Vasile Pușcaș
Vasile Pușcaș
Ședința Camerei Deputaților din 4 aprilie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.48/14-04-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 04-04-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 4 aprilie 2006

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.39 Vasile Pușcaș - declarație politică cu tema "Superficialitatea cu care tratează autoritățile române scepticismul organismelor decizionale ale Uniunii Europene";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Vasile Pușcaș:

"Superficialitatea cu care tratează autoritățile române scepticismul organismelor decizionale ale Uniunii Europene"

Doamnelor și domnilor,

Din februarie 2000, România a derulat negocieri pentru aderarea la UE. Progresele realizate până în decembrie 2004 au determinat Consiliul European să declare negocierile finalizate. În aprilie anul trecut, Guvernul român a semnat tratatul de aderare și un proces politic de responsabilitate pentru actualul executiv a început atunci: ratificarea tratatului de către cele 25 de state membre ale UE.

Timp de un an am asistat la o rapsodie a coaliției guvernamentale care-și cântă, pe diferite tonuri, succese după succese, și toate acestea într-o vreme în care mediul politic european și opinia publică europeană deveneau tot mai sceptice în fața procesului de extindere a UE. Și, cu toate acestea, așa cum se arată în ultimul raport anual al Moody's Investor Service, referitor la capacitatea României de a face față unor șocuri economice după aderare, fără a întâmpina dificultăți la plata datoriilor, politicile macroeconomice practicate de Guvernul de la București sunt uneori incoerente.

Cum au reacționat autoritățile române la aceste semnale venite dinspre mediul politic și de afaceri extern? Prin clamarea unei noi strategii de politică externă cu multe semne de întrebare; prin inflamarea repetată și inutilă a relațiilor franco-române; prin dojenirea acelor comisari europeni care ne arătau bățul, iar nu morcovul; prin declararea stimulării investițiilor private ca scop al reducerilor de taxe, dar ascunderea realității, și anume că acestea nu au făcut decât să greveze asupra flexibilității fiscale într-o țară care avea deja o pondere scăzută a veniturilor bugetare în PIB.

Unde am ajuns? Avem tot mai mult certitudinea că actuala putere care asigură guvernarea țării s-a îndepărtat tot mai mult de obiectivul fundamental al României: buna pregătire a aderării la uniunea europeană la 1 ianuarie 2007. Deseori se confundă scopul cu obiectivele și obiectivele cu mijloacele.

Stimați colegi,

Aderarea la uniunea e este numai un obiectiv al României așa cum a fost și aderarea la Alianța Nord Atlantică în anul 2003. Scopul este însă modernizarea și dezvoltarea României. Din acest motiv, pregătirea internă pentru aderarea la UE ar trebui să aibă o importanță majoră pentru actualul Guvern, ca de altfel pentru toate forțele politice, societatea civilă și ONG-uri.

S-a intrat într-o competiție bizară cu trecutul uitând că Guvernul are responsabilitatea viitorului acestei țări. Cuantificați fiecare bulină roșie pe care v-o acordă, cu generozitate, un oficial sau altul de la Bruxelles sau din statele membre însă vă derobați de problemele care sufocă viața cetățeanului. Populația este tot mai mult ignorată de autoritățile țării: la fiecare început de lună bolnavii fac cozi interminabile la farmacii, numărul șomerilor scade pentru că tot mai mulți tineri emigrează spre statele din UE, reforma fiscală reduce continuu puterea de cumpărare a cetățeanului de rând și duce spre majorarea deficitului comercial și a celui de cont curent, educația rămâne un sector subfinanțat și multe altele. Mediul înconjurător este lăsat în voia sorții, oamenii trăind cu spaima inundațiilor și a abandonării de către autorități. Din reforma justiției se fac spectacole mediatice crezând că impresionăm Occidentul.

Onorați colegi,

Vă miră cumva scepticismul membrilor parlamentelor europene și al opiniei publice în fața extinderii UE?

Toată această superficialitate cu care tratează actualul Guvern al România problemele din agenda cetățeanului este observată și de cei care vor trebui să se pronunțe referitor la oportunitatea aderării noastre la UE.

Sperăm că România va obține în 16 mai un raport de monitorizare favorabil, însă ar trebui să vă gândiți ce costuri pentru țară va aduce inconsistența pregătirii pentru aderare la Uniunea Europeană. Fiecare gest de sfidare și ignorare a cetățeanului de astăzi va fi o pată pe imaginea de mâine a cetățeanului român, viitor membru al UE și cetățean european.

Vă amăgiți inutil dacă mai credeți că obținerea unui eventual accept pentru aderarea la UE vă exonerează de datoria pe care o aveți față de această țară: continuarea procesului de modernizare și dezvoltare a României, creșterea procentului acceptabilității în statele membre, ridicarea standardelor de viață ale cetățenilor români.

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 16 august 2018, 20:41
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro