Plen
Ședința Camerei Deputaților din 14 septembrie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.117/23-09-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
26-10-2021
25-10-2021
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 14-09-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 14 septembrie 2004

22. Supunerea la votul final:  

   

Domnul Valer Dorneanu:

    ................................................
 

Stimați colegi,

Pentru că unii dintre noi au înțeles ora 13,00 și îi mai așteptăm, v-aș propune să lăsăm cele două puncte cu modificarea și completarea Legii concurenței și aleșii locali, le lăsăm ultimele pe listă.

Sunteți de acord ca punctele 2 și 21 să fie lăsate ultimele? Da. Mulțumesc.

 
Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare privind finanțarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităților naturale și pregătirea pentru situații de urgență și a Acordului de asistență financiară nerambursabilă dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare acționând în calitate de Agenție de implementare a Facilității Globale de Mediu privind finanțarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităților naturale și pregătirea pentru situații de urgență, semnate la București, la 26 mai 2004 (adoptat);

1. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare privind finanțarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităților naturale și pregătirea pentru situații de urgență și a Acordului de asistență financiară nerambursabilă dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare acționând în calitate de Agenție de implementare a Facilității Globale de Mediu privind finanțarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităților naturale și pregătirea pentru situații de urgență, semnate la București, la 26 mai 2004.

Cine este pentru? 198 voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt. Dar în două părți din sală, foarte mulți n-au votat.

Oricum, mai supun încă o dată votului dumneavoastră proiectul de la pct.1.

Cine este pentru? 212 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Legii concurenței nr.21/1996 (adoptat);

Pct.2 îl lăsăm la urmă.

Propunerea legislativă pentru modificarea articolului 15 al Legii concurenței nr.21/1996 (adoptată propunerea de respingere);

3. Propunerea legislativă pentru modificarea articolului 15 al Legii concurenței nr.21/1996. se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este de acord cu propunerea de respingere? 213 voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

S-a adoptat propunerea de respingere.

Proiectul de Lege privind unele măsuri financiare în domeniul prevenirii și combaterii traficului și consumului ilicit de droguri (adoptat);

4. Proiectul de Lege privind unele măsuri financiare în domeniul prevenirii și combaterii traficului și consumului ilicit de droguri. Lege ordinară.

Cine este pentru? 213 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.57/2004 pentru modificarea Legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere (adoptat);

5. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.57/2004 pentru modificarea Legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere. Lege ordinară.

Cine este pentru? 191 voturi pentru.

Împotrivă? 15 voturi împotrivă.

Abțineri? 2 abțineri.

Cu 191 voturi pentru, 15 voturi contra și 2 abțineri, s-a adoptat proiectul.

Proiectul de Lege pentru acceptarea amendamentului la Acordul de înființare a Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare semnat la Paris la 29 mai 1990, adoptat prin Rezoluția nr.90 a Consiliului Guvernatorilor al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare din 30 ianuarie 2004 (adoptat);

6. Proiectul de Lege pentru acceptarea amendamentului la Acordul de înființare a Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare semnat la Paris la 29 mai 1990, adoptat prin Rezoluția nr.90 a Consiliului Guvernatorilor al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare din 30 ianuarie 2004. Lege ordinară.

Cine este pentru? 213 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Memorandumului de Înțelegere între Comunitatea Europeană și România privind participarea României la programul Comunității, Instrument Financiar pentru Mediu (LIFE), semnat la București la 5 martie 2003 și la Bruxelles la 18 martie 2003 (adoptat);

7. Proiectul de Lege pentru ratificarea Memorandumului de Înțelegere între Comunitatea Europeană și România privind participarea României la programul Comunității, Instrument Financiar pentru Mediu (LIFE), semnat la București la 5 martie 2003 și la Bruxelles la 18 martie 2003. Lege ordinară.

Cine este pentru? 211 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege pentru acceptarea amendamentelor la Acordul european asupra marilor drumuri de circulație internațională (AGR) încheiat la Geneva la 15 noiembrie 1975 (adoptat);

8. Proiectul de Lege pentru acceptarea amendamentelor la Acordul european asupra marilor drumuri de circulație internațională (AGR) încheiat la Geneva la 15 noiembrie 1975. Lege ordinară.

Cine este pentru? 217 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Cabinetul de Miniștri al Ucrainei privind colaborarea în domeniul transportului feroviar, semnat la Kiev la 21 octombrie 2003 (adoptat);

9. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Cabinetul de Miniștri al Ucrainei privind colaborarea în domeniul transportului feroviar, semnat la Kiev la 21 octombrie 2003. Lege ordinară.

Cine este pentru? 197 voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt. Dar am văzut multe voturi neexprimate.

Adoptat cu 197 voturi pentru.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.53/2004 pentru ratificarea amendamentelor convenite între România și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, prin schimbul de scrisori semnate la București la 6 mai 2004 și la Paris la 17 mai 2004, la Acordul-cadru de împrumut dintre România și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Paris la 17 august 2001 și la București la 20 august 2001 (adoptat);

10. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.53/2004 pentru ratificarea amendamentelor convenite între România și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, prin schimbul de scrisori semnate la București la 6 mai 2004 și la Paris la 17 mai 2004, la Acordul-cadru de împrumut dintre România și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Paris la 17 august 2001 și la București la 20 august 2001. Lege ordinară.

Cine este pentru? 218 voturi pentru.

Contra?

Abțineri?

Adoptat cu 218 voturi pentru.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 16/2004 pentru finalizarea privatizării Societății Comerciale Combinatul Siderurgic Reșița - S.A. Reșița (adoptat);

11. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 16/2004 pentru finalizarea privatizării Societății Comerciale "Combinatul Siderurgic Reșița" - S.A. Reșița. Lege ordinară.

Cine este pentru? 215 voturi pentru.

Împotrivă? 21 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.53/2003 privind privatizarea Societății Comerciale Tractorul UTB - S.A. Brașov (adoptat);

12. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.53/2003 privind privatizarea Societății Comerciale "Tractorul UTB" - S.A. Brașov. Lege ordinară.

Cine este pentru? 191 voturi pentru.

Împotrivă? 32 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat cu 191 voturi pentru, 32 împotrivă.

Proiectul de Lege privind trecerea unor construcții și a terenurilor aferente, aflate în administrarea Regiei Naționale a Pădurilor - ROMSILVA din domeniul public al statului în domeniul privat al statului și în administrarea Regiei Naționale a Pădurilor - ROMSILVA și vânzarea acestora de către Regia Națională a Pădurilor - ROMSILVA (adoptat);

13. Proiectul de Lege privind trecerea unor construcții și a terenurilor aferente, aflate în administrarea Regiei Naționale a Pădurilor - ROMSILVA din domeniul public al statului în domeniul privat al statului și în administrarea Regiei Naționale a Pădurilor - ROMSILVA și vânzarea acestora de către Regia Națională a Pădurilor - ROMSILVA. Lege ordinară.

Cine este pentru? 201 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? O abținere. Și câteva voturi neexprimate.

Adoptat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.47/2004 pentru prorogarea termenului prevăzut la art.4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.100/2001 privind acumularea cantității de 3 milioane tone de cărbune energetic de către Administrația Națională a Rezervelor de Stat în anul 2001 (adoptat);

14. Proiect de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.47/2004 pentru prorogarea termenului prevăzut la art.4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.100/2001 privind acumularea cantității de 3 milioane tone de cărbune energetic de către Administrația Națională a Rezervelor de Stat în anul 2001. Lege ordinară.

Cine este pentru? 218 voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege privind Ordinul Meritul Industrial și Comercial  și Medalia Meritul Industrial și Comercial (adoptat);

15. Proiectul de Lege privind Ordinul Meritul Industrial și Comercial și Medalia Meritul Industrial și Comercial. Lege ordinară.

Cine este pentru? 218 voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege privind Semnul onorific Răsplata Muncii în Serviciul Public (adoptat);

16. Proiectul de Lege privind Semnul onorific Răsplata Muncii în Serviciul Public. Lege ordinară.

Cine este pentru? 218 voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege privind instituirea Zilei Marinei Române și a Zilei Aviației Române (adoptat);

17. Proiectul de Lege privind instituirea Zilei Marinei Române și a Zilei Aviației Române. Lege ordinară.

Cine este pentru? 218 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Proiectul de Lege privind bursele private (adoptat) și Propunerea legislativă privind regimul acordării burselor private (adoptată propunerea de respingere);

18. Proiectul de Lege privind bursele private. Lege ordinară.

Cine este pentru? 218 voturi pentru. Mulțumesc.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

19. Propunerea legislativă privind regimul acordării burselor private. Se propune respingerea propunerii legislative.

 

Reprezentantul Partidului Democrat dorește să explice votul.

 
 

Domnul Daniel Bogdan:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Astăzi nu vorbim, din păcate, despre un proiect de lege care să îmbunătățească viața studenților, ci doar despre plagiatul unei idei pe care Guvernul P.S.D. a copiat-o de la P.N.L. și P.D. în scop electoral.

În anul 2002, dacă nu greșesc, s-a discutat în Parlament un proiect de lege inițiat de P.N.L., un proiect de lege care reglementa acordarea burselor private.

Din păcate, acest proiect de lege a fost respins prin votul majorității P.S.D. Dacă la acel moment proiectul de lege ar fi fost adoptat, studenții ar fi beneficiat de burse private încă de acum doi ani.

La sfârșitul anului trecut, parlamentarii P.D., în urma unor consultări cu studenții și cu reprezentanți ai mediului de afaceri, au elaborat un nou proiect de lege privind bursele private, un proiect care, dacă ar fi adoptat, ar îmbunătăți substanțial condițiile de viață pentru studenți și ar da o șansă tinerilor absolvenți să se integreze mai rapid pe piața forței de muncă. Și acest proiect se va lovi de refuzul majorității P.S.D.

Acum, practic, discutăm doar despre plagiatul unei idei. Poate nu ne-am fi supărat atât de tare dacă guvernul ar fi copiat și conținutul proiectelor depuse de partidele membre ale Alianței Dreptate și Adevăr. Pentru că deși n-ar fi fost frumos față de P.N.L. și P.D., ar fi fost totuși bine pentru studenți.

Proiectul, în forma propusă de guvern, nu reprezintă decât un gest de imagine, un praf în ochi aruncat studenților înaintea alegerilor. Proiectul, în forma propusă de guvern, nu încurajează suficient agenții economici să acorde burse private. Proiectul, în forma propusă de guvern, nu încurajează acordarea de burse private pe criterii de valoare, ci doar oferă posibilitatea acordării lor pe criterii de nepotism. Proiectul, în formula propusă de guvern, nu prevede, așa cum prevedea proiectul inițiat de Grupul P.D., organizarea de concursuri pentru obținerea de burse private, concursuri care să fie accesibile tuturor studenților și care să stimuleze performanța.

Nu credem că adoptarea acestui proiect va îmbunătăți viața studenților. Proiectul, însă, va da posibilitatea patronilor și directorilor de firme să păcălească statul, în loc să plătească impozite, directorii și patronii vor da bani nepoților și nepoatelor.

Însă, cu speranța că aceste lucruri nu se vor întâmpla, cu încrederea că viața studenților se va îmbunătăți cât de cât și cu convingerea că vor putea exista inițiative care să modifice și să completeze actuala lege, grupul parlamentar totuși susține acest proiect de lege numai în interesul studenților.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul Nicolăescu.

 
 

Domnul Gheorghe Eugen Nicolăescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Nu fac decât să spun două lucruri. Primul dintre ele este că acest proiect de lege chiar dacă este imperfect, noi am hotărât să-l votăm pentru că studenții și elevii au nevoie de burse private.

Iar al doilea lucru pe care vreau să-l subliniez este faptul că acum doi ani când am depus un proiect de lege similar în Camera Deputaților, guvernul a răspuns că nu este oportună o asemenea acțiune, oportună o asemenea propunere legislativă. Și a făcut tot ce s-a putut ca în Comisia de învățământ propunerea noastră legislativă să fie respinsă.

În același timp, însă, acum, în Comisia de învățământ, când s-a discutat proiectul de lege al guvernului, s-a considerat că se pot lua în calcul și propuneri ale noastre anterioare. Mă bucur că în raportul care s-a întocmit s-a făcut mențiunea că s-a avut în vedere și propunerea legislativă pe care am făcut-o acum doi ani.

Aceste lucruri cred că trebuie spuse, trebuie cunoscute, pentru că altfel, rămâne o impresie falsă că guvernul este singurul care se îngrijește de elevi și studenți în ceea ce privește bursele private.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Și eu vă mulțumesc pentru această intervenție, pentru că din cea anterioară crezusem că s-a votat împotriva proiectului.

Domnul Ionescu, vă rog să explicați și dumneavoastră poziția Grupului P.R.M.

 
 

Domnul Daniel Ionescu:

Pentru că nu de mult au fost "zilele Göethe" care aveau pe frontispiciu cuvintele marelui cărturar "Mai multă lumină", e bine să venim cu niște precizări și anume: primul proiect de lege privind bursele private, stimați colegi, n-a fost al Alianței D.A., ci ale Partidului România Mare.

Secundo: în această privință, filozofia acestei legi, să știți, în decursul peregrinărilor prin comisii, a fost respinsă și această inițiativă, și a noastră, și a dumneavoastră.

Terțo: în ultima ședință în care s-a discutat și s-a aprobat proiectul guvernului, vreau să vă spun că nici un reprezentant al Alianței D.A. nu a venit cu precizări complete, ci numai membrii Partidului România Mare, motiv pentru care această ordonanță a fost îmbunătățită și aprobată, pentru că numai membrii Partidului România Mare și ai P.S.D. au fost prezenți la această ședință.

Deci, dacă vreți să facem lumină, trebuie să spunem lucrurilor concret și chiar pot să spun că nu ne-am supărat că a fost infirmată prima variantă a acestei propuneri legislative, pentru că am venit cu propuneri concrete, deoarece am fost prezenți în sala de ședințe a comisiei.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi, vom supune diferendul instanțelor internaționale cu privire la paternitatea acestei propuneri.

Deocamdată, rog studenții să se bucure de rezultatul proiectului.

Legat de primul proiect care a fost adoptat, există și o propunere legislativă cu privire la care s-a propus respingerea ei. La pct.19 o găsiți.

Cine este pentru această soluție logică în urma adoptării primei soluții? 218 voturi pentru respingere.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

 
Propunerea legislativă privind modificarea Anexei nr.2 la Legea nr.41/1994 privind organizarea și funcționarea Societății Române de Radiodifuziune și Societății Române de Televiziune (adoptat);

20. Propunerea legislativă privind modificarea Anexei nr.2 la Legea nr.41/1994 privind organizarea și funcționarea Societății Române de Radiodifuziune și Societății Române de Televiziune, caracter organic.

Cine este pentru? 201 voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Adoptat.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind statutul aleșilor locali (adoptat);

Am trecut peste pct.21, statutul aleșilor locali.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 51/2004 privind prelungirea termenelor de preschimbare a certificatului de înmatriculare și a celui de înregistrare fiscală de către comercianți precum și a autorizației de funcționare de către persoanele fizice autorizate și asociațiilor familiale (adoptat);

22. Proiect de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 51/2004 privind prelungirea termenelor de preschimbare a certificatului de înmatriculare și a celui de înregistrare fiscală de către comercianți precum și a autorizației de funcționare de către persoanele fizice autorizate și asociațiilor familiale, caracter organic.

Cine este pentru? 209 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.24/2004 privind creșterea transparenței în exercitarea demnităților publice și a funcțiilor publice, precum și intensificarea măsurilor de prevenire și combatere a corupției (adoptat);

23. Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.24/2004 privind creșterea transparenței în exercitarea demnităților publice și a funcțiilor publice, precum și intensificarea măsurilor de prevenire și combatere a corupției, caracter organic.

Cine este pentru adoptare cererii de reexaminare și deci, a legii rezultate?

Cine este pentru? 198 voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri? 20 de abțineri.

Adoptat.

Proiectul de Lege privind darea unui teren în folosință gratuită a Ambasadei Franței la București (adoptat);

24. Proiectul de Lege privind darea unui teren în folosință gratuită a Ambasadei Franței la București, caracter organic.

Cine este pentru? 197 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt. Dar n-au votat foarte mulți.

Adoptat cu 197 voturi pentru.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.20/1998 privind constituirea și funcționarea fondurilor cu capital de risc (adoptată propunerea de respingere);

25. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.20/1998 privind constituirea și funcționarea fondurilor cu capital de risc. se propune respingerea ordonanței.

Cine este pentru? 198 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Și de data asta, foarte multe voturi neexprimate.

Proiectul a fost respins cu 198 de voturi pentru respingere.

Proiectul de Lege privind aderarea României la Acordul între Părțile la Tratatul Atlanticului de Nord pentru securitatea informațiilor, adoptat la Bruxelles la 6 martie 1997 (adoptat);

26. Proiectul de Lege privind aderarea României la Acordul între Părțile la Tratatul Atlanticului de Nord pentru securitatea informațiilor, adoptat la Bruxelles la 6 martie 1997. Lege ordinară.

Cine este pentru? 197 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 3 abțineri. Și foarte multe voturi neexprimate.

Adoptat cu 197 voturi pentru, 3 abțineri.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 58/2004 privind ratificarea Acordului privind amendarea articolului II, alineatul 1 al Acordului între Guvernul României și Guvernul Statelor Unite ale Americii privind cooperarea în domeniul contracarării proliferării armelor de distrugere în masă și promovarea relațiilor militare și de apărare, semnat la Washington, la 30 martie 1998, încheiat prin schimb de note verbale la 17 iunie 2004 (adoptat);

27. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 58/2004 privind ratificarea Acordului privind amendarea articolului II, alineatul 1 al Acordului între Guvernul României și Guvernul Statelor Unite ale Americii privind cooperarea în domeniul contracarării proliferării armelor de distrugere în masă și promovarea relațiilor militare și de apărare, semnat la Washington, la 30 martie 1998, încheiat prin schimb de note verbale la 17 iunie 2004. Lege ordinară.

Cine este pentru? 209 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Memorandumului de Înțelegere între Guvernul României și Guvernul Republicii Turcia privind cooperarea în domeniul cercetării și tehnologiei pentru apărare, semnat la Ankara la 6 aprilie 2004 (adoptat);

28. Proiectul de Lege pentru ratificarea Memorandumului de Înțelegere între Guvernul României și Guvernul Republicii Turcia privind cooperarea în domeniul cercetării și tehnologiei pentru apărare, semnat la Ankara la 6 aprilie 2004. Lege ordinară.

Cine este pentru? 209 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Fondul Națiunilor Unite pentru Populație pentru aplicarea mutatis mutandis a Acordului între Guvernul României și Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare, semnat la București la 23 ianuarie 1991, activităților și personalului Fondului Națiunilor Unite pentru Populație din România, convenit prin schimb de scrisori semnate la New York la 5 mai 2003 și București la 13 noiembrie 2003 (adoptat);

29. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Fondul Națiunilor Unite pentru Populație pentru aplicarea mutatis mutandis a Acordului între Guvernul României și Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare, semnat la București la 23 ianuarie 1991, activităților și personalului Fondului Națiunilor Unite pentru Populație din România, convenit prin schimb de scrisori semnate la New York la 5 mai 2003 și București la 13 noiembrie 2003. Lege ordinară.

Cine este pentru? 209 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Federal Austriac privind schimbul reciproc de date în domeniul controlului migrației și în probleme de azil, semnat la București la 24 iunie 2004 (adoptat);

30. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Federal Austriac privind schimbul reciproc de date în domeniul controlului migrației și în probleme de azil, semnat la București la 24 iunie 2004. Lege ordinară.

Cine este pentru? 209 voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.178/2000 privind produsele cosmetice (adoptat);

31. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.178/2000 privind produsele cosmetice. Lege ordinară.

Cine este pentru? 209 voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență (adoptat);

32. Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, caracter organic.

Cine este pentru? 209 voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Adoptat.

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 257/2001 privind modul de acțiune împotriva aeronavelor care utilizează neautorizat spațiul aerian al României (adoptat);

33. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 257/2001 privind modul de acțiune împotriva aeronavelor care utilizează neautorizat spațiul aerian al României, caracter organic.

Cine este pentru? 210 voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.63/2004 pentru modificarea art.2 din Legea nr. 296/2002 privind acordarea asistenței medicale în România cetățenilor străini în baza acordurilor, înțelegerilor, convențiilor sau protocoalelor internaționale de reciprocitate în domeniul sănătății, la care România este parte (adoptat);

34. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.63/2004 pentru modificarea art.2 din Legea nr. 296/2002 privind acordarea asistenței medicale în România cetățenilor străini în baza acordurilor, înțelegerilor, convențiilor sau protocoalelor internaționale de reciprocitate în domeniul sănătății, la care România este parte. Lege ordinară.

Cine este pentru? 212 voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege privind planificarea apărării (adoptat);

35. Proiectul de Lege privind planificarea apărării. Lege ordinară.

Cine este pentru? 212 voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.66/2004 privind acordarea de facilități fiscale Organizației Tratatului Atlanticului de Nord pentru pregătirea și desfășurarea în România a Reuniunii Informale a miniștrilor apărării din țările membre NATO (adoptat);

36. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.66/2004 privind acordarea de facilități fiscale Organizației Tratatului Atlanticului de Nord pentru pregătirea și desfășurarea în România a Reuniunii Informale a miniștrilor apărării din țările membre NATO. Lege ordinară.

Cine este pentru? 212 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 45/2004 pentru modificarea alin.(2) al art.2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare și privatizare a unor societăți naționale, companii naționale și societăți comerciale cu capital majoritar de stat, precum și a societăților și regiilor autonome subordonate autorităților administrației publice locale (adoptat).

37. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 45/2004 pentru modificarea alin.(2) al art.2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare și privatizare a unor societăți naționale, companii naționale și societăți comerciale cu capital majoritar de stat, precum și a societăților și regiilor autonome subordonate autorităților administrației publice locale. Lege ordinară.

Cine este pentru? 212 voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Legii concurenței nr.21/1996 (adoptat);

Revenim la pct.2: Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Legii concurenței nr.21/1996, caracter organic.

Cine este pentru? 190 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 8 abțineri.

Adoptat cu 190 voturi pentru, nici un vot contra, 8 abțineri.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind statutul aleșilor locali (adoptat);

Ultimul proiect înscris pe ordinea de zi de astăzi, nu ultimul, ci pe cel care-l votăm ultimul, pct.21, Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind statutul aleșilor locali, caracter organic.

Cine este pentru? 175 voturi pentru.

Împotrivă? 32 voturi contra.

Abțineri? 37 abțineri.

Cu 175 de voturi pentru, 32 voturi contra și 37 abțineri, a fost adoptat raportul comisiei.

Domnul Oltean dorește să explice votul P.D., domnul Coifan al P.N.L.-ului, domnul Marton, al UDMR-ului.

Mai sunt voturi de explicat? Nu. În această ordine am să vă dau cuvântul.

Aveți cuvântul, domnule Oltean.

 

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule președinte.

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Îngăduiți-mi să motivez votul împotriva acestui act normativ din partea Grupului parlamentar al Partidului Democrat.

Se împlinesc astăzi doi ani și aproape 3 luni de când acest act normativ a fost votat în plenul Camerei Deputaților pe articole, blocându-se votul final la intervenția primului-ministru, care făcea acest gest în urma unor intervenții dure ale unor membri ai Consiliului Europei, Consiliu care, la rândul lui, avea această intervenție, pentru că atât Partidul Democrat cât și Partidul Național Liberal au sesizat aceste organisme internaționale că această lege cuprinde prevederi neconstituționale.

Doi ani au trebuit să treacă până când partidul de guvernământ a reușit să realizeze că ceea ce Partidul Democrat și Partidul Național Liberal susțineau la vremea respectivă este absolut corect și în deplină concordanță cu prevederile legale în vigoare.

Iată că, astăzi, acest proiect de lege atât de viu combătut și controversat la vremea respectivă dar necesar, pentru că el pentru prima dată vine și stabilește un statut foarte clar al obligațiilor și drepturilor aleșilor locali, trece prin Camera Deputaților primind undă verde pentru intrare a lui în legalitate.

De ce am votat noi împotriva acestui act normativ, deși în cadrul comisiilor de specialitate, Comisia pentru administrație publică și Comisia juridică, cele două grupuri parlamentare au votat pentru susținerea acestui act normativ. Acolo am votat pentru, deoarece era în consonanță cu ceea ce noi susțineam.

În sfârșit, Consiliul de disciplină, acest organism cu caracter jurisdicțional era eliminat, lăsându-se doar electoratului posibilitatea de a selecționa primarii aleși prin votul direct al acestora.

De asemenea, se introducea un capitol nou, registrul de interese, un capitol care venea în mod obligatoriu să completeze legislația în vigoare și să determine o mai mare transparență a modului în care se cheltuie banul public și să limiteze posibilitatea alesului local de a dispune după bunul plac de banul public.

De asemenea, în același proiect de lege se insera într-un articol blocarea, într-un fel sau altul, a migrației politice a aleșilor locali. Erau trei elemente care ne-au determinat să votăm pentru acest act normativ la dezbaterile în cadrul comisiilor de specialitate.

Iată că în urma negocierii între cele două Camere, în cadrul Comisiei de mediere, prevederea privind blocarea sau eliminarea migrației politice este eliminată.

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Este surprinzătoare această atitudine a Puterii, cu atât mai mult cu cât în urmă cu câteva luni premierul Năstase făcea mare vâlvă de o inițiativă a acestei formațiuni politice privind tocmai temperarea, tocmai blocarea, tocmai înlăturarea posibilității aleșilor de a migra de la un partid la altul, în funcție de interesele pe care le manifestă într-un moment sau altul al istoriei. Astăzi, această inițiativă a căzut.

Este cunoscut faptul că pe parcursul mandatului 2000 - 2004, peste 50% dintre aleșii locali au migrat de la formațiunea politică pe listele căreia au ajuns într-o demnitate publică la celelalte formațiuni politice, în special la partidul de guvernământ.

Este cunoscut faptul că peste 10% dintre parlamentarii României au migrat și ei de la formațiunea politică care i-a propulsat într-o demnitate publică la partidul de guvernământ. Ceea ce a determinat această migrație politică a fost întotdeauna, în primul rând, interesul politic și interesul personal al celui în cauză.

Viața politică românească este zguduită, este extrem de agitată, este extrem de instabilă, tocmai din cauza acestei migrații politice. Astăzi era momentul să încercăm un prim pas de a bloca acest lucru și de a crea o anumită stabilitate politică pe eșichierul vieții politice românești.

Evident că Puterea nu a dorit acest lucru. A eliminat prevederea respectivă, lăsând alesului local, din nou, posibilitatea totală de a se duce acolo unde-i dictează interesul personal, creând în continuare o mare instabilitate politică și dând posibilitatea aleșilor locali să se joace cu votul pe care electoratul li l-a dat atunci când i-a votat.

Partidul Democrat a apreciat că nu poate să susțină acest proiect de lege din acest punct de vedere, deși două dintre cerințele majore ale noastre au fost îndeplinite, acest al treilea, care este extrem de important, nefiind îndeplinit, a determinat Grupul parlamentar al Partidului Democrat să voteze împotriva acestui act normativ și să continue să militeze pentru ca odată și odată Parlamentul României să voteze un act normativ prin care migrația politică să fie stopată, să fie interzisă prin act normativ, pentru că sunt convins că altfel nu poate exista o măsură ce să determine o stabilitate politică normală, într-o democrație normală.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Vă mulțumesc.

Stimați colegi,

Nu vreau să vă restricționez timpul de exprimare, dar puneți-vă de acord și cu cei care vă urmează, ca să poată fi și aceia ascultați, că altminteri riscăm să plece lumea din sală.

Vă rog, domnule deputat Coifan.

 
 

Domnul Viorel-Gheorghe Coifan:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Vă voi urma îndemnul dumneavoastră și voi explica pe scurt de ce Partidul Național Liberal nu votează această lege, de altfel importantă.

Nu doresc să reiterez faptul că de aproape doi ani "bălțește" acestă lege în Parlamentul României, pentru că cineva din Executiv s-a ambiționat să mențină o anomalie teribilă, care se numește Colegiul de disciplină al primarilor, un fel de Sfânt Oficiu al Inchiziției. În fine, a fost eliminat. S-a introdus și registrul de interese și am crezut cu sinceritate că, după 4 ani, putem să facem pași serioși în ceea ce privește consolidarea democrației locale.

Pot să spun că de încă trei ani așteaptă altă lege importantă. Este vorba de Codul de conduită al aleșilor locali și sper că acolo vom putea repara nedreptatea care s-a făcut ieri și pe care astăzi unii dintre dumneavoastră au votat-o.

Este clar și limpede că democrația locală și consolidarea ei reprezintă etape importante în consolidarea democrației la nivel de țară. Or, democrația locală este periclitată prin faptul că alesul local (primarul, consilierii locali, consilierii județeni) poate să migreze în funcție de interese dintr-o parte în alta, bătându-și joc de votul electoratului.

Să nu uităm că o serie de asociații nonguvernamentale, citez aici PRODEMOCRAȚIA, Institutul de politici publice, au tras un semnal de alarmă.

Doresc să vă spun în calitatea mea de membru la Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei, în Comisia de agricultură, amenajarea teritoriului și chestiuni locale și regionale, că România - din păcate - este singura țară care a oferit acest exemplu, în care jumătate din aleșii locali se regăsesc în altă parte.

Am crezut că după experiența din vara aceasta, în care unii au câștigat temperat, iar alții au pierdut temperat, cu alte cuvinte a fost un câștig reciproc avantajos, vom corecta anomalia. N-a fost să fie așa.

Prin urmare, doresc să spun, pentru că avem o șansă ca la Codul de conduită să corectăm acest lucru, să ne gândim foarte serios că este în interesul reciproc ca această lege s-o îmbunătățim. Oricum, după noiembrie vom face acest lucru.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul Marton Arpad.

 
 

Domnul Marton Arpad Francisc:

Domnule președinte,

Doamnelor ș domnilor,

Grupul nostru parlamentar a votat împotriva acestei legi din alte considerente decât cele enunțate aici, cu totul alte considerente.

Senatul a votat un articol conform căruia alesul local nu poate fi tras la răspundere jucidiară pentru declarațiile și pentru votul său. Camera Deputaților a binevoit să elimine din acest text votul alesului local, iar Comisia de mediere a acceptat această variantă. Pe cale de consecință, n-am mai putut interveni, fiind un text al Camerei Deputaților, să atragem atenția asupra pericolului mare care se naște din această eliminare.

Suntem de acord și există prevederi legale, conform cărora aleșii locali pot fi trași la răspundere dacă prin votul lor aduc atingere gravă unor interese economice ale comunității. Dar, așa cum a rezultat din acest vot, deja oricine se poate gândi că orice ales local poate fi tras la răspundere pentru orice vot al său.

Iată că, în județul Covasna, deja prefectul și-a și permis să trimită o scrisoare către toți consilierii județeni, conform căreia dacă îndrăznesc să voteze altfel decât crede domnia sa de cuviință, vor fi penalizați. Cred că este o atingere gravă a democrației.

Drept urmare, noi am votat împotriva acestei legi în forma în care există și vom depune un proiect de lege de modificare a acestei legi, evident în momentul când ea va apărea. Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Și eu vă mulțumesc.

Nemaifiind alți doritori pentru explicarea votului, declar închisă ședința de astăzi.

 
 

Vă reamintesc, stimați colegi, după-amiază sunt activități în comisie. De asemenea, mâine dimineață activități în comisie.

La ora 14,00 ședința solemnă a celor două Camere ale Parlamentului dedicată aniversării a 140 de ani de la înființarea Senatului și de la instituționalizarea bicameralismului în România. V-aș ruga să participați.

Joi a fost aprobată ședința în plen a Camerei Deputaților.

 
   

Ședința s-a încheiat la ora 13,20.

 
     

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 26 octombrie 2021, 16:51
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro