Aurel Vlădoiu
Aurel Vlădoiu
Ședința Camerei Deputaților din 30 mai 2005
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.74/06-06-2005

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-04-2021
13-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2005 > 30-05-2005 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 30 mai 2005

17. Primiri de răspunsuri la întrebările adresate membrilor Guvernului de către deputații:
    17.1 Aurel Vlădoiu
 
consultă:

Doamna Daniela Popa:

Stimați colegi,

Începem ședința consacrată răspunsurilor orale la întrebări. Din partea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, domnul secretar de stat Vasile Lupu - răspuns la interpelarea domnului deputat Aurel Vlădoiu, Grupul parlamentar al PSD.

Domnule secretar de stat, aveți cuvântul.

Domnul Vasile Lupu:

Vă mulțumesc.

Doamnelor și domnilor deputați,

La interpelarea domnului deputat Aurel Vlădoiu, la interpelarea formulată de dumneavoastră vă răspundem următoarele: Firma Societatea Comercială "Novara T" Impex s.r.l. Craiova, după ce a cumpărat dosarul de licitație în vederea elaborării ofertei pentru licitația organizată la Consiliul local Lădești din județul Vâlcea pentru atribuirea contractului de execuție de lucrări la obiectivul menționat, a înaintat Agenției Sapard o contestație.

În corespondența cu Consiliul local Lădești, aceasta ne-a precizat că ulterior firma sus-menționată a solicitat și și-a recuperat suma achitată pentru procurarea dosarului de licitație, retrecându-și contestația. După evaluarea tehnică a ofertelor, Agenția Sapard a primit din partea S.C. Energo Construcția București și S.C. Govora Rm.Vâlcea, care au depus împreună oferte la licitația menționată, o contestație asupra faptului că oferta a fost respinsă din cauză că în cadrul ofertei nu au utilizat tehnologiile de epurare Rosetilvos, impuse prin dosarul de licitație, condiție care încalcă atât prevederile legislației naționale în vigoare, cât și ale legislației comunitare, respectiv Manualul de achiziții pentru fondurile SAPARD. Reanalizându-se întreaga documentație, numai într-un singur loc se face o referire, respectiv în notă și pe manualul tehnic din proiectul de execuție, la acest tip de instalație de epurare.

Cu toate acestea, condiția de evaluare a solicitat proiectantului informații suplimentare pentru utilizarea tehnologiei amintite, iar acesta și-a exprimat preferința pentru tehnologiile de epurare Rosetilvos. Legat de acest aspect, Agenția SAPARD a avut obiecțiuni față de modul de lucru al comisiei, precizând înlocuirea acestora.

În concluzie, având în vedre prevederile Ordinului nr.1014 din 2001 privind aprobarea structurii conținutului și modului de utilizare a documentației standard pentru elaborarea și prezentarea ofertei pentru achiziții publice și ale Manualului de instrucțiuni pentru contractele de achiziții publice de lucrări, precum și constatările efectuate, și argumentele Consiliului local Lădești, mai ales în ce privește implicațiile reluării licitației asupra implementării proiectului, Agenția SAPARD a propus Consiliului local Lădești schimbarea membrilor evoluatori în cadrul Comisiei de evaluare și reevaluarea ofertelor, invocarea ca motiv de respingere fiind faptul că s-a făcut trimitere în cadrul ofertei, la acest tip de stație de epurare.

Vă mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Domnule deputat, dacă doriți să interveniți?

Vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Aurel Vlădoiu:

Doamna președintă,

Domnule secretar de stat,

Eu am făcut foarte clar această interpelare, am rugat și am întrebat dacă Agenția SAPARD are rolul de a ajuta aceste consilii locale sau de a le încurca.

Deci, rugămintea, eu nu am acuzat pe nimeni, dar rugămintea a fost aceea de a desluși acest șir de trimiteri, de adrese de la consiliul local la Agenția SAPARD, care se plimbă de o jumătate de an. Și e în pericol această lucrare. Dacă nu urgentăm, nu putem să o finalizăm în ianuarie 2006 și ne ducem cu ea prin 2007. Asta a fost rugămintea și rog să clarificăm rapid această problemă.

Domnul ministru Flutur a fost de acord și a spus că dispune să fie valabilă această licitație care s-a organizat de către consiliul local, cu acordul SAPARD-ului, care a fost prezent pe tot timpul acestei licitații, la fiecare pas s-a cerut acordul SAPARD-ului și ei au dat avizul pentru fiecare pas care s-a procedat.

Vă mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Și eu vă mulțumesc.

Vreun comentariu, domnule secretar de stat? Nu.

Poftiți, aveți cuvântul.

Domnul Vasile Lupu:

Domnule deputat, cu respect vă spun că asta am și încercat, există niște proceduri la Agenția SAPARD care trebuie, din nefericire, respectate, adică din fericire, respectate, chiar dacă ele sunt mai greoaie, dar rolul este să fluidizăm treaba, să fie transparentă procedura, astfel încât să nu existe contestații ulterioare, după ce începe execuția.

Vă mulțumesc frumos.

Doamna Daniela Popa:

Și eu vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 19 aprilie 2021, 15:15
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro