Nicolae Ionescu
Nicolae Ionescu
Ședința Camerei Deputaților din 7 noiembrie 2000
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-06-2019 (comună)
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2000 > 07-11-2000 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 7 noiembrie 2000

  1. Intervenții ale domnilor deputați:
  1.6 Nicolae Ionescu - pledoarie pentru crearea unei armate de profesioniști și critica "așa-ziselor experimente";

Domnul Ion Diaconescu:

................................................

Are cuvântul în continuare domnul Ionescu Nicolae, Grupul P.U.N.R.

Domnul Nicolae Ionescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Domnilor deputați,

Intervenția mea se referă la diferite experimente, mai recent spunându-li-se testări, aceasta referitor la Asociația Națională a Militarilor, ANMR-ul, de către domnul președinte Constantinescu.

Birourile de informare-recrutare au fost înființate în 1999 în fiecare județ pentru că, în ultimii 9 – 10 ani, profesia militară nu mai era atractivă pentru tineri.

Numărul de candidați pe un loc la toate instituțiile militare de învățământ scăzuse până la limita de pericol: 0,8 – 1 candidați pe loc. Imaginea armatei începuse să fie afectată ca urmare a interminabilei tranziții, viitorul armatei era în pericol, nu numai sub aspectul numărului cazurilor, dar mai ales a calității acestora. De aceea, s-a impus necesitatea unei structuri specializate după modelul și experiența țărilor NATO, care să se ocupe în mod profesionist de remedierea acestor neajunsuri.

Așa s-au înființat birourile de informare-recrutare la fiecare județ, aflate într-o relație de subordonare directă cu Direcția management-resurse umane din MapN.

Realizări. În aproximativ doi ani, cu personal redus, cu dotare realizată pe plan local s-au obținut rezultate de excepție, profesia militară devenind atractivă pentru tineri. Numărul de candidați pe un loc a crescut spectaculos, realizându-se, astfel, o bogată bază de selecție. Astfel, la liceele militare, 10 candidați pe loc, la școlile de maiștri și subofițeri 8 candidați pe loc, la Academia Militară 5 pe loc.

De asemenea, imaginea armatei s-a îmbunătățit, fiind percepută de populație ca o instituție serioasă, ce se preocupă de viitorul său, afluența tinerilor a crescut. Sunt de văzut și sondajele. Pentru aceasta au fost folosite toate mediile locale de informare, s-au făcut deplasări în toate școlile și liceele din județe: e cazul Argeș, dar și din alte județe. De asemenea, s-a dezvoltat baza materială numai prin efort local. Toate acestea, fără eforturi financiare deosebite din partea armatei, deci a ministerului.

Spațiile în care își desfășoară activitatea aceste birouri sunt dispuse în instituții publice, locuri ușor accesibile pentru cei interesați. Personalul este de excepție: ofițeri cu studii superioare și o parte din subofițeri.

Cu toate aceste rezultate, dovedite cu date certe, din interese de grup, probabil, sau aproape sigur, se dorește omologarea acestei structuri într-un conglomerat cu o altă structură din centrul militar județean sau centrele militare județene cu care nu există în comun numai cuvântul recrutare. În esență, se conturează distrugerea a ceea ce s-a dovedit că merge.

Personalul specializat, aflat în încertitudine continuă, își va căuta un alt loc de muncă sau va pleca din armată. Dintr-un sistem flexibil va deveni unul greoi, cu intermediari ineficienți. Numărul personalului în noua structură va crește cu 40 funcții de ofițeri, contrar tendinței generale de reducere a efectivelor. Se năruiesc așteptările profesionale ale unor oameni care au pus în joc multă pasiune, au dovedit multă inventivitate, au atras resurse locale umane și financiare către acest deziderat.

Dacă recrutarea și încorporarea are în esență misiunea de a chema tinerii cu ordin pentru satisfacerea serviciului militar obligatoriu, promovarea și recrutarea tinerilor pentru profesia militară are misiunea de a convinge și a atrage tinerii, cu vorba și nu cu ordin. Este o mare diferență în ce privește instrumentele de lucru, calitatea grupului, ținta și obiectivul final.

Dacă după un număr redus de ani, deci doi ani au trecut, se impun modificări conceptuale, aceasta înseamnă că ori structura a fost construită fără ca armata să aibă nevoie de ea, ceea ce este fals, ori perspectiva, ca element al științei conducerii, nu a fost cunoscută de cei care au conceput inițial sistemul, ceea ce este tot fals, ori cei care i-au pus gând rău încă din fașă, deci nașii, nu sunt interesați ca aramata să-și asigure o bază de selecție serioasă și atunci dovedesc că au interese de grup sau fac jocul unor alte forțe, ceea ce poate fi și aceasta adevărat.

Atunci, dacă se dorește o armată modernă, suplă, profesionistă, bazele acesteia se pun de pe acum și cu munca oamenilor din Biroul de informare, recrutare, care trebuie să existe, așa cum au funcționat până acum.

Dacă trebuie făcute îmbunătățiri, acestea se pot face numai în interiorul sistemului de către profesioniștii Direcției Muncă și Management-Resurse Umane din MApN.

Și pot privi, în esență, perfecționarea intrumentelor și tehnicii de lucru. Dacă sistemul s-a dovedit eficient, ceea ce pare sigur, cine are interes să nu vadă acest lucru și de ce? Cui nu-i place că Aramata României își croiește cu răspundere și patriotism viitorul?

Vreau să cred că nu este o acțiune îndreptată, ca multe altele, împotriva a ceea ce este mai sfânt, alături de biserică - armata României.

Vreau să cred că nu se atentează sistematic la baza Armatei Române. S-ar petrece o mare și ireparabilă tragedie națională.

Se pare - și vreau și un răspuns în acest sens – că și trupelor teritoriale, deci acele mici armate locale, aflate în fiecare județ, li s-a pus gând rău. Încă din 1990, acestea s-au plimbat din subordonare în subordonare, dar au trăit.

Este posibil ca o forță de 100.000 de oameni, echipați și înarmați corespunzător, să nu placă cuiva. Nu știu cui. De fapt, n-au plăcut niciodată acelor puternici, țărilor care încearcă prin forțe proprii să-și asigure propria apărare.

În concluzie, opriți distrugerea armatei! Faceți restructurarea armatei, cu fața la țară și la oamenii care compun armata.

Gândiți acțiunile în perspectivă, dați stabilitate structurilor pe care le înființați, acordați perioade de grație științifică, determinate pentru experimente.

Dovediți coerență în demersuri și construiți o armată a României pentru români!

Respectați munca, pasiunea, efortul cadrelor militare, cărora nici salariile nu i le mai acordați integral și la timp!

Nu distrugeți patriotismul ce încă mai există la personalul armatei! Atenție și la ultimile încercări, diversiuni!

România are nevoie de o armată de profesioniști, nu de mercenari!

Cine dintre actualii guvernanți nu are nevoie de o armată puternică?

Mai este obiectiv prioritar al partidelor din actuala Coaliție intrarea României în NATO? Păi așa-zisele experimente, testări sau celebrele lichidări, că s-au numit Ciorbea, Radu sau Babiuc, categoric actuala Coaliție ne îndepărtează tot mai clar de obiectivele prioritare declarate în 1996 și prin care au momit electoratul și au obținut victoria, preluând puterea legislativă și executivă.

Atenție, domnilor, nu vă jucați!

Domnul Ion Diaconescu:

Mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 19 iunie 2019, 16:48
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro