Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of April 27, 2004
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.60/05-05-2004

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2004 > 27-04-2004 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of April 27, 2004

7. Supunerea la votul final:  

   

Domnul Constantin Niță:

    ................................................
 

Stimați colegi, constatând că nu avem cvorumul necesar în sală, vom face un apel nominal. Și aș ruga, dacă este posibil, ca liderii grupurilor parlamentare să purtăm o discuție... Mulțumesc.

 
 

Domnul Tudor Mohora:

- Abiței Ludovic - prezent
- Afrăsinei Viorica - prezentă
- Albu Gheorghe - prezent
- Ana Gheorghe - prezent
- Andea Petru - prezent
- Andrei Ioan - absent
- Andronescu Ecaterina - absentă
- Antal Istvan - prezent
- Anton Marin - prezent
- Antonescu George Crin Laurențiu - absent
- Antonescu Niculae Napoleon - prezent
- Apostolescu Maria - prezentă
- Arghezi Mitzura Domnica - absentă
- Ariton Gheorghe - absent
- Armaș Iosif - absent
- Arnăutu Eugenu - prezent
- Asztalos Ferenc - prezent
- Avramescu Constantin Gheorghe - prezent
- Baban Ștefan - absent
- Babiuc Victor - absent
- Baciu Mihai - absent
- Bahrin Dorel - absent
- Baltă Mihai - absent
- Baltă Tudor - absent
- Bar Mihai - prezent
- Bara Radu Liviu - prezent
- Barbu Gheorghe - prezent
- Bartoș Daniela - prezentă
- Bădoiu Cornel - prezent
- Bălăeț Mitică - absent
- Bălășoiu Amalia - prezentă
- Băncescu Ioan - prezent
- Bâldea Ioan - prezent
- Becsek-Garda Dezideriu Coloman - prezent
- Bentu Dumitru - prezent
- Bercăroiu Victor - prezent
- Berceanu Radu Mircea - absent
- Bereczki Endre - prezent
- Birtalan Ákos - absent
- Bivolaru Ioan - prezent
- Bleotu Vasile - prezent
- Boabeș Dumitru - prezent
- Boagiu Anca Daniela - absentă
- Boajă Minică - prezent
- Boc Emil - prezent
- Bogea Angela - absentă
- Boiangiu Cornel - prezent
- Bolcaș Augustin Lucian - absent
- Böndi Gyöngyike - prezentă
- Borbely Laszlo - absent
- Bozgă Ion - prezent
- Bran Vasile - prezent
- Brînzan Ovidiu - absent
- Brudașca Damian - prezent
- Bucur Constantin - absent
- Bucur Mircea - absent
- Buga Florea - absent
- Burnei Ion - prezent
- Buruiană Aprodu Daniela - absentă
- Buzatu Dumitru - absent
- Buzea Cristian Valeriu - absent
- Calcan Valentin Gigel - prezent
- Canacheu Costică - absent
- Cazimir Ștefan - prezent
- Cășunean-Vlad Adrian - absent
- Cerchez Metin - absent
- Cherescu Pavel - prezent
- Chiliman Andrei Ioan - prezent
- Chiriță Dumitru - prezent
- Ciontu Corneliu - prezent
- Ciuceanu Radu - prezent
- Ciupercă Vasile Silvian - prezent
- Cîrstoiu Ion - absent
- Cladovan Teodor - prezent
- Cliveti Minodora - absentă
- Coifan Viorel-Gheorghe - absent
- Cojocaru Nicu - prezent
- Crăciun Dorel Petru - prezent
- Creț Nicoară - absent
- Cristea Marin - prezent
- Crișan Emil - prezent
- Daraban Aurel - prezent
- Dăianu Dorin - prezent
- Dinu Gheorghe - prezent
- Dobre Traian - prezent
- Dobre Victor Paul - prezent
- Dobrescu Smaranda - prezentă
- Dolănescu Ion - prezent
- Dorian Dorel - prezent
- Dorneanu Valer - absent
- Dragomir Dumitru - prezent
- Dragoș Liviu Iuliu - absent
- Dragu George - prezent
- Drăgănescu Ovidiu-Virgil - prezent
- Drețcanu Doina-Micșunica - prezentă
- Dumitrescu Cristian Sorin - prezent
- Dumitriu Carmen - absentă
- Duțu Constantin - absent
- Duțu Gheorghe - absent
- Enescu Nicolae - absent
- Erdei Doloczki Istvan - prezent
- Eserghep Gelil - absent
- Fâcă Mihail - prezent
- Firczak Gheorghe - absent
- Florea Ana - prezentă
- Florescu Ion - prezent
- Fotopolos Sotiris - absent
- Frunzăverde Sorin - absent
- Gaspar Acsinte - prezent
- Georgescu Filip - prezent
- Georgescu Florin - prezent
- Gheorghe Valeriu - absent
- Gheorghiof Titu Nicolae - absent
- Gheorghiu Adrian - prezent
- Gheorghiu Viorel - prezent
- Gingăraș Georgiu - prezent
- Giuglea Ștefan - prezent
- Godja Petru - absent
- Grădinaru Nicolae - absent
- Grigoraș Neculai - prezent
- Gubandru Aurel - prezent
- Gvozdenovici Slavomir - prezent
- Hașotti Puiu - absent
- Hogea Vlad Gabriel - absent
- Holtea Iancu - prezent
- Hrebenciuc Viorel - absent
- Ianculescu Marian - prezent
- Ifrim Mircea - prezent
- Ignat Miron - prezent
- Iliescu Valentin Adrian - absent
- Ionel Adrian - prezent
- Ionescu Anton - prezent
- Ionescu Costel Marian - prezent
- Ionescu Dan - absent
- Ionescu Daniel - prezent
- Ionescu Mihaela - absentă
- Ionescu Răzvan - prezent
- Ionescu Smaranda - absentă
- Iordache Florin - prezent
- Iriza Marius - absent
- Iriza Scarlat - prezent
- Ivănescu Paula Maria - absentă
- Jipa Florina Ruxandra - absentă
- Kelemen Attila Bela Ladislau - absent
- Kelemen Hunor - prezent
- Kerekes Károly - prezent
- Kónya-Hamar Sandor - prezent
- Kovács Csaba-Tiberiu - prezent
- Kovács Zoltan - absent
- Lari Iorga Leonida - prezentă
- Lazăr Maria - prezentă
- Lăpădat Ștefan - prezent
- Lăpușan Alexandru - prezent
- Leonăchescu Nicolae - absent
- Lepădatu Lucia Cornelia - prezentă
- Lepșa Victor Sorin - prezent
- Longher Ghervazen - prezent
- Loghin Irina - absentă
- Luchian Ion - absent
- Magheru Paul - absent
- Maior Dorin Lazăr - absent
- Makkai Grigore - prezent
- Man Mircea - absent
- Manolescu Oana - absentă
- Marcu Gheorghe - prezent
- Mardari Ludovic - absent
- Marin Gheorghe - prezent
- Marineci Ionel - prezent
- Márton Árpád Francisc - prezent
- Mălaimare Mihai-Adrian - absent
- Mărăcineanu Adrian - prezent
- Mândrea-Muraru Mihaela - prezentă
- Mândroviceanu Vasile - prezent
- Mera Alexandru Liviu - absent
- Merce Ilie - prezent
- Meșca Sever - absent
- Miclea Ioan - prezent
- Micula Cătălin - absent
- Mihalachi Vasile - prezent
- Mincu Iulian - prezent
- Mircea Costache - prezent
- Mirciov Petru - prezent
- Miron Vasile - prezent

 
 

Domnul Constantin Niță:

Domnule secretar, constatăm că colegii noștri au venit mai mult decât trebuie... Haideți să începem votul final.

 
 

Domnul Tudor Mohora:

Vă rog, domnilor colegi, întrucât apelul este nefinalizat, cei care au lipsit până în acest moment să nu mai vină să completăm acest tabel, pentru că este inutil, da? Mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Dacă va fi cazul, reluăm apelul.

Stimați colegi,

Domnule secretar Albu, v-aș ruga frumos...

 
Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.74/2003 pentru modificarea și completarea Legii nr.122/1996 privind regimul juridic al caselor de ajutor reciproc ale salariaților și al uniunii acestora (adoptat).

Începem cu pct. 1 - Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 74/2003 pentru modificarea și completarea Legii nr. 122/1996 privind regimul juridic al caselor de ajutor reciproc al salariaților și al uniunii acestora.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Vă rog să numărați.

201 voturi pentru.

Împotrivă? 29.

Abțineri? 2 abțineri.

Votat.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.109/2003 privind modificarea Codului de procedură penală (adoptat).

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2003 privind modificarea Codului de procedură penală. Lege cu caracter organic.

Cine este pentru? Vă rog să votați. Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

181 voturi pentru, 60 împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Votat.

Vă rog, domnule deputat.

 

Domnul Emil Boc:

Mulțumesc, domnule președinte.

Grupul parlamentar al Partidului Democrat a votat împotriva acestui raport de mediere, întrucât el reprezintă un regres în ceea ce privește modernizarea actului de justiție. Dacă până acum Parlamentul votase, prin modificarea Codului de procedură penală obligativitatea înregistrării pe bandă audio a tuturor ședințelor de judecată și posibilitatea utilizării acestor înregistrări în căile superioare de atac, acum acest lucru este drastic diminuat. Practic, privează justițiabilul de dreptul de a utiliza înregistrările efectuate în instanță, în căile superioare de atac, rămânând doar notele grefierului. Cu alte cuvinte, ceea ce declară el acolo, nu mai poate fi probat în etapele următoare prin banda magnetică. Este păcat că Ministerul Justiției și Guvernul nu au reușit să pună la dispoziția aparatului puterii judecătorești aceste mijloace audio capabile să înregistreze, aceste mijloace de înregistrare capabile să facă din România o țară care să respecte exigențele europene în privința puterii judecătorești.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Și eu vă mulțumesc.

 
Proiectul de Lege privind buna conduită în cercetarea științifică, dezvoltarea tehnologică și inovare (adoptat).

Trecem mai departe.

Proiectul de Lege privind buna conduită în cercetarea științifică, dezvoltarea tehnologică și inovare.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă? Vă rog să numărați.

205 voturi pentru, 29 împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Votat proiectul.

Proiectul de Lege pentru completarea art.325 din Codul Penal (adoptată propunerea de respingere)

Proiectul de Lege pentru completarea art. 325 din Codul Penal; caracter organic. Se propune respingerea proiectului.

Cine este pentru respingere? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

205 voturi pentru, 29 împotrivă.

Abțineri? 3 abțineri.

Votat respingerea.

Propunerea legislativă pentru modificarea prevederilor art.4, alin.1, al Legii nr.9/1998, privind acordarea de compensații cetățenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicării Tratatului dintre România și Bulgaria, semnat la Craiova la 7 sept.1940 (adoptată propunerea de respingere)

Propunerea legislativă pentru modificarea prevederilor art. 4 alin. 1 al Legii nr. 9/1998 privind acordarea de compensații cetățenilor români, pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar, în urma aplicării Tratatului dintre România și Bulgaria. Se propune respingerea propunerii.

Cine este pentru respingere? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

181 voturi pentru, 60 împotrivă.

Abțineri? Nu avem abțineri.

Vă rog, domnule deputat.

 

Domnul Ludovic Mardari:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Inițiatorii acestei propuneri legislative au dorit să ofere încă o șansă în obținerea de compensații de către cetățenii refugiați din Cadrilater, care n-au reușit să-și depună documentațiile în conformitate cu Legea nr. 9/1998.

Respingerea a fost argumentată, afirmându-se că nu se poate prelungi termenul de aplicare a unei legi, dacă acesta a expirat.

Vă informăm că la sugestia specialiștilor din Comisia juridică, a fost depusă o altă propunere legislativă, la data de 2 martie a.c., având același obiect, dar altfel formulată. În loc de "prelungirea termenului", am solicitat "instituirea unui nou termen de aplicare a Legii nr. 9/1998". S-a primit deja un aviz favorabil din partea Consiliului legislativ.

În textul avizului apare, însă, observația că în loc de "instituirea unui nou termen", ar fi fost de preferat să propunem "prelungirea termenului existent în Legea nr. 9/1998", așa cum am solicitat în propunerea legislativă respinsă anterior.

Nu mai știm ce să înțelegem. Din această cauză, Grupul P.R.M. a preferat să voteze împotriva respingerii acestei propuneri legislative. Vă mulțumesc.

Doamna deputat Mona Muscă.

 
 

Doamna Monica Octavia Muscă:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

La dezbaterile generale am discutat despre nedreptatea care se face pentru a doua oară acestor oameni. Și atunci, am rugat trimiterea acestui proiect de lege înapoi la comisie, în speranța că se va hotărî prelungirea termenului, așa cum a cerut proiectul de lege.

Liberalii au votat împotriva respingerii acestui proiect, pentru că sunt nenumărați oameni - probabil că ați primit și dumneavoastră memorii, scrisori pe această temă, nenumărați oameni - care nu au fost îndreptățiți până acum, nu au fost compensați și, mai mult, prin respingerea acestui proiect de lege dumneavoastră nu dați ocazia statului român de a-și îndeplini datoria până la capăt.

Se va întâmpla următorul lucru: acești oameni vor apela la justiție și vom presa iarăși asupra justiției, cu o groază de procese, inclusiv la Strasbourg.

Nu cred că a fost înțelept să respingeți acest proiect de lege, el a fost binevenit și trebuia prelungit termenul, pentru a da posibilitatea statului român să-și ducă datoria până la capăt.

Pentru că nu ați vrut acest lucru, noi am votat împotriva respingerii, de dragul celor care, iacătă, vor fi nedreptățiți pentru a doua oară, față de ce li s-a întâmplat în 1940.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Și eu vă mulțumesc.

Îi rog pe colegii noștri să nu mai părăsească sala. Vom reface apelul. Să știți că o fac fără nici un fel de problemă.

 
Propunerea legislativă privind înființarea, organizarea și funcționarea instanțelor pentru minori (adoptată propunerea de respingere)

Propunerea legislativă privind înființarea, organizarea și funcționarea instanțelor pentru minori; caracter organic.

Se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru respingere? Mulțumesc.

Împotrivă?

181 voturi pentru, 38 împotrivă.

Abțineri? 1 abținere.

Votat respingerea.

Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.92/1992 pentru organizarea judecătorească cu modificările și completările ulterioare (adoptată propunerea de respingere)

Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească cu modificările și completările ulterioare; caracter organic.

Se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru respingere? Vă rog să votați. 182 de voturi pentru.

Împotrivă? 54.

Abțineri? 1 abținere.

Votat respingerea.

Propunerea legislativă privind modificarea articolelor 169 și 298 din Codul Penal (adoptată propunerea de respingere)

Propunerea legislativă privind modificarea art. 169 și 298 din Codul Penal; caracter organic.

Se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru respingere? Mulțumesc. 182 pentru.

Împotrivă? 28 voturi.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Votat respingerea.

Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Codului Penal (adoptată propunerea de respingere)

Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Codului Penal; caracter organic.

Se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru respingere? Vă rog să votați. 181 voturi pentru.

Împotrivă? 54.

Abțineri? 1 abținere.

Votată respingerea.

Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr. 115/1996 privind declararea și controlul averii demnitarilor, magistraților, funcționarilor publici și a unor persoane cu funcții de conducere (adoptată propunerea de respingere)

Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr. 115/1996 privind declararea și controlul averii demnitarilor, magistraților, funcționarilor publici și a unor persoane cu funcții de conducere; caracter organic.

Se propune respingerea proiectului de lege.

Cine este pentru respingere? Vă rog să votați. 183 voturi pentru.

Împotrivă? 54 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu avem abțineri.

Votat respingerea.

Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.115/1996 privind declararea și controlul averii demnitarilor, magistraților, funcționarilor publici și a unor persoane cu funcții de conducere (adoptată propunerea de respingere)

Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 115/1996 privind declararea și controlul averii demnitarilor, magistraților, funcționarilor publici și a unor persoane cu funcții de conducere.

Cine este pentru respingere? 183 voturi pentru.

Împotriva respingerii? 54.

Abțineri? Nu avem abțineri.

Votat respingerea.

Propunerea legislativă privind declarațiile de avere și controlul veridicității acestora (adoptată propunerea de respingere)

Propunerea legislativă privind declarațiile de avere și controlul veridicității acestora; caracter organic.

Se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru? 183 voturi pentru.

Împotrivă? 54.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Votat respingerea.

Propunerea legislativă privind reforma activităților de consultanță, asistență, și reprezentare judiciară;

Propunerea legislativă privind reforma activității de consultanță, asistență și reprezentare judiciară.

Se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru respingere? 183 voturi pentru.

Împotrivă? 54 voturi împotrivă.

Abțineri? 1 abținere.

Votat respingerea.

Propunerea legislativă privind asistența judiciară gratuită (adoptată propunerea de respingere)

Propunerea legislativă privind asistența judiciară gratuită.

Se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru? 184 voturi pentru.

Împotrivă? 74 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu avem abțineri.

Votat respingerea.

Propunerea legislativă privind reglementarea datoriilor la bugetul de stat și bugetul asigurărilor sociale, inclusiv a penalităților cumulate de unitățile și instituțiile de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică (adoptată propunerea de respingere)

Propunerea legislativă privind reglementarea datoriilor la bugetul de stat și bugetul asigurărilor sociale, inclusiv a penalităților cumulate de unitățile și instituțiile de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică.

Se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru respingere? Vă rog să votați! 184 de voturi pentru.

Împotrivă? 55 de voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Proiect adoptat.

Poftiți, domnule deputat, explicarea votului.

 

Domnul Dan Brudașcu:

Domnule președinte,

Se pare că lucrurile nu funcționează cum trebuie. Această propunere legislativă a aparținut unor deputați ai Partidului România Mare, ea a fost retrasă, ca urmare a faptului că, după stilul specific, onor' Guvernul României a calchiat, ca să nu zicem "furat", ideile din textul acestei propuneri, în Ordonanța nr. 38/2004. Ținem să aducem la cunoștința opiniei publice încă o dovadă concretă a modului în care Guvernul își însușește ideile Opoziției.

 
Proiectul de Lege privind înființarea comunei Dorobanți, prin reorganizarea orașului Curtici, județul Arad (adoptată propunerea de respingere)

Domnul Constantin Niță:

Proiectul de Lege privind înființarea comunei Dorobanți, prin reorganizarea orașului Curtici, județul Arad.

Caracter organic, se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru? 197 de voturi pentru.

Împotrivă? 7 voturi împotrivă.

Abțineri? 6 abțineri.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.362/2003 privind regimul metalelor prețioase în România (adoptată propunerea de respingere)

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 362/2003 privind regimul metalelor prețioase în România.

Caracter organic, se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru respingere? 194 de voturi.

Împotrivă? 54 voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Vă rog să explicați votul, domnule deputat.

 

Domnul Dan Brudașcu:

Sunt unul dintre inițiatorii acestei propuneri legislative, am încercat să introducem normalitatea, să nu dăm posibilitatea ca o serie de obiecte de patrimoniu, sustrase într-o anumită perioadă, să îmbogățească necuvenit o serie de persoane. De asemenea, prin respingere, se dă avizul categoric favorabil continuării procesului de sărăcire a patrimoniului național, de furturi ș.a.m.d.

În aceste condiții, parlamentarii aparținând Grupului parlamentar al PRM își exprimă votul negativ față de ideea respingerii acestei propuneri legislative.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.94/2003 pentru prorogarea termenului de intrare în vigoare a Legii spitalelor nr.270/2003 (adoptat).

Domnul Constantin Niță:

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 94/2003 pentru prorogarea termenului de intrare în vigoare a Legii spitalelor nr. 270/2003.

Adoptare.

Cine este pentru? Vă rog să votați! 194 de voturi pentru.

Împotrivă? Vă rog să votați! 54 de voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Votat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.40/2004 pentru modificarea și completarea Legii spitalelor nr.270/2003 (adoptat).

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 40/2004 pentru modificarea și completarea Legii spitalelor nr. 270/2003.

Cine este pentru? Vă rog să votați! 205 voturi pentru.

Împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Votat.

Propunerea legislativă privind organizarea și funcționarea centrelor de permanență pentru asigurarea asistenței medicale în regim de continuitate (adoptată).

Propunerea legislativă privind organizarea și funcționarea centrelor de permanență pentru asigurarea asistenței medicale în regim de continuitate.

Cine este pentru? 215 voturi pentru.

Împotrivă? un vot împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Proiect votat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/2004 privind abrogarea unor dispoziții din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.121/2001 pentru suspendarea temporară a tuturor procedurilor referitoare la adopțiile internaționale (adoptat).

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 1/2004 privind abrogarea unor dispoziții din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 121/2001 pentru suspendarea temporară a tuturor procedurilor referitoare la adopțiile internaționale.

Cine este pentru? Vă rog să votați! 197 de voturi pentru.

Împotrivă? 11 voturi împotrivă.

Abțineri? 10 abțineri.

Proiect adoptat.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.85/2003 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice (adoptat).

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 85/2003 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice.

Cine este pentru? 189 voturi pentru.

Împotrivă? 54 voturi împotrivă.

Abțineri? 3 abțineri.

Proiect adoptat.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.64/1995 privind procedura reorganizării judiciare și a falimentului și a altor acte normative cu incidență asupra acestei proceduri (adoptat).

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizării judiciare și a falimentului și a altor acte normative cu incidență asupra acestei proceduri.

Caracter organic.

Cine este pentru? Vă rog să votați! 205 voturi pentru.

Împotrivă? 20 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect votat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea socială a străinilor care au dobândit o formă de protecție în România (adoptat).

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea socială a străinilor care au dobândit o formă de protecție în România.

Cine este pentru? 194 de voturi pentru.

Împotrivă? 4 voturi împotrivă.

Abțineri? 44 de abțineri.

Proiect adoptat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.58/2003 privind modificarea și completarea Codului de procedură civilă (adoptat).

Proiect de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea și completarea Codului de procedură civilă.

Caracter organic.

Cine este pentru? 205 voturi.

Împotrivă? 24 de voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Proiect adoptat.

Vă rog să explicați.

 

Domnul Emil Boc:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Grupul parlamentar al PD și evident că, având în vedere protocolul parlamentar pe care îl avem, împreună cu colegii noștri liberali, am votat acest proiect de lege, dar solicităm public Guvernului României să-și ceară scuze tuturor cetățenilor României, care, în intervalul august 2003 și până la intrarea în vigoare a prezentei legi, au fost și sunt obligați să parcurgă sute de kilometri la București, pentru a judeca un recurs pentru o pensie de întreținere sau pentru o altă chestiune măruntă, datorită incapacității Guvernului României de a prezenta un program coerent de reformă a sistemului judiciar. S-a făcut în pripă, prin Ordonanța nr. 58/2003, care a intrat în vigoare în 28 august 2003, ordonanță prin care toate recursurile au fost transferate de la tribunale și curți de apel la Curtea Supremă de Justiție, în acea vreme, la Înalta Curte de Casație și Justiție, acum. Ca o consecință a acestui demers absolut irațional, în acest moment, Curtea Supremă de Justiție este blocată, termenele de judecată sunt pentru 2006, iar cetățenii vor ajunge să-și poate vedea o sentință definitivă la sfârșitul anului 2006.

Cum mai putem privi, în acest context, textul constituțional pe care noi l-am adoptat la revizuirea Constituției, potrivit căruia "părțile au dreptul la un proces echitabil și la judecarea cauzelor într-un termen rezonabil". Dacă pentru Ministerul Justiției și pentru Guvern "termen rezonabil" înseamnă 2006, aceasta nu înseamnă justiție și rezonabilitate, în orice doctrină juridică.

Prin acest proiect de lege am încercat, acum, să corectăm greșelile făcute de Guvern, am redus oarecum competențele Curții Supreme de Justiție, lăsând la nivelul curților de apel și al tribunalelor o parte din cauzele, care, până acum, trebuia să meargă la Înalta Curte de Casație și Justiție, sperând că, pe această cale, vom reuși să deblocăm funcționarea instituției supreme în materia puterii judecătorești.

Iată de ce, încă o dată, insistăm în numele celor două formațiuni politice, ca Guvernul să-și ceară public scuze tuturor cetățenilor care au fost afectați de acest aberant act normativ.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Și eu vă mulțumesc.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.123/2003 privind creșterile salariale ce se vor acorda personalului din sectorul bugetar (adoptat).

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 123/2003 privind creșterile salariale ce se vor acorda personalului din sectorul bugetar.

Cine este pentru? Toată lumea. 232 de voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect votat.

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.136/1995 privind asigurările și reasigurările în România (adoptat).

Proiectul de lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 136/1995 privind asigurările și reasigurările în România.

Caracter organic.

Cine este pentru? Vă rog să votați! 195 de voturi pentru.

Împotrivă? Nu avem voturi împotrivă.

Abțineri? 30 abțineri.

Proiect votat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.43/2004 privind modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.102/2000 privind statutul și regimul refugiaților în România (adoptat).

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2004 privind modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 102/2000 privind statutul și regimul refugiaților în România.

Cine este pentru? Vă rog să votați! 210 voturi pentru.

Împotrivă? Nu avem voturi împotrivă.

Abțineri? Nu avem abțineri.

Proiect votat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 11/2004 privind producerea, comercializarea și utilizarea materialelor forestiere de reproducere (adoptat).

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 11/2004 privind producerea, comercializarea și utilizarea materialelor forestiere de reproducere.

Caracter organic.

Cine este pentru? Vă rog să votați! 195 de voturi pentru.

Împotrivă? Nu avem voturi împotrivă.

Abțineri? 7abțineri.

Proiect votat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.95/2003 privind modificarea și completarea Legii nr.217/2003 pentru prevenirea și combaterea violenței în familie (adoptat).

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 95/2003 privind modificarea și completarea Legii nr. 217/2003 pentru prevenirea și combaterea violenței în familie.

Cine este pentru? Vă rog să votați! 215 voturi pentru.

Împotrivă? Nu avem voturi împotrivă.

Abțineri? Nu avem.

Proiect votat.

Vă rog, doamnă Muscă.

 

Doamna Monica Octavia Muscă:

Stimați colegi,

Din păcate, a venit foarte târziu, cu o întârziere de un an de zile! Comisia juridică știe cât efort formidabil a făcut și mulțumim Comisiei juridice pentru efortul pe care l-a făcut, ca această lege să apară în termenul care era stabilit.

Din păcate, însă, ministerul ne-a ținut în loc, și cu înființarea Agenției pentru Protecția Familiei, și cu aceste norme, care erau obligatorii prin lege, la un termen de 45 de zile de la apariția legii.

Am votat, totuși, și liberalii, și Partidul Democrat, pentru că e bine că a apărut. Măcar de acum încolo, poate, încetul cu încetul, să funcționeze legea.

Nu este, însă, normal ca un Parlament întreg să facă eforturi pentru a apărea o lege, iar, după aceea, să ne trezim că legea nu poate intra în aplicare (iacă-tă, un an de zile!), pentru că nu și-a făcut ministerul de resort datoria.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Da, mulțumesc.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 59/1994 privind reglementarea operațiunilor de import - export care se derulează prin cliring, barter și cooperare economică internațională în baza acordurilor comerciale și de plăți guvernamentale (adoptat).

Proiectul de Lege pentru modificare Ordonanței Guvernului nr. 59/1994 pentru reglementarea operațiunilor de import-export care se derulează prin cliring, barter și cooperare economică internațională, în baza acordurilor comerciale și de plăți guvernamentale.

Cine este pentru? Vă rog să votați! 215 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Proiect votat.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.78/2003 pentru modificarea și completarea Legii nr.290/2002 privind organizarea și funcționarea unităților de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii, industriei alimentare și a Academiei de Științe Agricole și Silvice Gheorghe Ionescu-Șișești (adoptat).

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 78/2003 pentru modificarea și completarea Legii nr. 290/2002 privind organizarea și funcționarea unităților de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii, industriei alimentare și a Academiei de Științe Agricole și Silvice "Gheorghe Ionescu-Șișești".

Caracter organic.

Cine este pentru? 215 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Proiect votat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.5/2004 pentru completarea art.41 din Legea nr.98/1994 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor la normele legale de igienă și sănătate publică (adoptat).

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 5/2004 pentru completarea art. 41 din Legea nr. 98/1994 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor la normele legale de igienă și sănătate publică.

Cine este pentru? 215 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect votat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.122/2003 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.115/2003 privind privatizarea Societății Comerciale Roman - S.A. Brașov și constituirea parcului industrial pe platforma Societății Comerciale Roman - S.A. (adoptat).

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 122/2003 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 115/2003 privind privatizarea Societăți comerciale "Roman" - S.A. Brașov și constituirea mparcului industrial pe platforma Societăți comerciale "Roman" - S.A.

Cine este pentru? 195 de voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? 7 abțineri.

Proiect votat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.35/2004 privind unele măsuri de unificare a activității de transport al țițeiului și produselor petroliere, precum și instituirea drepturilor cuvenite acționarilor societăților comerciale deținute public cu capital majoritar de stat,aflate în portofoliul Ministerului Economiei și Comerțului (adoptat).

Proiectul de Lege pentru aprobara Ordonanței Guvernului nr. 35/2004 privind unele măsuri de unficare a activității de transport al țițeiului și produselor petroliere, precum și instituirea drepturilor cuvenite acționarilor societăților comerciale deținute public cu capital majoritar de stat, aflate în portofoliul Ministerului Economiei și Comerțului.

Cine este pentru? Vă rog să votați! 205 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect votat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.14/2004 privind autorizarea Oficiului Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie pentru alocarea sumei de 10,8 miliarde lei Societății Comerciale MELANA IV - S.A. Săvinești (adoptat).

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 14/2004 privind autorizarea Oficiului Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie pentru alocare sumei de 10,8 miliarde lei Societăți comerciale "Melana IV" - S.A. Săvinești.

Cine este pentru? 189 voturi pentru.

Împotrivă? 32 voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Proiect votat.

Vă rog, domnule deputat.

 

Domnul Constantin Avramescu:

Îmi pare rău că trebuie să o spun, dar această ordonanță a Guvernului este un model de superficialitate și iresponsabilitate. Se cere puțin, e drept, numai 10 miliarde de lei, fără să se precizeze care sunt șansele acestei întreprinderi de a se privatiza. O întreprindere care s-a desprins, la un moment dat, dintr-o întreprindere-mamă, în ideea de a se rentabiilza, de a se găsi investiții. De 8 luni de zile nu s-a făcut nimic și, acum, se cer 10 miliarde pentru salarii și întreținere, fără să se spună când se va privatiza și dacă se va privatiza.

Banii aceștia ajung până în iunie. Ce se întâmplă în iunie, se mai vine cu încă o ordonanță de Guvern?

Pentru acest motiv, Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal a votat împotrivă.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Vă rog, domnule deputat.

 
 

Domnul Mircea Nicu Toader:

Vreau să justific votul împotrivă al Partidului Democrat, susținând că acest proiect de aprobare a Ordonanței Guvernului referitor la "Melana IV" intervine după o altă ordonanță a Guvernului, aprobată anul trecut, prin care eu, personal, am arătat că nu se face altceva decât se mănâncă din banii statului, trebuind să se aloce o sumă foarte mare de bani pentru modernizarea unei instalații care niciodată nu a funcționat. Și acordarea a 10,8 miliarde nu salvează, sub nici o formă, Societatea "Melana IV", nu este altceva decât o formă prin care se consumă în continuare bani, fără a se găsi o soluție economică, indiferent de ceea ce s-a făcut până acum.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Mulțumesc.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.31/2004 privind unele măsuri pentru derularea procesului de privatizare a Societății Comerciale de Distribuție a Gazelor Naturale  Distrigaz Sud S.A. București  și a Societății Comerciale de Distribuție a Gazelor Naturale Distrigaz Nord S.A. Târgu Mureș  și a societăților comerciale filiale de distribuție și furnizare a energiei electrice (adoptat).

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 31/2004 privind unele măsuri pentru derularea procesului de privatizare a Societății Comerciale de Distribuție a Gazelor Naturale Distrigaz Sud S.A. București și a Societății Comerciale de Distribuție a Gazelor Naturale Distrigaz Nord S.A. Târgu Mureș și a societăților comerciale filiale de distribuție și furnizare a energiei electrice.

Cine este pentru? 194 voturi pentru.

Împotrivă? 2 voturi împotrivă.

Abțineri? 8 abțineri.

Proiect votat.

Proiectul de Lege pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.106/2002 privind acordarea unui ajutor cu titlu gratuit producătorilor agricoli din județele Dolj și Mehedinți, ca urmare a fenomenelor meteorologice nefavorabile din perioada octombrie 2001 - iulie 2002 (adoptat)

Proiectul de Lege pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 106/2002 privind acordarea unui ajutor cu titlu gratuit producătorilor agricoli din județele Dolj și Mehedinți, ca urmare a fenomenelor meteorologice nefavorabile din perioada octombrie 2001-iulie 2002.

Cine este pentru? Vă rog să votați! 194 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect votat.

Doriți să vă spuneți punctul de vedere? Păi, nici pentru, nici împotrivă, n-ați spus nimic...

 

Domnul Dan Brudașcu:

Nu, am fost pentru, domnule președinte, îmi pare rău că, ocupat cu alte lucruri, nu ați observat mâna mea ridicată. Am fost pentru, pentru că, într-adevăr, este necesar un sprijin pentru cei care au avut de suferit de pe urma calamităților care s-au produs în perioada indicată în textul acestui proiect de lege, dar, în același timp, vreau să readuc în atenția dumneavoastră că, în aceeași perioadă, și alte zone ale țării au avut de suferit. Este evident caracterul politic al acestui act normativ și este oarecum și justificat, în contextul propagandei pe care, pe bani publici, și-o face, în general, Guvernul.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Mulțumesc.

 
Proiectul de Lege privind stimularea privatizării și dezvoltării societăților comerciale din domeniul agriculturii (retrimis comisiei);

Proiectul de Lege privind stimularea privatizării și dezvoltării societăților comerciale din domeniul agriculturii.

Vă rog, domnule deputat, procedură.

 

Domnul Marian Ianculescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Am impresia că este o eroare materială, o scăpare, la art. 1 alin. 1, trebuie eliminată sintagma: "În baza Legii nr. 268/2001", care creează confuzie în aplicarea legii. Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Păi, și ce propuneți?

 
 

Domnul Marian Ianculescu:

Am propus să fie eliminată sintagma respectivă.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Păi, atunci, trimitem la comisie, că nu putem acum să...

Vă propun să retrimitem la comisie acest proiect de lege, sunteți de acord?

Cine este pentru? Mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Nu sunt.

Retrimis comisiei.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea alin. (1) al art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 142/2000 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției SAPARD pentru implementarea tehnică și financiară a Instrumentului special de preaderare pentru agricultură și dezvoltare rurală (adoptat).

Proiectul de Lege pentru modificarea alin. 1 al art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 142/2000 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției SAPARD pentru implementarea tehnică și financiară a Instrumentului special de preaderare pentru agricultură și dezvoltare rurală.

Cine este pentru? 205 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? O abținere.

Proiect votat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.25/2004 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr.17/2002 privind stabilirea perioadelor de conducere și a perioadelor de odihnă ale conducătorilor vehiculelor care efectuează transporturi rutiere (adoptat).

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 25/2004 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 17/2002 privind stabilirea perioadelor de conducere și a perioadelor de odihnă ale conducătorilor vehiculelor care efectuează transporturi rutiere.

Cine este pentru? 215 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect votat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.15/2004 privind transferul, cu titlu gratuit, al pachetului integral de acțiuni la Societatea Comercială Aviația Utilitară S.A. Iași din proprietatea statului și din administrarea Autorității pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului în proprietatea privată a județului Iași și în administrarea Consiliului Județean Iași (adoptat).

Proiectul de Lege pentru aprogarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2004 privind transferul cu titlu gratuit al pachetului integral de acțiuni la Societatea comercială "Aviața Utilitară" S.a. Iași din proprietatea statului și din administrarea Autorității pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului în proprietatea privată a județului Iași și în administrarea Consiliului Județean Iași.

Cine este pentru? 195 de voturi pentru.

Împotrivă? 20 de voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Proiect votat.

Proiectul de Lege privind declararea ca abrogate a unor acte normative (adoptat).

Proiectul de Lege privind declararea ca abrogate a unor acte normative.

Cine este pentru? 220 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect votat.

Propunerea legislativă pentru instituirea Ziua NATO în România (adoptat).

Propunerea legislativă pentru instituirea "Ziua NATO în România".

Cine este pentru? 220 de voturi pentru.

Împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri? 2 abțineri.

Proiect votat.

Doriți să explicați votul? Vă rog, domnule deputat.

 

Domnul Dan Brudașcu:

Neîndoielnic, domnule președinte, accederea României în această alianță militară ese un lucru extraordinar, dar cred că s-a creat un precedent care ar putea să ne pună și într-o situație ridicolă, în perspectivă. Nici una dintre țările membre, până în acest moment, în acest organism militar, nu a marcat, într-o formă distinctă, această zi a NATO. Este un fel, dacă vreți..., care ne reamintește de 7 Noiembrie, Ziua Marii Revoluții Socialiste din Octombrie.

Este o chestiune de demnitate, nimeni nu-și aduce aminte data la care a intrat România în Tratatul de la Varșovia. Nici această sărbătoare, absolut artificială, nu va produce decât, eventual, zâmbete condescendente din partea celor care ne privesc și ne monitorizează.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim internațional (adoptat).

Domnul Constantin Niță:

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim internațional.

Cine este pentru? 205 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect votat.

Vă rog, domnule deputat.

 

Domnul Mircea Nicu Toader:

Pe lângă justificarea votului pentru al Partidului Democrat, vreau să arăt că după 4 ani de zile, aproape 5 ani de zile, există o lege care va permite salvarea și, apoi, dezvoltarea sistemului de transport naval. Și, totodată, aș avea rugămintea și atenționez mai departe Guvernul, să introducă în proiectul de buget pe anul viitor acel program de modernizare și dezvoltare a navelor, fără de care această lege este fără sens. Mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Și eu mulțumesc.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României (adoptat).

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României.

Caracter organic.

Cine este pentru? 220 voturi pentru.

Împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri? 2 abțineri.

Proiect votat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.27/2004 pentru completarea art.4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare și privatizare a unor societăți naționale, companii naționale și societăți comerciale cu capital majoritar de stat (adoptat).

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 27/2004 pentru completarea art. 4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare și privatizare a unor societăți naționale, companii naționale și societăți comerciale cu capital majoritar de stat.

Cine este pentru? 195 de voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri? 17 abțineri.

Proiect adoptat.

Propunerea legislativă privind modificarea Legii nr.586/2002 pentru modificarea art.1 lit.c) din Ordonanța Guvernului nr.105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România cu începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945 din motive etnice (adoptată).

Propunerea legislativă privind modificarea Legii nr. 586/2002 pentru modificarea art. 1 lit. c) din Ordonanța Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România cu începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945 din motive etnice.

Cine este pentru? 225 de voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect votat.

Proiectul de Lege privind siguranța alimentelor (adoptat).

Proiectul de Lege privind siguranța alimentelor.

Cine este pentru? 225 de voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? O abținere.

Proiect votat.

Proiectul de Lege pentru abrogarea art. 8 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 32/2002 privind comasarea prin absorbție a Regiei Autonome Locato de către Regia Autonomă Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat (adoptat).

Proiectul de Lege pentru abrogarea art.8 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.32/2002 privind comasarea prin absorbție a Regiei Autonome "Locato" de către Regia "Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat".

Cine este pentru? 194 de voturi pentru.

Împotrivă? 20 de voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Proiect adoptat.

Vă rog, domnule deputat.

 

Domnul Gheorghe Dinu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Ați făcut o mare greșeală. Prin abrogarea acestui articol, art.8, nu se face altceva decât se înstrăinează totalmente patrimoniul Regiei "Locato", asta însemnând vilele de protocol, toate terenurile de vânătoare și așa mai departe. Și la ce valoare? La valoarea lor contabilă, adică aproape pe nimic!

Să știți că ați făcut o mare greșeală.

Vă mulțumesc.

 
Proiectul de Lege privind Semnul onorific Vulturul României (retrimis comisiei);

Domnul Constantin Niță:

Proiectul de Lege privind semnul onorific "Vulturul României".

Vă rog.

 

Domnul Dorel Bahrin:

Domnule președinte,

Stimate și stimați colegi,

După votarea în plen pe articole a legii s-au sesizat niște neconcordanțe la echivalările de secretar și vicepreședinți, și solicităm retrimiterea la comisie pentru a le pune de acord.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Cine este de acord cu propunerea?

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă. Un vot împotrivă.

Retrimis la comisie.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 15/2003 privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuințe proprietate personală (adoptat).

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.15/2003 privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuințe proprietate personală.

Lege cu caracter organic.

Cine este pentru? 225 de voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect votat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 6/2004 pentru completarea anexei nr. V/1b la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 191/2002 privind creșterile salariale ce se vor acorda în anul 2003 personalului bugetar salarizat potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar și personalului salarizat potrivit anexelor nr. II și III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar și a indemnizațiilor pentru peroane care ocupă funcții de demnitate publică (adoptat).

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.6/2004 privind completarea Anexei nr.V/1b la Ordonanța de urgență a Guvernului nr.191/2002 privind creșterile salariale ce se vor acorda în anul 2003 personalului bugetar salarizat potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr.24/2000.

Cine este pentru? 205 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? 2 abțineri.

Proiect votat.

Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Codului penal în domeniul infracțiunilor în ciberspațiu (adoptată propunerea de respingere)

Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Codului penal în domeniul infracțiunilor în ciberspațiu.

Lege cu caracter organic.

Se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru respingere? Vă rog să votați. 210 voturi pentru.

Împotrivă? 12 voturi împotrivă.

Abțineri? 2 abțineri.

Proiect respins.

Propunere legislativă pentru completarea Legii nr. 3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului (adoptată propunerea de respingere)

Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr.3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului.

De asemenea, se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru respingere? 195 de voturi pentru.

Împotrivă? 4 voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Proiect respins.

Proiectul de Lege pentru modificarea Anexei nr.7 la Ordonanța nr.36/2002 privind taxele și impozitele locale, republicată (adoptată propunerea de respingere)

Proiectul de Lege pentru modificarea Anexei nr.7 la Ordonanța Guvernului nr.36 privind taxele și impozitele locale.

Se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru? 205 voturi pentru.

Împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri? 15 abțineri.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.75/16 ian. 2002 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.96/1998 privind reglementarea regimului silvic și administrarea fondului forestier național, republicată (adoptată propunerea de respingere)

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.75/2002 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.96/1998 privind reglementarea regimului silvic și administrarea fondului forestier național.

Se propune respingerea.

Cine este pentru? 205 voturi pentru.

Împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri? 9 abțineri.

Proiect respins.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.109/1997 privind organizarea și funcționarea Consiliului Economic și Social (adoptată propunerea de respingere)

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.109/1997 privind organizarea și funcționarea Consiliului Economic și Social.

Lege cu caracter organic.

Se propune respingerea.

Cine este pentru respingere? 215 voturi pentru.

Împotrivă? 5 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect respins.

Propunerea legislativă pentru modificarea art.74 din Legea 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale (adoptată propunerea de respingere)

Propunerea legislativă pentru modificarea art.74 din Legea nr.19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale.

Se propune respingerea.

Lege cu caracter organic.

Cine este pentru? 197 de voturi pentru.

Împotrivă? 27 de voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Da, vă rog, doamna deputat.

 

Doamna Monica Octavia Muscă:

Voi fi foarte concisă.

Având în vedere că mai există un proiect de lege privind pensiile, având în vedere că primul-ministru a anunțat un proiect privind recalcularea pensiilor sau reevaluarea, cum vrea să îl numească, nu cred că este normal să respingem asemenea inițiative legislative pentru că, în mod firesc și logic, ele ar trebui să se discute împreună cu celelalte inițiative. Acesta a fost motivul pentru care, dacă țineți bine minte, noi am retrimis la comisie aceste inițiative.

Drept urmare, Grupul parlamentar liberal a votat împotriva respingerii pentru că, încă odată spun, ni se pare normal ca ele să mai aștepte în comisie până se adună toate inițiativele pe acest subiect, într-o discuție comună.

Vă mulțumesc frumos.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Și eu vă mulțumesc.

 
Propunerea legislativă pentru modificarea art. 180 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale (adoptată propunerea de respingere)

Propunerea legislativă pentru modificarea art.180 din Legea nr.19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurare socială.

Se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru? 197 de voturi pentru.

Împotrivă? 27 de voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Da, vă rog.

 

Domnul Gheorghe Dinu:

Mie îmi pare rău că ați respins-o și pe aceasta. De fapt, la ora actuală, la Legea pensiilor funcționăm într-o fărădelege. Nu se respectă nici legea veche, dar nici măcar Legea nr.19 din 2000, aplicabilă sau care a intrat în funcțiune în aprilie 2001.

Prin modificarea art.180 am propus tocmai a intra măcar pe Legea nr.19/2000.

La ora actuală, funcționăm în fărădelege.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Da, poftiți, doamna deputat.

 
 

Doamna Monica Octavia Muscă:

Vă mulțumesc.

Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal a votat împotriva respingerii din același motiv ca la cealaltă propunere.

Noi am retrimis la comisie, și am avut o discuție aici, în plenul Camerei Deputaților, că acea retrimitere la comisie are ca rațiune ca aceste inițiative să se discute împreună cu celelalte.

Nu am retrimis la comisie ca să ne fie adus înapoi și să existe un circuit formal între noi și comisie.

Ne pare rău că nu a înțeles comisia rostul retrimiterii la comisie. Drept urmare, Partidul Național Liberal a votat împotriva respingerii.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 3/2004 privind finalizarea investiției Turnătoria de tuburi de presiune din fontă ductilă pe platforma Sidermet Călan (adoptat).

Domnul Constantin Niță:

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.3/2004 privind finalizarea investiției Turnătoria de tuburi de presiune din fontă ductilă pe platforma Sidermet Călan.

Cine este pentru? 215 voturi pentru.

Împotrivă? 7 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect adoptat.

Da, vă rog.

 

Domnul Constantin-Gheorghe Avramescu:

Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal a votat pentru această ordonanță de urgență nu în sprijinul Guvernului, ci din compasiune față de un investitor german, care a venit de bună credință aici, în țară, s-a asociat cu o întreprindere românească, obținând 64% din acțiuni, a investit 8.000.000 de dolari pentru ca, în final, să constate că acea întreprindere românească era falimentară și, drept urmare, a urmat o hotărâre judecătorească prin care bunurile ei se vând mai departe, și acum se caută o soluție, și folosesc o expresie a mass-mediei, tipic dâmbovițeană care să îl salveze pe bietul neamț, ca să rămână în continuare, prin constituirea altei întreprinderi, și pentru ca el să rămână aici.

Este trist că se întâmplă așa, dar v-am explicat de ce am votat pentru, și repet: din compasiune pentru acest investitor, dar nu pentru Guvern, care a emis această ordonanță.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Vă rog, domnule deputat.

 
 

Domnul Gheorghe Barbu:

Noi, Partidul Democrat, am votat împotrivă de această dată, și eu voi da explicația aici, spunându-vă următorul lucru: cred că orașul Călan este polul sărăciei din România în acest moment. Toate locurile de muncă, de la ultimul om de serviciu până la cel mai mare responsabil, sunt sub 2.000 în acest oraș.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Vă rog să nu părăsiți sala. Facem apel nominal.

 
 

Domnul Gheorghe Barbu:

Vă voi explica în două cuvinte că, în loc ca această investiție să funcționeze din anul 2001 sau din anul 2002, actualul Guvern a tot amânat privatizarea acestei societăți timp de doi ani și jumătate. După privatizare, după un an și ceva, deprivatizează această societate și o revinde prin negociere directă cu minimum 65% din valoarea activelor pentru ca acel investitor, de care vorbea domnul deputat Avramescu, să își poată continua activiatea.

 
   

Domnul Radu Liviu Bara (din bancă):

Vă mulțumim.

 
 

Domnul Gheorghe Barbu:

Și eu vă mulțumesc, domnule deputat, dar chiar vreau să spun despre acest lucru: că se ajunge la peste 4 ani de când investiția putea să funcționeze și 600 de oameni să aibă loc de muncă, și astăzi reprivatizăm.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Vă mulțumesc.

Poftiți.

 
 

Domnul Dan Brudașcu:

Trebuie să remarc eleganța deosebită a unora dintre colegi care mulțumesc atât de ceremonios celor care încearcă să-și explice votul. Este o dovadă de maturitate politică.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Este o chestiune de civilizație, de normalitate.

 
 

Domnul Dan Brudașcu:

Eu vreau să îmi exprim o altă nedumerire: în general, știu că actualul Guvern nu face nimic pe gratis. Aș vrea să ne spună Guvernul ce comision a luat pentru emiterea acestei ordonanțe.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Sunteți glumeț astăzi.

 
Proiectul de Lege privind organizarea și funcționarea cooperației (adoptat).

Proiectul de Lege privind organizarea și funcționarea cooperației.

Lege cu caracter organic.

Cine este pentru? Vă rog să votați. 187 de voturi pentru.

Împotrivă? 32 de voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Proiect adoptat.

Vă rog să explicați votul.

 

Domnul Constantin-Gheorghe Avramescu:

Trebuie să recunoaștem că această lege este o lege muncită, poate cea mai muncită lege din actuala legislatură, în sensul că ea se află la Camera Deputaților încă din luna iunie anul trecut. S-a muncit mult într-o subcomisie, și trebuie să recunosc faptul că s-au făcut multe lucruri bune, în sensul de a face o lege corespunzătoare activității cooperatiste de la noi din țară. Dar sunt câteva lucruri asupra cărora am atras atenția și la discuțiile generale.

Nu se poate, în virtutea unei tradiții, în virtutea unor cutume, în virtutea unor experiențe din alte țări, să se calce caracterele generale ale dreptului de proprietate, ale dreptului de posesie, ale dreptului de folosință și ale dreptului de dispunere. Astfel, după cum știți și dumneavoastră, s-a votat aici imposibilitatea pentru o societate cooperatistă de a se transforma în societate comercială. Aceasta, în primul rând, așa după cum scrie. Este adevărat, după aceea se modelează și se spune: "Dacă Adunarea generală hotărăște altfel." Mult mai grav este însă altceva: la lichidarea unei societăți, partea indivizibilă, prin hotărârea judecătorească sau, mai bine spus, prin hotărârea Adunării generale, se transferă la o altă cooperativă. Mă iertați, dar aceasta este o încălcare flagrantă a dreptului de dispunere asupra proprietății pentru că partea indivizibilă care a mai rămas este tot proprietatea membrilor cooperatori, care dispun pentru ceea ce a mai rămas la lichidare să facă ceea ce vor cu ea.

Și, în fine, ultima treabă este acel principiu "un om, un vot" indiferent de valoarea părților sociale pe care le aduce fiecare.

Am atras atenția că este posibil ca în acest fel să se mișcoreze interesul pentru a intra într-o cooperativă.

Și, în final, mai atrag atenția asupra unui lucru: în privința acestor două puncte - "un om, un vot" și în legătură cu transformarea cooperativelor în societăți comerciale, avem și o sesizare de la Președinția României, ca urmare a unor sesizări făcute acolo, prin care și dânșii propun rezolvări în sensul celor arătat de mine.

Pentru acest motiv, cu toate că este o lege bună luată în ansamblul ei, Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal a votat împotrivă.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Poftiți, domnule Toader.

 
 

Domnul Mircea Nicu Toader:

Și eu voi încerca să explic votul negativ dat de Partidul Democrat.

Cu toate că această lege a fost în dezbatere mai multe luni de zile și s-au făcut destul de multe amendamente, dintre care o parte au fost admise, marea problemă a acestei legi este că vrea să fie o lege- cadru care totuși obligă cele două forme cooperatiste din România - cooperația meșteșugărească și cooperația de consum - să se reorganizeze așa cum prevede această lege, având o imixtiune foarte clară atât în forma lor de organizare, cât în primul rând asupra proprietății, mai ales că am susținut un amendament privind modificarea unui articol care este total neconstituțional - obligând aceste forme cooperatiste să nu înstrăineze și să nu vândă, deci să nu facă absolut nimic cu patrimoniul acesteia timp de 18 luni până când se reorganizează, încălcând flagrand dreptul constituțional, motiv pentru care Partidul Democrat, dacă acest articol va trece prin medierea de la Senat, va ataca constituțional această lege.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Mai dorește cineva să ia cuvântul?

Da, dar vă rog foarte pe scurt. Un minut.

 
 

Domnul Gheorghe Marin:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Partidul Social Democrat susține acest proiect de lege.

Așa cum au subliniat și colegii mei, s-a lucrat foarte mult.

Având în vedere că au existat trei propuneri legislative, s-a lucrat într-o comisie de raportori, au fost două comisii sesizate în fond - Comisia pentru industrii și servicii și Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare, și vreau să vă spun că o mare parte dintre articolele acestei legi au fost votate prin consens.

Ceea ce v-au sesizat colegii de la PNL și de la PD sunt câteva puncte în care noi nu am ajuns la o concluzie unanimă, dar în mare parte această lege a fost discutată și aprobată în consens.

Tocmai faptul că această lege se constituie într-o lege-cadru, ea vine să creeze un cadru unitar pentru organizarea și funcționarea cooperației în România, și nu numai aceasta: ci are ca intenție crearea condițiilor pentru înființarea și dezvoltarea de societăți cooperative în alte domenii de activitate, știindu-se că la noi, la ora actuală, există două domenii în care se manifestă foarte puternic cooperația - cooperativele de consum și cooperația meșteșugărească.

În ceea ce privește principiile care au stat la baza elaborării acestei legi, vreau să vă spun că acestea sunt principiile care stau la baza funcționării cooperației în întreaga lume, și de aceea s-a simțit nevoia să se facă această lege-cadru - tocmai pentru a se institui și la noi aceste principii.

Nu se poate transforma, așa cum doresc membrii Partidului Național Liberal, proprietatea privată cooperatistă într-o proprietate privată de genul celor care funcționează pe baza Legii nr.31.

Iar în ceea ce privește principiile consacrate ale cooperației, acestea au fost, sunt și vor rămâne cele care înseamnă "un om, un vot", care dau substanță caracterului democratic al conducerii în cooperație.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Vă mulțumesc.

Un minut, vă rog.

 
 

Domnul Antal István:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Grupul nostru a votat pentru această lege, cu speranța că la Senat mai există posibilitatea îmbunătățirii acestui cadru legislativ, care este solicitat de foarte multă lume.

În sfârșit, organizațiile cooperatiste, scăpând de cătușa "Ucecom"-ului, au început să ne trimită documente prin care se demască aplicarea frauduloasă a legislației existente și ne solicită expresis verbis ca prin acest cadru legislativ într-adevăr să facem dreptate celor peste 6.000.000 de membri cooperatori, a căror avere în timpul celor 14 ani scurși de la schimbările din țara noastră a fost confiscată de cele două redute puternice ale centralismului democratic, respectiv "Ucecom"-ul și "Centrocoop"-ul.

Vă citesc doar o singură frază din acest document pe care întâmplător l-am primit pe data de 19, după votul final, de fapt după votarea pe articole a acestei legi, în cursul săptămânii trecute, și acest comunicat de presă redactat pe 23 aprilie, din nou, de această redută numită "Ucecom", care dezinformează în continuare opinia publică.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Stimați colegi,

Fac apelul nominal. Vă promit treaba aceasta.

 
 

Domnul Antal István:

Deci, o singură frază: "Să fiți de acord că într-adevăr instituția noastră este rugată să stopeze abuzurile care afectează existența și viața de zi cu zi și să asigure un cadru legislativ adecvat prin care să recunoască că proprietatea privată, fosta proprietate cooperatistă și dreptul de posesie, folosință și dispoziție asupra acestei proprietăți să revină exclusiv celor care, prin contribuția lor, au constituit și au dezvoltat în timp cooperativele și, prin aceasta membrilor cooperatori asociați."

Cu speranța că în Senat, în cursul lunii mai, această lege va fi îmbunătățită și la mediere va trece până la finele acestei sesiuni, vă mulțumesc, și mulțumesc tuturor celor care au contribuit la dezbaterea acestui proiect de lege foarte important.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Și eu vă mulțumesc.

 
Propunerea legislativă privind Legea cooperației (adoptată propunerea de respingere)

Propunerea legislativă privind Legea cooperației.

Se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru? 183 de voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? 4 abțineri.

Propunerea legislativă privind organizarea și funcționarea cooperației (adoptată propunerea de respingere)

Propunerea legislativă privind organizarea și funcționarea cooperației.

De asemenea, se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru? 183 de voturi pentru.

Împotrivă? 2 voturi împotrivă.

Abțineri? 2 abțineri.

Proiect respins.

Proiectul de Lege privind instituirea bursei speciale Guvernul României  pentru formarea viitorilor manageri din sectorul public (adoptat).

Proiectul de Lege privind instituirea bursei speciale "Guvernul României" pentru formarea viitorilor manageri din sectorul public.

Cine este pentru? 183 de voturi pentru.

Împotrivă? 10 voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Poftiți, domnule deputat.

 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Sigur că este lăudabilă inițiativa înființării acestor burse, este un lucru extraordinar; cred însă că nu este normal ca această bursă să se cheme "Guvernul României". Putea să i se găsească numele unui om care a făcut multe lucruri pentru administrația publică din România, numele unui profesor universitar. Putea să i se găsească o altă denumire acestei burse, care, sigur, ca inițiativă, rămâne meritorie, și sper să ducă la rezultatele pe care le vrem toți - o administrare mai bună și mult mai corectă.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Poftiți, domnul deputat. Nu pot să vă refuz.

 
 

Domnul Dan Brudașcu:

Vă mulțumesc pentru gestul de amabilitate distins pe care l-ați dovedit.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Eu, personal, am votat pentru această lege, deși o bună parte din membrii Grupului parlamentar al PRM s-au abținut sau au fost împotrivă. Și vă spun de ce: în primul rând, eu consider că este necesar să avem manageri adecvați intențiilor noastre de integrare europeană, care să cunoască cerințele și legislația în materie. Singura mea obiecțiune este față de modul de selecție, care este părtinitor și care este și partinic, pentru că, dacă ne uităm la cei care au beneficiat până acum de asemenea burse la diverse instituții universitare străine, constatăm că nu au fost trimiși decât cei care și-au declarat aderența sau suportul față de partidul de guvernământ.

Dacă doriți, pot veni și cu exemple concrete.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Vă mulțumesc.

 
Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.39/1996 privind înființarea și funcționarea Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar (adoptat).

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.39/1996 privind înființarea și funcționarea Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar.

Cine este pentru? Vă mulțumesc. 205 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? 2 abțineri.

Proiect adoptat.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind pensiile de stat și alte drepturi de asigurări sociale ale polițiștilor (adoptat).

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind pensiile de stat și alte drepturi de asigurări sociale ale polițiștilor.

Lege cu caracter organic.

Cine este pentru? 205 voturi pentru.

Împotrivă? 10 voturi împotrivă.

Abțineri? Nici o abținere.

Proiect votat.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.15/2003 pentru completarea Legii nr.26/1990 privind registrul comerțului (adoptat).

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.15/2003 pentru completarea Legii nr.26/1990 privind registrul comerțului.

Cine este pentru? 195 voruri pentru.

Împotrivă? 5 voturi împotrivă.

Abțineri? 8 abțineri.

Proiect adoptat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului privind cooperarea dintre România și Oficiul European de Poliție, semnat la București la 25 noiembrie 2003 (adoptat).

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului privind cooperarea dintre România și Oficiul European de Poliție, semnat la București la 25 noiembrie 2003.

Cine este pentru? 205 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect adoptat.

Proiectul de Lege privind modificarea art.4 din Legea nr.157/1998 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România și Fondul pentru Cooperare Economică Internațională - Japonia, privind Proiectul de dezvoltare a Portului Constanța - Sud, semnat la Tokyo, la 27 februarie 1998 (adoptat).

Proiectul de Lege privind modificarea art.4 din Legea nr.157/1998 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România și Fondul pentru Cooperare Economică Internațională - Japonia, privind Proiectul de dezvoltare a portului Constanța-Sud, semnat la Tokyo la 27 februarie 1998.

Cine este pentru? 205 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect adoptat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Macedonia privind readmisia propriilor cetățeni și a străinilor, semnat la București la 12 noiembrie 2003 (adoptat).

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Macedonia privind readmisia propriilor cetățeni și a străinilor, semnat la București la 12 noiembrie 2003.

Cine este pentru? Vă mulțumesc. 205 voturi.

Împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect votat.

Propunerea legislativă pentru reînființarea satului Dămileni din comuna Cristinești, județul Botoșani (adoptată).

Propunerea legislativă pentru reînființarea satului Dămileni din comuna Cristinești, județul Botoșani.

Lege cu caracter organic.

Cine este pentru? 185 de voturi pentru.

Împotrivă? 14 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect votat.

Propunerea legislativă pentru reînființarea satului Slobozia din comuna Cordăreni, județul Botoșani (adoptată).

Propunerea legislativă pentru reînființarea satului Slobozia din comuna Cordăreni, județul Botoșani.

Lege cu caracter organic.

Cine este pentru? 185 de voturi pentru.

Împotrivă? 14 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect adoptat.

Propunerea legislativă pentru înființarea satelor Vatra și Bașeu din comuna Hudești județul Botoșani (adoptată).

Propunerea legislativă pentru înființarea satelor Vatra și Bașeu din comuna Hudeși, județul Botoșani.

Lege cu caracter organic.

Cine este pentru? 185 de voturi pentru.

Împotrivă? 14 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect votat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înființarea, organizarea, reorganizarea sau funcționarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administrației publice centrale și a unor instituții publice (adoptat).

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înființarea, organizarea, reorganizarea sau funcționarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului.

Lege cu caracter organic.

Cine este pentru? 185 de voturi pentru.

Împotrivă? 22 împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect adoptat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență (PL 7/1999) și Propunerea legislativă privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență (adoptat).

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență și Propunerea legislativă privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență.

Lege cu caracter organic.

Cine este pentru? 205 voturi pentru.

Împotrivă? 2 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect adoptat.

Proiectul de Lege privind exercitarea profesiei de psiholog, înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Psihologilor din România (PL 249/2002) și Propunerea legislativă privind organizarea și exercitarea profesiei de psiholog (adoptat).

Proiectul de Lege privind exercitarea profesiei de psiholog, înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului psihologilor din România și Propunerea legislativă privind organizarea și exercitarea profesiei de psiholog.

Cine este pentru? 205 voturi pentru.

Împotrivă? 8 voturi împotrivă.

Abțineri? 10 abțineri.

Proiect adoptat.

Propunerea legislativă privind consilierea obligatorie în cazul întreruperii de sarcină (adoptată).

Propunerea legislativă privind consilierea obligatorie în cazul întreruperii de sarcină.

Cine este pentru? 205 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect adoptat.

Proiectul de Lege pentru modificarea art.1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.58/2001 privind organizarea și finanțarea rezidențiatului, stagiaturii și activității de cercetare medicală în sectorul sanitar (adoptat).

Proiectul de Lege pentru modificarea art.1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.58/2001 privind organizarea și finanțarea rezidențiatului, stagiaturii și activității de cercetare medicală în sectorul sanitar.

Cine este pentru? 205 voturi pentru.

Împotrivă? 3 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Proiect adoptat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală (adoptat).

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală.

Lege cu caracter organic.

Cine este pentru? 205 voturi pentru.

Împotrivă? 3 voturi împotrivă.

Abțineri? 10 abțineri.

Proiect adoptat.

Stimați colegi,

Am finalizat ședința de vot final.

Miercuri și joi, comisii.

Închidem ședința.

Vă mulțumesc.

 

Ședința s-a încheiat la ora 13,40.

 
     

Adresse postale: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie vendredi, 19 juillet 2019, 4:25
Téléphone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro