Curriculum Vitae
Comunicate de presă
Activitate parlamentară
2020-prezent (dep.)
inițiative legislative
întrebări și interpelări
moțiuni
luări de cuvânt în plen
votul electronic
declarație de avere
declarație de interese
Legături:
catalin.tenita@cdep.ro
 
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2020-prezent > Camera Deputaților > Dragoș-Cătălin Teniță > Comunicate de presa Versiunea pentru printare


primit de la domnul parlamentar Dragoș-Cătălin Teniță (Grupul parlamentar al USR)

La finalul săptămânii trecute reprezentanții în Parlament ai USR PLUS au introdus o serie de amendamente la ordonanța de urgență care stabilește condițiile programului pilot de masă școlară pe anul 2021.

Vă prezentăm pe scurt aceste amendamentele inițiate de domnul deputat Cătălin Teniță, împreună cu doamna președintă a Senatului Anca Dragu, domnul senator Irineu Dărău, doamna deputat Oana Cambera și domnul deputat Andrei Miftode la legea de aprobare a OUG care reglementează programul-pilot de masă caldă pe anul în curs, program adresat unui număr de 150 de unități școlare.
A. Alocare pe tot parcursul anului școlar 2021-2022
În forma actuală programul se oprește la 31 decembrie 2021. Sau cel puțin se întrerupe până la alocări bugetare, dacă se revine cu altă OUG. Așadar cel puțin până în aprilie, chiar și mai mult, că se fac iar licitații. Asta în condițiile în care cele mai multe licitații pentru primul semestru nu se vor finaliza mai devreme de 15 octombrie 2021.
B. Criterii transparente de selecție
Acum școlile sunt puse cu mâna într-o anexă, fără a se fi detaliat cum s-a ajuns acolo. Practic ordonanța face un soi de atribuire directă.
Noi vrem ca acum măcar în cazul de redistribuire a sumelor să fie o realocare transparentă către alte școli, iar pe viitor pentru toate instituțiile înscrise. Sunt an de an circa 30% din școli care nu reușesc să furnizeze din varii motive respectivul serviciu. Acei bani nu se mai folosesc.
Noi vrem să fie realocați prin proces de selecție transparentă și bazată pe criterii obiective.
C. Selecție bazată pe considerente de risc socio-educațional
Astfel de programe au efecte în comunitățile cele mai sărace. De la scăderea abandonului școlar și creșterea performanței academice, până la scăderea violenței domestice și creșterea independenței economice a femeilor.
D. Măsurare clară a efectelor
Acum nu se măsoară cu adevărat nimic, nu sunt date care să arate care sunt efectele. Am stabilit obligații de măsurare și raportare clară la nivel de școală, inspectorat și minister, cu obligație de publicare in format de date deschise. Am făcut și o anexă cu cap de tabel ca să fie mai clar.
E. Favorizarea interesului copilului în procesul de atribuire a contractelor
Din păcate acum sunt situații în care doar 1 (un) leu din cei 10 alocați zilnic a mers efectiv către materia primă, către alimentele în sine. Noi am introdus o prevedere pentru a favoriza ofertanții care vin cu o ofertă în care cel puțin 40% reprezintă costul materiei prime.
F. Alocare de personal pentru servirea mesei si procesele anexe
Acum, interviurile noastre cu directorii de școli ne-au arătat o chestiune interesantă. Mulți se feresc de program pentru că nu sunt alocate fonduri pentru personalul de servire/curățenie. Și directorii trebuie să aloce pentru servire si debarasare o persoană (din cele maxim 2 în școli mici rurale) care nu mai poate face și curățenie din cauza unor norme de igienă publică.
“Sunt doar câțiva pași mici, dar esențiali, pentru a ajunge la un program național. Însă dacă acum structurăm un program-pilot corect (și nu unul neclar, nemăsurabil, imprevizibil și arbitrar cum e acum) putem apoi să îl extindem în pași până vom avea și noi ce au peste 100 din țările acestei lumi.”, a declarat domnul deputat Dragoș-Cătălin Teniță.
Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 29 septembrie 2022, 23:26
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro