Corneliu Vadim Tudor
Corneliu Vadim Tudor
Ședința Senatului din 15 aprilie 2002
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.60/25-04-2002

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
27-09-2021
21-09-2021
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2002 > 15-04-2002 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 15 aprilie 2002

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Corneliu Vadim Tudor

2. Declarații politice rostite de domnii senatori:

Liviu-Doru Bindea

Domnul Corneliu Vadim Tudor (din sală):

Dar dacă vă dăm și noi afară pe voi din țară?

  ................................................
Corneliu Vadim Tudor

Domnul Corneliu Vadim Tudor:

Domnule președinte,

Onorați colegi,

Înainte de a prezenta declarația mea politică propriuzisă, vreau să-i dau replică domnului de la U.D.M.R., care a avut o reacție de furie la acest microfon.

Vreau să vă spun că pe noi nu ne impresionează furia și nevricalele domnilor de la U.D.M.R. și le atrag atenția că totul este permis până la copii. Până acum noi nu ne-am implicat în nici un fel în scandalul de la TârguMureș, dar vă anunț că, începând de azi, Organizația de tineret a Partidului România Mare - Mureș va picheta zi și noapte liceul din Târgu-Mureș și Prefectura și va cere dreptul copiilor de români să rămână și să învețe acolo.

România nu este sat fără câini și așa-zisa liniște pe care ar fi adus-o Protocolul P.S.D.-U.D.M.R. reprezintă un atentat grav la siguranța națională.

Domnilor de la P.S.D., nu dați foc la Țară!

Ceea ce se întâmplă acum împotriva copiilor de români din Târgu-Mureș constituie o expresie a terorismului - pentru că tot vorbim de terorism!

Dumneavoastră vă purtați cu copiii de români de la Târgu-Mureș la fel cum se poartă regimul Voronin cu copiii de români de la Chișinău! Aceasta este realitatea!

Doamnelor și domnilor senatori, printr-un concurs de împrejurări am intrat zilele acestea în posesia unui set de documente care arată, fără dubii, că valuta și aurul României sunt scoase aproape zi de zi din țară.

Primul document se referă la scoaterea a 20 de tone de lingouri de aur cu destinația Germania, în ziua de 25 martie 2002. Acesta este documentul. (Documentul este prezentat sălii.)

Întrebat ce este cu acest transport, guvernatorul Băncii Naționale a României mi-a răspuns, printr-un prieten comun, că trimestrial sunt depuse în bănci străine diferite cantități de lingouri pentru a se obține dobândă. În cazul de față, ar fi fost vorba de circa 20 milioane de dolari.

S-ar putea ca afirmațiile domnului Mugur Isărescu să fie corecte, dar ce ne facem că, în vreme ce am aflat de ieșirea aurului din țară, nu mai există nici o evidență a repatrierii sale?

Așa cum Aeroportul Otopeni are o evidență riguroasă a scoaterii aurului, de ce nu se găsește nici o hârtie cu privire la revenirea lui în România? Asta ca să nu mai vorbim de faptul că nimeni nu știe care este destinația sutelor de milioane de dolari care se încasează anual ca dobânzi pentru aceste documente.

Încep să înțeleg termenul de "prudențialitate bancară", deși în nici un dicționar al limbii române nu figurează cuvântul acesta, "prudențialitate". Dar prea multă scretomanie strictă și te face să intri la bănuială.

Bănuiala a devenit certitudine în momentul în care am primit un alt document, eliberat la 19 decembrie 2001, de firma HCS Transporturi Speciale, pe care îl voi citi în întregime, mai ales că este scurt.

"Către Aeroportul Internațional Otopeni Director general Conform Contractului de prestări servicii nr. 6.284/13.05.1999 și a Actului-adițional nr. 15.264/18.XII.2000, vor însoți transportul de valori și vor pătrunde pe pista aeroportului - prin Poarta I, în ziua de 20.XII.2001 la cursa KLM 1360, pentru ora 12,30, oră la care se vor prezenta la cargo KLM toate documentele de expediere a valorilor ridicate de la S.C. "Aurul" Baia Mare - domnii Panait Ion și Pecingine Niculae, cu autoblindata B-36-HCS."

Evident, conducerea aeroportului a aprobat cererea, precum și însoțirea transportului de aur de către paza aerogării.

În aprilie 1999 intrasem în posesia altor documente, tot referitoare la scoaterea aurului din exploatarea din Maramureș. În mod concret era vorba de 325 kg lingouri îmbarcate într-un avion de către firma româno-australiană "Esmeralda". Atunci, în cadrul unei întâlniri pe care conducerea partidelor parlamentare a avut-o la Palatul Cotroceni cu domnul Emil Constantinescu și cu membrii Guvernului, i-am înaintat șefului statului din acea perioadă o copie a setului de materiale și l-am rugat să se implice dacă nu ca președinte, măcar ca geolog. Nu a făcut-o în nici un fel.

După numai câteva luni, șarlatanii de la firma "Esmeralda" aveau să provoace, prin nepriceperea și lăcomia lor, dezastrul ecologic cunoscut care a prejudiciat grav imaginea României în lume.

Revin la transportul de aur din 19.XII.2001 în care nu mai apare firma "Esmeralda", ci este băgată la înaintare S.C. HCS Transporturi Speciale. Aceasta este patronată de un personaj extrem de dubios, pe nume Heinrich Schorsch, care conferă și inițialele firmei. Acest domn este un colaborator apropiat al domnului Mugur Isărescu și de-a lungul timpului Departamentul anticorupție al Partidului România Mare a furnizat numeroase dovezi despre activitățile sale de tip mafiot.

Iată și alte indicii ale caracterului ilegal al relațiilor dintre Heinrich Schorsch și Mugur Isărescu, ceea ce ne face să-l suspectăm pe acesta din urmă că, de fapt, nu a jucat cinstit niciodată și spun toate acestea pentru că Banca Națională a României trebuie să dea socoteală în fața Parlamentului acestei țări, că nu e de capul ei.

Firma HCS reprezintă firma internațională "Handels Kontor Schorsch GM S.A. Simeral" din Germania, cu care Banca Națională a României a încheiat în data de 18.XII.1991 un contract-cadru pentru livrarea de mijloace de transport valori și materiale pentru fabricat monede metalice, utilaje de tipărit bancnote și înscrisuri de valoare, mașini de numerotat și împachetat bancnote și monede metalice, piese de schimb, aparatură electronică etc.

Cu toate că Banca Națională a României avea oferte din partea a 6 firme din S.U.A., Germania, Canada și din alte țări pentru achiziționarea de mijloace de transport de diferite tipuri și capacități, s-a preferat firma HCS din Germania, care nu a prezentat nici o ofertă și, fără să existe o comandă scrisă, au fost achiziționate în anul 1991 prin această firmă 20 de mașini cu o valoare de 1,1 miloane dolari.

De asemenea, prin adresa nr. 8/505/23.05.1991, eliberată de Direcția tezaur și operațiuni de casă din Banca Națională a României, s-au cumpărat - tot prin firma intermediară HCS! - încă 6 autoturisme blindate de tip GMC, cu capacitate de 3,5 tone fiecare, în valoare totală de 973.800 mărci germane.

Din păcate, mijloacele de transport achiziționate nu corespund câtuși de puțin condițiilor de transport valori, în sensul că au 3 uși de intrare în tezaur, în loc de una singură, iar cabina șoferului are ușa spre tezaurul din autodubă. Ca să nu mai vorbim de faptul că ușile nu sunt prevăzute cu două încuietori diferite și nu dispun de sistem de alarmă, ceea ce denotă că, din construcție, aceste mijloace de transport au fost concepute pentru alte destinații.

Totodată, mașinile importate pe sume atât de mari de cuplul Isărescu - Schorsch consumă o cantitate de carburanți cu mult mai mare decât mijloacele de transport fabricate în țară.

Problema de principiu e asta: câte tone de aur au scos până acum din România mafioții de la "Esmeralda" și de ce beneficiază de aprobări legale din partea Băncii Naționale a României, a Direcției Generale a Vămilor, a Poliției de Frontieră, a autorităților aeroportuare? Unde în lume se mai petrece așa ceva?

Am să trec acum la partea și mai gravă a fărădelegilor săvârșite pe Aeroportul Otopeni.

Am aici nu mai puțin de 18 documente care atestă scoaterea din România, cu o frecvență aproape zilnică, a valutei.

Documentul nr. 1: Banca Comercială a României solicită, în ziua de 10 decembrie 2001, accesul pe pistă pentru un - citez - "transport de valori bancare la Zurich, cu Compania Swiss Air". Semnează director Marin Treapăd și șef de serviciu Viorica Frangeți.

Documentul nr. 2: Banc Post solicită accesul pe pistă pentru - citez - "un transport de valori bancare la Z.rich cu zborul SR 463, în ziua de 10 decembrie 2001".

Documentul nr. 3: Banca Comercială Română scoate iar valută spre Z.rich, chiar a doua zi, în 11 decembrie 2001.

Documentul nr. 4: Banca Comercială Română scoate valută, tot spre Z.rich, la 3 ianuarie 2002.

Observați că nici nu se terminaseră sărbătorile de iarnă. Ce grabă mare pe ei!

Documentul nr. 5: Banca Română pentru Dezvoltare scoate și ea valută din țară, la 4 ianuarie 2002, tot către Elveția, cu cursa SR 463.

Documentul nr. 6: Banca Română pentru Dezvoltare mai scoate valută și în 8 ianuarie 2002, tot spre Elveția, și tot cu cursa SR 463.

A se remarca faptul că directorul băncii, Ilie Gheorghe, nu-și asumă răspunderea. Semnează, de fiecare dată, altcineva pentru el.

Documentul nr. 7: Banca Comercială Română scoate din nou valută, la 14 ianuarie 2002, tot către Z.rich.

Documentul nr. 8: Banca Comercială Română nu mai prididește cu scoaterea valutei, schimbă Compania Swiss Air cu Compania Cross Air, dar nu-și schimbă năravurile, și mai efectuează un transport, la 29 ianuarie 2002.

Documentul nr. 9: Banca Română pentru Dezvoltare scoate din nou valută din țară, la 29 ianuarie 2002, tot către Elveția, iar directorul Ilie Gheorghe se ascunde din nou, lăsând pe altcineva să-și asume răspunderea.

Documentul nr. 10: Aceeași Bancă Română pentru Dezvoltare efectuează din nou un transport de valută spre Elveția, în ziua de 1 februarie 2002, iar directorul Ilie Gheorghe tot nu semnează adresa, ceea ce arată că își dă și el seama de ilegalitățile respective.

Documentul nr. 11: Banca Comercială Română scoate valută din nou, la 11 februarie 2002, tot către Elveția.

Documentul nr. 12: Banca Comercială Română dă în clocot și efectuează un alt transport, după numai două zile, mai exact, la 13 februarie 2002, tot către Elveția.

Documentul nr. 13: apare și Raiffeisen Bank și Banca Agricolă, care scot și ele valută, tot în 13 februarie 2002, dar nu spre Z.rich, ci spre Viena.

Documentul nr. 14: Banca Comercială Română scoate valută din nou, pe bandă rulantă, în 18 februarie 2002, tot către Z.rich.

Documentul nr. 15: reapare la orizont Banca Română pentru Dezvoltare, care, la 19 februarie 2002, mai efectuează un transport către Elveția.

Documentul nr. 16: printr-o adresă către generalul Dan Gheorghe, director general adjunct al Aeroportului Otopeni, Banca Comercială Română cere sprijinul pentru efectuarea unui nou transport, după numai o zi, în 20 februarie 2002, tot către Elveția.

Documentul nr. 17: cu o frecvență ieșită din comun, aceeași B.C.R. scoate valută din România și în 21 februarie 2002, tot către Elveția, și tot cu ajutorul generalului Dan Gheorghe.

În fine, documentul nr. 18: Banca Comercială Română mai efectuează un transport, la 12 martie 2002, tot către Elveția, și tot cu ajutorul generalului Dan Gheorghe.

Doamnelor și domnilor senatori,

Voi pune la dispoziția presei, în copie, câte un set al documentelor respective. Fac acest dar presei, pentru a încerca să afle și ea ceea ce este destul de greu pentru niște parlamentari să afle.

Aveți surse de informare, uneori mai bune decât oficialitățile statului și vă rog să săpați mai adânc decât am reușit s-o fac eu.

Nu cred că greșesc dacă voi spune încă de acum că aceste documente sunt incendiare și vorbesc despre corupția din România mai mult decât toate "Armaghedoanele" luate la un loc. Așa și numai așa se explică dezastrul financiar-bancar în care se află

România. Nimeni nu mai controlează pe nimeni, ba, dimpotrivă, fură cot la cot mai toate oficialitățile statului.

Partidul România Mare a solicitat, în mod oficial, în cursul acestei dimineți, conducerii Curții de Conturi declanșarea unei anchete, la sânge, la toate aceste bănci și la Aeroportul Internațional Otopeni. Nici o justificare sau explicație nu se susține. Frecvența transporturilor de valută este prea mare pentru a nu da de gândit că totul face parte dintr-un plan diabolic, de jefuire și decapitalizare a României.

Evident, cu asemenea gangsteri de mână, nu vom intra noi în NATO, ci vom ajunge pe mâna Interpolului.

România a încăput pe mâna hoților, și românii care se întreabă de ce nu sunt bani pentru pensii, pentru medicamente, pentru spitale, pentru bursele studențești au acum un răspuns imposibil de contestat. Aici e nucleul dur al mafiei, la "Petrom", la "Romgaz", la "Termoelectrica", la vamă, la bănci, la Aeroportul Otopeni.

Și, pentru că în ultimul timp se tot vorbește despre procesul de denominare, eu vă anunț că am ajuns la următoarea concluzie: în realitate, singurul zero care trebuie eliminat de la coada leului românesc este guvernatorul Băncii Naționale, Mugur Isărescu.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

   

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 28 septembrie 2021, 2:23
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro