Plen
Ședința Camerei Deputaților din 16 mai 2005
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.65/23-05-2005

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2005 > 16-05-2005 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 16 mai 2005

8. Dezbaterea și adoptarea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 23/2005 pentru modificarea și completarea Legii nr. 371/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea Poliției Comunitare.
 
consultă fișa PL nr. 135/2005

 

Domnul Adrian Năstase:

  ................................................

Trecem la următorul proiect de lege, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 23/2005 pentru modificarea și completarea Legii nr. 371/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea Poliției Comunitare. Procedură de urgență.

Invit biroul comisiei să facă propunerile regulamentare.

Domnul Dan Ștefan Motreanu:

Domnule președinte,

Comisia propune cinci minute pentru dezbateri generale și un minut pentru fiecare intervenție.

Domnul Adrian Năstase:

Mulțumesc.

Dacă sunt observații?

Supun votului aceste propuneri.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Are cuvântul reprezentantul inițiatorului, domnul secretar de stat Mircea Alexandru.

Domnul Mircea Alexandru:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

De la data intrării în vigoare a Legii nr. 371 au fost constatate unele disfuncționalități de natură obiectivă în procesul de înființare și organizare a Poliției Comunitare determinate, pe de o parte, de lacune normative sub aspectul reglementării unor situații tranzitorii, identificate ulterior în procesul de reorganizare a fostelor corpuri ale gardienilor publici, precum și de lipsa unei detalieri corespunzătoare referitoare la transferul de personal și patrimoniu. În numeroase situații, aceste disfuncționalități au pus în dificultate autoritățile locale în demersurile acestora pentru realizarea procesului de reorganizare, precum și de preluare a patrimoniului și personalului, implicația cea mai gravă a acestei situații constând în întârzierea înființării Poliției Comunitare în unele unități administrativ-teritoriale.

Prin adoptarea de către Guvern a Ordonanței de urgență supuse astăzi aprobării au fost introduse în conținutul Legii nr. 371 modificări și completări de natură să elimine disfuncționalitățile constatate și să operaționalizeze Poliția Comunitară, creându-se, astfel, cadrul corespunzător organizării acesteia.

Având în vedere aspectele menționate, vă adresez rugămintea de a adopta proiectul de lege în forma prezentată.

Vă mulțumesc.

Domnul Adrian Năstase:

Vă mulțumesc.

În ceea ce privește propunerile de amendamente din partea comisiei? Sunteți de acord cu ele? Mulțumesc.

Dacă din partea grupurilor parlamentare dorește cineva să ia cuvântul?

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Niculae Mircovici:

Mulțumesc, domnule președinte. Deputat Mircovici Niculae, de Timiș.

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Pe data de 9 mai, acum o săptămână, am avut o dezbatere neonorantă la adoptarea proiectului de lege referitor la declarațiile de avere și atunci s-au făcut referiri că vinovat este Guvernul, vizavi de faptul că pe data de 7, prin Ordonanță de urgență, ne-a impus un lucru și pe data de 9 a trebuit să-l votăm.

Ca membru în Comisia de apărare, ordine publică și siguranță națională, îmi permit să remarc faptul - și mi-e greu s-o spun de la această tribună - că fie este vorba de superficialitate, fie este vorba de indiferență sau poate chiar de ignoranță, atunci când se atribuie anumite proiecte de legi nu pentru avizare, ci pentru dezbatere, în fond, unor comisii.

Am tot respectul față de colegii din Comisia de administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, dar este a șasea lege, dacă ar trece, numai în luna aprilie și mai, care a trecut fără a fi dezbătută în fond în Comisia de apărare, ordine publică și siguranță națională și care fiecare dintre ele se refereau la probleme care vizează în primul rând această comisie. Mi-aș permite să vă reamintesc că acordul dintre România și Republica Islamică Pakistan, care se referea la producerea, traficul și consumul de droguri a fost dată la Legea de administrație publică.

Legea de ratificare a Acordului dintre România și Bulgaria privind cooperarea autorităților de frontieră a fost dată, de asemenea, la Comisia de administrație publică. Nu știu ce are Consiliul Județean Timiș cu acordul între Poliția de frontieră între România și Bulgaria.

Legea care se referă la declasificarea, Legea de modificare a Legii nr. 182 din 2002, referitor la informațiile clasificate a fost dată, de asemenea, la Comisia de administrație publică.

Legea nr. 333/2002 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecției persoanelor, la rândul ei a fost dată tot la Comisia de administrație publică.

Mai mult decât atât, Legea privind unele măsuri reparatorii, morale, în primul rând, pentru cadrele epurate în perioada 1947 - 1950, a fost dată la rândul ei la Comisia de muncă. Nu știu ce legătură există între Comisia de muncă și onoarea unui ofițer care a fost în război și în momentul în care a venit din război a fost demobilizat, deblocat și trecut în rezervă și care cerea în primul rând niște drepturi morale.

Din acest punct de vedere, eu cred... și propun ca această lege să fie retrimisă la comisie, pentru că ajunge la Biroul permanent, astfel încât să fie repartizată pentru analiză în fond și la Comisia de apărare, ordine publică și siguranță națională.

Dacă s-ar pune problema art. 62 sau 88 din Regulamentul Camerei Deputaților, primul făcând referire la faptul că orice comisie permanentă care se consideră competentă îl informează pe președinte că dorește să-și dea avizul, menționez că aici nu este vorba de aviz, ci de o comisie sesizată în fond. Iar art. 88, prin care se arată că proiectele de lege sunt aduse la cunoștința Camerei Deputaților de către președinți, anunțând titlul, comisiile sesizate în fond și pentru avizare, precum și termenul de depunere, nu face nici o referire la modul în care o altă comisie interesată în a dezbate în fond poate să intervină.

Vă mulțumesc.

Domnul Adrian Năstase:

Vă mulțumesc.

Stimați colegi,

Poate că este cazul că precizăm că dumneavoastră sau comisiile, mai bine spus, au dreptul, conform procedurii, în momentul în care se consideră îndreptățite să participe la activitatea de avizare, într-un termen care este rezonabil și care este prevăzut în Regulament, să facă această solicitare și de aceea eu nu înțeleg această enervare la acest moment! Deci, poate că este adevărat, dar eu vreau să vă spun că în timp ce unii dintre dumneavoastră se plimbau prin sală, eu v-am făcut o lectură interesantă timp de 20 de minute, în care vă anunțam, pentru anumite proiecte de legi care sunt comisiile la care am repartizat pentru raport pe fond, dar și pentru avize, aproape 25 de texte.

Sigur, data viitoare, când o să le discutăm, s-ar putea din nou să spuneți că anumite comisii n-au participat la avizare.

Deci, eu vă rog să urmăriți, conform Regulamentului, ce drepturi și ce obligații aveți, astfel încât lucrurile să fie foarte clare. Articolul 63 din Regulament spune: "Dacă o comisie permanentă consideră că un proiect de lege sau o propunere legislativă este de competența în fond a altei comisii, ea poate cere Biroului permanent, în cel mult 3 zile de la sesizarea ei, trimiterea lor către acea comisie".

Deci, nu știu dacă observația pe care ați făcut-o, domnule deputat, era făcută în numele comisiei sau în nume personal, dar, oricum, și dacă era făcută în numele comisiei, eu cred că aveați datoria să luați în considerare acest text din Regulament, iar atunci când este cazul, să interveniți pentru a solicita repartizarea la comisia dumneavoastră a unora dintre textele respective.

Vreau să vă atrag atenția, însă, stimați colegi... Iertați-mă! Suntem în procedură de urgență, apreciez foarte mult dorința de a discuta despre Regulament, dar nu are nici un fel de legătură acest comentariu și această problemă cu problema pe care o discutăm acum. De aceea, vă rog foarte mult să încheiem această discuție. Pentru cei interesați, încă o dată, sediul materiei, art. 63 din Regulament.

Revenim la solicitarea pe care v-am făcut-o. Dacă din partea grupurilor parlamentare dorește cineva să se refere la proiectul de lege pe care-l discutăm acum. Dacă nu, dau cuvântul reprezentantului comisiei, domnului președinte, pentru a ne prezenta punctul de vedere al colegilor săi.

Domnul Dan Ștefan Motreanu:

Mulțumesc.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Până în prezent au fost constatate disfuncționalități în procesul de înființare și organizare a Poliției Comunitare, determinate de o serie de lacune normative, sub aspectul reglementării unor situații tranzitorii și de lipsa unor detalieri referitoare la transferul de personal și de patrimoniu.

Aceste disfuncționalități au pus în imposibilitate fostele corpuri ale gardienilor publici, precum și autoritățile administrației publice locale, să întreprindă demersurile corespunzătoare pentru realizarea procesului de organizare, precum și de preluare a personalului și patrimoniului, în termenul prevăzut de lege, respectiv până la data de 1 aprilie 2005.

Astfel, prezentul proiect de lege are ca obiect modificarea și completarea Legii nr. 371/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea Poliției Comunitare, în sensul operaționalizării acesteia și eliminării disfuncționalităților apărute în procesul de reorganizare și de preluare a personalului și patrimoniului de la fostele corpuri ale gardienilor publici.

Prin urmare, s-a impus prorogarea termenului prevăzut la art. 20, până la data de 30 noiembrie 2005.

Având în vedere cele prezentate, comisia propune admiterea cu modificări a proiectului de lege.

Domnul Adrian Năstase:

Vă mulțumesc.

Trecem la dezbaterea pe articol. Titlul legii mai întâi. Dacă sunt observații? Dacă nu sunt observații supun votului titlul legii.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă? 1vot împotrivă.

Abțineri?

Cu 1 vot împotrivă, titlul legii a fost aprobat.

Vă rog să observați în raportul comisiei, la pct. 7, se propune o reformulare a art. 21.

Dacă sunteți de acord cu acest amendament?

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă? 1 vot împotrivă.

Abțineri?

Cu un vot împotrivă, amendamentul comisiei a fost aprobat.

Supun votului dumneavoastră articolul unic al proiectului de lege, cu modificarea deja operată.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă? 1 vot împotrivă.

Abțineri?

Cu 1 vot împotrivă, articolul unic a fost aprobat.

Supun votului proiectul de lege în ansamblu.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă? 1 vot împotrivă.

Abțineri?

Cu 1 vot împotrivă proiectul de lege a fost aprobat.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 28 noiembrie 2021, 12:15
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro