
Curriculum Vitae

INFORMAȚII PERSONALE

E-mailneccatalin@gmail.com
Webwww.facebook.com/nechifor.catalinioan
NaționalitateRomână
Data nașterii18/02/1974
SexM



EXPERIENȚA PROFESIONALĂ

27/06/2016 - prezent

Director adjunct

SC Servicii Comunale SA Rădăuți (strada 1 Mai, Rădăuți, România, www.serviciicomunale.ro)

  • SC Servicii Comunale SA Rădăuți este o companie publică, înființată de Consiliul Local Rădăuți, în vederea furnizării de servicii de utilitate publică pentru municipiul Rădăuți și alte localități
  • Principalele activități sunt: producerea, transportul și distribuția energiei termice și a apei calde pentru locuitori ai municipiului Rădăuți, prin centrala termică de cogenerare proprie; colectarea, sortarea , transportul și depozitarea deșeurilor municipale din Rădăuți și localități din proximitate; producerea de mixturi asfaltice și efectuarea de lucrări de asfaltare
  • (2) numărul de angajați aflați în subordine: 120
  • (3) numărul nivelurilor ierarhice superioare și inferioare, precum și numărul de posturi existente la același nivel ierarhic: Superior 1. Inferior 4. posturi existente la același nivel ierarhic: NA

Tipul sau sectorul de activitate Societate cu capital public



21/06/2012 - 24/07/2016

Președinte

Consiliul Județean Suceava (strada Ștefan cel Mare nr. 36, Suceava, 720026, România, www.cjsuceava.ro )

  • Consiliul Județean este administrația locală, constituită la nivel județean pentru coordonarea activităților și serviciilor publice a satelor, comunelor și orașelor. Structura consiliului: președinte, 2 vicepreședinți și 34 de consilieri.
  • Consiliul Județean este responsabil de managementul personalului de specialitate, a instituțiilor și serviciilor publice județene și a companiilor;
  • (1) Denumirea și natura funcțiilor de conducere deținute:
  • Președinte - reprezentantul legal al consiliului. Președintele are drept atribuții:
  • Organizarea și gestionarea activităților și acțiunilor Consiliului
  • Elaborarea, validarea și susținerea dezvoltării economice și sociale a județului
  • Propune bugetul propriu al județului, transferurile de credit, contul bugetar anual final
  • Răspunde de aspectele administrative și bugetare
  • (2) numărul de angajați aflați în subordine: 190
  • (3) dimensiunea bugetului gestionat:
  • 2012: 92.749.661 Euro
  • 2013: 98.764.358 Euro
  • 2014: 129.862.884 Euro
  • 2015: 104.357.675 Euro
  • (4) numărul nivelurilor ierarhice superioare și inferioare, precum și numărul de posturi existente la același nivel ierarhic: Superior 0. Inferior 7. posturi existente la același nivel ierarhic: NA

Tipul sau sectorul de activitate Administrație publică



20/12/2008 - 21/06/2012

Membru al Parlamentului României (Comisia pentru buget, finanțe, bănci)

Parlamentul României ( Strada Izvor 2-4, București, 050563, România, www.cdep.ro )

  • (1) Denumirea și natura funcțiilor de conducere deținute:
  • Membru al Camerei Deputaților - Parlamentul României
  • Stabilirea unei strategii generale de dezvoltare privind activitatea socială, economică, culturale etc.
  • Stabilirea principalelor direcții de dezvoltare privind serviciile medicale, educația și învățământul superior, cercetare și dezvoltare, afacerilor externe, etc.
  • Adoptarea și modificarea bugetului de stat propus de guvern
  • Gestionarea activităților din cadrul Comitetului bugetar (bugetul și executarea bugetului, politici financiare, impozite, asigurări, aspecte monetare, probleme bursiere, investiții, etc.
  • Pregătirea și negocierea proiectelor de legi și a amendamentelor din cadrul comisiei și pentru plen
  • Evaluarea performanței guvernului și a instituțiilor publice în raport cu toate aspectele bugetare
  • Întreține comunicarea cu părțile interesate, cu sindicate, mass-media și cu reprezentanții instituțiilor naționale și internaționale
  • Reprezintă Parlamentul Român (Camera Deputaților), în 3 reuniuni anuale ale tuturor parlamentelor naționale ale UE și Parlamentul European (membrii comisiei bugetare) din Bruxelles, Haga și de la Stockholm
  • (2) numărul de angajați aflați în subordine: 10 persoane - personalul din cadrul Parlamentului României

Tipul sau sectorul de activitate Parlament



10/12/2007 - 20/12/2008

Membru al Parlamentului European ( Comitetul pentru buget și Comisia pentru control bugetar)

(Parlamentul European (60, Rue Wiertz street, Bruxelles, B-1047, Belgia, www.europarl.europa.eu)

  • (1) Denumirea și natura funcțiilor de conducere deținute:
  • Membru al Parlamentului European;
  • Întocmirea cadrului financiar multianual de venituri și cheltuieli al Uniunii și sistemul de resurse proprii al Uniunii;
  • Întocmirea prerogativelor bugetare ale Parlamentului, adică bugetul Uniunii, precum și negocierea și aplicarea acordurilor interinstituționale în acest domeniu;
  • Elaborarea bugetului organismelor descentralizate, etc.
  • Coordonarea efectuării rapoartelor din partea comitetului sau rapoartelor adiționale din partea grupului politic;
  • Prezentarea subiectelor importante în cadrul Intervențiilor cu durata de un minut;
  • Negocierea și sprijinirea propunerilor de rezoluție;
  • Pregătirea și negocierea amendamentelor hotărâte în cadrul comisiei și pentru plen;
  • Cooperare cu Comisia Europeană și instituțiile publice în legătură cu toate aspectele bugetare;
  • (2) numărul de angajați aflați în subordine: 7 persoane - personalul din cadrul Parlamentului României

Tipul sau sectorul de activitate Parlament



01/02/2006 - 10/12/2007

Director General Adjunct

Consiliul Județean Suceava (strada Ștefan cel Mare nr. 36, Suceava, 720026, România, www.cjsuceava.ro)

  • (1) Denumirea și natura funcțiilor de conducere deținute:
  • Administrație publică
  • Protocol (național și internațional)
  • Turism
  • Dezvoltare regională
  • ISO
  • (2) numărul de angajați aflați în subordine: 64
  • (3) numărul nivelurilor ierarhice superioare și inferioare, precum și numărul de posturi existente la același nivel ierarhic: Superior 1. Inferior 3. posturi existente la același nivel ierarhic: 3

Tipul sau sectorul de activitate Administrație publică



01/06/2005 - 01/02/2006

Director

Consiliul Județean Suceava (strada Ștefan cel Mare nr. 36, Suceava, 720026, România, www.cjsuceava.ro)

  • (1) Denumirea și natura funcțiilor de conducere deținute:
  • Monitorizarea si evaluarea proiectelor;
  • IT&C
  • Strategii de dezvoltare
  • Programe
  • Integrare Europeană
  • Managementul proiectelor
  • (2) numărul de angajați aflați în subordine: 37 persoane - personal angajat
  • (3) numărul nivelurilor ierarhice superioare și inferioare, precum și numărul de posturi existente la același nivel ierarhic: Superior 2 . Inferior 2. posturi existente la același nivel ierarhic: 4

Tipul sau sectorul de activitate Administrație publică



15/10/2003 - 01/06/2005

Director adjunct

Consiliul Județean Suceava (strada Ștefan cel Mare nr. 36, Suceava, 720026, România, www.cjsuceava.ro)

  • (1) Denumirea și natura funcțiilor de conducere deținute:
  • Integrare Europeană
  • Relații internaționale
  • Managementul proiectelor
  • Membru in echipa de dezvoltare a strategiei
  • (2) numărul de angajați aflați în subordine: 11 persoane - personal angajat
  • (3) numărul nivelurilor ierarhice superioare și inferioare, precum și numărul de posturi existente la același nivel ierarhic: Superior 2 . Inferior 2. posturi existente la același nivel ierarhic: 4

Tipul sau sectorul de activitate Administrație publică



01/08/2001 - 15/10/2003

Șef serviciu

Consiliul Județean Suceava (strada Ștefan cel Mare nr. 36, Suceava, 720026, România, www.cjsuceava.ro)

  • (1) Denumirea și natura funcțiilor de conducere deținute:
  • Implementarea de proiecte pre-aderare
  • Manager de proiect
  • Membru al Comitetului director din cadrul programului Phare învățământ profesional și tehnic
  • Evaluarea scopurilor și obiectivelor
  • Contribuție la dezvoltarea relațiilor internaționale
  • (2) numărul de angajați aflați în subordine: 7 persoane - personal angajat
  • (3) numărul nivelurilor ierarhice superioare și inferioare, precum și numărul de posturi existente la același nivel ierarhic: Superior 3 . Inferior 1. posturi existente la același nivel ierarhic: 4

Tipul sau sectorul de activitate Administrație publică



15/09/2000 - 01/08/2001

Inspector

Consiliul Județean Suceava (strada Ștefan cel Mare nr. 36, Suceava, 720026, România, www.cjsuceava.ro)

  • (1) Denumirea și natura funcțiilor de conducere deținute:
  • Elaborează de propuneri de proiecte
  • Scrie aplicații pentru aprobare în diferite apeluri de proiecte (pre aderare)
  • Efectuează traduceri (engleză, franceză)
  • Membru al Comisiei pentru planificarea strategiei de dezvoltare a județului
  • (2) numărul nivelurilor ierarhice superioare și inferioare, precum și numărul de posturi existente la același nivel ierarhic: Superior 4 . Inferior 0. posturi existente la același nivel ierarhic: 7

Tipul sau sectorul de activitate Administrație publică



02/09/1996- 15/09/2000

Director

SC Sagra SA Suceava (strada Zamca, nr. 28, Suceava, 720214, România)

  • Organizarea și gestionarea activității Hotelului Sagra (24 de camere și restaurant)
  • 25 de persoane în subordine
  • Pregătirea politicilor hoteliere pentru turiști
  • Negocierea contractelor cu agenții de turism
  • Comunicare cu clienții
  • Asigură implementarea din punct de vedere administrativ și financiar fiind responsabil de problemele echipei de lucru
  • Raportare la comisia administrativă a societății

Tipul sau sectorul de activitate Hotel și turism



01/03/1995 - 02/09/1996

Manager regional de vânzări

Quadrant Amroq Bottling Company Romania (strada Bazelor,nr. 4, Suceava, 720164, România)

  • Coordonarea unei echipe de vânzări formate din 5 persoane (partea de est a județului Suceava)
  • Dezvoltarea de noi rețele de clienți
  • Stabilirea unor strategii și politici de vânzare
  • Reprezentarea companiei în relația cu clienții
  • Asigurarea comunicării în relația cu clienții și consumatorii

Tipul sau sectorul de activitate vânzări



17/12/1993- 15/09/1994

Merchandiser

Coca Cola Bottlers (strada Rulmentului, nr.100, Suceava, 720263, România)

  • Vânzarea și comercializarea de produse Coca-Cola (zona orașului Suceava)
  • Campanii de marketing pentru produse noi intrate pe piața locală
  • Dezvoltarea de noi rețele de clienți

Tipul sau sectorul de activitate vânzări



EDUCAȚIE ȘI FORMARE

01/10/2013 - prezent

Doctorand

Academia de Studii Economice București - România

  • Dezvoltarea regională
  • Dezvoltarea turismului
  • Strategii de dezvoltare durabilă



2013

Studii Post - Universitare - Colegiul Național de Informații

Academia Națională de Informații Mihai Viteazul, București - România

  • Studii de informații



2008- 2008

Tineri Lideri Politici

Institutul Aspen - Franța

  • Instruire
  • Mentoring
  • Negociere
  • Lucru în Rețea



2004 - 2005

Masterat în Științe Administrative

Academia de Studii Economice București - România

  • Domeniul științei administrației publice
  • Instituții UE
  • Integrarea României în UE



2004 - 2005

Masterat în Științe Politice

Institutul Social Democrat Ovidiu Șincai București - România

  • Domeniul științei politice
  • Politică și politici publice
  • Comunicare în Campania electorală
  • Negociere



2000 - 2001

Manager Administrație Publică

Academia de Studii Economice București - România

  • Cadrul legislativ pentru administrația publică
  • Fondurile europene de preaderare (PHARE, ISPA, SAPARD)
  • Strategii de dezvoltare durabilă la nivel regional și local



1996

Manager de Turism

Institutul National Managementul Turismului București - România

  • Elemente de bază în turism
  • Forme de turism
  • Strategii de turism pentru dezvoltarea durabilă
  • Engleză
  • Franceză



1992 - 1997

Licență universitară

Universitatea Ștefan cel Mare Suceava - România

  • IT&C
  • Internet și instrumente Microsoft Office
  • Automatizare și forme de recunoaștere



ACTIVITATE POLITICĂ

2003

Membru PSD, TSD



2003-2008

Președinte TSD județul Suceava



2004 - 2008

Vicepreședinte TSD România



2004

șeful echipei de campanie parlamentară PSD PUR județul Suceava



2004 - prezent

membru al Consiliului Național al PSD



2007 - 2010

prim vicepreședinte PSD județul Suceava



2007 - 2008

membru al Parlamentului European



2008 - 2012

membru al Parlamentului, Camera Deputaților



2009

membru al echipei naționale de campanie, alegeri europene și prezidențiale



2010 - 2016

președinte PSD județul Suceava



2012 - 2016

președinte al Consiliului Județean PSD



COMPETENȚE PERSONALE

Limba maternă

Română

Limbi străine cunoscute

  ÎnțelegereVorbireScriere

 

AscultareCitireParticipare
la conversație
Discurs oral 

Engleză

C2 C2 C2 C2 C2

Franceză

C2 C2 C1 C1 C1

Italiană

C1 C2 B2 B2 B1

Germană

A2 B1 A1 A1  



Competente de comunicare

  • Excelentă comunicare verbală și în scris (președinte de ședința în ședințe publice - Consiliul Județean Suceava, co-președinte de ședință în întâlniri bilaterale cu următoarele regiuni: Schwaben Germania, Cernăuți Ucraina, Luxembourg Belgia, Mayenne Franța)
  • Abilități de vorbire profesionale (prezentarea de comunicări științifice referitoare la probleme de dezvoltare durabilă - Simpozionul Asociației Române de Științe Regionale - din 2002)
  • Abilități excelente de vorbire în public, mass-media și new media (sute de apariții în mass-media națională și locală)
  • Abilități de negociere și de prezentare excelente (rapoarte adoptate în Parlamentul European în comisii și în plen, negocierea ultimei versiuni a proiectelor de infrastructură rutieră - 2015 Consiliul de Dezvoltare Regională, Regiunea Nord-Est, România )

Competente organizaționale / manageriale

  • aptitudini de leadership (responsabil pentru diferite echipe - Parlamentul European, Parlamentul României, Consiliul Județean Suceava )
  • Capacitatea de a schimba mediul de lucru (privat și public, la nivel local, național și internațional - de la companii internaționale (societăți precum Coca Cola și Pepsi) la instituții de top, cum ar fi Parlamentul European)
  • 3 posturi de top în management (la nivel național. local ș UE) și 6 posturi de middle-management
  • Aptitudini conceptuale (instruire, mentoring, negociere, etc. - Institutul Aspen 2008 - tineri lideri politici, Paris, Franța (Jean-Claude Junker - prim-ministru al Luxemburgului, profesor Alain Lempereur, Frank Ribaud - CEO Danone, Louis Schweitzer - președintele Renault))
  • Abilități umane (coordonarea diferitelor persoane în timpul mandatelor, negociere cu sindicatele, negociere politică)
  • Competențe tehnice (IT & C, manager de proiect, manager de turism, manager public)

Competente dobândite la locul de munca

  • Abilitatea de a lucra în structurile naționale și internaționale într-un mediu multicultural și multilingvist, (Bruxelles, Strasbourg, București)
  • Cunoaștere foarte bună a organismelor publice internaționale, naționale și locale (de conducere, bugetare și managementul resurselor umane, bugetare
  • Abilități analitice și organizatorice foarte bune în dezvoltarea de strategii pe termen mediu și pe termen lung (Strategia de Dezvoltare a Județului Suceava 2004, Strategia Nord Est de Dezvoltare a României 2014)
  • Experiență în rezolvarea problemelor (probleme privind resursele administrative, bugetare și umane rezolvate în perioada de lucru din Parlamentul Național sau European și la președinția Consiliului Județean Suceava)
  • Organizarea și gestionarea proiectelor internaționale (regiunea Schwaben Germania, Regiunea Abruzzo Italia, regiunea Cernăuți Ucraina, Departamentul de Nord Franța)
  • Educație multidisciplinară (IT, administrație publică, științe politice, comunicare, abilități de negociere, managementul proiectelor, dezvoltare durabilă)
  • Recunoaștere bună a sistemelor administrative publice și private europene (11 parteneriate semnate cu regiuni din UE)

Competente informatice

  • Stăpânire foarte bună a instrumentelor Microsoft Office ™ (certificare ECDL)
  • Stăpânire foarte bună a instrumentelor de Internet (certificare ECDL)
  • Utilizator experimentat de instrumente de comunicare Blackberry (BBM, Facebook, e-mail)

Alte competente

  • Abilitatea de a lucra sub presiune și cu termene stricte (mai mult de 15 cereri de proiecte depuse prin Phare, SAPARD și fondurile structurale),
  • Perseverentă, motivație și încredere
  • Lucrător de echipă
  • Devotat și entuziast
  • Medierea cu succes al conflictelor
  • Flexibilitate
  • Inventiv
  • Versatil
  • Recunoaștere foarte bună a unor țări europene, oameni și culturi

Permis de conducere

  • B

INFORMATII SUPLIMENTARE

Publicații

  • Competitivitatea turismului românesc și rolul ITC, SGEM Albena, Bulgaria 2015
  • Turism și dezvoltare durabilă. Implicare la nivel local și la nivel comunitar, Acta Universitatis Danubius, Galați, România, 2014

Prezentări

  • Regio în Regiunea Nord-Est România. Misiune îndeplinită. Cetatea Suceava - prezentare proiect

Proiecte

    • Mai mult de 20 de proiecte finanțate din fonduri europene
    • Informații turistice și de promovare. Phare 9807, 2001 (37.000 Euro) Suceava, România - membru în echipă
    • Competențe profesionale în domeniul psihiatriei. Programul Leonardo da Vinci, (30.000 Euro) 2005, Suceava, România - manager de proiect
    • Centrul Economic Bucovina CEBS. Phare (4.999.777 Euro) 2005-2007 - membru în echipă
    • Patrimoniul național. Muzeu pentru al treilea mileniu. POR, (13.798.318 Euro) in 2014, Suceava, România - reprezentant legal
    • Modernizarea zonei de circulație și marcare cu lumină la Aeroportul International Suceava. POSTRANS, (Aproximativ 25.000.000 euro) în 2013, Suceava, România - reprezentant legal

Conferințe

    • Administrarea documentelor la Asociația Română de Știință Regională (din 2002)

Seminarii

    • Politicile de inovare pentru turism și administrație. Comitetul de Coordonare pentru Turism și administrație în județul Suceava, Suceava, România, (2012, 2013, 2014)
    • Marketing teritorial, Regiunea de Dezvoltare Nord-Est - România (2003)

Afilieri

    • Comitetul Regiunilor (din 2013)
    • Consiliul de Dezvoltare Regională Nord-Est Regiunea de Dezvoltare NE- România (din 2012)
    • Comitetul Comun România-Ucraina (2007)
    • Asociația Internațională Regională de Știință (din 2005)
    • Comitetul Nord-Est TVET Phare, Regiunea de Dezvoltare - România (2003 - 2005)
    • Asociația Română Regională de Științe (din 2003)
    • Regional Science Association International

29.05.2017

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 20 octombrie 2017, 8:26
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro