Florin Iordache
Florin Iordache
Ședința Camerei Deputaților din 7 martie 2005
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.24/14-03-2005

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-04-2021
13-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2005 > 07-03-2005 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 7 martie 2005

14. Primirea de răspunsuri la întrebările adresate membrilor Guvernului de către deputații:  
    14.1 Florin Iordache
 
consultă:

 

Doamna Daniela Popa:

  ................................................

Pentru domnul deputat Florin Iordache - Grupul parlamentar al PSD. Este prezent în sală? Da. Vreți să vă prezentați interpelarea? Nu. Răspunsul este din partea domnului ministru al integrării europene, Ene Dinga.

Deci, domnule deputat Florin Iordache, răspuns de la domnul ministru Ene Dinga, da?

Poftiți, aveți cuvântul, domnule ministru.

Domnul Ene Dinga (ministrul integrării europene):

Vă mulțumesc, doamna președinte.

Stimați deputați,

Dați-mi voie să răspund la interpelarea prezentată. Este vorba despre susținerea unui răspuns privind chestiunea regionalizării în România.

Vă reamintesc că în documentul complementar de poziție, la Capitolul 21 - "Politica regională și coordonarea instrumentelor structurale" - capitol închis în cadrul conferinței de aderare din data de 23 septembrie 2004, România s-a angajat "să mențină actuala clasificare "NUTS" - Nomenclatorul Unităților Teritoriale Statistice în perioada de programare 2007-2013". Cum știm, aceasta este perioada pe care planurile financiare și bugetare ale Uniunii Europene se proiectează în acest semestru.

Pentru a asigura stabilitatea clasificării NUTS, Legea nr.315/2004 privind dezvoltarea regională în România oficializează compoziția regiunilor NUTS-2 prin precizarea județelor care compun regiunile respective.

De asemenea, în poziția comună a Uniunii Europene referitoare la Capitolul 21 - Uniunea Europeană subliniază următoarele două lucruri:

  1. "Uniunea Europeană consideră că clasificarea NUTS a României, agreată cu Comisia europeană, reflectă structura administrativă și statisticile socio-economice existente în prezent."
  2. "Uniunea Europeană subliniază că dacă România intenționează să modifice structura teritorială agreată, modificările trebuie acceptate de Comisia europeană."

Regiunile de dezvoltare sunt constituite în baza unor convenții încheiate între reprezentanții consiliilor județene și, după caz, ai consiliului general al Municipiului București.

În conformitate cu prevederile Legii nr.315/2004 privind dezvoltarea regională în România, acestea nu sunt unități administrativ-teritoriale și nu au personalitate juridică. Ele constituie doar cadrul de elaborare, implementare și evaluare a politicilor de dezvoltare regională, precum și de culegere a datelor statistice specifice, în conformitate cu reglementările europene, emise de euro-stat, corespunzătoare nivelului 2 din Nomenclatorul Unităților Teritoriale Statistice. Denumirile și componența regiunilor de dezvoltare sunt prevăzute prin lege în anexe.

Apreciem că discuția la nivel politic a acestei probleme constituie o dezbatere normală și utilă în care se evaluează diversele opțiuni care au în vedere și aspectele tehnice legate de consecințele unei reașezări a structurii regiunilor de dezvoltare.

În aceste condiții, considerăm că dezbaterea politică este bine venită, dar punerea în practică a unei noi structuri regionale și conturarea unei opțiuni bine fundamentate vor necesita o serie de analize aprofundate, studii de impact, ceea ce va face ca finalizare acestui demers să depășească orizontul anului 2007.

În plus, orice modificare a actualei structuri de dezvoltare regională trebuie să parcurgă etapele consultării publice, cu atât mai mult cu cât componența regiunilor de dezvoltare trebuie să îndeplinească condiția de consens din partea județelor care le compun.

În afara materialului pe care l-am și transmis către dumneavoastră, aș vrea să spun că în acest moment, pentru Ministerul Integrării Europene și pentru Guvernul României, revederea practică a regionalizării în România nu este o prioritate.

Vă mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Și eu vă mulțumesc.

Domnule deputat, dacă doriți să interveniți?

Vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, doamna președintă.

Doamna președintă,

Stimați colegi,

Domnule ministru,

Mulțumesc, am pus această întrebare ministrului integrării europene, domnului Dinga, și mulțumesc pentru răspuns, ținând cont că în presă au apărut o serie de poziții ale comisarilor pentru integrare, și m-a interesat punctul de vedere al Guvernului României vizavi de problema regiunilor, și mulțumesc, domnule ministru, încă o dată, pentru punctul de vedere prezentat.

Doamna Daniela Popa:

Și eu vă mulțumesc, domnule deputat, și domnului ministru.

  ................................................
 

Doamna Daniela Popa:

  ................................................

Răspuns dat domnului deputat Florin Iordache, Grupul parlamentar al P.S.D., din partea domnului secretar de stat Nicolae Ivan, Ministerul Finanțelor Publice.

Aveți cuvântul, domnule secretar de stat.

Domnul Nicolae Ivan:

Mulțumesc, doamna președinte.

Domnule deputat,

Privind adresa dumneavoastră înregistrată la Ministerul Finanțelor Publice prin care ne faceți cunoscută problema indemnizației acordată potrivit legii pe perioada concediului și referitor la protecția maternității la locul de muncă, vă comunicăm următoarele.

Veniturile primite de persoanele fizice sub forma indemnizațiilor respective sunt supuse impunerii, fiind suportate din bugetul asigurărilor sociale de stat, buget alimentat și din contribuțiile asigurărilor sociale ce au constituit cheltuieli deductibile, astfel: contribuțiile la asigurările sociale ce reprezintă cheltuieli deductibile pentru determinarea profilului venitului impozabil la angajator și, respectiv, contribuția individuală la asigurările sociale a persoanei fizice asigurate, ce constituie element deductibil la determinarea venitului impozabil al acesteia.

Tratamentul fiscal aplicat celor două indemnizații considerate ca fiind venituri impozabile la care se face referire nu constituie o abordare nouă în contextul modificărilor legislative în domeniul impozitului pe venit. Impozitul pe acest venit a fost datorat și în anul 2004.

În ceea ce privește calificarea drept venituri neimpozabile a indemnizației de risc maternal, precum și a indemnizației pentru îngrijirea copilului bolnav în vârstă de până la 7 ani, iar în cazul copilului cu handicap, până la împlinirea vârstei de 18 ani, acestea vor fi avute în vedere și analizate în perioada următoare. Cu o precizare suplimentară, având în vedere că aceste două modificări ar trebui să facă apel la strategia de impozitare, probabil că e de resortul Camerei, și nu al Guvernului.

Doamna Daniela Popa:

Mulțumesc.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc mult. În condițiile în care Guvernul, respectiv Ministerul Finanțelor va veni cu o propunere legislativă în acest sens, din punctul meu de vedere o vom susține, tocmai pentru că mi se pare anormal să impozităm aceste venituri, pentru că și așa eu consider că prin adoptarea cotei unice există anumite goluri la bugetul consolidat și aceste goluri se încearcă acum a se umple printr-o alt fel de impozitare.

Vă mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Și eu vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 15 aprilie 2021, 13:26
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro