Plen
Ședința Camerei Deputaților din 9 mai 2000
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-12-2018 (comună)
12-12-2018
10-12-2018
05-12-2018
28-11-2018 (comună)
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2000 > 09-05-2000 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 9 mai 2000

5. Adoptarea proiectului de Lege privind asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale.

Domnul Miron-Tudor Mitrea:

Cum vin secretarii începem, da.

Stimați colegi,

Fac apel la liderii grupurilor parlamentare să-și invite colegii în sală.

În această după-amiază avem și votul final la 5 proiecte de lege.

Până când vom reuși să avem cvorumul de vot pentru proiecte de legi organice, dați-mi voie să vă prezint o notă a Departamentului Legislativ.

Sistemul nostru de lucru, cu ordonanțe de urgență - al nostru, al întregii puteri din România - creează dificultăți în fluidizarea întregului sistem legislativ extrem de mari, astfel încât noi, votând Legea privind asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale, n-am știut că în același timp..., n-am fost informați că au fost emise două ordonanțe de urgență, din care una a afectat chiar conținutul legii la anumite articole și trebuie să-l rediscutăm, în așa fel încât să-l aducem în ordine cu legislația în vigoare, astăzi.

Oricum, mulțumesc Departamentului Legislativ că ne-a atras atenția, pentru că am fi trimis un proiect de lege către Senat cu un articol absolut nepotrivit, sau formulat greșit.

Pe scurt: în art. 111, la alin. 2 facem referire la Anexa nr. V din Legea nr. 154 din anul 2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar, anexă care a fost abrogată prin art. 15 din Ordonanța de urgență nr. 24/2000.

Ca urmare, păstrând întru totul același sens, trebuie să înlocuim, la art. 111 alin. 2, formularea care se găsește în articol, deci, alin. 2 sună astfel: "Până la intrarea în vigoare a legii prevăzute la alin.1, salarizarea personalului Fondului național se face potrivit Anexei nr. V la Legea nr. 154/1998, cu modificările ulterioare".

Anexa nr.V este, cum vă spuneam, abrogată.

Ar trebui să înlocuim această formulare cu expresia: "... se face potrivit Anexei nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariului de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar".

Nu cred că există puncte de vedere opuse. Este o schimbare pe care trebuie s-o facem. Regret că suntem puși în această situație.

Poate Guvernul va înțelege până la urmă că Parlamentul trebuie să legifereze, și nu Guvernul, prin ordonanțe și ordonanțe de urgență.

Dacă există comentarii la propunerea de a înlocui formularea existentă cu cea propusă, în cadrul alin. 2 din art. 111 în proiectul de Lege privind asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale? Înțeleg că nu.

Deci, am să supun votului dumneavoastră modificarea alin. 2 al art. 111, urmând ca...

O voce din stânga sălii:

Nu aveți secretari!

Domnul Miron-Tudor Mitrea:

Da. Nu am secretari, dar sunt niște modificări care cred că nu vă deranjează să le lucrăm fără secretari. Mă simt jenat să stați în sală, să ne uităm unul la altul și de aceea am încercat să vă propun ceva să lucrăm.

Alin. 2 urmează să sune astfel: "Până la intrarea în vigoare a legii prevăzute la alin. 1, salarizarea personalului Fondului național se face potrivit Anexei nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2000 privinde sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar".

Voturi pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

A fost votată modificarea în unanimitate.

De asemenea, art. 151, datorită timpului care s-a scurs din momentul în care a fost propus proiectul de lege și perioada în care a fost votat, trebuie să-l modificăm. Articolul 151 sună astfel: "Prezenta lege intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2000". 1 ianuarie 2000 a trecut un pic. Deci, ar trebui să înlocuim cu formula: "la 1 an de la publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I", dacă sunteți de acord.

Deci, am să propun să modificăm art. 151, care urmează să sune astfel: "Prezenta lege intră în vigoare la 1 an de la publicarea acesteia în Monitorul Oficial, partea I" și, după aceea, art. 151 să curgă așa cum a fost votat de către dumneavoastră.

Voturi pentru, vă rog. Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Vă mulțumesc.

Cred că ar trebui să mai dăm, ca lucrurile să fie clare, un vot pe întregul proiect de lege, așa cum a fost modificat, ca să nu poată fi atacată procedura în sine.

Deci, supun votului dumneavoastră, proiectul de Lege privind asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale, care a fost votat de către dumneavoastră, cu cele două modificări pe care vi le-am propus astăzi.

Cine este pentru, vă rog? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Vă mulțumesc pentru colaborare, stimați colegi.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 15 decembrie 2018, 6:04
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro