Curriculum Vitae
Comunicate de presă
Activitate parlamentară
2020-prezent (dep.)
2016-2020 (dep.)
2012-2016 (dep.)
inițiative legislative
întrebări și interpelări
moțiuni
luări de cuvânt în plen
votul electronic
declarație de avere
declarație de interese
2008-2012 (dep.)
2004-2008 (dep.)
 
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2012-2016 > Camera Deputaților > Raluca Turcan > Comunicate de presa Versiunea pentru printare


primită de la doamna deputat Raluca Turcan (Grup PNL)
La început de an școlar PSD demarează programul ”Școală fără școală”

Începutul de an școlar, sub conducerea PSD, după 3 ani de guvernare PSD, arată sumbru însumând 1200 de școli și grădinițe fără autorizație de funcționare, 800 de unități de învățământ în renovare și reabilitare care nu vor fi finalizate până în 14 septembrie și 4000 de clădiri aferente unităților de învățământ fără autorizații, deci improprii susținerii actului didactic.

Cuantificat în vieți, în destine, cifrele arată și mai dramatic cumulând 100.000 de elevi pentru care școala este una fără autorizație de funcționare și 200.000 de elevi pentru care anul școlar începe fără manuale noi pe bănci. Mai mult, pentru 150.000 de elevi și 65.000 de profesori decontarea transportului rămâne un vis neîmplinit și în acest an, iar 400.000 de elevi de clasele a XI-a și a XII-a vor scoate, în cel mai fericit caz parțial, bani din buzunar pentru manuale școlare.
În concluzie, soluția PSD la început de an școlar 2015-2016 constă în discriminare după mediul de rezidență, dezinteres pentru școală, elevi și profesori și încălcarea drepturilor constituționale la o școală gratuită și de calitate. În România guvernată de trei ani de PSD avem județe unde sunt sute de școli nepregătite pentru începutul de an școlar: în Cluj - 120 de școli fără autorizație de funcționare, în Botoșani peste 200, în Buzău 100, în Bacău 135, iar în Suceava 425 (adică în jur de 60% din totalul școlilor din acest județ).
La învestirea în funcție, ministrul a anunțat că își propune ca la începutul acestui an școlar să nu mai existe unități de învățământ fără autorizație sanitară. Întrebarea este: ce veți face domnule ministru? Vă veți da demisia pentru nerespectarea angajamentului luat în fața Parlamentului?
Elevii de clasele a III-a vor începe anul școlar fără manuale pe bănci nu pentru că manualele se achiziționează prin licitație și "forțe potrivnice" fac contestație, ci pentru ca programa a fost terminată târziu, deși există un calendar de acum 4 ani de zile.
Deși elevii de clasa a III-a trebuie să învețe anul acesta după o nouă programă, orele se vor desfășura cu fișe xeroxate din banii părinților sau ai profesorilor, tot din vechile manuale. Acest lucru se repetă pentru al treilea an consecutiv. Copiii care intră acum în clasa a treia, au început și clasa I și clasa a II fără manuale. Cum va răspunde Guvernul pentru acest sacrificiu la care au fost obligați sute de mii de copii?
În plus, în școli este o lipsă acută de personal de specialitate pentru învățământul preșcolar și primar din cauza rezultatelor foarte slabe la examenele de titularizare și definitivat. Cu toate acestea, PSD refuză să pună în aplicare prevederile legale care permit înființarea masteratului didactic.
O altă restanță a guvernului este legată de acumularea unor întârzieri uriașe la decontarea navetei pentru profesori și elevi. Cerem PSD să voteze și la Senat propunerile PNL de decontare a transportului profesorilor navetiști din finanțarea de bază și renunțarea la plafonul de decontare pentru transportul elevilor navetiști. Restanțele în decontarea transportului și abandonul școlar sunt într-o relație directă, ceea ce ne îndepărtează zi de zi de angajamentele luate prin strategia 2020, de prevederile LEN și constituționale.
În final, în ultima perioadă PSD a vorbit mult despre creșterea salariilor cadrelor didactice. Din păcate, doar s-a vorbit – nu am văzut un plan clar de creștere a veniturilor profesorilor, criteriile care vor sta la baza acestor măriri sau impactul bugetar. Din nefericire, creșterile salariale din educație nu se fac pentru creșterea performanței, ci pentru a salva profesorii scufundați în sărăcie și umilință. Salariul nu trebuie să fie, așa cum este la noi, un fel ajutor social, care să permită doar supraviețuirea! Salariul unui cadru didactic trebuie să fie decent, să reflecte pregătirea și performanța!
În acest moment, statul nici nu-și pune problema să lege creșterile salariale de PERFORMANȚĂ. Pentru că SALARII MAI MARI nu înseamnă automat și PERFORMANȚĂ în sistem! În momentul în care vorbim despre creșteri salariale în învățământ, trebuie să ținem cont de: pregătirea de intrare în sistem (profesori cu o calificare înaltă) și de evaluare (evaluare permanentă, după criterii clare și încurajarea performanțelor).
Pentru o reușită a reformei în educație, creșterile salariale și ale standardelor de performanță trebuie să fie graduale și consecutive. Un program corect pentru educație trebuie să se refere și la standarde înalte și modernizare, nu doar la salarii mai mari.
PNL solicită Ministrului Educației să respecte legea și să prezinte în Parlament un raport privind starea învățământului românesc. Liberalii își exprimă speranța ca Ministrul Educației Naționale va răspunde solicitării PNL de a veni in Parlament la "ora Ministrului", în data de 15 Septembrie. Interesul ministrului pentru copii este zero, însă interesul pentru a pesediza educația este maxim. este momentula ca ministrul educației naționale să dea socoteală pentru acest lucru.
Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 29 noiembrie 2021, 20:43
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro