Mircea Valer Pușcă
Mircea Valer Pușcă
Ședința Camerei Deputaților din 13 decembrie 2005
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.201/20-12-2005

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2005 > 13-12-2005 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 13 decembrie 2005

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.68 Mircea Valer Pușcă - declarație politică pe tema "Informarea corectă a cetățenilor";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Mircea Valer Pușcă:

Declarație politică: "Informarea corectă a cetățenilor"

În baza art. 31 alin. (1) din Constituție, dreptul persoanei de a avea acces la orice informație de interes public nu poate fi îngrădit. Acest drept este consacrat și prin prevederea din alin. (2) al aceluiași articol, care obligă autoritățile publice, potrivit competențelor ce le revin, să asigure informarea corectă a cetățenilor asupra treburilor publice și asupra problemelor de interes personal.

Același articol 31 din Constituție, prin alin. (3), definește o excepție care poate îngrădi dreptul la informație al persoanei, atunci când deconspirarea anumitor informații poate să prejudicieze măsurile de protecție a tinerilor sau securitatea națională.

Pentru a asigura, în egală măsură, satisfacerea atât a dreptului persoanei de a avea acces la informație, cât și pentru a putea fi asigurată cerința de a nu prejudicia măsurile de protecție a tinerilor sau securitatea națională, se impune instituirea unor proceduri și a unui sistem de clasificare a documentelor deținute de către autoritățile publice. Doar astfel se poate asigura informarea corectă a cetățenilor, pe de o parte, și protecția informațiilor a căror deconspirare poate aduce prejudicii măsurilor de protecție a tinerilor sau securității naționale, pe de altă parte.

În momentul de față, prin reglementările în vigoare privind clasificarea informațiilor, se asigură protecția acelor informații care, prin deconspirare, pot aduce prejudicii securității naționale, dar nu există reglementare privind protecția informațiilor de natura celor a căror deconspirare poate aduce prejudicii măsurilor de protecție a tinerilor.

În vederea asigurării, complete și corecte, a exercițiului dreptului oricărui cetățean de a fi informat asupra oricăror chestiuni privind treburile publice și asupra problemelor de interes personal, dar și pentru a fi asigurată protecția informațiilor a căror deconspirare poate aduce prejudicii măsurilor de protecție a tinerilor, trebuie asigurate condițiile și procedurile de clasificare ale acestui tip de informații.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 28 noiembrie 2021, 12:14
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro