Ștefan Lăpădat
Ștefan Lăpădat
Ședința Camerei Deputaților din 4 iunie 2002
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.97/14-06-2002

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
17-10-2018
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2002 > 04-06-2002 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 4 iunie 2002

  1. Intervenții ale domnilor deputați:
  1.2 Ștefan Lepădat - intervenție cu titlul "Inoportunitatea concursului pentru ocuparea funcției de director școlar";

Domnul Corneliu Ciontu:

................................................
Îl invit pe domnul Ștefan Lepădat, urmează domnul Iulian Mincu.

Domnul Ștefan Lăpădat:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnule președinte,

Domnilor deputați,

Declarație politică: "Inoportunitatea concursului pentru ocuparea funcției de director școlar".

Inspectoratul școlar județean Mehedinți și-a ales drept obiect al muncii, într-o perioadă nepotrivită, organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției de director la colegii, licee, școli profesionale și gimnazii, creând pericolul bulversării pregătirii pentru examenele naționale de bacalaureat și capacitate, în baza Ordinului M.E.C. nr.3448 din 02.04.2002.

Metodologia organizării și desfășurării concursului nu a fost respectată întocmai, ceea ce a declanșat sesizări și reclamații din partea unor candidați care s-au considerat a fi nedreptățiți.

Contestațiile acestora au fost tratate cu indiferență, răspunsurile fiind tardive, candidatul nefiind conștientizat că are sau nu are dreptate. Cadre didactice cu experiență, care au dat dovadă de profesionalism, competență managerială și morală, au fost înlocuite, datorită subiectivismului președinților de comisii și apartenenței politice, lăsând locul unor neaveniți cu rezultate necorespunzătoare în învățământ. Clientelismul și traficul de influență negativă din partea unor factori de răspundere de la nivelul județului au funcționat perfect, sugerând rezultatele înainte de începerea concursului.

Iată câteva observații asupra încălcării Metodologiei de organizare și desfășurare a concursului:

1. Dosarele pentru înscriere la concurs nu au fost verificate cu toată atenția de către inspectorul școlar general Căpitănescu Lucian și nici de președinții de comisii, domnii Petrescu Stelian și Zamfirescu Mircea, ceea ce a dus la absența unor documente care au fost aduse pe parcurs, după înscriere și chiar în timpul concursului. Concret, la dosarul candidatului Otescu Cornel pentru Școala cu clasele I-VIII nr.7, Teodor Costescu din Drobeta Turnu Severin, neexistând la curriculum- vitae programul PHARE, apare în timpul concursului. La același candidat, carnetul de muncă nu este verificat cu atenție, unde funcția de director de școală nu apare, dar apare în curriculum vitae, pentru că, de fapt, nu a funcționat în această calitate, trecând de pe postul de profesor direct la funcția de inspector școlar general adjunct.

2. Punctajul supraevaluat al aceluiași personaj, pentru că a scris poezii în ziarul local, sau pentru funcția de președinte CPUN, consilier sau primar, este de domeniul hazardului sau inconștienței evaluatorilor.

Conform articolului 18 din Metodologia organizării și desfășurării concursului, falsul și uzul de fals, cuprinse în curriculum vitae, dovedite ca atare, atrag eliminarea candidatului din concurs și sancționarea potrivit legii. Același candidat își certifică documentele ca fiind complete și exacte, în calitate de ce? Se știa director anticipat?

De fapt, dosarul respectivului nu a fost controlat și nici avizat de directorul școlii, profitând de naivitatea directorului adjunct, prof. Ceaușu Octavian, care face recomandarea și trimite dosarul la inspectorat.

3. Lista bibliografică recomandată a avut și aberații, derutând candidații prin includerea unui Ordin al Ministerului Educației și Cercetării nr.4653 din 08.10.2002 (deci, urma să apară după cinci luni). O serie de itemi adresați concurenților s-au referit la documente ce nu se aflau în bibliografia respectivă, fapt relatat de profesorii Lungu Ion, director al Liceului agricol Șimian, doamna Cristina Nicolina, profesoară a Liceului teoretic "Gherghe Țițeica".

4. Nu s-a luat în calcul, cu toată atenția, oferta managerială a doamnei Cristina Nicolina, fostă directoare și inspector școlar care, singura candidată fiind, este pusă în situația delicată de a fi respinsă și numită o altă doamnă, cu delegație, la propunerea inspectorului școlar general. Liceul teoretic Gheorghe Țițeica.

5. Din partea Ministerului Educației și Cercetării nu a participat nici un reprezentant în calitate de observator în comisia de examinare, conform art.6 pct.5 din metodologie.

6. Se admite dosar de înscriere pentru funcția de director, soția fiind directoare adjunctă la Școala 7 - Drobeta Turnu Severin, fapt de inimaginat, având în vedere obiceiul prost înainte de 1989, care adusese țara la dezastru.

7. Părinții observatori, membri ai comisiei, nu au fost luați în seamă, chiar dacă au avut unele păreri contrare membrilor comisiei.

Situații asemănătoare au fost pentru Liceul auto, pentru Școala specială din Drobeta Turnu Severin și la Școala cu clasele I-VIII Bâcleș (Mehedinți).

Evaluarea prin interviu nu poate fi relevantă în situația în care examinarea se efectuează în mod separt, cu fiecare candidat în parte, nelăsând posibilitatea comparației, atât la curriculum vitae, cât și la oferta managerială, prin participarea tuturor candidaților. Itemii sunt la buna dispoziție a evaluatorului, lăsând loc de subiectivism sau de împărțirea unor polițe. Se recomandă proba prin tragerea biletelor de concurs la sorți care este mult mai concludentă. Am solicitat doamnei ministru, prof.universiar doctor Ecaterina Andronescu, să declanșeze o anchetă, dar probabil că adresa, înaintată de un deputat al PRM, s-a pierdut undeva, în sistemul birocratic, dacă luăm în calcul cele două săptămâni trecute, fără nici un rezultat.

Vă mulțumesc.

Domnul Corneliu Ciontu:

Mulțumesc și eu.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 22 octombrie 2018, 14:04
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro