Plen
Ședința Camerei Deputaților din 4 iunie 2002
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.97/14-06-2002

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2002 > 04-06-2002 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 4 iunie 2002

  1. Intervenții ale domnilor deputați:

 

Ședința a început la ora 8.20.

Lucrările ședinței au fost conduse de domnii Corneliu Ciontu, vicepreședinte al Camerei Deputaților, și Valer Dorneanu, președintele Camerei Deputaților, asistați de domnii Nicolae Leonăchescu și Tudor Mohora, secretari.

 
 

Domnul Corneliu Ciontu:

Bună dimineața!

 
Damian Brudașca - declarație intitulată Strategii PSD-iste împotriva clujenilor;

Să-l invităm pe domnul Damian Brudașca să facă deschiderea ședinței de intervenții de astăzi. Urmează domnul Lepădat.

 

Domnul Damian Brudașca:

Domnule președinte de ședință,

Domnilor colegi,

Declarația politică de astăzi am intitulat-o "Strategii PSD-iste împotriva clujenilor".

În aceste zile, municipiul Cluj-Napoca reține, din nou, atenția opiniei publice din țară și străinătate, dar nu datorită dizolvării, pe deplin justificat și legal, a consiliului local, ca urmare a neadoptării timp de 3 ședințe ordinare consecutive a niciunei hotărâri, ci faptului că Vasile Soporan, prefectul județului Cluj, refuză cu obstinație să-și îndeplinească atribuțiile ce-i revin. După cum a declarat prefectul Soporan, apreciază că, având de partea sa sprijinul Guvernului, precum și al partidului său, își poate permite să sfideze și să nesocotească legea. Atitudinea de acum a prefectului Soporan nu este nici singulară și nici întâmplătoare. Ea ilustrează strategia urmată de PSD după alegerile locale din primăvara anului 2000. Atunci, după cel de al treilea eșec usturător al PDSR, actualmente PSD, de a accede în fruntea municipalității, unul dintre liderii filialei locale declara cu cinism că partidul său va aplica o strategie specială. Cerându-i detalii, acesta a afirmat că vor sacrifica Clujul vreme de 4 ani, pentru ca astfel, și numai astfel, să-l poată înfrânge și înlătura pe Gheorghe Funar la alegerile din 2004.

Trebuie să mărturisesc că nu am crezut nici o clipă spusele șefului PSD-ist, punând vorbele lui pe supărarea declanșată nu numai de victoria pentru a treia oară consecutiv a primarului Gheorghe Funar, ci și de rezultatele mai mult decât mediocre înregistrate de candidatul PDSR. Din păcate, acum trebuie să constat că partidul de guvernământ, atât pe plan local, cât și central, s-a ținut cu strictețe de strategia enunțată. Astfel, se poate constata că, sfidând și umilind electoratul clujan, PDSR, deși, inițial, cu o prezență modestă în consiliul local și în cel județean, a tras sforile astfel încât să preia puterea care i-a fost refuzată la urne de electorat. Pentru aceasta a recurs la compromisuri nebănuite, inclusiv la încheierea unei rușinoase coaliții cu UDMR, în pofida faptului că însuși președintele actual al acestui partid evidențiase în repetate rânduri caracterul antiromânesc, iredentist și șovin al politicii promovate de această veritabilă coloană a V-a a hungarismului revanșard.

Nu numai în aceasta constă strategia enunțată. Prin pârghiile consiliului județean s-a ajuns ca, încălcând grosolan actele normative în vigoare, în ultimii doi ani, municipiului Cluj-Napoca să i se repartizeze fonduri cu mult sub cele la care îi dădea dreptul legea. O asemenea practică nu a aplicat doar consiliul județean, ci și instituțiile guvernamentale.

După preluarea puterii de către PDSR, absolut la toate intervențiile parlamentarilor de Cluj, indiferent de partidul politic pe care aceștia îl reprezintă, pentru rezolvarea unor probleme de interes pentru locuitorii acestui municipiu, s-au dat soluții nefavorabile. Reamintesc, în acest sens, între altele, numeroasele amendamente la proiectele de buget, legilor de buget pe 2001 și 2002 care vizau obținerea de fonduri suplimentare pentru continuarea sau finalizarea unor proiecte deosebit de importante pentru buna desfășurare a activității economico-sociale din municipiu, dar care, toate, fără excepție, au fost respinse.

Remarcăm faptul că, atât parlamentarii PSD, cât și cei ai UDMR, nu numai că nu au avut asemenea amendamente, dar la comandă politică, s-au abținut întotdeauna de la vot, deși ajunseseră în Parlament și prin votul locuitorilor municipiului Cluj-Napoca.

Aș dori să mai semnalez încă un lucru la fel de grav, care subliniază, fără putință de tăgadă, faptul că, actuala putere, spre a-și vedea înfăptuită politica sa mioapă, sacrifică adesea, fără mustrări de conștiință, interesul național. Prin adoptarea de legi care reamintesc de politica promovată de Partidul Comunist prin anii 46-47, a se vedea în acest sens și poziția adoptată recent în privința statului aleșilor locali, partidul de guvernământ, conștient că altfel nu își poate vedea realizat obiectivul de a pune botniță opoziției, riscă să compromită grav și iremediabil, pe termen lung, obiectivele integrării europene și euro-atlantice ale țării, deoarece este conștient că activitatea Legislativului este sub lupa celor care monitorizează strict activitatea instituțiilor statului român.

Atragem atenția în modul cel mai serios cu putință reprezentanților puterii, inclusiv primului-ministru, să se abțină de la a mai face rău poporului, doar pentru că, în felul acesta, mai pot opri ascensiunea firească a partidelor de opoziție.

Cerem Guvernului Adrian Năstase să dea dovadă de un minim de respect față de electoratul român și de reținere în vânătoarea de vrăjitoare pe care a declanșat-o împotriva unor lideri ai partidelor de opoziție, așa cum la Cluj-Napoca este cazul de notorietate împotriva primarului Gheorghe Funar și, implicit, a Partidului România Mare.

Sunt convins că, mai degrabă sau mai târziu, această atitudine, greu de calificat, a actualei puteri va avea efecte grave, inclusiv în ceea ce privește demersurile privind integrarea țării noastre în structurile euro-atlantice, precum și celelalte obiective majore ale politicii externe românești.

Având în vedere importanța deosebită a unei asemenea situații ca și, mai ales, inconștiența de care dau dovadă unii lideri locali ai PSD, apreciez că se impune intervenția personală a primului-ministru. În caz contrar, PSD își asumă o grea răspundere, inclusiv în ceea ce privește sacrificarea integrării euro-atlantice a țării noastre de dragul răzbunării unor politicieni iresponsabili împotriva populației acestei țări. În cazul în care apelul nostru va rămâne în continuare fără ecou, ne rezervăm dreptul de a sesiza organizațiile internaționale, care, suntem convinși, nu vor tolera la nesfârșit asemenea acțiuni în scopuri politicianiste mărunte. Mulțumesc.

 
 

Domnul Corneliu Ciontu:

Vă mulțumesc.

 
Ștefan Lepădat - intervenție cu titlul Inoportunitatea concursului pentru ocuparea funcției de director școlar; Îl invit pe domnul Ștefan Lepădat, urmează domnul Iulian Mincu.
 

Domnul Ștefan Lăpădat:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnule președinte,

Domnilor deputați,

Declarație politică: "Inoportunitatea concursului pentru ocuparea funcției de director școlar".

Inspectoratul școlar județean Mehedinți și-a ales drept obiect al muncii, într-o perioadă nepotrivită, organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției de director la colegii, licee, școli profesionale și gimnazii, creând pericolul bulversării pregătirii pentru examenele naționale de bacalaureat și capacitate, în baza Ordinului M.E.C. nr.3448 din 02.04.2002.

Metodologia organizării și desfășurării concursului nu a fost respectată întocmai, ceea ce a declanșat sesizări și reclamații din partea unor candidați care s-au considerat a fi nedreptățiți.

Contestațiile acestora au fost tratate cu indiferență, răspunsurile fiind tardive, candidatul nefiind conștientizat că are sau nu are dreptate. Cadre didactice cu experiență, care au dat dovadă de profesionalism, competență managerială și morală, au fost înlocuite, datorită subiectivismului președinților de comisii și apartenenței politice, lăsând locul unor neaveniți cu rezultate necorespunzătoare în învățământ. Clientelismul și traficul de influență negativă din partea unor factori de răspundere de la nivelul județului au funcționat perfect, sugerând rezultatele înainte de începerea concursului.

Iată câteva observații asupra încălcării Metodologiei de organizare și desfășurare a concursului:

1. Dosarele pentru înscriere la concurs nu au fost verificate cu toată atenția de către inspectorul școlar general Căpitănescu Lucian și nici de președinții de comisii, domnii Petrescu Stelian și Zamfirescu Mircea, ceea ce a dus la absența unor documente care au fost aduse pe parcurs, după înscriere și chiar în timpul concursului. Concret, la dosarul candidatului Otescu Cornel pentru Școala cu clasele I-VIII nr.7, Teodor Costescu din Drobeta Turnu Severin, neexistând la curriculum- vitae programul PHARE, apare în timpul concursului. La același candidat, carnetul de muncă nu este verificat cu atenție, unde funcția de director de școală nu apare, dar apare în curriculum vitae, pentru că, de fapt, nu a funcționat în această calitate, trecând de pe postul de profesor direct la funcția de inspector școlar general adjunct.

2. Punctajul supraevaluat al aceluiași personaj, pentru că a scris poezii în ziarul local, sau pentru funcția de președinte CPUN, consilier sau primar, este de domeniul hazardului sau inconștienței evaluatorilor.

Conform articolului 18 din Metodologia organizării și desfășurării concursului, falsul și uzul de fals, cuprinse în curriculum vitae, dovedite ca atare, atrag eliminarea candidatului din concurs și sancționarea potrivit legii. Același candidat își certifică documentele ca fiind complete și exacte, în calitate de ce? Se știa director anticipat?

De fapt, dosarul respectivului nu a fost controlat și nici avizat de directorul școlii, profitând de naivitatea directorului adjunct, prof. Ceaușu Octavian, care face recomandarea și trimite dosarul la inspectorat.

3. Lista bibliografică recomandată a avut și aberații, derutând candidații prin includerea unui Ordin al Ministerului Educației și Cercetării nr.4653 din 08.10.2002 (deci, urma să apară după cinci luni). O serie de itemi adresați concurenților s-au referit la documente ce nu se aflau în bibliografia respectivă, fapt relatat de profesorii Lungu Ion, director al Liceului agricol Șimian, doamna Cristina Nicolina, profesoară a Liceului teoretic "Gherghe Țițeica".

4. Nu s-a luat în calcul, cu toată atenția, oferta managerială a doamnei Cristina Nicolina, fostă directoare și inspector școlar care, singura candidată fiind, este pusă în situația delicată de a fi respinsă și numită o altă doamnă, cu delegație, la propunerea inspectorului școlar general. Liceul teoretic Gheorghe Țițeica.

5. Din partea Ministerului Educației și Cercetării nu a participat nici un reprezentant în calitate de observator în comisia de examinare, conform art.6 pct.5 din metodologie.

6. Se admite dosar de înscriere pentru funcția de director, soția fiind directoare adjunctă la Școala 7 - Drobeta Turnu Severin, fapt de inimaginat, având în vedere obiceiul prost înainte de 1989, care adusese țara la dezastru.

7. Părinții observatori, membri ai comisiei, nu au fost luați în seamă, chiar dacă au avut unele păreri contrare membrilor comisiei.

Situații asemănătoare au fost pentru Liceul auto, pentru Școala specială din Drobeta Turnu Severin și la Școala cu clasele I-VIII Bâcleș (Mehedinți).

Evaluarea prin interviu nu poate fi relevantă în situația în care examinarea se efectuează în mod separt, cu fiecare candidat în parte, nelăsând posibilitatea comparației, atât la curriculum vitae, cât și la oferta managerială, prin participarea tuturor candidaților. Itemii sunt la buna dispoziție a evaluatorului, lăsând loc de subiectivism sau de împărțirea unor polițe. Se recomandă proba prin tragerea biletelor de concurs la sorți care este mult mai concludentă. Am solicitat doamnei ministru, prof.universiar doctor Ecaterina Andronescu, să declanșeze o anchetă, dar probabil că adresa, înaintată de un deputat al PRM, s-a pierdut undeva, în sistemul birocratic, dacă luăm în calcul cele două săptămâni trecute, fără nici un rezultat.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Corneliu Ciontu:

Mulțumesc și eu.

 
Iulian Mincu - despre Rolul cercetării în promovarea elitelor în lume și în România; Îl invit pe domnul deputat Iulian Mincu, se pregătește domnul Gheorghe Firczak.

Am rugămintea să încercați să concentrați expunerile.

 

Domnul Iulian Mincu:

Domnule președinte,

Domnilor colegi,

În declarația mea politică de astăzi tratez "Rolul cercetării în promovarea elitelor în lume și în România".

În perioada 7-11 mai 2002 a avut loc la Pitești a patra Conferință națională a cercetării științifice din învățământul superior, scopul, redresarea universității și cercetării românești în perspectiva integrării noastre în NATO și în Uniunea Europeană.

Ministerul Învățământului își propune reforma universitară și a cercetării românești cât mai urgent, așa cum au făcut-o deja țările din jurul nostru.

Legea cercetării științifice, deja aprobată în Comisia de învățământ și cercetare, urmează să fie prezentată în Camera Deputaților cât mai curând posibil.

România continuă să aibă, în pofida sărăciei, centre de excelență pentru cercetare. La Institutul de Fizică Atomică Turnu Măgurele, prin concurs european, a fost selectat acceleratorul tandem, centru de excelență pentru favorizarea metodelor și tehnicilor nucleare în cercetări interdisciplinare. Acest centru funcționează în colaborare cu alte centre: Franța, Austria, Belgia, Germania, Italia, Slovenia, Anglia. Suma alocată este aproape de un milion european. Salariile grupului românesc sunt plătite de MEC; cei care vin din alte țări, au un salariu mediu, plătit de acolo, de 1000 euro pe lună, iar un doctor în fizică are 2500 euro pe lună. Românii care îi învață pe respectivii primesc 3-4 milioane de lei, care reprezintă 40-50% din ce li se cuvine lunar.

Interesant este și faptul că la concursul anual de finanțare a cercetării de către minister, temele propuse au fost respinse, deși erau aprobate și finanțate de Uniunea Europeană.

Ministerul Învățământului nu sprijină tandemul. De fapt, Ministerul Învățământului desființează o serie de centre de excelență prin lipsa totală de sprijin pe care este obligat să-l acorde prin înscrisuri oficiale pe care le-a semnat, dar nu le-a respectat.

În țară, avem în prezent, 36 baze de cercetări cu utilizatori multipli, create cu sprijinul Bancii Mondiale. În învățământul românesc funcționează, în prezent, 49 universități de stat și 45 universități particulare. El are, însă, două tare, ca și cercetarea, de altfel: reforma inexistentă, absența totală de evaluare ca în celelalte țări.

În prezent, funcționează în învățământul universitar 4362 profesori universitari și 3523 conferențiari universitari. Calitatea învățământului românesc se situează însă, în lumea universităților, pe locul 49-55 în ceea ce privește contribuția la fluxul științific, așa cum reiese din revista americană Scientific American.

Imobilismul românesc vine în contrast cu programul de reformă din multe alte țări. China, Singapore, Coreea de Sud fac investiții masive în cercetare. Japonia este a doua țară din lume după țara care investește în elitele din cercetare.

În Marea Britanie, 55% din cercetători lucrează în universități, se situează în elita mondială. Fonduri anuale de cercetare, un miliard și jumătate o să se ia pentru salarii, întreținere, noi investiții sunt alocate în ultimii 5 ani. Evaluarea se face anual; în 2001, 60 de comisii au evaluat 200.000 de lucrări publicate de aproape 50.000 de cercetători. Confirmarea excelenței a fost făcută de 300 de experți. În Franța, marile universități iau 25% din bugetul cercetării, deși nu acceptă decât 5% din numărul total de candidați. Reforma școlară, ca și a universității, începută în urmă cu 5 ani, va face să stopeze fuga creirelor în Anglia și USA.

În Germania, reforma introdusă în învățământ, suma alocată, promovarea elitelor, schimbarea structurii ierarhice care a permis, numai în anul 2000 și 2001, peste 30 de universități să creeze peste 3000 de posturi de profesori juniori, duce, bineînțeles, la schimbări deosebite.

În ședința de la Lisabona, din anul 2000, a șefilor de stat din Uniunea Europeană, s-a afirmat că, într-o decadă, membrii Uniunii să devină competitivi din punct de vedere economic și economia să se bazeze pe investiții masive în știință și învățământ. Acestea vor duce la realizarea acestei viziuni. Elitele, astfel stimulate, vor demonstra că educația și știința vor fi cele care vor împinge societatea înainte și nu vor mai emigra în alte țări. Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Corneliu Ciontu:

Vă mulțumesc și eu.

 
Gheorghe Firczak - declarație politică referitoare la activitatea Uniunii Culturale a Rutenilor din România; Îl invit pe domnul deputat Gheorghe Firczak, va urma domnul deputat Ioan Mocioi.
 

Domnul Gheorghe Firczak:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Declarația mea politică se referă la activitatea Uniunii Culturale a Rutenilor din România.

O delegație a Uniunii Culturale a Rutenilor din România a participat în perioada 25-26 mai 2002 la a doua bienală culturală a rudenilor din Polonia. Cu această ocazie, s-a întrunit într-o ședință ordinară Consiliul Uniunii Mondiale a Rutenilor. Acest organism a salutat cu bucurie prezența delegației rudenilor din România, prin vocea președintelui său, domnul Alexandru Zozuleac.

În continuare, subsemnatul, președinte al Uniunii Culturale a Rutenilor din Români, am prezentat, pe scurt, câteva date istorico-geografice despre rudenii din România, despre uniune, despre statutul și rolul minorităților naționale în țara noastră.

Am menționat că legislația românească, instituțiile statului protejează și susțin pragmatic afirmarea identității etnice și culturale a tuturor minorităților, deci și a rutenilor, a ruzinilor. Totodată, s-a exprimat disponibilitatea minorității rutene, rusine, de a colabora cu toate uniunile și organizațiile rusine din întreaga lume pentru afirmarea scopului comun: perpetuarea și dezvoltarea limbii, culturii și tradițiilor rusine, întărirea legăturilor de prietenie între etnii, între toți oamenii.

În încheiere, președintele Alexandru Zozuleac a afirmat disponibilitatea Consiliului Uniunii Mondiale a Rutenilor de a se întruni și în România într-un viitor cât mai apropiat, de participarea rusinilor din întreaga lume la activitățile organizate de Uniunea noastră în viitor.

Tot în luna mai, la invitația conducerii autoguvernării rusine din Ungaria, o delegație a uniunii noastre a participat la Ziua minorității rutene din Ungaria. Facem această declarație politică pentru a sublinia dezideratul minorității rutene, rusine, din România, de afirmare a identității particulare într-un cadru general, oferit cu generozitate de poporul român, de colaborare cu rusinii din întreaga lume.

Subliniem, încă o dată, disponibilitatea noastră de conlucrare cu toate etniile din România pe baza respectului reciproc. "Am fost, sunt și voi rămâne rusin", este deviza noastră, lansată de marele nostru om de cultură, Alexandru Dukovnic. Mulțumesc.

 
 

Domnul Corneliu Ciontu:

Vă mulțumesc și eu.

 
Ion Mocioi - referire la nerespectarea clauzelor de privatizare de către Lafarge Romcim, la fostul Combinat de ciment și azbociment Târgu Jiu; Dau cuvântul domnului deputat Ion Mocioi, va urma domnul Traian Dobre.
 

Domnul Ion Mocioi:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Declarația mea de astăzi se referă la nerespectarea clauzelor de privatizare de către Lafarge Romcim, la fostul Combinat de ciment și azbociment Târgu Jiu, cunoscut drept cel mai mare combinat de acest fel din sud-estul Europei. Respectiva unitate economică fusese ridicată de poporul român în anii '60 pentru a crea locuri de muncă și pentru punerea în valoare a resurselor bogate de calcar, argilă și alte materiale de care dispunea municipiul de pe Jiul de Sus. Au fost aduse acolo tehnologii moderne, 9 linii de mare capacitate pentru fabricarea cimentului și azbocimentului. După privatizarea industriei de ciment, prin vânzarea subevaluată, a unităților de profil către firma franceză Lafarge, combinatul respectiv și-a decimat marele colectiv de lucru și, din cele 9 linii de producție, a tăiat și a dat la fier vechi 8 din acestea și, în câțiva ani, prețul sacului standard de ciment a crescut la Târgu Jiu de 10.000 de ori, față de 1989. Practic, Lafarge a distrus vestitul combinat C.L.A. de la Târgu Jiu, lăsând pe drumuri mii de oameni, specialiști de înaltă clasă, pentru care fusese creată această unitate economică.

Cerem de la Lafarge-Romcim să respecte decretul de înființare al Combinatului de lianți și azbociment Târgu Jiu privind păstrarea numărului de mediu scriptic prevăzut în decretul neabrogat, să retehnologizeze cele 8 linii distruse și să producă la capacitatea prevăzută de lege, pentru a reda speranța de viață cimentiștilor gorjeni de la Târgu Jiu.

Cerem de asemenea, Ministerului Industriei și Ministerului de Justiție să se autosesizeze și să ia măsurile ce se impun, ca Lafarge să nu nu distrugă industria de ciment a României și să nu o înlăture de pe piața mondială a cimentului, unde a avut export cu produse de cea mai bună calitate.

Rog să mi se ofere, în termenul oficial, răspunsurile scrise, cuvenite la aceste probleme. Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Corneliu Ciontu:

Vă mulțumesc și eu.

 
Traian Dobre - considerații asupra educației și culturii - factori strategici ai dezvoltării; Îl invit la microfon pe domnul deputat Traian Dobre, va urma doamna Constanța Popa.
 

Domnul Traian Dobre:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Economia românească și, în special, sectorul întreprinderilor mici și mijlocii ar putea recupera ceea ce a pierdut în anii anteriori, încurajată de o legislație corespunzătoare, în mod deosebit. În schimb, lacunele din educație și cultură nu pot fi recuperate prin constrângere, fie ea și legislativă. E drept că, în goana după un loc de muncă, după un mijloc de subzistență, uităm adesea de hrana spirituală care înnobilează ființa umană, dar privind în trecutul istoric al acestei țări, cu ușurință, vom constata că perioadele tulburi au fost depășite, uzându-se de cultură și spiritualitate. De aceea, nu greșesc, nu greșesc absolut deloc dacă consider educația și cultura drept factori strategici ai dezvoltării. Dacă nu am excelat întotdeauna în domenii precum economic și social, să nu uităm că România a fost recunoscută pe plan mondial pentru oamenii de valoare din cultură și sport.

Lumea dezvoltată nu poate și nu are cum să accepte trecerea de la civilizația de tip industrial, la societatea post-industrială, informațională, fără cunoștințe bazate pe o cultură solidă. Modalitățile prin care se va răspunde în acest domeniu al culturii și spiritualității sunt și vor fi pe măsura provocărilor reformei pe care ne-am angajat să o înfăptuim, uzând, bineînțeles, și de experiențele trecutului.

Ca primă măsură, și imperios necesară, a fost considerată reorganizarea instituțiilor de cultură, asigurându-se, conform posibilităților, și sprijinul logistic necesar. Vizate, cu precădere, sunt, în continuare, instituțiile din mediul rural, unde acestea, fie au fost închise, fie au primit o cu totul altă destinație, în cele mai multe cazuri, obiectul lor de activitate fiind diametral opus scopului inițial. Nici în mediul urban situația nu este tocmai în conformitate cu dorințele și aspirațiile noastre, aici proliferând cultura de proastă calitate, dar comercială, în detrimentul adevăratelor valori ale culturii naționale și universale.

Pentru marea majoritate a tinerilor noștri, cultura și culturalizarea au devenit termeni aproape identici cu bar și discotecă. Până la un punct, aproape că este de înțeles deoarece ei nu au fost îndrumați și încurajați să găsească și să promoveze valorile autentice. Drama este că tinerii artiști din toate subdomeniile culturii, fie și-au găsit recunoașterea peste hotare, fie au abandonat preocupările în domeniu, găsindu-și cu totul și cu totul alte activități. Din aceste motive s-au modificat preocupările legislative care vizează drepturile de autor și protejează valorile culturale, punându-se, în acest fel, în valoare patrimoniul cultural național. Aproape că ne este imposibil să ne imaginăm că există în România mileniului III o rată în creștere a analfabetismului și, în același timp, o creștere spectaculoasă a tinerilor, în special, care nu au acces la cărți. Preocupările pur economice au condus la această stare de fapt care nu poate fi depășită decât prin susținerea logistică și financiară a instituțiilor de cultură, teatre, biblioteci, casă de cultură, școli populare de artă, astfel încât, produsul finit, cultura, să ajungă la cetățean la costuri pentru orice buzunar. De aceea, nu ne putem permite să gândim că ne vom dezvolta în planul economic, neglijnând pe cele cultural și spiritual, considerate piatra de temelie pentru evoluție și civilizație a oricărui popor. Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Corneliu Ciontu:

Vă mulțumesc.

 
Constanța Popa - declarație referitoare la necesitatea respectării drepturilor copilului; O invit pe doamna deputat Constanța Popa și va urma domnul deputat Becsek Garda Dezideriu.
 

Doamna Constanța Popa:

Domnule președinte,

Domnilor colegi,

Declarația mea politică de astăzi se referă la necesitatea respectării drepturilor copilului. Așa cum știm, ziua de 1 iunie, Ziua internațională a copilului a trecut. A fost o zi specială, atât pentru copii, cât și pentru părinți, dar mai ales o zi specială pentru copii săraci și nevoiași care au putut și ei, astfel, primi într-o zi ceea ce își doresc și ceea ce ar avea dreptul să aibă în fiecare zi a unui an: dulciuri și jucării.

Așa cum am spus, Ziua internațională a copilului a trecut, dar au rămas problemele copiilor, problemele tuturor copiilor, nu doar a celor din orfelinate, dar și a celor din familii nevoiașe, sărace, a celor care nu le pot asigura drepturile lor fundamentale.

În România, în special în mediul rural, avem tot mai mulți copii fără copilărie. Statisticile arată că 70% dintre copiii din mediul rural sunt folosiți la diferite munci în gospodărie, unele chiar foarte grele, iar 63% dintre copii din mediul rural abandonează școala, în special, din cauza lipsurilor materiale.

Conform studiului realizat în 2001, copilul abuzat și neglijat în România de către Autoritatea Națională pentru Protecția Copilului și Adopție, Organizația Mondială a Sănătății și Curs a reieșit că 84% dintre copii sunt pedepsiți fizic în familie și 47,5% dintre părinții intervievați au declarat că utilizează bătaia, ca metodă de disciplinare a copilului.

Organizația "Salvați copiii" a propus Parlamentului introducerea în Legea privind prevenirea, combaterea și protecția violenței în familie a unui articol privind interzicerea bătăii copilului. Consider că este o inițiativă bună, binevenită și necesară. O vorbă bătrânească de-a noastră spune că "bătaia este ruptă din rai", însă 4,3% dintre copiii bătuți în România au avut nevoie de îngrijiri medicale, ca urmare a acestor bătăi, și este vorba uneori, de bătăi în urma cărora copii au necesitat foarte multe zile de spitalizare și au devenit chiar infirmi.

Cred că ne vom apleca cu toată responsabilitatea asupra necesității introducerii unui astfel de articol de lege în Legea privind violența în familie, pentru că trebuie să veghem la drepturile copiilor, la îngrijire, siguranță și educație. Avem, din nefericire, tot mai mulți copii în România care nu au acces la aceste drepturi fundamentale ale lor, care nu au acces la îngrijirea și educația de care au nevoie. Cauzele sunt, evident, economice, dar și morale. Avem din ce în ce mai multe probleme legate de creșterea delicvenței juvenile și expunerea și consumul de alcool și droguri în rândul copiilor.

Există o Convenție ONU cu privire la drepturile copilului, pe care și România a semnat-o. Ca adulți responsabili, trebuie să veghem la aplicarea sa integrală în România și să nu uităm că și noi am fost copii.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Corneliu Ciontu:

Vă mulțumesc.

 
Becsek-Garda Dezideriu Coloman - reiterarea unor aspecte de corupție în domeniul silvic;

Îl invit pe domnul deputat Becsek-Garda Dezideriu și va urma domnul Ștefan Baban.

 

Domnul Becsek-Garda Dezideriu Coloman:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Comisia pentru cercetarea abuzurilor și petițiilor a fost blocată în finalizarea anchetei parlamentare privind ilegalitățile silvice în bazinul Giurgeului, în anul 2001, de către organele locale și județene ale Poliției Harghita, de către Direcția Silvică Harghita, precum și de unii reprezentanți ai așa-numitei promoții de aur. Însă, forța cea mai semnificativă din partea celor care au blocat ancheta o reprezintă personalitatea colonelului Dobrescu, care este apărat atât de domnul ministru Rus, cât și de către unii ofițeri de poliție, fapt dovedit și de scrisoarea semnată de domnul ministru de interne al României.

Eu cred, totuși, că domnul ministru Rus a fost dus în eroare de unii ofițeri superiori ai poliției. Ca să fiu convins de cele afirmate de domnul ministru, aș cere răspunsul la următoarele întrebări:

De ce nu s-a dat curs legal soluționării dosarului privind fiul colonelului Dobrescu, care se află în lucru la Poliția județului Harghita, pentru următoarele fapte:

În cauza respectivă s-a stabilit că fiul colonelului Dobrescu a valorificat documente de transport al materialului lemnos, facturi și avize false. În momentul în care la comanda inspectoratului județean de poliție i s-a raportat situația acestei lucrări penale de către colonelul Rus, șef Serviciu economic, că trebuie să efectueze cercetări pentru soluționarea legală și operativă a cazului respectiv, generalul Negrușa "a afirmat" ca să mai așteptăm, pentru a nu ne lua în rău cu conducătorii structurilor Ministerului de Interne din județ, permițând ca fiul colonelului Dobrescu să poată pleca în Canada, în mod ilegal, unde se află și în prezent.

De ce colonelul Dobrescu, în ziua de 29 martie 2002, fiind în orașul Gheorgheni, a insistat pe lângă ofițerii din Corpul de control al Ministerului de Interne să accepte o masă festivă la Motelul Castel din Lăzarea? Cu ce drept a fost blocată difuzarea ziarelor care conțin articole despre colonelul Dobrescu în județul Harghita?

De ce nu se dă o dezmințire în cotidianele respective?

Societățile colonelului, și aici mă refer la firmele: Societatea Comercială COMTUDOR S.R.L., la Societatea Comercială FORTINVEST S.R.L. și la "Societatea Comercială JOFLOVI S.R.L.", au avut sediul, la început, în locuința ofițerului Dobrescu. Cine a făcut verificări la firmele respective? Organele abilitate ale statului, oare, și-au făcut datoria?

Ministerul de Interne, nu numai că-l protejează pe colonelul amintit, dar refuză să-și prezinte materialele de control comisiei parlamentare.

Vă mulțumesc pentru atenție.

 
 

Domnul Corneliu Ciontu:

Vă mulțumesc.

 
Ștefan Baban - intervenție cu titlul Mafia alcoolului sărăcește bugetul de stat;

Îl invit pe domnul Baban Ștefan și va urma domnul Cornel Știrbeț.

 

Domnul Ștefan Baban:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

"Mafia alcoolului sărăcește bugetul de stat".

În România, în prezent, există 87 de societăți cu capital mixt sau privat specializate în producerea alcoolului, iar peste 500 au obiect de activitate producerea, îmbutelierea și comercializarea băuturilor alcoolice. Toate acestea, mai mult sau mai puțin, au prejudiciat statul român în anul 2001 cu peste 700 de miliarde de lei în urma afacerilor ilegale cu alcool.

Există forme și metode multiple de contrabandă, evaziune fiscală și contrafacere de băuturi alcoolice. Plecând de la constituirea unor rețele de tip mafiot, în care sunt implicați atât români, cât și străini, și ajungându-se la sustragerea, cu regularitate, de la plată a unor sume de ordinul miliardelor, reprezentând contravaloarea obligațiilor vamale ale impozitelor și taxelor prevăzute de lege.

Filiera este foarte simplă. Cetățenii români, în complicitate cu străinii, înființează firme având ca obiect de activitate producerea și comercializarea de alcool, iar, după acumularea unor datorii către bugetul statului, sunt concesionate altora. Folosindu-se de acte în realitate false, aceștia se angajează în schimbul unui comision de 10-15% din valoarea datoriei să preia societatea respectivă, cu activul și pasivul existente, inclusiv evidențele contabile, ștampile, facturi și avize de expediție aflate în stoc.

În acest fel, datornicul nu mai deține nimic. Poliția nu mai poate face nimic, iar circuitul poate fi reluat de la capăt în zilele următoare. De fapt, cesionările sunt principala cauză care duce la prejudicierea statului cu aceste sume exorbitante. Cesionarea este o acțiune simplă, care nu necesită nici controale stricte din partea autorităților și nici mult timp din partea celor ce o utilizează, necesitând doar vizitarea a două instituții: un notariat și Registrul Comerțului. Nu e de mirare, deci, că atunci când se verifică adresa declarată, anchetatorii au surpriza să descopere că acesta este un garaj sau un teren viran.

Acest lucru nu ar fi posibil dacă ar exista colaborare între autorități, în sensul că Ministerul Finanțelor ar trebui ca, în momentul în care o firmă este cesionată, s-o controleze pentru a stabili dacă are datorii către stat și apoi să-și dea sau nu acordul pentru operațiune. Apoi, cei de la Registrul Comerțului ar trebui să facă un minim de verificări asupra firmei care preia, pentru a vedea dacă cel puțin aceasta există, sau este o firmă fantomă specializată în acte comerciale ilegale.

De asemenea, ar trebui să fie depuse de către cel care cercetează garanții materiale cel puțin egale cu valoarea datoriei. Și, nu în ultimul rând, actele încheiate la notariat ar trebui autentificate într-un termen de minim 48 de ore, pentru a putea fi verificate.

Nu este de mirare, doamnelor și domnilor colegi, că, prin nerespectarea unor reguli atât de elementare și de normale, statul român este prejudiciat atât de ușor și în fiecare an cu sute de milioane de lei de către mafia care acționează în industria alcoolului, cea care obține venituri importante și impresionante, devenind, peste noapte, cea care poate dicta și hotărî interesele unei țări întregi. Fenomenul este cu atât mai îngrijorător cu cât în anul acesta, creșterea acțiunilor la l mai va duce la o explozie a afacerilor ilegale de alcool și la o creștere semnificativă a acțiunilor care nu vor fi virate la bugetul statului.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Corneliu Ciontu:

Vă mulțumesc.

 
Cornel Știrbeț - declarație cu tema Pedeserizarea hoției și corupției;

Îl invit pe domnul deputat Cornel Știrbeț și va urma domnul Mircea Costache.

 

Domnul Cornel Știrbeț:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Intervenția mea de astăzi se intitulează "Pedeserizarea hoției și corupției".

Ultimele reacții mediatice ale mai marilor partidului de guvernământ încearcă să acrediteze ideea că amplificarea fenomenului corupției în România se datorează acțiunii unor grupuri de interese, care nu au nimic de-a face cu politica sau cu guvernarea PSD.

În acest sens, premierul Năstase, la una din ultimele videoconferințe cu prefecții, descoperea surprins că există unii prefecți și membri PSD la nivel local care sunt atrași de aceste grupuri apolitice în acțiuni malefice de corupție și furt.

De asemenea, un onorabil ministru, în urma concluziilor unor instituții internaționale privind subordonarea și amestecul PSD în actul de justiție, recunoștea faptul că justiția în România este subordonată unor interese, dar preciza că în nici un caz acestea nu sunt de ordin politic, presiunile asupra judecătorilor provenind din sfera unor grupuri de interese economice.

Domnii "Cozmin și Gușe", conform dihotomiei făcute de domnul ministru Dan Ioan Popescu, întruchipați în persoana ilustrului secretar general al PSD, referindu-se la aceleași rapoarte internaționale care constatau implicarea demnitarilor PSD în acte de corupție și de influențare a justiției, susținea că cei care fac astfel de interpretări sunt proști și nu pot înțelege mecanismele democratice ale PSD și puritatea membrilor săi.

Cu jumătate de gură, chiar și domnul Președinte Iliescu, în apărarea odraslelor arogante și răsfățate ale PSD, încerca să spună că furtul și corupția nu sunt caracteristicile esențiale ale partidului de guvernământ.

Ca de obicei, însă, în practica partidului de guvernământ, aceste aprecieri nu țin seama de realitatea existentă în țară, ele provenind din arsenalul ministerului propagandei condus de domnul Dâncu și având legătură doar cu acțiunile de cosmetizare a imaginii Guvernului și a PSD.

Realitatea este cu totul alta. Politica partidului de guvernământ a atins perfecțiunea în acest domeniu, ajungându-se la pedeserizarea completă a hoției și corupției.

Adevărul este că, la ora actuală, în România nu se mai poate fura, decât dacă devii membru PSD, iar, în ce privește corupția, nici nu se pune problema interesului de a corupe alte persoane decât cele cu influență politică aflate la putere.

Aceasta este una dintre cele mai mari realizări datorate acțiunii de pedeserizare a societății românești și de revenire la partidul unic, partidul-stat impus de domnul Năstase.

Dacă în instituțiile statului au mai rămas, din lipsă de interes, ușoare urme apolitice, dacă un număr infim de parlamentari, primari și consilieri locali au mai rămas neînregimentați în rândurile partidului de guvernământ, trebuie să constatați, stimați domni guvernanți, că hoții și corupții nu au avut nici o altă șansă de supraviețuire și au fost primii care au aderat la principiile și idealurile PSD-ului.

Datorită activității dumneavoastră consecvente și foarte bine organizate, după revenirea la putere, în România nu a mai putut supraviețui nici un grup de interese în afara partidului. Tot ce se mișcă la nivel central și local și are cea mai vagă urmă de interes economic este dirijat de grupuri din PSD, nimeni altcineva neavând acces.

Urmăriți, vă rog, privatizările, licitațiile, fondurile externe, lucrările de investiții, vilele, fermele, elicopterele și veți vedea numai grupuri și oameni apropiați dumneavoastră.

Grupurile de interese economice s-au contopit cu interesele politice ale PSD, în urma directivelor și acțiunilor hotărâte ale conducerii partidului, în primul rând ale domnului președinte și totodată premier al României, domnul Adrian Năstase.

Astfel stând lucrurile, presiunile asupra justiției nu au de unde să vină decât din sfera politicului, chiar dacă au și un iz de interes economic.

Este suficient, în acest sens, să urmărim procedurile și soluțiile date în de acum celebrele cazuri Temeșan, Păunescu, Motorola și, mai nou, Lele, Vântu, Tarău și următorii.

În concluzie, domnilor guvernanți, lăsați modestia la o parte, recunoașteți-vă meritele în acțiunea de pedeserizare, nu mai certați organismele internaționale și cele civice și, dacă doriți într-adevăr eradicarea corupției, începeți curățenia în propriul partid.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Corneliu Ciontu:

Vă mulțumesc.

 
Costache Mircea - comentariu cu accente de pamflet asupra Proiectului Legii de înființare a Parchetului Național Anticorupție;

Îl invit pe domnul deputat Mircea Costache și va urma domnul Vlad Hogea.

 

Domnul Costache Mircea:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Constatăm, cu satisfacție, că rețeaua teatrelor naționale s-a îmbogățit ieri prin trecerea prin plenul Camerei Deputaților a proiectului Legii de înființare a Parchetului Național Anticorupție. Un adevărat "teatru național anticorupție". În cadrul noii stagiuni a "Teatrului Național Anticorupție", bineînțeles, piesa "Scamatorii", tragicomedie colectivă, semnată de "Guvernul S.R.L.".

În condițiile în care caracatița mafiei a cuprins cu tentaculele ei … vorba aceea … întregul aparat al administrației centrale și locale, acum, când știu și copiii cât costă un post de prefect, unul de ministru, altul de șef de vamă, de președinte de tribunal, de judecătorie, de parchet, acum când totul se vinde și se cumpără, când s-a trecut de la construcția de case de vacanță la vile, de la vile la palate și de la palate la castele, acum, când s-a instaurat deplin cel mai infect tip de societate și cel mai rapace gen de funcționar public, acum, când guvernanții l-au speriat și pe dracu, nu numai forurile internaționale, cu hoțiile și tâlhăriile de tot felul, când năpăstuitul cetățean român plătește cu nemiluita la taxe și impozite, suportând cea mai barbară povară fiscală din lume, când furturile din bănci, din companii și regii se preiau la datoria publică prin cele mai cumplite escrocherii și tertipuri legislative, ce ne mai lipsea? Mai lipsea, bineînțeles, bomboana fondantă de pe coliva societății românești - Parchetul Național Anticorupție.

Dacă nu i-ai cunoaște pe actorii siniștri, pe saltimbancii și pe jonglerii acestui circ ambulant cu iz de ev mediu întâmplător, te-ai putea lăsa dus cu preșul spre iluzia chioambă a însetaților de arginți, cum că, iată, asta ne lipsea, d-aia nu puteau ei lupta cu tanti corupția, dată cu chinoroz pe față, ca în art.214 al multsărbătoritului "an 2002, Nenea Iancu Caragiale".

"De boarea florii-soarelui atârnă iluzia ca o paiață cârnă", zice un poet contemporan. Este iluzia schiloadă cum că noii parchetari vor face spanacul praf á la Popey Marinarul în lupta cu tâlharocrația adusă pe culmi de glorie de aceiași scamatori din circul iluziei, care stăpânesc la perfecție marea artă de a prosti perpetuum mulțimile însetate de adevăr și dreptate.

Cum or crede unii că poate lupta mafia cu corupția?! Numai Sarsailă, care le inspiră opera diabolică de nimicire a României, poate ști. Scamatorii scot fum pe ochi, catran pe gură și, cu mâinile exersate, subtilizează rapid ce mai au bieții spectatori prin buzunare. Atât de mult au întins aceste animale bolnave de avere coarda, că li se pare posibilă orice mișelie, fără nici o reacție din partea publicului rămas cu gura căscată de uimire și perplexitate în fața uriașei nerușinări a acestor samsari.

Anticipând, ei, domnii artiști ai "Teatrului Național Anticorupție", marea dezamăgire a populației de după Summitul de la Praga, când vor vedea cum gigacaloria îi strangulează cu sânge rece, nepăsându-i de NATO ori de PNA-ul, ori de alte izme false, au început s-o ia ei înainte de pe acum, cu posibilitatea declanșării, chipurile, a alegerilor anticipate, ca și cum nu ar trebui să rateze momentul de vârf în care au adus țara, ca să nu aspire ei, precum banii negri, și voturile majorității spectatorilor acestui circ macabru.

Și, pentru că un distins coleg făcea anterior referire la importanța culturii și educației, închei cu versurile lui George Bacovia, din orașul lui Viorel Hrebenciuc și al lui Sechelariu: "O, genii întristate, care mor/Încet, barbar și fără sentiment,/Prin asta ești celebră în Orient/O, țară tristă, plină de humor!"

 
 

Domnul Corneliu Ciontu:

Vă mulțumesc.

 
Vlad-Gabriel Hogea - evocarea personalității mareșalului Antonescu, la 120 de ani de la naștere;

Îl invit pe domnul deputat Vlad Hogea. Urmează domnul Emil Rus.

 

Domnul Vlad-Gabriel Hogea:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Nu a spus nimeni - și poate ar trebui să ne amintim - că s-au împlinit, pe 2 iunie, exact 120 de ani de la nașterea Mareșalului Antonescu.

Indiferent ce atitudine avem față de această figură importantă a secolului XX, împlinirea unei cifre rotunde este un eveniment care trebuie marcat.

Săptămâna trecută am luat la cunoștință stupefiați despre declarațiile făcute prin străinătate de către premierul Adrian Năstase. Liderul PSD înfiera, cu mânie proletară, ascensiunea partidelor naționale în sud-estul Europei. Să fi uitat domnia sa că nu numai în fostul bloc socialist, dar și în Occidentul civilizat și capitalist, formațiunile politice de orientare autohtonistă și patriotică au avut o evoluție demnă de invidiat, în unele state făcând parte chiar din coaliția de guvernământ?

Miopia primului-ministru nu este nicicum justificabilă, cu atât mai mult cu cât el nu are dreptul să conteste opțiunea legală și, nu în ultimul rând, de conștiință a unui segment important al electoratului.

Esența democrației este votul popular, iar rezultatele scrutinului dau compoziția Legislativului, a Executivului și a structurilor de conducere din administrația publică locală.

Așadar, cum de se repede domnul Năstase să conteste într-o manieră totalitară și profund irealistă un fenomen social care nu numai că nu poate fi ignorat, dar în nici un caz nu poate fi negat. Să închizi ochii și să te faci că rotițele mecanismului planetar își încetează mișcarea, dacă tu, ignorant, nu le bagi în seamă, asta trădează bigotismul cel mai profund, mai reprobabil, mai ignobil cu putință.

Premierul vrea să pedepsească delictul de opinie și se pregătește să cenzureze energic orice idee care depășește banalul, desemnează noi direcții și reformează din temelii lumea nedreaptă în care trăim.

Ideologic, domnul Năstase se înșeală. Faptic, primul-ministru e contrazis de realitate. Prizonier al unor concepții înguste și învechite, liderul partidului de la putere emite judecăți de valoare și dă verdicte inutile, nesolicitate de nimeni. Când mai citim asemenea fraze care maschează vocația antidemocratică a celor care ne conduc, ar trebui să ne facem că nici n-am înțeles, că, de fapt, e o greșeală de tipar. O greșeală istorică, ce-i drept!

 
 

Domnul Corneliu Ciontu:

Vă mulțumesc.

 
Emil Rus - relatarea unor efecte ale perioadei de tranziție;

Îl invit pe domnul deputat Emil Rus. Va urma domnișoara Lia Olguța Vasilescu.

 

Domnul Emil Rus:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor parlamentari,

Mă întreb, ca orice om de bună-credință: oare, ce ne-a mai rămas de înstrăinat în țara aceasta? Ne-am ruinat economia, ne-am prăpădit agricultura, ne-am distrus uzinele, fabricile - toate acestea, în numele reformei în așa-zisa perioadă a tranziției, care nu mai are de gând să se termine odată. Ne-am vândut și ne vindem lemnul pădurilor, aurul țării, chiar și copiii, iar tinerii pleacă în lume pentru a-și vinde inteligența, forța de muncă, alții se vând ei înșiși, sau cel puțin câte un rinichi fiecare.

Sigur, se poate răspunde că nu trebuie totul generalizat și luat în tragic, că în cele două guvernări - Iliescu și Constantinescu, apoi iar Iliescu - nu a fost la fel. E drept, dar există și aceste aspecte, ceea ce este tare dureros. Nu se simte și nu se caută în suficientă măsură limitarea acestor fenomene. Ba, chiar se poate afirma că au apărut altele inedite, care uluiesc orice minte sănătoasă.

Iată, cazul unui om cu patru copii, care nu are altă sursă de trai decât pensia de boală a tatălui și alocația copiilor: "Vă aduc la cunoștință, domnule deputat, (arată cetățeanul) și cer să mă ajutați în spiritul legilor în vigoare pentru aflarea adevărului. Spuneți-mi dacă unui minor i se poate elibera un pașaport fără acordul părinților? Dacă el, copilul, poate să treacă granița fără acordul părinților?" Și omul relatează că fiul său, Marti Paul Marius, în vârstă de 15 ani și 5 luni, a fost ademenit de persoane adulte cu mirajul lumii occidentale, acolo unde se câștigă bani și, apoi, revenit în țară, își poate cumpăra o casă, mașină, aparatură modernă și tot ce-i dorește inima. Copilul era la școală, sau, cel puțin așa știa părintele lui, în vreme ce el era în Ungaria, cu destinația Italia, în scopuri necunoscute. Prin urmare, seara, Marius nu s-a întors acasă la ora obișnuită și tatăl declanșează cercetările pe cont propriu. Numai întâmplarea a făcut ca acest copil să fie recuperat. Speriați, cei care au pus totul la cale de ceea ce li s-ar putea întâmpla, l-au întors pe copil din drum. Sigur, cazul este în cercetarea Poliției județului Bistrița-Năsăud și cred că nu este singurul caz.

Exigențele intrării țării noastre în NATO și U.E. sunt mari și pe primul plan se situează tocmai respectarea în totalitate a drepturilor copilului. Și, când ne așteptam, firește, să dispară pentru totdeauna din țara noastră statutul de copil al nimănui, de copil al străzii, de aurolac, de cerșetor, iată, apare răul sub forme noi, la parametri de crimă, ceea ce-i strigător la cer. Or fi exigențele oficialilor europeni cum or fi, dar se impune, mai presus de orice, grija pentru familie, celula de bază a oricărei comunități omenești. De sănătatea ei depinde sănătatea societății. Să ia aminte Puterea și politicienii! Nu grija pentru imagine e lucrul cel mai important, darurile și mângâierea pe creștet a copiilor nevoiași în fața reporterilor, în zi de sărbătoare, ca să vadă lumea, să sporească respectivii aleși în sondajele lui Dâncu și în preferințele electoratului.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Corneliu Ciontu:

Vă mulțumesc.

 
Lia Olguța Vasilescu - evocarea personalității mareșalului Antonescu;

Dau cuvântul domnișoarei Lia Olguța Vasilescu. Va urma domnul Grigore Emil Rădulescu.

 

Domnișoara Lia Olguța Vasilescu:

Stimați colegi,

Organizația de generali "România Mare" a omagiat sâmbătă, 1 iunie a.c., personalitatea Mareșalului Ion Antonescu, prin depunerea unei coroane de flori la singura statuie a eroului care nu a fost încă demolată, cea aflată în curtea Bisericii Sfinții Împărați Constantin și Elena.

Asumându-ne riscul de a intra sub incidența unui act normativ pe care noi îl considerăm aberant, și anume Ordonanța de urgență nr.31/2002, am dezvelit bustul ultimului întregitor al României Mari, chiar în ziua în care se împlineau 56 de ani de la execuția sa.

De teamă ca monumentul să nu fie profanat de cei care conduc vremelnic destinele statului român, la sfârșitul manifestării, membrii Ligii Mareșal Antonescu l-au acoperit cu un sac.

Ce lecție dură pentru tinerii care au învățat de la bunicii lor, veterani de război, că omul care a preferat să privească moartea, refuzând să fie legat la ochi atunci când se afla în fața plutonului de execuție, este ascuns acum sub o pânză.

După ce a desăvârșit opera de distrugere totală a economiei românești, a hotărât să vândă pe mai nimic și ultimele societăți de stat care mai aduceau profit la buget, i-a adus la disperare pe sindicaliștii din toată țara, punând biruri peste biruri, lui Adrian Năstase nu i-au mai rămas decât să ne demoleze istoria. O istorie care-l va consemna doar pentru "meritul" de a arăta lumii întregi că poporul român este intolerant, rasist și xenofob.

Ordonanța nr.31/2002, o insultă la adresa oricărui român, nu urmărește altceva decât o luptă cu statuile ridicate în memoria eroilor neamului. Mai mult, deși nimeni nu i-a cerut-o, Adrian Năstase l-a numit pe Mareșalul Antonescu criminal de război, dând o palmă nemeritată întregii armate române. Ce să mai spunem, atunci, de Miklos Horthy?!

În anul 1993, ungurii îl reînhumau cu toate onorurile, profitând de acordul tacit al autorităților, pe cel care a trimis în lagărele de exterminare naziste - uneori depășindu-și norma - evreii din Ungaria și din nord-vestul Transilvaniei, aflată atunci sub ocupație maghiară. Această brută a fost reabilitată, pe când Mareșalul Antonescu, cel care a salvat zeci de mii de evrei, cărora le-a dat pașapoarte semnate în alb pentru a putea ajunge în Palestina, este criminal.

În contextul geopolitic existent în toamna anului 1940, când pierdusem Bucovina de Nord, Basarabia, nord-vestul Transilvaniei și sudul Dobrogei, Antonescu a apreciat că singura cale de supraviețuire a poporului nostru este alianța cu Germania și Italia. Suntem curioși ce ar fi făcut pe atunci actualul premier Năstase? Ar fi luptat pentru recuperarea pământurilor strămoșești, ori s-ar fi retras la Cornu, ca să mediteze la cugetarea "O țară mică face ce poate, și nu ceea ce vrea", care-i aparține tot Mareșalului? Niciodată poporul nostru nu a atins o treaptă mai josnică, un nivel moral mai degradant decât acum, prin servilismul Guvernului Adrian Năstase, care neagă pagini de glorie din istoria neamului. Îi înțelegem supărarea premierului, care-și vede imaginea publică amenințată de lupta inechitabilă cu memoria eroilor neamului, deși o anumită parte a presei muncește din greu s-o lustruiască.

În comparație cu un mit ca mareșalul Antonescu, cel care a luptat pentru ca România să se afle în granițele ei firești, un minoritar cu palat la Cornu, cu turnulețe, nu poate să se simtă decât frustrat că nimeni nu s-a gândit să-i ridice și lui un monument.

Ei bine, luând act de această nedreptate flagrantă, membrii organizației de tineret "România Mare" au hotărât să lanseze un concurs național de creație și să premieze cea mai originală lucrare, avându-l ca subiect pe premier. Ca dovadă că în atelierele noastre se lucrează asiduu, au fost definitivate deja câteva mostre, dintre care le-am reținut doar pe următoarele: "Bust din ciolan", "Cap de copilă", "Gânditorul de la Cornu", "Premier cu natură moartă de foame", "Coloana mandatului infinit" și "Poarta sărutului minorităților sexuale". Nu pot decât să le mulțumesc, în final, membrilor OTRM care nu s-au temut de amenițările voalate ale unor personaje prezente la manifestarea din curtea bisericii ctitorită de mareșal, cum că cel ce dezvelește bustul celui mai mare militar român este pasibil de pedeapsa cu închisoarea. Considerăm însă că, fie și doar pentru câteva minute, s-a făcut dreptate memoriei celui care a salvat statul român de la dispariție.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Corneliu Ciontu:

Vă mulțumesc și eu.

 
Grigore Emil Rădulescu - declarație ce are ca subiect scandalurile BANKCOOP, SAFI, CARITAS, FNI;

Îl invit pe domnul deputat Emil Rădulescu și se pregătește domnul Mihai Baciu.

 

Domnul Grigore Emil Rădulescu:

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

În România, cine fură 10 sau 100 de milioane este un prost și înfundă pușcăria. Cine fură însă o sută de milioane de dolari este deștept și deșteptul, ori nu este anchetat, ori este scos de sub urmărirea penală, ori primește o condamnare cu suspendare sau cel mult o pedeapsă de 2-3 ani, din care nu face mai mult de jumătate. Pentru că banii pe care i-a furat și pe care nu-i cheltuiește singur îi afectează sănătatea în așa hal, încât nu mai poate suporta pușcăria chiar dacă aceasta este cu confort sporit.

Vă mai amintiți cât a stat la pârnaie Ioan Stoica, CARITAS, sau Marcel Ivan, cel condamnat în procesul Credit-Banc.

Sever Mureșan, acționarul majoritar al Băncii Dacia Felix, a fost condamnat și închis în Elveția pentru niște operațiuni dubioase. În România, însă, a stat la răcoare doar în perioada cercetărilor care, surpriză, nu au condus la o condamnare în urma unui proces.

Scandalul Bankcoop s-a spart în capul fostului președinte Alexandru Dinulescu, găsit singurul vinovat de toate ingineriile financiare de la această bancă. Justiția i-a dat o pedeapsă crâncenă. Normal, doar o ștersese de mult din țară.

Cel mai recent triumf al Justiției Române împotriva bunului simț este condamnarea lui Gheorghe Danielescu la o pedeapsă deja grațiată. În afacerea SAFI, Danielescu a fost găsit vinovat de țepuirea a 2423 de investitori, cu aproape 10 miliarde de lei. Cam 4 milioane de dolari la vremea respectivă. Procesul a început acum 4 ani, dar s-a încheiat după ce, printr-un decret, faptele comise de Danielescu fuseseră grațiate. Decizia tribunalului a fost 2 ani de închisoare. Unii spun că merită 2 ani de pușcărie pentru 4 milioane de dolari. Nu e rău. Pentru ca sentința să nu pară prea aspră cu fostul ministru al finanțelor Danielescu, instanța a respins apelurile declarate de investitori, prin care aceștia cereau să li se restituie o parte din bani. Totuși, condamnatul grațiat poate fi căinat pentru că în următorii 5 ani nu vor mai putea fi administratori sau titulari ai unui post de conducere într-o societate comercială. Exemplară pedeapsă!

Zilele acestea se împlinesc doi ani de la reușita unei lovituri financiare în valoare de 150 de milioane de dolari. Din cei 13 inculpați în escrocheria FNI, 12 nu se mai află în arest, iar al 13-lea, Ioana Maria Vals, nu s-a aflat niciodată în arest. Vlas a ajuns la frontieră mai repede decât consemnul de a nu părăsi țara. Dacă autoritățile nu au reușit să o găsească pe Ioana Maria Vlas, presupunând că o căutau, aceasta le-a dat o mână de ajutor. Caseta video trimisă unui post TV arată o persoană care susține că este Vlas și care spune că vrea să se întoarcă în țară să toarne tot. Deși, inițiativa pare ciudată, este cel mai bun mesaj pe care Ioana Maria Vlas l-a transmis unor anumite perechi de urechi. În loc să treacă imediat la treabă, autoritățile au început să purice invitația Mariei Vlas, că nu era clar dacă Yoram Sheftel era chiar avocatul ei, că nu este procedură pentru a cădea la învoială cu avocatul ei, ce să mai analizăm...

De ce s-or fi speriat autoritățile? Cumva este posibil... posibilitatea ipotetică, deocamdată, că Maria Vlas chiar va veni în țară însoțită de niște dischete cu care va da în gât și pe alții? Că va distruge paradisul excrocilor de la FNI?

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Corneliu Ciontu:

Vă mulțumesc.

 
Mihai Baciu - declarație cu titlul Prezentul sumbru și viitorul imediat cenușiu;

Timp de 180 de secunde microfonul va aparține domnului deputat Mihai Baciu. Urmează, apoi, domnul deputat Radu Ciuceanu.

 

Domnul Mihai Baciu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Mănânc din timp, e adevărat, dar timpul, până la urmă, vă asigur eu că ne mănâncă el pe toți.

Nu mi-am intitulat intervenția mea de azi în nici un fel, m-am hotărât să nu mai scriu nimic dinainte, să fac un text organizat și, mă rog, gândit cu mare atenție, pentru că avem atâtea de spus, încât m-aș pierde cu pixul în mână și m-aș duce pe nu știu câte piste. Așa că, prefer să gândesc acum, pe loc, la câteva adevăruri pe care nimeni nu poate să le conteste, și să vi le spun și dumneavoastră, și, eventual, opiniei publice, dacă ne ascultă cumva. Nu am intitulat în nici un fel intervenția mea, dar dacă mă gândesc bine aș putea să-i spun "Prezentul sumbru și viitorul imediat cenușiu".

Aseară, stimați colegi, am asistat la repetarea unei piese pe care o cunoaștem deja, căderea cu mare veselie a moțiunii "Fiscalitatea". Nu am să intru în detalii, evident, pentru că eram cu toții aici, ci vreau să vă spun că această respingere, cu mare veselie, a moțiunii noastre intitulată "Fiscalitatea" dovedește două adevăruri pe care trebuie mereu să le amintim. Primul: mașina de vot PSD-UDMR funcționează absolut ireproșabil, nu cred că există mecanism în țara aceasta, mașină în țara aceasta care să funcționeze atât de ireproșabil, cum este mașina de vot PSD-UDMR.

Eu înțeleg solidaritatea de partid, în toate partidele există solidaritate și o aliniere la comandamentele partidului, fie de ordin doctrinar, fie de alt ordin, dar la dumneavoastră, stimați colegi, în ultimul timp funcționează unanimitatea. Iar unanimitatea, după câte știu eu, și o știți și dumneavoastră, ascunde în spatele ei frica. Ascunde frica. Noi știm ce a însemnat unanimitate ani și ani, decenii întregi, știm că ridicam cu toții mâna, fără excepție, și în gândul nostru ziceam altceva. Unanimitatea cu care dumneavoastră acum votați, să zicem că de la o nemulțumire ca a noastră, este clar că ascunde frica. Nici unul dintre dumneavoastră, din cei de la majoritate, PSD-UDMR, nu a avut nici măcar un cuvânt sau două de unde să rezulte că recunoaște un adevăr, două sau trei, câte de mic, din moțiunea noastră. Nici unul n-a spus așa ceva. Măcar aluziv să spună: oameni buni, nu aveți dreptate pe fond, pe ansamblu, dar pe ici pe colo o să ne gândim ca ați făcut dumneavoastră observații care pot fi luate în seamă. Nu ați spus-o. Asta înseamnă frică și frica duce la unanimitate. Iar unanimitatea duce, știm noi unde, până la urmă. Adevăruri erau multe în această moțiune, nu le reaiau, pentru că există adevărul mare care le acoperă pe toate și care este suma tuturor acestor adevăruri mai mici. Este vorba de starea jalnică în care se află România, populația ei, că, de fapt, asta înseamnă România.

Dumneavoastră spuneți că aveți creștere economică, dumneavoastră spuneți că trendul economic este pozitiv, iar domnul Tănăsescu, cu figura sa posomorâtă și încruntată, pentru că istoria ne arată că nici un vistiernic nu poate fi vesel, toți marii vistieri din istorie trebuie să fie încruntați și posomorâți că, altminteri, dacă sunt veseli, s-ar putea să le ceară careva bani. Cu figura sa de copil încruntat și bosumflat ne-a spus o groază de chestii, care toate sunt contrazise în mod flagrant de realitatea aceasta care ne apasă pe toți, inclusiv pe noi cei de aici. În realitate, impozitele pe venit cresc, impozitele pe profit cresc, t.v.a.-ul crește, accizele cresc. Toate acestea au consecința gravă pe care o cunoașteți, o simțim și noi, chiar dacă presa zice că ne scăldăm în bani, mă gândesc la cei care nu au decât salariul de aici. Simțim și noi la buzunar ce înseamnă creșterea tuturor prețurilor la produsele de bază, nu mai intru în detalii. Pentru că, adevărul mare pe care vreau să vi-l spun, și-l știți și dumneavoastră, dar e bine să repetăm, este următorul. Oricare partid poate să facă o doctrină atrăgătoare, oricare partid poate să alcătuiască discursuri cu care să convingă pe oricine pe loc, într-o sală, într-o adunare, într-o piață, la televiziune, unde vreți dumneavoastră, dar barometrul adevărat, barometrul real al valorii politice unui partid este buzunarul cetățeanului, este nivelul de trai. La acest barometru, PSD-UDMR se îndreaptă în mod voios spre repetenție. Se îndreaptă în mod "glorios" spre repetenție pentru că acest barometru bate mereu în jos, bate mereu în jos. Și mai e o chestiune, iarăși și iarăși, și cred că v-ați săturat și dumneavoastră, cei din băncile puterii apelează la greaua moșternire. Acesta nu mai este argument, lăsați-l deoparte.

Populația nu va mai înțelege de ce o duce prost, pentru că nu știu în ce an, eventual în secolul XIX , locomotivele scoteau fum sau, la începutul secolului celălalt, Pasvan Toglu a atacat Muntenia, sau mai știu eu ce. Lăsați argumentele acestea că nu mai țin. Luați-vă răspunderea, asumați-vă deschis responsabilitatea prezentului, aveți un an și jumătate de guvernare. Într-un an și jumătate de guvernare s-au mișcat multe, e adevărat, dar în jos, s-au mișcat spre rău, spre prost.

Și, cu asta închei, domnule președinte. Istoria ne învață o groază de chestiuni.Între altele, ne învață că dictatorii mari produc dictatori mici. Ne învață, de asemenea, că mașina de vot mare naște mașini de vot mai mici care funcționează cu aceeași, să spunem așa, lipsă de greșeală și ne mai învață că șefii mici imită întotdeauna pe șefii mari. Vă dau exemplu Consiliul local Iași, dominat copios, dacă nu este cuvântul greșit, dominat în mod puternic de PSD, mai ales de când partidul fantomă, pitoresc și hazliu al moldovenilor a trecut la PSD. Este dominat acest consiliu de PSD. Ce credeți că a hotărât acest consiliu dominat de PSD local? Adică, municipal Iași. A hotărât următoarele: tariful de transport al persoanelor cu mijloacele RATC crește cu 50%. 50%! Într-o țară civilizată când apare o creștere de 1,5%, ziarele urlă, ministrul se gândește la demisie, sindicatele ies în stradă, tremură Guvernul. Aici nu, 50%, un bilet de 4000 lei va costa 6000 lei, un abonament pe o linie 360 de mii lei, un abonament pe două linii 720 mii lei, iar un liber la purtător, singurul loc liber unde ne-a mai rămas este să avem în tramvaiul ruginit care circulă prin Iași, un liber la purtător - 2.160 de mii lei. Și a mai hotărât acest consiliu local, creșterea impozitului pe case cu 65%, oameni buni, 65% nu mai puțin. O garsonieră de 30 m2 - 630 de mii, un apartament de 2 camere cu 47 m2 un milion, un apartament cu 3 camere, 65 de m2 1.400 de mii lei, un apartament cu 4 camere, modest, de 80 de m2 2 milioane lei.

Dar avem și o bucurie, domnule președinte, stimați colegi, handicapații sunt scutiți de aceste creșteri, așa că ne rămâne această speranță, stimați colegi, să fim handicapați, să fim handicapați că vom scăpa de aceste creșteri de taxe ale Consiliului local Iași, noi ieșenii, dar se pare că n-ar fi rău, ba chiar ar fi de dorit fiind handicapați cu toții, în toată țara, pentru că politica Guvernului duce spre toate creșterile, dar undeva se spune că handicapații sunt scutiți.

De aceea, stimați colegi, în această impozitare bizantină, care apasă România în acest moment, în această politică fiscală de tip balcanico-bizantino-otoman, ziceți cum vreți dumneavoastră, în orice caz, de tip oriental, nu putem să nu luăm cuvântul. Eu sunt un om pașnic de felul meu, vedeți că nu mă refer la persoane, dar mă refer la politica generală a partidului care conduce, nu putem să nu reacționăm și să spunem țării întregi care suferă, de ce suferă. Pentru că este important ca omului care suferă să-i spui de ce, ca cel care se duce la doctor, el știe că-l doare, dar nu întotdeauna știe de ce. Noi trebuie să spunem de ce și îl doare din motivele pe care le-am enumerat eu, aici, foarte pe scurt, foarte pe scurt. Așa încât, stimați colegi, domnule președinte, nu trebuie să ne mai mire nimic în această țară a lui Ubu rege, mă rog, în această țară kafkiană a noastră, în momentul în care facem instanțe paralele cu instanțele de judecată să judece primarii. Ținta fiind un singur primar, obsesia dumneavoastră care este un singur om și de care vă simțiți amenințați permanent și mereu. Asta înseamnă, nu că dumneavoastră sunteți mari, ci că el este într-adevăr periculos și atunci recurgeți la asemenea manipulări și la asemenea instrumente anticonstituționale care, dacă nu ar fi greșite din punct de vedere juridic, ar fi de tot hazul, ar fi de tot râsul și eu cred că este mai bine să râdem și, între timp, să ne facem datoria.

Domnule președinte, vă mulțumesc, dacă am mai mult de 3 minute vă promit că data viitoare o să mănânc și mai mult. Încă o dată, vă mulțumesc.

 
 

Domnul Corneliu Ciontu:

Da. Vă mulțumesc și eu. Cele 180 de secunde s-au transformat în 700, dar dând puțină culoare intervențiilor, suntem de acord cu domnul deputat.

 
Radu Ciuceanu - despre privatizarea Romtelecom.

Are onoarea să încheie prima parte a întâlnirii noastre, domnul deputat Radu Ciuceanu.

 

Domnul Radu Ciuceanu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Eu mă voi supune regulii de aur, a celor 180 de secunde.

Dacă ar fi să vorbesc, dată fiind vârsta și puțină experiență, ar trebui să mă opresc, poate, în noaptea aceasta.

După cum se știe privatizarea Romtelecomului a fost subiect de analiză și dezbateri și obiectivul unor comisii de anchetă a Senatului României, care și-a depus raportul și l-a supus dezbaterii Senatului în toamna anului 2000. Comisia noastră a preluat acest caz, analizând întâi raportul cât și stenogramele dezbaterilor și a ajuns la concluzii similiare celor pe care le-au obținut colegii noștri senatori din legislatura trecută.

Fără a mai relua cele pe care vi le-am adus la cunoștință în raportul prezentat în prima parte a acestui an și reluate în conferința de presă care a avut aceeași ordine de zi, reamintesc următoarele: firmele cu o mare forță financiară și înaltă reputație mondială din Germania, Statele Unite și Franța care se prezenteseră la licitație s-au retras. Punem întrebarea normală: de ce. O asemenea manieră de a proceda este total străină, fiind proprie unor firme de talia celor din discuție.

Romtelecom a fost privatizat prin intermediul unei firme cipriote, Oterom, cu un capital ridicol, dar cu sediul în Cipru, unica țară europeană care permite un comision de până la 10% din suma de vânzare-cumpărare, această firmă fiind înființată cu câteva zile înaintea efectuării tranzacției prin care s-a privatizat Romtelecomul. Iar, la alte câteva zile după aceea, a cedat partea pe care o obținuse, 35%, statului grec. Astfel, așa zisa privatizare a însemnat, de fapt, transferul de proprietate de la statul român la statul grec care, conform unor clauze contractuale are și dreptul de decizie, deși deține doar 35% din acțiuni. Reamintim, de asemenea, că prețul de vânzare a fost de 675 milioane de dolari, mult sub valoarea rețelei românești de telefon.

Suspiciunile care au apărut au fost foarte grave și persistă, fiind asociate cu prețuri extrem de ridicate impuse de statul grec, precum și de anemicile investiții pe care acesta le face în rețeaua română de telefonie fixă. Ceea ce, însă, este deosebit de grav, poate mai grav decât privatizarea în sine, pe care noi o bănuim a fi frauduloasă, este faptul că la nici unul din demersurile Parlamentului României, organele abilitate pentru a face cercetările care se impun n-au întreprins nimic sau, în orice caz, nu ne-au răspuns nimic nouă și nici colegilor senatori din legislatura trecută. Este cu atât mai curioasă această atitudine cu cât în urma alegerilor din 2000 s-a schimbat Puterea. Nu cerem un răspuns obligatoriu, conform suspiciunilor noastre, dar cerem în mod imperativ un răspuns clar, cu caracter oficial, care să confirme sau să infirme concluziile defavorabile celor care au făcut privatizarea și la care comisiile Parlamentului României au ajuns, atât în anul 2000, cât și în anul 2001.

Faptul că, indiferent de forțele politice care dețin puterea, astfel de afaceri de anvergură rămân neelucidate și cu atât mai mult, nerezolvate de justiție, ne sugerează existența unor relații de tip mafiot, cu încrengături care ajung, poate, până la etajele superioare ale autorității de stat.

Evident, că nu ne este foarte greu să nu asociem acest delicat subiect al Romtelecomului cu multe alte privatizări frauduloase, devalizări de bănci, etc., și având în vedere că în calea integrării României în structurile europene, unica piedică hotărâtoare este corupția, ne întrebăm dacă cei care au puterea de decizie doresc cu adevărat integrarea sau simulează doar această dorință care este a unei mari majorități a poporului, a țării și, în mod declarativ, a tuturor forțelor politice.

Ne frapează, de asemenea, atitudinea presei care a manifestat o lipsă totală de interes pentru acest subiect. În cazul în care demersurile noastre vor rămâne fără ecou, fideli principiilor noastre de susținere a interesului național, ne vedem siliți să luăm măsuri excepționale, necesare pentru clarificarea tuturor fenomenelor nocive care distrug economia românească și câștigul țării.

În această ordine de idei, ne vom vedea, eventual, siliți să sesizăm totalitatea forțelor politice și factorii de răspundere din țară, cât și din străinătate, pentru a lichida sau, cel puțin, a diminua structurile mafiote care au prins într-o metastază canceroasă întreg poporul român.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Corneliu Ciontu:

Vă mulțumesc.

 
 

Mulțumesc tuturor pentru atenție, vă urez în continuare o zi bună. Prima parte a ședinței de astăzi s-a încheiat.

 
   

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 16 august 2018, 13:33
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro