Petre Naidin
Petre Naidin
Ședința Camerei Deputaților din 30 aprilie 1996
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 30-04-1996 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 30 aprilie 1996

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Petre Naidin

2. Continuarea dezbaterilor proiectul de lege asupra aprobării Planului de amenajare a teritoriului național, căi de comunicații  

Domnul Petre Naidin:

În numele Grupului parlamentar PDSR, asigurarea cadrului legislativ în completarea lui a devenit o necesitate pentru acest important sector economic. Aceasta pentru o deplină convergență a intereselor concretizate până acum sau poate aflate în fază de finalizare: reabilitarea infrastructurilor de transporturi și dotări cu noi mijloace de transport, concentrarea efortului financiar și susținerea acțiunilor de cooperare economică, sporirea facilităților și condițiilor de tranzit pentru transporturile din și către Europa, Asia, Orientul Mijlociu, în vederea integrării cu aceste structuri și coridoare de transport; utilizarea intensivă a potențialului tehnologic și științific, inclusiv cu finanțare din partea Uniunii Internaționale CFR, BIRD, Comunității Europene; restructurarea capacităților de transport și îmbunătățirea serviciilor, reorganizarea structurală internă, întărirea rolului Ministerului Transporturilor, ca autoritate de stat în asigurarea și urmărirea creșterii gradului de securitate și siguranță.

Definitivarea reformei în acest sector, ca o aplicare de către Executiv a Programului politic al PDSR, cât și al coaliției, ar trebui să suprapună dezbaterii câteva proiecte de legi:

- aderarea României la Acordul european privind marile linii internaționale de cale ferată;

- încheierea de noi acorduri și convenții cu Ungaria și Ucraina;

- convenirea unui acord cu Uniunea Europeană, în spiritul Scrisorii anexă la Acordul de asociere; oricum, promovarea de către noi a proiectului de lege nu poate fi decât o reușită;

- așezarea pe baze comerciale a activității de transport public feroviar, instituirea condițiilor de competiție și concurență cu celelalte sisteme ale sectorului, serviciu esențial pentru societate, definirea prin transparență a modului de gestionare a infrastructurii, în condiții de deplină siguranță a circulației sunt câteva necesități la care și comisia pentru avizare pe fond s-a oprit.

Liberalizarea accesului la infrastructură și pentru alți agenți economici, mai ales din siderurgie sau construcții de mașini, nu poate fi decât benefică tuturor, idee care trebuie să se propage în actele normative privind restructurarea sectoarelor economiei naționale, și mă gândesc la proiectul de Lege a energiei. În acest sens, organizarea transportului public feroviar de către SNCFR, definirea mai clară a elementelor principale ale domeniului public, a precizării surselor de finanțare privind lucrările de întreținere, modernizare și investiții sunt rezolvate prin acest proiect de lege.

Interesant este a sublinia că SNCFR-ul primește obligații precise privind respectarea unor tarife stabilite în virtutea exercitării atribuțiilor statului privind protecția socială și domeniul apărării naționale.

Noi credem că și acest proiect de lege va fi considerat ca o inițiativă exemplară a Ministerului Transporturilor și Executivului, azi trebuind a-i aduce corecțiile necesare pentru ca strategia și programul de reformă economică să mai puncteze o reușită.

Grupul parlamentar al PDSR îl va vota fără rezerve.

Vă mulțumesc.

................................................

Domnul Petre Naidin:

Eu am lucrat efectiv în Combintul Siderurgic Călărași și știu exact ce se desfășoară într-o unitate siderurgică, similară Galațiului. Deci respectiva societate de transport, inclusiv pe căile ferate uzinale, are o totală independență, și deci ei pot ieși și pe infrastructura de interes local, art.29-30 din lege, dar este evident că nu pot ieși pe infrastructura publică. Acest lucru este rezervat SNCFR-ului. Deci, efectiv sunt mirat și nu înțeleg poziția domnului coleg.

................................................

Domnul Petre Naidin:

Deci, în sensul legii, prin serviciul de transport public pe căile ferate se înțelege transportul de mărfuri sau de călători.

Sensul acestui alineat este în concordanță cu Directiva nr. 440, care acordă dreptul, pentru prima oară, la căile ferate din Uniunea Europeană să permită pe lângă agentul național, cum este la noi - S.N.C.F.R.-ul, să apară și alți agenți, de stat, sau privați, care pe anumite segmente ale căii ferate, ale infrastructurii, să ofere servicii publice de transport - marfă sau călători.

Noi inițial am zis "agenți economici". Dacă observați, Comisia a spus că nu este suficient de bine motivat juridic și s-a numit "persoană juridică", pentru că aici ne gândim la societăți comerciale sau orice altceva. O persoană fizică nu poate fi autorizată să facă servicii de transport marfă sau călători, pentru că, există,în sensul legii... Deci, nouă, în loc de "agent economic", ni s-a recomandat de către juriști să numim "persoană juridică", deci, să aibă personalitate juridică, pentru a putea fi autorizat și recunoscut în relațiile contractuale pe care le încheie, de fapt, atât cu călătorul, pentru că va vinde bilete, cât și cu firmele cărora le transportă mărfurile.

................................................

Domnul Petre Naidin:

Deci, acesta este sensul textului.

................................................

Domnul Petre Naidin:

Comisia a vrut să spună în felul următor, cu "persoana fizică autorizată"... Deci, pe baza Decretului-lege nr. 54 din 1990, "... pot fi autorizate persoane fizice, pentru liberă inițiativă".

................................................

Domnul Petre Naidin:

La aceasta ne-am referit. Deci, eu prestez un serviciu, în mod automat mă supun fiscalității, și Decretul-lege permite aceasta, ca persoană fizică. La asta s-a gândit comisia, nu persoană fizică...

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 19 mai 2019, 10:11
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro