Laurențiu Mironescu
Laurențiu Mironescu
Ședința Camerei Deputaților din 15 noiembrie 2005
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.176/22-11-2005

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-10-2021
13-10-2021
12-10-2021
11-10-2021
05-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2005 > 15-11-2005 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 15 noiembrie 2005

  1. Intervenții ale deputaților:  
  1.39 Laurențiu Mironescu - comentariu pe marginea "unui pamflet inutil" al PSD;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Laurențiu Mironescu:

Mă aflu în situația de a fi citit cu mare atenție unul din ultimele documente emanate de Partidul Social Democrat, intitulat Regimul Băsescu - primele șase luni. Cartea neagră a unui guvern neputincios, elaborată în iunie 2005 și distribuită organizațiilor din țară ale partidului mai sus amintit.

Documentul are aproximativ 80 de pagini care ar fi putut fi comasate doar în 25 dacă nu ar fi fost redactat cu un font atât de mare si care se dorește a fi o radiografie pertinentă a guvernării arcului guvernamental PNL - PD - PC - UDMR.

Nu am fost surprins să constat că există titluri ce se vor critice (Reformă prin politizare în justiție, Haos și abuzuri în administrația actuală, Algoritmul clientelar sau Protecția socială - marele perdant al guvernării de dreapta ), dar care, analizate prin parcursul fanariot al guvernării PSD, devin de-a dreptul hilare.

Nu aș vrea să elaborez foarte mult pe tema tuturor acuzelor din documentul de care vorbim, dar aș vrea să mă opresc asupra neadevărurilor intenționate pe care le conține capitolul care se referă la transporturi, domeniu de activitate greu încercat de guvernarea PSD.

Sub titlul "Transporturi și infrastructura - producția de scuze si acuze", propaganda psd-ista elucubrează o serie de afirmații care sfidează realitatea și pe care aș dori să le comentez astăzi în fața domniilor voastre.

La subcapitolul 13.3 "Transporturi navale" , se menționează percepția PSD-ista a situatiei prezente, dupa cum urmeaza: " - se lucrează foarte încet la terminalul de pasageri; nu se lucrează la terminalul de barje, la portul turistic, terminalul de cereale, prelungirea digului de Nord; traficul în port a scăzut cu aproximativ 1/3 din traficul anului 2004".

Situația reală este cu totul și cu totul diferită.

Terminalul de pasageri este funcțional. Realizarea acestuia în termen a fost, ce-i drept, pusă in pericol, dar asta grație unui sistem clientelar PSD-ist de arondare a diverselor lucrări de construcții în transporturi (Delta Const Tulcea), care printr-un efort remarcabil al Administrației Porturilor Maritime Constanta a fost recuperat "

La terminalul de barje chiar nu avea cum să se lucreze, având în vedere că acordurile de împrumut cu organismele internaționale menționează că perioada de demarare a lucrărilor este decembrie 2005 - ianuarie 2006.

Lucrările la portul turistic Tomis sunt definitivate, chiar înainte de termen. Fructificarea economică a acestuia este pusă sub semnul întrebării în contextul in care, în noiembrie 2004, chiar înainte de alegeri, a fost semnat un contract in defavoarea Portului Constanța prin care portul turistic Tomis se arondează spre exploatare unei firme de apartament, până in 2021.

Terminalul de cereale nu avea cum să demareze atâta timp cât se constituie în subiectul unui litigiu generat de un contract încheiat de conducerea psd-istă fără a se ține cont de contextul juridic al zonei subiect al construcției terminalului.

Prelungirea digului de nord nu reprezintă, în opinia experților în domeniu, o prioritate, motiv pentru care începerea lucrărilor mai poate aștepta.

Apoteotica încheiere a neadevărurilor maritime, cum ca traficul ar fi scăzut cu 30% față de anul 2004, este în totală neconcordanță cu reala creștere a traficului cu 23 % (față de anul 2004) înregistrată de Portul Constanța.

Este de necontestat că guvernarea noastră are de parcurs un drum greu bine conturat de precedenta guvernare care a reușit să distorsioneze în propriul interes toate mecanismele economice din România.

Nu are rost sa blamăm la infinit PSD-ul, dar nici nu pot răbda misitificarea realităților cuantificabile din zona portuară, iar maniera în care aceste neadevăruri au fost înveșmântate propagandistic, mă face să concluzionez că întregul document este un pamflet inutil din ale căror pagini răzbate frustrarea celui rămas fără ciolan.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 19 octombrie 2021, 1:25
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro