Plen
Ședința Camerei Deputaților din 19 decembrie 2005
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.204/26-12-2005

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-10-2021
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2005 > 19-12-2005 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 19 decembrie 2005

11. Primirea de răspunsuri la întrebările adresate Guvernului de către deputații:

   

(Lucrările au fost reluate la ora 18,30).

 
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Stimați colegi,

Interesați de partea răspunsurilor orale la întrebări și a interpelărilor ce se vor depune, dați-mi voie să declar deschisă această a doua parte a dezbaterilor noastre parlamentare, conform listei ce mi-a fost înmânată, domnul deputat Marian Sorin Paveliu - PNL.

Este prezent? Nu.

 
Mircia Giurgiu

Domnul deputat Mircia Giurgiu.

V-aș ruga, obiectul întrebării. Aveți două minute.

 

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Întrebarea se referă la mediu, adică la modul cum a fost împădurită România în acest an.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc.

Domnul ministru, personal. Vă rog.

 
 

Domnul Gheorghe Flutur (ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale):

Mulțumesc, domnule președinte.

Domnule deputat, o să vă răspund la întrebarea formulată de dumneavoastră.

În conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice, în anul 2005 s-au realizat până la sfârșitul lunii noiembrie lucrări de regenerare a pădurilor în suprafață de 22.897 de hectare, din care 10.269 hectare regenerări naturale și 12.538 hectare împăduriri integrale.

Din suprafața de 12.538 hectare pe care s-au realizat împăduriri integrale, suprafața de 2948 hectare reprezintă împăduriri pe terenuri degradate, inapte folosințelor agricole, preluate de regia națională a pădurilor ROMSILVA de la Agenția Domeniilor Statului.

Totodată, pentru consolidarea plantațiilor realizate în anii anteriori și pentru refacerea platanțiilor afectate de calamități, s-au realizat lucrări de completări și refaceri pe o suprafață de 5.889 de hectare. Punctual, în județul Cluj s-au realizat în anul 2005 lucrări de regenerare a pădurilor în suprafață de 392 de hectare, din care 198 de hectare regenerări naturale și 194 de hectare împăduriri integrale.

De asemenea, s-au realizat completări în platații înființate în anii anteriori pe o suprafață de 56 de hectare.

Acesta este răspunsul, domnule deputat.

 
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc.

Domnule deputat, aveți două minute.

 
 

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Mulțumesc, domnule ministru.

Sunt mulțumit cu răspunsul pe care l-am primit dar aș vrea să știu dacă în acele suprafețe sunt prevăzute și pădurile particulare.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă rog, domnule ministru.

 
 

Domnul Gheorghe Flutur:

Nu pot fi prevăzute pădurile particulare, deci proprietarii privați au obligația să-și împădurească aceste păduri iar pentru anul viitor această obligație va fi urmată și de sancțiuni. din păcate, în ultimii ani nu s-au aplicat astfel de sancțiuni, adică cei care nu-și împăduresc, regia de stat vine, împădurește, și atunci oamenii vor fi obligați să plătească contravaloarea acestor lucrări.

De aceea, în legislația nouă pe care noi am prevăzut-o, pentru autorizarea oricărei tăieri am cerut crearea unui fond de regenerare. Dacă omul nu dorește, nu vrea să împădurească, să avem acces, să umblăm la acel fond și să putem deconta valorile. Așa a fost în trecut.

Deci, în momentul de față vorbim doar de pădurile de stat, nu de pădurile private.

 
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumim, domnule ministru.

 
Doina Micșunica Drețcanu

Doamna deputat Doina Drețcanu.

Nu este prezentă.

   

Doamna Doina Micșunica Drețcanu:

Sunt aici.

 
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Este? Vă rog, doamna deputat.

Să știți că în cele două minute se include și timpul de deplasare.

 
 

Doamna Doina Micșunica Drețcanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Aș vrea să rezum întrebarea pusă către Ministerul Transporturilor, domnului ministru Dobre sau delegatului aici, referitor la o problemă zic eu majoră a celor care locuiesc în nordul țării. Mă refer la județul Botoșani. Datorită faptului că în urma inundațiilor și a deviațiilor care au fost pe traseele CFR vagonul de dormit pe ruta Botoșani-București a fost eliminat. Întrebarea mea este, la refacerea traseului actual al rutei Botoșani-București, care este explicația pentru neintroducerea vagonului de dormit, știut fiind că distanța dintre Botoșani și București este de 470 de kilometri și, totodată, l-am invita pe domnul ministru la o călătorie cu vagoanele de dormit până în Suceava, să văd dacă-i convine și dumnealui să facă naveta săptămânal, să se trezească la ora 4 într-o haltă la 30 de kilometri de Botoșani și să aștepte venirea altei legături.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc, doamna deputat.

Sper că nu ați răspuns.

Vă rog, domnul secretar de stat.

 
 

Domnul Ioan Andreica (secretar de stat, Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului):

Doamnă deputat Drețcanu, referitor la întrebarea dumneavoastră adresată domnului ministru Gheorghe Dobre, ministrul transporturilor, construcțiilor și turismului, răspunsul este următorul: vagonul de dormit pe relația București Nord - Botoșani a circulat până în august 2005, când circulația în zonă a fost întreruptă datorită efectelor inundațiilor. În această perioadă vagonul a fost introdus pe o altă relație, cu un grad de utilizare mai mare, iar după revenirea circulației la normal în zona respectivă, CFR Călători n-a mai considerată necesară introducerea vagonului de dormit pe această relație, datorită slabei utilizări.

Pe de altă parte, parcul de vagoane de dormit și cușete este limitat la aproximativ 100 de vagoane, ceea ce determină necesitatea unei juste repartizări a acestor vagoane în zone cu un grad de utilizare de 70 până la 100 %.

În prezent, pentru ameliorarea situației există un program de achiziție de circa 20 de vagoane de dormit per an, în funcție de posibilitățile bugetare, prin care se înlocuiesc vagoanele vechi. Astfel, va exista o creștere a capacității de transport la aceste tipuri de vagoane.

Pentru perioada următoare, CFR Călători va analiza cerințele traficului și, dacă posibilitățile tehnice vor permite, se vor dispune măsurile necesare pentru reintroducerea în circulație a acestui vagon de dormit, pe relația București Nord - Botoșani.

Având în vedere că în anii precedenți nu a existat preocupare pentru înnoirea parcului de vagoane, Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului face eforturi în vederea depistării surselor de finanțare pentru proiectele prevăzute a fi realizate, o atenție deosebită acordându-se înnoirii parcului de vagoane.

Semnează domnul ministru Gheorghe Dobre.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumim, domnule secretar de stat.

Doamna deputat.

 
 

Doamna Doina Micșunica Drețcanu:

Ați intuit foarte bine, domnule președinte. Cred că răspunsul tot eu l-am dat. În primul rând, mulțumesc ministrului Dobre pentru răspunsul dat, chiar dacă evident nu sunt, sau nu este răspunsul pe care-l așteptam, că a fost omis, că s-a întâmplat ceva. Iar faptul că județul Botoșani nu are..., respectiv reședința unui județ dintr-o Românie modernă nu are un vagon de dormit, cred că ține mai mult de faptul că domnul ministru este nemulțumit de procentul obținut de Alianță în timpul alegerilor generale.

Am totuși rugămintea expresă să facă tot posibilul, să nu dea vina pe fosta guvernare, timp în care noi am avut vagon de dormit, și să rezolve problema în condiții decente și cât mai rapid.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc, doamnă deputat.

Doamna deputat Manuela Mitrea se ocupă tot de transporturi, dar nu este prezentă.

 
Valentin Adrian Iliescu

Domnul deputat Valentin Iliescu, vă rog.

 

Domnul Valentin Adrian Iliescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Întrebarea adresată domnului ministru Borbely, în calitate de ministru delegat pentru lucrări publice, se referă la construcția autostrăzii Bechtel. Și aș vrea să fac precizarea, din capul locului, că în calitate de reprezentant al Partidului Democrat am susținut și susținem construcția acestei autostrăzi și că sperăm, din toată inima, în eforturile ministerului pentru începerea lucrărilor la această autostradă.

Sigur, întrebarea pe care o pun este strict legată de faptul că acest contract, asemeni multor alte contracte cu cântec încheiate în timpul guvernării Adrian Năstase, are și o serie de clauze de confidențialitate.

Întrebarea adresată domnului ministru era legată de buna- credință cu care a fost încheiat acest contract și dacă în comparație cu alte contrate, semnate cu firma Bechtel, sunt într-adevăr respectate condițiile favorabile pentru construcția acestei autostrăzi, pentru România.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Deci, fără deconspirarea clauzelor de confidențialitate.

Domnul secretar de stat, vă rog.

 
 

Domnul Ioan Andreica:

Domnule deputat,

Vă informăm că în continuare au loc ședințe de negociere pentru amendarea unor clauze contractuale ale acestui contract de proiectare și construire a autostrăzii Brașov-Borș.

Printre problemele cele mai importante enunțăm: modul de acordare și recuperare a avansului, clarificarea prețului final al investiției, limitarea dreptului beneficiarului de a interveni în soluții tehnice și asigurarea finanțării, care inițial ar fi fost în responsabilitatea Bechtel.

Dezavantajul părții române în momentul de față constă în existența unui contract care ar produce efecte chiar și în cazul stopării pentru moment a lucrărilor, iar modificarea acestuia devine astfel foarte dificilă, în condițiile executării lucrărilor conform contractului în decursul a unui an și jumătate. Până la această dată nu s-a putut concluziona și finaliza o înțelegere între cele două părți, fiecare exprimând câte un punct de vedere diferit. Negocierile continuă.

Semnează domnul dministru Gheorghe Dobre.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc.

Domnule deputat.

 
 

Domnul Valentin Adrian Iliescu:

Chiar dacă domnul secretar de stat Andreica, în numele domnului ministru Dobre, nu a putut evident devoala o serie de elemente confidențiale ale acestui contract, evident, se poate scoate în evidență că au fost multe lucruri oneroase în acest contract.

Pe de altă parte, doresc să susțin și să sprijin eforturile ministerului pentru ca, în sfârșit, să se găsească o soluție comună cu firma americană Bechtel, evident, în condiții avantajoase pentru România, nu așa cum s-a semnat contractul de Guvernul Adrian Năstase, care în mod sigur să însemne, începând cu anul 2006, construcția autostrăzii.

 
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

În orice caz, clauzele de confidențialitate nu pot fi opuse unei anchete parlamentare, dacă doriți s-o declanșați.

 
Mircia Giurgiu

Domnul deputat Mircia Giurgiu, vă rog.

 

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Întrebarea se referă la întârzierile repetate ale avionului pe ruta Cluj-Napoca - București și retur.

Sunt unele zile când întârzie și câteva ore.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc.

Domnul secretar de stat, vă rog să răspundeți la problema parlamentară a întârzierii avioanelor.

 
 

Domnul Ioan Andreica:

Răspunsul este punctual la întrebarea adresată de domnul deputat. Respectiv, în dimineața zilei de 9.IX.2005, datorită condițiilor meteo nefavorabile, pe Aeroportul internațional Henri Coandă București cursa Ro 601/2, cu destinația Timișoara a avut o întârziere la plecarea din București de aproximativ 4 ore. Acest fapt a determinat decalarea tuturor curselor ulterioare programate, cu aeronava respectivă, inclusiv zborul la care faceți referire în sesizarea dumneavoastră.

Din informațiile primite de la TAROM rezultă că pasagerii care au pierdut conexiunea în data de 9.XI.2005 cu zborurile externe, ca urmare a întârzierii înregistrate de zborul respectiv, au fost cazați la hotel de către Compania Tarom și reprogramați pe cursa de a doua zi.

Vă informăm, totodată, că măsurile de amânare, anulare sau redirecționare a curselor aeriene în cazul condițiilor meteo nefavorabile, sunt o practică necesară pentru efectuarea în condiții optime de siguranță a zborurilor, iar la nivelul Companiei Tarom se monitorizează continuu activitatea și îndeplinirea criteriilor de calitate a serviciilor.

Vă mulțumim.

Semnează domnul ministru Gheorghe Dobre.

 
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă rog, domnule deputat.

 
 

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Mulțumesc, domnule secretar de stat.

Într-adevăr, a fost o problemă punctuală dar asemenea probleme se repetă tot timpul, chiar și săptămâna trecută a avut întârziere din nou o oră și nu numai pe ruta de la Cluj, ci aproape în toate direcțiile din țară, așa că se pare că nu s-a luat nici o măsură și nu sunt de vină numai condițiile atmosferice. Cred că ar trebui luate măsuri concrete care să ducă la o mai bună funcționare a Companiei Tarom și a serviciilor acesteia.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Da, vă rog, domnule secretar de stat.

 
 

Domnul Ioan Andreica:

Aș vrea doar să completez că ne găsim într-o perioadă de timp nefavorabil și este posibil ca încă o perioadă de vreme să apară multe zile cu condiții nefavorabile și aceste lucruri se pot repeta.

Mulțumim.

 
   

Domnul Ilie Merce:

Nu sunt aparate, toată săptămâna am venit mai târziu.

 
 

Domnul Ioan Andreica:

Sunt aparate în toată lumea, dar nu toate pistele și nu toate avioanele sunt dotate cu senzori și condiții de circulație pe timp de ceață.

 
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumim, domnule secretar de stat.

Într-adevăr, era o problemă.

Domnul deputat Gabriel Brânză. Nu este prezent.

Domnul deputat Mircia Giurgiu are o interpelare adresată Ministerului Sănătății.

O clipă, domnule deputat.

În conformitate cu art. 162 din Regulamentul Camerei Deputaților nici un deputat nu poate adresa mai mult de două întrebări în aceeași ședință.

Dumneavoastră ați adresat deja două întrebări. Mai aveți 3, ori le reprogramați, ori vă mulțumiți cu răspunsul scris. Nu vă mai pot da cuvântul în această ședință, conform regulamentului. Imi pare rău.

 
Valentin Adrian Iliescu

Domnul deputat Valentin Iliescu, a doua întrebare în această ședință.

 

Domnul Valentin Adrian Iliescu:

Domnule președinte,

Întrebarea mea adresată Autoritatății pentru Valorificarea Activelor Statului, respectiv doamnei președintă interimar Gigliola Ciorteanu, se referă la modul în care s-a privatizat societatea ARO S.A. Câmpulung, o societate care a fost cândva o societate de frunte a economiei românești, adusă în pragul falimentului inclusiv datorită unei privatizări oneroase, față de care astăzi nimeni nu este responsabil.

Mă bucur că răspunsul vine într-o zi în care salariații acestei societăți, disperați de modul fraudulos în care firma care a privatizat, repet, pe baza unei acțiuni împotriva legii, de către AVAS, această societate, sunt în stradă pentru că nu și-au primit de foarte multe luni salariile.

Dacă-mi permiteți, înainte de a pleca de la microfon, având în vedere că mai am câteva interpelări pe ordinea de zi, aș dori să primesc răspunsul în scris de la domnii miniștri și secretari de stat prezenți aici, la ședință.

 
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă rog, doriți și răspunsul oral al domnului secretar de stat prezent, vă rog.

Nu este prezent?

Îmi pare rău. Deci, urmează să primiți un răspuns scris, nu trebuia să vă mai dau cuvântul ca s-o susțineți.

Vă mulțumesc.

Doamna deputat Manuela Mitrea nu este prezentă.

 
Dan Constantin Mocănescu Coloros

Domnul deputat Dan Mocănescu.

Vă rog, domnule deputat.

 

Domnul Dan Constantin Mocănescu Coloros:

Mulțumesc, domnule președinte.

Întrebarea mea se referea la situația din industria de apărare, relansarea și privatizarea acestui sector.

Domnul secretar de stat Bîgiu, prezent la ședința de astăzi, mi-a încredințat un răspuns scris pe care am început să-l discutăm, să ne consultăm și am acceptat invitația domniei sale de a participa la Ministerul Economiei și Comerțului la o discuție pe această temă care comportă o serie de detalii mai puțin publice.

Vă mulțumesc foarte mult.

 
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Deci nu mai doriți răspuns oral în acest moment.

 
 

Domnul Dan Constantin Mocănescu Coloros:

Nu.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Domnul deputat Dan Mocănescu, ați fost.

Domnul deputat Petru Călian, P.R.M., nu este prezent.

Domnul deputat Valentin Iliescu sunteți la a 3-a, urmează a 4-a, și urmează a 5-a.

Vă rog să vă mulțumiți cu răspunsuri scrise.

Domnul deputat Petru Călian nu este prezent.

Domnul deputat Ioan Aurel Rus, dacă este prezent? Nu este. Îmi pare rău. Va primi răspuns scris.

Domnul deputat Cristian Dumitrescu, dacă este prezent? Nu. Vă mulțumesc. Veți primi răspunsul scris.

Ședința consacrată răspunsurilor orale la întrebări s-a finalizat.

 
     

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 26 octombrie 2021, 4:20
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro