Doina Micșunica Drețcanu
Doina Micșunica Drețcanu
Ședința Camerei Deputaților din 7 martie 2005
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.24/14-03-2005

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-04-2021
13-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2005 > 07-03-2005 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 7 martie 2005

14. Primirea de răspunsuri la întrebările adresate membrilor Guvernului de către deputații:  
  14.3 Doina Micșunica Drețcanu
 
consultă:

 

Doamna Daniela Popa:

  ................................................

Răspuns dat doamnei deputat Doina Drețcanu, Grupul parlamentar al P.S.D., din partea secretarului de stat Catalin Tibadi, din partea Ministrului Justiției.

Poftiți, doamna secretar de stat, aveți cuvântul.

Doamna Tibadi Catalin Barbara:

Stimată doamnă deputat,

Ministerul Justiției, respectiv conducerea Ministerului Justiției, în actuala sa componență, dorește sincer să soluționeze nemulțumirile cetățenilor în general, a justițiabililor în special, atât și în ce privește competența sa. În această situație, sigur că a luat act de deficiențele care s-au remarcat în activitatea Biroului "Cetățenie", s-au datorat aproape exclusiv deficitului de personal cu care ne confruntăm.

După hotărârea de guvern care a modificat-o pe cea precedentă și care deja trebuia să se realizeze în octombrie anul trecut, există o nouă organigramă, o nouă structură a Ministerului Justiției.

Aceasta a permis o inventariere a personalului Ministerului Justiției și a oferit soluții pentru acele compartimente de activitate care s-au luptat cu acest deficit de personal.

În aceste condiții, vă pot da cifre concrete care să ilustreze că nu este numai fanfaronadă ceea ce susținem și că într-adevăr dorim să fluidizăm activitatea și a Biroului "Cetățenie". Deja de la data interpelării dumneavoastră s-au soluționat 1645 de poziții, în sensul de a se emite deciziile de rigoare, iar problema deficitului de personal s-a soluționat în pofida faptului că, după cum știți, și Consiliul Superior al Magistraturii a știut să ia o felie destul de consistentă din aparatura Ministerului Justiției, din cele 43 de persoane, Ministerul Muncii alte 32 de persoane, așa încât, în pofida acestui fapt, am reușit să aducem două persoane cu data de astăzi la biroul "Cetățenie", a treia persoană va urma.

Știm că pentru viitor, fiindcă întrebarea dumneavoastră s-a referit și pentru viitor, vom avea nevoie încă de un consilier juridic, pentru a acoperi toate compartimentele pe care trebuie să le acopere Biroul "Cetățenie", de la soluționarea dosarelor, emiterea deciziilor, dar și participarea la litigiile care sunt pe rolul instanțelor.

Așa încât, vom fi fericiți dacă vom putea soluționa și problema acută a consilierilor juridici la ora actuală, cei mai importanți, de altfel, în cadrul aparatului, și am promis Biroului "Cetățenie" că în scurt timp vom rezolva această problemă.

De la acea dată, sunt convinsă că va exista o astfel de fluidizare încât nu vom mai fi nevoiți să răspundem la interpelarea dumneavoastră. Dacă mai doriți, vă stau la dispoziție. În răspunsul scris, v-am dat toate cifrele necesare, ca să aveți o imagine a activității Biroului "Cetățenie".

Doamna Daniela Popa:

Mulțumesc, doamna secretar de stat.

Doamna deputat, puteți interveni. Aveți cuvântul.

Doamna Doina Micșunica Drețcanu:

Mulțumesc, doamna președinte.

Stimați colegi,

Referitor la răspunsul dat de către secretara de stat din Ministerul Justiției, aș putea spune că este parțial complet din punctul solicitărilor mele, dar, având în vedere că termenul a fost destul de scurt și într-adevăr știam că acest birou se confruntă cu o lipsă acută de personal și nu numai de personal, din câte știu eu, și de mijloace tehnice, aș avea rugămintea să aibă în vedere, în afară de elaborarea deciziilor pentru cetățenii din datele mele, cetățeni care au rezolvate dosarele, care sunt în număr de 10.000, dintr-un număr de aproximativ 15.000 de dosare pe care le aveți, dar care, în același timp, așteaptă răspunsul din partea dumneavoastră.

Deci, vă rog să aveți în vedere să le și eliberați, nu numai să le elaborați aceste certificate, sau eventual răspunsul negativ la dosarele pe care ei le-au depus începând cu anul 2001, 2002 și la care nici până în prezent nu au primit răspuns, fie pozitiv, fie negativ.

Mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Și eu vă mulțumesc. Doamna secretar de stat, mai interveniți?

 

Doamna Tibadi Catalin Barbara:

În răspunsul scris avem aceste date.

Doamna Daniela Popa:

În răspunsul scris. E în regulă.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 18 aprilie 2021, 10:57
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro