Plen
Ședința Senatului din 11 mai 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.77/19-05-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-10-2022
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 11-05-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 11 mai 2006

Aprobarea ordinii de zi și a programului de lucru și aprobarea retragerii din dezbaterea Senatului a propunerii legislative pentru completarea Legii nr.31/1990 privind societățile comerciale, aprobarea introducerii pe ordinea de zi a propunerii de prelungire a termenului de dezbatere, de la 45 la 60 de zile, a proiectului de Lege privind proprietatea comună, aprobarea propunerii ca punctul 18, respectiv propunerea legislativă privind facilitarea finanțării societăților comerciale prin intermediul pieței de capital, să devină punctul 5 al dezbaterii.

Ședința începe la ora 9,45.

Lucrările sunt conduse de domnul senator Nicolae Văcăroiu, președintele Senatului, asistat de domnul senator Gavrilă Vasilescu și domnul senator Ilie Sârbu, secretari ai Senatului.

 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Invit colegii senatori în sală.

Rog să se facă apelul. Domnule secretar Vasilescu, vă rog.

 
 

Domnul Gavrilă Vasilescu:

Doamnelor și domnilor senatori, bună dimineața!

- Antonie Ștefan Mihail - prezent
- Apostol Neculai - prezent
- Arcaș Viorel - prezent
- Ardelean Aurel - absent
- Arion Viorel - prezent
- Athanasiu Alexandru - prezent
- Basgan Ion - prezent
- Berceanu Radu Mircea - prezent
- Blaga Vasile - Guvern

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă rog, puțin mai rar, domnule Vasilescu, și cu voce mai tare, ca să înțeleagă colegii și să coboare din birouri.

 
 

Domnul Gavrilă Vasilescu:

- Bobeș Marin - prezent
- Cazacu Cornelia - delegație
- Câmpeanu Radu-Anton - prezent
- Cârlan Dan - prezent
- Chelaru Ioan - prezent
- Cinteză Mircea - prezent
- Ciornei Silvia - prezent
- Cioroianu Adrian Mihai - euroobservator
- Cismaru Ivan - prezent
- Copos Gheorghe - Guvern
- Corodan Ioan - prezent
- Cozmâncă Octav - prezent
- Crețu Corina - euroobservator
- Crețu Ovidiu Teodor - prezent
- Cucuian Cristian - prezent
- Cutaș George Sabin - absent
- Daea Petre - prezent
- David Cristian - Guvern
- David Gheorghe - prezent
- Diaconescu Cristian - prezent
- Dina Carol - prezent
- Dinescu Valentin - prezent
- Dîncu Vasile - prezent
- Duca Viorel Senior - euroobservator
- Dumitrescu Ion Mihai - prezent
- Dumitrescu Gheorghe Viorel - prezent
- Dumitru Constantin - prezent
- Eckstein Kovacs Peter - prezent
- Fekete Szabo Andras Levente - prezent
- Filipescu Teodor - absent
- Florescu Ion - prezent
- Flutur Gheorghe - Guvern
- Frunda György - absent
- Funar Gheorghe - prezent
- Găucan Constantin - prezent
- Geoană Mircea Dan - absent
- Georgescu Radu Cristian - absent
- Gheorghe Constantin - absent
- Hașotti Puiu - prezent
- Ilașcu Ilie - delegație
- Iliescu Ion - absent
- Ilușcă Daniel - prezent
- Ion Vasile - delegație
- Iorga Nicolae - absent
- Iorgovan Antonie - prezent
- Ioțcu Petru Nicolae - prezent
- Ivănescu Paula Maria - delegație
- Jurcan Dorel - absent
- Loghin Irina - absent
- Lupoi Mihail - prezent
- Maior George Cristian - absent
- Mardare Radu Cătălin - prezent
- Marinescu Marius - prezent
- Markó Bela - prezent
- Meleșcanu Teodor Viorel - prezent
- Mereuță Mircea - delegație
- Mihăescu Eugen - euroobservator
- Mihăilescu Petru Șerban - absent
- Moisuc Viorica Georgeta Pompilia - prezent
- Moraru Ion - prezent
- Morțun Alexandru Ioan - euroobservator
- Neagoe Otilian - prezent
- Neagu Nicolae - prezent
- Nemeth Csaba - prezent
- Nicolae Șerban - absent
- Nicolai Norica - prezent
- Novolan Traian - prezent
- Onaca Dorel Constantin - prezent
- Oprea Mario-Ovidiu - prezent
- Oprescu Sorin Mircea - absent
- Pascu Corneliu - prezent
- Păcuraru Paul - prezent
- Păunescu Adrian - absent
- Pereș Alexandru - prezent
- Pete Ștefan - prezent
- Petre Maria - prezent
- Petrescu Ilie - prezent
- Popa Aron Ioan - prezent
- Popa Dan Gabriel - prezent
- Popa Nicolae-Vlad - euroobservator
- Popescu Dan Mircea - prezent
- Popescu Ionel - prezent
- Popescu Irinel - absent
- Popescu Mihail - prezent
- Prodan Tiberiu Aurelian - absent
- Puskas Valentin Zoltan - delegație
- Rădoi Ion - absent
- Rădoi Ovidiu - prezent
- Rădulescu Cristache - prezent
- Roibu Aristide - prezent
- Sabău Dan - prezent
- Sârbu Ilie - prezent
- Silistru Doina - prezent
- Simionescu Aurel Gabriel - prezent
- Sogor Csaba - prezent
- Solcanu Ion - delegație
- Stan Petru - prezent
- Stănoiu Mihaela Rodica - prezent
- Stoica Ilie - prezent
- Strătilă Șerban-Cezar - prezent
- Stroe Radu - prezent
- Szabó Karoly Ferenc - prezent
- Șerbănescu Verginia - prezent
- Șerbu Gheorghe Vergil - delegație
- Șereș Ioan Codruț - Guvern
- Ștefan Viorel - prezent
- Șter Sever - prezent
- Talpeș Ioan - prezent
- Tănăsescu Claudiu - prezent
- Tărăcilă Doru Ioan - absent
- Terinte Radu - prezent
- Theodorescu Emil Răzvan - prezent
- Tîlvăr Angel - absent
- Toma Ion - prezent
- Tudor Corneliu Vadim - absent
- Țâbuleac Mihai - prezent
- Țicău Silvia Adriana - prezent
- Țîrle Radu - euroobservator
- Ungheanu Mihai - prezent
- Ungureanu Vasile Ioan Dănuț - prezent
- Vasilescu Gavrilă - prezent
- Văcăroiu Nicolae - prezent
- Vărgău Ion - prezent
- Vedinaș Verginia - prezent
- Verestóy Attila - absent
- Voiculescu Dan - prezent
- Vosganian Varujan - prezent
- Vraciu Jan - prezent

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Stimați colegi, vă rog să vă ocupați locurile în bancă.

Fac un apel la dumneavoastră să încercăm să avem puțină răbdare, să parcurgem ordinea de zi și vă promit că, într-o oră și jumătate, putem termina, cu condiția să renunțați o oră și jumătate la cafea sau la ceai.

Vă rog foarte mult să înțelegeți acest lucru, că Senatul trebuie să funcționeze la parametrii normali.

În legătură cu ordinea de zi, vă consult dacă aveți obiecțiuni.

Domnul senator Berceanu. După aceea domnul senator Cârlan și apoi domnul senator Marinescu. Microfonul nr.2, vă rog !

 
 

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Domnule președinte, stimați colegi, la punctul 4 este un proiect de lege la care domnul Sebastian Bodu va reprezenta Guvernul și, de asemenea, la punctul 18 este un proiect de lege pentru care tot dumnealui are sarcina de a reprezenta Guvernul. Este o propunere legislativă cu raport de respingere. Rugămintea ar fi să le punem una lângă alta, respectiv punctul 18 să fie trecut imediat după punctul 4, ca să poată să-și vadă de alte treburi.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc.

Domnul senator Cârlan. Tot microfonul nr.2.

 
 

Domnul Dan Cârlan:

Domnule președinte, Comisia pentru administrația publică și organizarea teritoriului și protecția mediului și Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunități și validări propun includerea pe ordinea de zi a propunerii de prelungire cu 15 zile a termenului de dezbatere a proiectului de Lege privind proprietatea comună. Explicațiile le vom da când se va ajunge la respectivul punct pe ordinea de zi, dacă se aprobă.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc.

Domnul senator Marinescu.

 
 

Domnul Marius Marinescu:

Domnule președinte, stimați colegi, la punctul 8 am o inițiativă legislativă de modificare a Legii nr.31/1990 privind societățile comerciale. Doresc ca amendamentele de aici să le trec în Codul Fiscal și, prin urmare, doresc să retrag inițiativa legislativă de la punctul 8.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc.

Mai sunt intervenții ? Nu mai sunt.

Stimați colegi, pe cale de consecință, supun votului dumneavoastră propunerea ca punctul 8 - Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr.31/1990 privind societățile comerciale, a domnului senator Marinescu, să fie scos de pe ordinea de zi. Deci, își retrage propunerea legislativă.

Supun votului dumneavoastră această solicitare. Vă rog să așteptați. Deci retragerea punctului 8 de pe ordinea de zi.

Vă rog să votați. Dacă sunteți de acord, votați DA.

Cu 68 de voturi pentru, 2 voturi împotrivă și nici o abținere, s-a aprobat retragerea acestei propuneri legislative.

Mai avem o propunere, stimați colegi, în sensul introducerii pe ordinea de zi a propunerii ca la proiectul de Lege privind proprietatea comună, fiind o lucrare complexă, să se prelungească termenul de la 45 la 60 zile.

Supun votului dumneavoastră acordul pentru introducerea pe ordinea de zi a prelungirii termenului de la 45 la 60 de zile a proiectului de Lege privind proprietatea comună.

Vă rog să votați.

Cu 65 de voturi pentru, 2 voturi împotrivă și 2 abțineri, s-a aprobat.

A treia propunere a fost aceea ca punctul 18 să fie trecut imediat după punctul 4, amândouă sunt legi ordinare. Deci punctul 18 să devină punctul 5.

Vă rog să votați.

Cu 65 de voturi pentru, 2 voturi împotrivă și o abținere, s-a aprobat și această propunere.

Stimați colegi, înainte de a supune votului ordinea de zi, vă anunț că lucrările ședinței de plen a Senatului de astăzi, 11 mai 2006, vor fi conduse de subsemnatul cu sprijinul celor doi colegi: domnul senator Gavrilă Vasilescu și domnul senator Ilie Sârbu, secretari ai Senatului.

Ordinea de zi, stimate colege și stimați colegi, dacă nu mai sunt alte intervenții, o voi supune votului dumneavoastră.

Vă rog să votați.

Cu 68 de voturi pentru, nici un vot împotrivă, 4 abțineri, s-a aprobat.

Programul de lucru, stimate colege și stimați colegi, până la ora 13.00, vom termina, indiscutabil, mai devreme.

Vă rog să votați programul de lucru.

Cu 58 de voturi pentru, nici un vot împotrivă, o abținere, s-a aprobat.

Stimate colege și stimați colegi, suntem în cvorum de lucru.

Vă anunț că din totalul de 137 de senatori și-au anunțat prezența, prin votul electronic, un număr de 86, avem 24 colegi absenți motivat.

 
Aprobarea programului de lucru al Senatului pentru săptămâna 15-20 mai a.c.

Stimate colege și stimați colegi, intrăm în ordinea de zi.

Primul punct: aprobarea programului de lucru pentru săptămâna 15-20 mai. După cum vedeți, programul obișnuit, luni-joi: lucrări în plenul Senatului, marți-miercuri: comisii permanente, marți, 13 mai: ședință de Birou permanent, vineri-sâmbătă: circumscripții electorale. Poate să existe o singură modificare aici, dar nu o discutăm acum, posibilitatea ca miercuri, 17 mai, să facem o ședință comună, la solicitarea primului-ministru, pentru prezentarea unui raport privind 500 de zile de guvernare. Sigur că decizia finală se va lua în funcție și de respectarea termenului de 16 mai pentru prezentarea Raportului de țară.

Eu supun, însă, votului dumneavoastră programul pe care vi l-am anunțat pentru săptămâna viitoare. Sunt obiecțiuni? Nu sunt. Vă rog să votați.

Vă rog să votați toată lumea! Vă rog să lăsați telefoanele mobile!

Cu 71 de voturi pentru, 1 vot împotrivă, 3 abțineri, s-a aprobat programul de lucru.

Aprobarea ordinii de zi și a programului de lucru și aprobarea retragerii din dezbaterea Senatului a propunerii legislative pentru completarea Legii nr.31/1990 privind societățile comerciale, aprobarea introducerii pe ordinea de zi a propunerii de prelungire a termenului de dezbatere, de la 45 la 60 de zile, a proiectului de Lege privind proprietatea comună, aprobarea propunerii ca punctul 18, respectiv propunerea legislativă privind facilitarea finanțării societăților comerciale prin intermediul pieței de capital, să devină punctul 5 al dezbaterii.

Voi supune votului dumneavoastră propunerea ca inițiativa legislativă referitoare la proiectul de Lege privind proprietatea comună, termenul de 45 de zile să fie prelungit la 60 de zile. După cum am spus, este o lucrare complexă, solicitarea este a Comisiei pentru administrație publică, organizarea teritoriului și protecția mediului și v-aș propune să fim de acord cu această solicitare, deci prelungirea termenului de la 45 la 60 de zile. Vă rog să așteptați un moment!

Vă rog să votați, acum, stimate colege și stimați colegi!

Vă rog să votați.

Cu 71 de voturi pentru, nici un vot împotrivă, 4 abțineri, s-a aprobat această solicitare de prelungire a termenului.

Aprobarea propunerii de reluare a votului final la proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii gazelor nr. 351/2004 și respingerea proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii gazelor nr. 351/2004.

Stimate colege și stimați colegi, pct.2 din ordinea de zi, în Biroul permanent s-a dezbătut problema care a apărut: reluarea votului la propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii gazelor nr.351/2004.

Biroul permanent, știți, vă propune, ținând seama că au fost unele nereguli semnalate privind votul, colegii lideri de grup au fost de acord cu reluarea votului, pentru a intra în normalitate, inclusiv din partea Alianței PNL-PD.

Pe cale de consecință, plenul Senatului este cel care decide dacă reluăm sau nu votul.

Dacă sunt intervenții aici? Nu sunt.

O să supun votului dumneavoastră propunerea de reluare a votului final la proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii gazelor nr.351/2004.

Vă rog să votați, stimate colege și stimați colegi, dacă sunteți de acord...(discuții și vociferări în sală)... dacă sunteți de acord cu reluarea votului.

Cu 52 de voturi pentru, 2 voturi împotrivă și 6 abțineri, s-a aprobat reluarea votului.

Deci, stimate colege și stimați colegi, vă rog, atenție, acum! O să supun votului dumneavoastră raportul favorabil, fără amendamente, la proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii gazelor nr.351/2004.

Legea are caracter ordinar.

Da, sunteți de acord cu raportul și proiectul de lege.

Nu, sunteți împotrivă.

Vă rog să votați, stimate colege și stimați colegi. (discuții și vociferări în sală)

Cu 19 voturi pentru, 44 de voturi împotrivă, 11 abțineri, raportul și proiectul de lege au fost respinse.

Adoptarea proiectului de Lege pentru ratificarea Acordului între România și Republica Turcia privind asistența judiciară în materie civilă, semnat la Ankara, la 28 septembrie 2005.

Stimate colege și stimați colegi, pct.3 din ordinea de zi: proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între România și Republica Turcia privind asistența judiciară în materie civilă, semnat la Ankara, la 28 septembrie 2005.

Invit Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunități și validări, domnul președinte Eckstein, vă rog, sunteți raportor.

Dau cuvântul domnului secretar de stat, Dan Stoica, vă rog, microfonul 9.

V-aș ruga liniște!

 

Domnul Dan Stoica - secretar de stat în Ministerul Justiției:

Domnule președinte, doamnelor și domnilor senatori.

Obiectul Acordului îl constituie reglementarea protecției juridice a cetățenilor celor două state în procedurile civile ale autorităților judiciare din fiecare stat, precum și cooperarea autorităților în ce privește acordarea asistenței judiciare în materie civilă. Acordul stabilește și condițiile de recunoaștere și executare a hotărârilor judecătorești în cauzele civile.

Vă propunem, așadar, în conformitate cu prevederile Legii nr.590/2003 aprobarea proiectului de lege transmis dumneavoastră.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Domnul președinte Eckstein Kovacs ne va prezenta raportul Comisiei juridice, de numiri, disciplină, imunități și validări.

 
 

Domnul Eckstein Kovacs Peter:

Domnule președinte, raportul este de admitere în forma adoptată de Camera Deputaților. La dezbateri a participat și reprezentantul Ministerului Justiției, care a susținut proiectul de lege.

Proiectul se include în categoria legilor ordinare, iar Senatul este Cameră decizională.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Dezbateri generale, luări de cuvânt dacă sunt? Nu sunt.

Stimate colege și stimați colegi,

Suntem în fața unei legi ordinare. Avem raport favorabil, fără amendamente. Deci, voi supune votului dumneavoastră atât raportul, cât și proiectul de lege. Vă rog să votați, stimate colege și stimați colegi.

Cu 62 de voturi pentru, 1 vot împotrivă, 2 abțineri, raportul și proiectul de lege au fost adoptate.

Mulțumesc.

 
Dezbaterea și adoptarea proiectului de Lege privind aprobarea Acordului de garanție dintre România și Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București, la 22 iulie 2005, aferent Acordului de împrumut dintre Societatea Comercială Compania de Apă Someș S.A. și Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare pentru finanțarea obiectivului de investiții Reabilitarea sistemului de alimentare cu apă în localități urbane din Bazinul hidrografic Someș - Tisa, inclus în programul Dezvoltarea Infrastructurii în orașele mici și mijlocii (SAMTID), faza I.

Trecem la pct.4 din ordinea de zi: proiectul de Lege privind aprobarea Acordului de garanție dintre România și Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București, la 22 iulie 2005, aferent Acordului de împrumut dintre Societatea Comercială "Compania de Apă Someș" S.A. și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru finanțarea obiectivului de investiții "Reabilitarea sistemului de alimentare cu apă în localități urbane din Bazinul hidrografic Someș-Tisa", inclus în programul "Dezvoltarea infrastructurii în orașele mici și mijlocii" (SAMTID), faza I.

Vă rog, Comisia economică, domnul președinte Claudiu Tănăsescu.

Dau cuvântul domnului secretar de stat Sebastian Bodu, vă rog, microfonul 8.

 

Domnul Sebastian Bodu - secretar de stat în Ministerul Finanțelor Publice:

Mulțumesc, domnule președinte.

Prezentul proiect de lege propune aprobarea unui împrumut de 7,2 milioane euro acordat de către BERD către Societatea Comercială "Compania de Apă Someș" S.A., pentru reabilitarea sistemelor de apă din zona Transilvaniei. Este o co-finanțare de împrumut de 50%, diferența este din fonduri nerambursabile PHARE, 37,5%, și Fondul Național de Preaderare - 12,5%. Rambursarea împrumutului se face de către societatea comercială, bineînțeles, urmând ca între Ministerul Finanțelor Publice și Societate să se încheie un contract de garanție.

Punctul de vedere al Guvernului este pentru susținerea acestui proiect de lege.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Domnul președinte Claudiu Tănăsescu ne prezintă raportul Comisiei economice. Vă rog, aveți cuvântul.

 
 

Domnul Claudiu Tănăsescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

În urma dezbaterilor, membrii Comisiei economice au hotărât, în unanimitate, întocmirea unui raport favorabil, fără amendamente.

Aș vrea să subliniez că proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare, iar Senatul este Camera decizională.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Vă rog, dezbateri generale, intervenții?

Domnul senator Stan Petru, microfonul 1, vă rog.

 
 

Domnul Petru Stan:

Este un proiect de lege foarte bun, de care vor beneficia, în primul rând, localitățile din județul Sălaj, toate orașele, practic, din județul Sălaj: Zalău, Jibou, Șimleul Silvaniei, Cehu Silvaniei și o serie de comune adiacente.

Sigur că este deosebit de bună, am scris și în presa locală acest lucru și locuitorii județului Sălaj mulțumesc Guvernului pentru acest Acord și proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Dacă mai sunt intervenții? Nu mai sunt.

Stimate colege și stimați colegi, avem un raport favorabi, fără amendamente.

Deci, supun votului dumneavoastră atât raportul, cât și proiectul de lege. Vă rog să votați.

Vă rog să votați, stimate colege și stimați colegi.

Vă rog să votați.

Poate reușiți să renunțați la telefoanele mobile.

Cu 66 de voturi pentru, 1 vot împotrivă, nici o abținere, s-au adoptat.

 
Respingerea propunerii legislative privind facilitarea finanțării societăților comerciale prin intermediul pieței de capital.

Preluăm pct.18: propunere legislativă privind facilitarea finanțării societăților comerciale prin intermediul pieței de capital.

Avem raport comun: Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital și Comisia economică.

Rog Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital, domnul vicepreședinte Ștefan Viorel.

Inițiatorii sunt prezenți? Au fost anunțați?

Din sală: Da.

 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Este în ordine. Dau cuvântul... Vă rog, cine prezintă raportul?

Dau cuvântul domnului vicepreședinte Ștefan Viorel, pentru a prezenta raportul comun al celor două comisii: Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital și Comisia economică.

Vă rog, aveți cuvântul.

 
 

Domnul Viorel Ștefan:

Domnule președinte, doamnelor și domnilor senatori.

Comisiile noastre reunite au adoptat un raport de respingere. Acest raport este argumentat, în principal, pe faptul că propunerea legislativă, de fapt, vizează modificări de acte normative ce intră în domeniul de activitate al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare și nu sunt de domeniul legii.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Rog punctul de vedere al Guvernului.

Domnul secretar de stat Sebastian Bodu, vă rog, aveți cuvântul, microfonul 8.

 
 

Domnul Sebastian Bodu:

Mulțumesc.

Pentru aceleași considerente prezentate de domnul vicepreședinte Ștefan Viorel, Guvernul susține respingerea acestui proiect de lege.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Sunt intervenții? Nu sunt. O să supun votului dumneavoastră raportul de respingere. Îl votați, înseamnă că legea a fost respinsă.

Vă rog să votați.

Domnul senator Frunda, vă rog eu foarte mult, atrageți atenția de la vot! Dacă ați fi votat aveam mai multe voturi.

Cu 61 de voturi pentru, 3 voturi împotrivă, 6 abțineri, s-a adoptat respingerea. Proiectul de lege a fost respins.

 
Adoptarea proiectului de Lege pentru ratificarea Memorandumului de Înțelegere privind facilitarea transportului rutier de mărfuri în regiunea Organizației Cooperării Economice a Mării Negre (OCEMN), adoptat la Kiev, la 6 martie 2002, semnat de Guvernul României la Istanbul, la 8 noiembrie 2005.

Trecem la pct.5 din ordinea de zi: proiectul de Lege pentru ratificarea Memorandumului de Înțelegere privind facilitarea transportului rutier de mărfuri în regiunea Organizației Cooperării Economice a Mării Negre (OCEMN), adoptat la Kiev, la 6 martie 2002, semnat de Guvernul României la Istanbul, la 8 noiembrie 2005.

Comisia economică este aici.

Dau cuvântul domnului secretar de stat Septimiu Buzașu, vă rog, microfonul 10.

 

Domnul Septimiu Buzașu - secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului:

Vă mulțumesc.

România deține coordonarea Grupului de lucru pentru transporturi al Organizației Cooperării Economice a Mării Negre (OCEMN), începând cu luna mai 2005 până în luna aprilie 2007 și s-a apreciat ca fiind utilă semnarea Memorandumului de Înțelegere privind facilitarea transportului rutier de mărfuri în regiunea OCEMN, dar cu formularea unei rezerve referitoare la liberalizarea treptată a transportului rutier internațional de mărfuri în regiunea OCMN, dat fiind faptul că acceptarea acestui paragraf ar presupune o viitoare liberalizare a transporturilor rutiere, cu toate statele membre ale organizației cum sunt: Albania, Azerbaidjan, Georgia, Armenia.

Poziția Guvernului este de aprobare a acestui Acord. Mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Domnule președinte Claudiu Tănăsescu, vă rog să ne prezentați raportul Comisiei economice, industrii și servicii.

 
 

Domnul Dan Claudiu Tănăsescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Membrii comisiei au hotărât, în unanimitate, să întocmească raport favorabil, fără amendamente.

Menționez că proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare, iar Cameră decizională este Senatul.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Dezbateri generale, dacă sunt luări de cuvânt ? Înțeleg că nu sunt.

Avem raportul favorabil al Comisiei economice, industrii și servicii. Nu avem amendamente, deci voi supune votului dumneavoastră atât raportul, cât și proiectul de lege.

Vă rog să votați. Vă rog să votați.

Domnule Vosganian, vă rog să luați loc, să voteze și domnul Stroe, să votați și dumneavoastră. Vă rog.

Cu 63 de voturi pentru, 2 voturi împotrivă și 2 abțineri, raportul și proiectul de lege au fost adoptate.

 
Adoptarea proiectului de Lege pentru ratificarea Acordului de împrumut între România și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, pentru finanțarea Proiectului de construcție a variantei de ocolire a municipiului Constanța, semnat la București, la data de 7 decembrie 2005.

Trecem la pct. 6, proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, pentru finanțarea Proiectului de construcție a variantei de ocolire a municipiului Constanța, semnat la București, la data de 7 decembrie 2005.

Comisia economică, industrii și servicii.

Să îl ascultăm, în primul rând, pe domnul secretar de stat Septimiu Buzașu, să susțină proiectul de lege.

Aveți cuvântul. Microfonul nr. 10.

 

Domnul Septimiu Buzașu:

Vă mulțumesc.

Prin acest proiect se propune ratificarea Acordului de împrumut dintre România și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, pentru finanțarea Proiectului de construcție a variantei de ocolire a municipiului Constanța, în valoare totală de 145.000.000 euro.

Proiectul propus are o valoare totală de 212.000.000 euro, 67.000.000 euro - reprezentând contribuția Guvernului României, și are următoarele obiective esențiale:

  • construcția a 22,9 km, variantă de ocolire a municipiului Constanța, care face parte din Coridorul IV Pan-european;
  • reabilitarea a 10 poduri importante din județul Constanța;
  • reconstrucția a 120 de obiective afectate de inundațiile din 2005;
  • asistență tehnică și achiziția terenurilor.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Domnule președinte Claudiu Tănăsescu, vă rog să ne prezentați raportul Comisiei economice, industrii și servicii.

 
 

Domnul Dan Claudiu Tănăsescu:

Domnule președinte,

Membrii comisiei au hotărât, în unanimitate, să întocmească raport favorabil fără amendamente.

Prin natura reglementărilor sale, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare, iar Senatul este Cameră decizională. Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Dacă sunt intervenții, stimați colegi ? Nu sunt.

Avem raport favorabil fără amendamente. Voi supune votului dumneavoastră atât raportul, cât și proiectul de lege. Vă rog să votați. Vă rog să votați.

Cu 67 de voturi pentru, un vot împotrivă și patru abțineri, raportul și proiectul de lege au fost aprobate.

 
Adoptarea proiectului de Lege pentru ratificarea Acordului de împrumut între România și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, pentru finanțarea Proiectului de modernizare a rețelei energetice feroviare, semnat la București, la 19 decembrie 2005.

Trecem la pct. 7, proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de împrumut între România și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, pentru finanțarea Proiectului de modernizare a rețelei energetice feroviare, semnat la București, la 19 decembrie 2005.

Dau cuvântul domnului secretar de stat Septimiu Buzașu pentru susținere. Aveți cuvântul. Microfonul nr. 10.

 

Domnul Septimiu Buzașu:

Vă mulțumesc.

Guvernul României a obținut sprijinul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru finanțarea Proiectului de modernizare a rețelei energetice feroviare.

Împrumutul acordat de BERD, pentru acest proiect, este în valoare de 22,5 milioane euro și va fi rambursat într-o perioadă de 12 ani, din care 4 ani este perioada de grație.

Contribuția Guvernului României este de 4,2 milioane euro, iar obiectivele esențiale ale acestui proiect sunt:

  • achiziționarea și instalarea echipamentelor de electrificare pentru patru centre de electrificare;
  • achiziționarea a opt vehicule de întreținere a liniei de contact și pentru intervenții;
  • servicii de consultanță pentru supervizarea instalării echipamentelor.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Domnul președinte Claudiu Tănăsescu, vă ascultăm. Prezentați raportul, vă rog.

 
 

Domnul Dan Claudiu Tănăsescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

În urma dezbaterilor, membrii comisiei au hotărât, în unanimitate, să întocmească un raport favorabil, fără amendamente.

Aș menționa că, fiind vorba de un Acord de împrumut, s-a obținut avizul favorabil al Consiliului Legislativ și al Comisiei pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Dezbateri generale, vă rog, dacă sunt intervenții ?! Nu sunt.

Avem raport favorabil fără amendamente. Voi supune votului dumneavoastră raportul și proiectul de lege. Vă rog să votați. Rog ca toată lumea să voteze. Mulțumesc pentru vot, domnule senator Ștefan.

Cu 61 de voturi pentru, nici un vot împotrivă și 2 abțineri au fost adoptate atât raportul, cât și proiectul de lege.

 
Continuarea dezbaterilor și adoptarea propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr. 195/2001 privind Legea voluntariatului.

Trecem la pct. 9, propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.195/2001 privind Legea voluntariatului.

Rog inițiatori..., sunt prezenți ?! Nu sunt prezenți.

Comisia pentru muncă, familie și protecție socială ?! Vă rog.

Avem raport suplimentar, stimați colegi.

Vă rog, microfonul nr. 6. Domnul președinte Aron Popa ne va prezenta raportul Comisiei pentru muncă, familie și protecție socială la Legea voluntariatului. Aveți cuvântul.

 

Domnul Aron Ioan Popa:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Comisia a întocmit un raport suplimentar. În acest raport suplimentar noi am admis o serie de amendamente pe care le-am propus în Anexa nr. 1, iar amendamentele respinse le-am propus în Anexa nr. 2.

Raportul este un raport de admitere, drept pentru care supun spre dezbaterea plenului Senatului această propunere legislativă. Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Din partea Guvernului, vă rog, cine prezintă ?! Domnul Cătălin Ionel Dănilă ?! Nu, domnul secretar de stat Mircea Alexandru. Microfonul nr. 9. Vă rog.

 
 

Domnul Mircea Alexandru - secretar de stat în Ministerul Administrației și Internelor:

Mulțumesc.

Dezbaterea pe fond a proiectului de lege s-a făcut anterior, s-a retrimis la comisie și s-a adoptat un raport suplimentar.

Suntem de acord cu amendamentele admise în cadrul comisiei.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Stimați colegi,

Avem și trei amendamente respinse. Dacă se susțin amendamentele respinse ?! Amendamentele de la poziția 1, 2 și 3 ?! Înțeleg că nu se susțin, da ?!

Amendamente admise, dacă sunt observații ?! Nu sunt.

Supun votului dumneavoastră, avem raport favorabil cu șapte amendamente admise acceptate.

Voi supune votului dumneavoastră raportul cu cele șapte amendamente. Vă rog să votați. Vă rog să votați.

Cu 61 de voturi pentru, 2 voturi împotrivă și 6 abțineri, s-a adoptat raportul.

Vom supune votului proiectul de lege în care, desigur, dacă se votează, vom opera modificările pe care tocmai le-am acceptat. Vă rog să votați.

Cu 62 de voturi pentru, 4 voturi împotrivă și 5 abțineri, a fost adoptat proiectul de lege.

 
Dezbaterea proiectului de Lege pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 109/2000 privind stațiunile balneare, climatice și balneoclimatice și asistență medicală balneară și de recuperare se amână pentru ședința de luni, 15 mai, inițiatorul nefiind prezent.

Stimați colegi,

Trecem la pct. 10, proiectul de Lege pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 109/2000 privind stațiunile balneare, climatice și balneoclimatice și asistență medicală balneară și de recuperare.

Întrucât Guvernul nu este reprezentat astăzi, cu toate încercările noastre, se pare că toți sunt plecați pe teren, supun votului dumneavoastră propunerea ca acest proiect de lege să fie reluat luni, deci îl reintroducem pe ordinea de zi de luni.

Nu este o problemă, termenul este la 1 septembrie 2006, dacă nu mă înșel. Deci nu vom discuta pct. 10.

Nu avem reprezentantul Guvernului pentru a susține, nu putem discuta.

Dezbaterea și adoptarea proiectului de Lege pentru declararea ca oraș a comunei Livada, județul Satu-Mare.

Trecem la pct. 11, stimați colegi, proiectul de Lege pentru declararea comunei Livada, județul Satu-Mare, oraș.

Comisia pentru administrație publică, organizarea teritoriului și protecția mediului, domnul senator Cârlan.

Inițiator, domnul senator Sever Șter - microfonul nr. 6 - vă rog să vă susțineți proiectul de lege. Vă ascultăm. Microfonul nr. 6.

 

Domnul Sever Șter:

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor senatori,

Comuna Livada este una dintre cele mai mari, mai frumoase și mai prospere comune ale județului Satu-Mare.

Ea reprezintă un nod rutier foarte important care face legătura cu municipiile Baia-Mare, Satu-Mare, orașul Negrești-Oaș și punctul de trecere a frontierei Halmeu.

Un procent de 76% din populația comunei Livada, care este de peste 7.000 locuitori, este prins în activități cu caracter neagricol. Comuna are 172 de agenți economici și 12 societăți comerciale.

În cadrul comunei este o fabrică de cherestea, o fabrică de mobilă, există o fabrică de subansamble pentru mașinile AUDI din Germania, există o societate de producere a ciupercilor de cultură, pleurotul și champignon, există o fabrică de sucuri, există o fabrică de încălțăminte, cu peste 150 de muncitori, există o fabrică de pâine, mai există o societate de producere a produselor din beton.

De asemenea, în cadrul comunei Livada există o stațiune de cercetări agricole care are o cifră de afaceri de peste 38.000.000 lei.

Tot în cadrul comunei există un serviciu public de gospodărire care are peste 34 de angajați.

În comună funcționează Serviciul public comunitar de evidență informatizată a persoanei care deservește alte trei comune învecinate cu Livada.

De asemenea, comuna are un număr important de intelectuali, cercetători științifici, cadre universitare, profesori, medici.

Pe lângă această Stațiune de cercetare, în cadrul comunei mai funcționează un liceu agricol, sunt patru școli generale și o secție a Facultății de Mediu de la Oradea.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

S-a înțeles, domnule senator. Nu trebuie să ne prezentați chiar tot ce este acolo, pe urmă o să ne spuneți și câți nepoți, câți copii...

 
 

Domnul Sever Șter:

Eu v-aș ruga să țineți cont, în votul pe care o să îl dați, că la referendumul care s-a organizat, peste 97% din locuitorii comunei Livada s-au pronunțat pentru ca această comună să devină oraș. Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc.

Dau cuvântul domnului președinte Cârlan pentru a ne prezenta raportul Comisiei pentru administrație publică, organizarea teritoriului și protecția mediului.

 
 

Domnul Dan Cârlan:

Mulțumesc, domnule președinte.

Raportul Comisiei pentru administrație publică, organizarea teritoriului și protecția mediului este raport favorabil fără amendamente.

Aș vrea să fac două precizări: a devenit o procedură standard a comisiei noastre ca orice propunere legislativă privind declararea ca oraș a unei comune, să nu fie dezbătută în comisie până când o delegație (care face parte din comisie) nu vizitează la fața locului localitatea respectivă.

Spun acest lucru, pentru a credita raportul nostru favorabil, ca fiind pe deplin obiectiv, cu verificarea - inclusiv la fața locului - a întrunirii condițiilor pentru a fi declarată oraș.

Vreau să mai spun că, până în prezent, scorul în această privință este de 12 la 4, rapoarte de respingere, deci propuneri respinse față de cele admise, ceea ce înseamnă că analizăm cu mult discernământ deciziile de a accepta avansarea în rang a unei comune la nivel de oraș.

Prin urmare, raportul nostru favorabil certifică întrunirea condițiilor pentru ca această localitate să devină oraș.

Vă rog, domnule președinte, pentru a nu risca, eu știu, din neatenție, fiind lege organică și Cameră decizională, fie să facem o mobilizare a colegilor, în sală, pentru vot, fie, eventual, să lăsăm votul final pe raport și pe lege pentru altă ședință cu legi organice.

Este singurul proiect de lege cu raport de admitere și cu caracter organic, pe ziua de astăzi.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Domnul secretar de stat Alexandru Mircea. Microfonul nr. 9.

 
 

Domnul Mircea Alexandru:

Mulțumesc.

Guvernul susține adoptarea acestei propuneri legislative. Am participat la discuții în comisie, sunt întrunite condițiile prevăzute de lege și, prin urmare, suntem de acord.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Dezbateri generale, dacă sunt luări de cuvânt ? Domnul senator David, vă rog.

 
 

Domnul Gheorghe David:

Mulțumesc, domnule președinte. Am venit la acest microfon, pentru că eram mai aproape.

Vreau să spun și eu faptul că această comună a întrunit demult condițiile ca să devină oraș. Este o comună de tradiție în zonă, o localitate foarte importantă din punct de vedere geografic, în primul rând, iar apoi pentru obiectivele pe care le-a avut și le are, în special, în acest moment. De asemenea, nu este de neglijat nici faptul că este o tradiție și pentru că acolo, de mulți ani funcționează un grup școlar agricol, care are atât școală profesională, cât și liceu, este Stațiunea de Cercetări Agricole de multă vreme, de asemenea, cu rezultate foarte bune, alături de toate celelalte care sunt pe teritoriul acestei comune, iar această școală a dat și mulți absolvenți care mai apoi au ajuns oameni importanți, și cu toată modestia aș vrea să spun că unul dintre aceștia am fost și eu. De aceea, haideți să ne mobilizăm întrucât această comună întrunește toate condițiile ca ea să devină oraș și să votăm cu toții "pentru", ceea ce va face, desigur, și Grupul parlamentar Dreptate și Adevăr PNL-PD. Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult. Vă rog, domnul senator Șerban Nicolae. Și dumneavoastră sunteți din această comună?

 
 

Domnul Șerban Nicolae:

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor colegi,

Nu pentru că Guvernul susține acest proiect de lege, nu pentru că distinsul nostru coleg a fost absolvent al școlii din localitate, și nu pentru că, așa cum spunea domnul președinte Cârlan, Comisia pentru administrație publică, organizarea teritoriului și protecția mediului lucrează deosebit de atent și apăsat atunci când analizează proiectul de lege, ci pentru că este în interesul locuitorilor din această comună, care merită să devină oraș, Grupul parlamentar PSD susține proiectul de lege, și-l va vota, motiv pentru care nu credem că este necesară nici amânarea și nici vreo mobilizare specială, pur și simplu, colegii prezenți în sală să-și facă datoria, să voteze pentru. Mulțumim.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult. Dacă mai sunt intervenții? Domnul senator Funar a ridicat mâna. Vă rog, microfonul 2.

 
 

Domnul Gheorghe Funar:

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor senatori,

Am avut șansa să fac parte din comisia mixtă, împreună cu colegii senatori UDMR, ne-am deplasat în comuna Livada, viitorul oraș, ne-a bucurat atenția deosebită pe care au acordat-o autoritățile din localitate și, inclusiv, președintele Consiliului județean, udemerist de felul lui, dar deosebit de interesat de schimbarea statutului acestei comune, primarul ne-a prezentat proiectele deosebite pe care le are comuna, respectiv, viitorul oraș Livada, susținute aceste proiecte de către Consiliul județean. Aș ține să menționez un lucru demn de urmat: președintele Consiliului județean era în concediu de odihnă, și-a întrerupt concediul și a venit la întâlnirea cu noi. Am avut posibilitatea să vedem multe dintre unitățile economice care funcționează în Livada, inclusiv o fabrică a viitorului, fabrica de coșciuge. (râsete) Le solicit, doamnelor și domnilor senatori, să voteze cu încredere...

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă rog, liniște.

 
 

Domnul Gheorghe Funar:

... acest proiect de lege. Localitatea întrunește, cu vârf și îndesat, toate condițiile pentru a deveni oraș. Grupul parlamentar PRM susține această propunere legislativă.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc.

Domnul senator Szabo.

 
 

Domnul Szabo Karoly Ferenc:

Domnule președinte,

Onorat Senat,

Mai mult decât orice declarație în favoarea acestui proiect de lege face un vot. Grupul nostru parlamentar va vota acest proiect, dar ar fi extrem de neplăcut, dacă după ce toți ce și-au exprimat susținerea, el nu s-ar finaliza printr-un număr suficient de voturi. Din cauza aceasta, eu nu mai lungesc vorba și invit colegii, nu numai să spună că votează, dar chiar și să fie aici și s-o facă. Mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc.

Înțeleg că toate grupurile parlamentare sunt de acord cu acest proiect de lege. Avem cvorum în sală. Singura mea rugăminte e să votați cu toții. Deci, vă rog puțină atenție. (rumoare) Vă rog să luați loc.

Supun votului dumneavoastră raportul favorabil, fără amendamente, la proiectul de Lege privind declararea ca oraș a comunei Livada, județul Satu-Mare.

Stimați colegi, vă rog să votați. Rog să voteze toată lumea. Vă mulțumesc foarte mult.

Cu 78 de voturi pentru, nici un vot împotrivă, nici o abținere, atât raportul, cât și proiectul de lege au fost adoptate.

Domnule senator Șter, vă rog, microfonul 6.

 
 

Domnul Sever Șter:

În numele locuitorilor noului oraș Livada vă mulțumesc și sunteți așteptați în 24 iunie acolo, când e ziua orașului. Mulțumesc încă o dată.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

 
Respingerea propunerii legislative privind organizarea și funcționarea Camerelor de Comerț și Industrie din România.

Trecem la pct. 12 din ordinea de zi, propunerea legislativă privind organizarea și funcționarea Camerelor de Comerț și Industrie din România.

Comisia economică, domnul președinte Claudiu Tănăsescu... Vă rog, inițiatorii sunt? Nu sunt.

Suntem în faza de vot pe raport și vot pe proiectul de lege.

Stimați colegi, avem raport de respingere. Supun votului dumneavoastră raportul de respingere. Dacă votați "da", înseamnă că legea a căzut. Vă rog să votați.

Cu 52 de voturi pentru, 5 împotrivă, 4 abțineri, legea fiind organică, raportul n-a trecut.

Voi supune votului dumneavoastră această inițiativă legislativă, întrucât n-ați votat raportul de respingere. Vă rog să votați. "Da", sunteți de acord cu legea, "nu", sunteți împotrivă. Vă rog să votați.

Cu 17 voturi pentru, 40 de voturi împotrivă și 6 abțineri, proiectul de lege a fost respins.

Respingerea propunerii legislative pentru completarea Legii nr. 19 din 17 martie 2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale.

Trecem la pct. 13 din ordinea de zi, propunerea legislativă pentru completarea Legii nr. 19 din 17 martie 2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale.

Stimați colegi, avem raport de respingere. Voi supune votului dumneavoastră raportul de respingere. Legea are caracter organic. Vă rog să votați.

Vă rog să votați, stimați colegi.

Cu 58 de voturi pentru, 6 împotrivă, 4 abțineri, raportul n-a întrunit numărul de voturi necesar pentru lege organică.

Supun votului dumneavoastră proiectul de lege. Vă rog să votați, stimați colegi.

Cu 9 voturi pentru, 46 de voturi împotrivă, 13 abțineri, n-a întrunit numărul de voturi pentru lege organică. Legea a fost respinsă.

Dezbaterea și respingerea propunerii legislative - Legea farmaciei.

Trecem la pct. 14 din ordinea de zi - propunerea legislativă - Legea farmaciei.

Comisia pentru sănătate, vă rog. Inițiatorii? Microfonul 8, domnul deputat Bușoi, da? Aveți cuvântul pentru susținere. Comisia pentru sănătate, vă rog. Domnul senator Sabău sau altcineva din comisie... (rumoare)

Din sală: E la Viena...

 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

N-avem avion la Viena, la ora asta, vă rog frumos... Vă rog, aveți cuvântul, domnule deputat Bușoi.

 
 

Domnul Cristian Bușoi - deputat:

Domnule președinte.

Stimați colegi senatori,

Sunt Cristian Bușoi, deputat PNL în Comisia pentru sănătate a Camerei Deputaților. Acest proiect de lege, această inițiativă legislativă a pornit de la necesitatea creării unui cadru legislativ pentru organizarea funcționării farmaciilor. Ținând cont de faptul că în acest moment, înființarea și funcționarea farmaciilor se face la nivelul legislativ al ordinelor de ministru, proiectul legislativ a fost discutat cu toți cei interesați, Colegiul Farmaciștilor, farmaciștii independenți, Asociația Rețelelor de Farmacii. În esență, într-o singură frază, proiectul propune un echilibru care ar trebui să existe între farmaciștii independenți, pe de o parte, și lanțurile de farmacii, pe de altă parte. Eliminând, însă, restricțiile care există în acest moment pe piață, în conformitate cu directivele europene, cu Agenda Lisabona, cu Directiva Bolkenstein pentru liberalizarea serviciilor interne, Guvernul a făcut câteva amendamente la acest proiect de lege. Am fi fost dispuși să ținem cont și să adoptăm toate aceste amendamente. Din păcate, la ultima ședință a Comisiei pentru sănătate nici unul dintre inițiatori n-a fost convocat. Guvernul a motivat faptul că această lege ar trebui respinsă pentru că există în pregătire un proiect de lege similar și pentru că așteaptă încă de la Bruxelles un răspuns. Nu sunt într-o situație foarte comodă, pentru că fac parte din coaliția de guvernare, dar solicit, totuși, plenului Senatului să adopte acest proiect de lege, pentru ca, apoi, la Camera Deputaților, care este Cameră decizională, să-l completăm cu toate observațiile Guvernului. Nu există nici un motiv pentru care acest proiect de lege să fie respins. Nu există un alt proiect de lege alternativ al Ministerului Sănătății, iar Comisia Europeană, la Bruxelles, nu intervine în organizarea și funcționarea farmaciilor în România, pentru că nici în Europa nu există un model unic de organizare și funcționare a farmaciilor. Mulțumesc, domnule președinte.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Dau cuvântul domnului senator Popa Dan Gabriel pentru a ne prezenta raportul Comisiei pentru sănătate publică. Aveți cuvântul.

 
 

Domnul Dan Gabriel Popa:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Comisia a fost sesizată în fond pentru proiectul de lege mai-sus menționat. În urma dezbaterilor, membrii comisiei au hotărât să întocmească raport de respingere, pentru mai multe considerente, dintre care menționez faptul că există unele dispoziții ce vizează înființarea și funcționarea farmaciilor care pot încălca principiul liberei concurențe a serviciilor, precum și regula concurenței. La dezbateri au participat, în mai multe rânduri, membri ai Colegiului Farmaciștilor și alte persoane implicate în aceste activități, precum și Ministerul Sănătății și inițiatorii. Ministerul Sănătății ne-a comunicat, recent, faptul că există un proiect de lege întocmit de minister, care este trimis la Comisia Europeană pentru a fi analizat. Din aceste motive, membrii comisiei au hotărât, în unanimitate, să întocmească un raport de respingere a propunerii legislative. Mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult.

Dezbateri generale, dacă sunt luări de cuvânt? Domnul senator Cinteză, după care domnul senator Funar. Microfonul 2, vă rog.

 
 

Domnul Mircea Cinteză:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Sunt de aceeași părere cu domnul deputat Bușoi și anume cred că, față de repeziciunea cu care s-a făcut pachetul de legi privind reforma în sănătate, trenarea Legii farmaciei nu are sens. Este perfect posibil ca noi să acceptăm acest proiect, iar amendamentele Guvernului să vină în dezbatere la Camera Deputaților. Toate organismele profesionale din România în domeniul farmaciei au fost de acord cu acest proiect de lege. Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult. Domnul senator Funar, microfonul 2.

 
 

Domnul Gheorghe Funar:

Mulțumesc, domnule președinte.

Am două întrebări pentru reprezentantul Ministerului Sănătății: de ce nu susține această propunere legislativă extrem de interesantă și a doua întrebare, dacă ar fi susținută și votată în Parlament, în cât timp ar dispărea cozile de la farmacii de la începutul fiecărei luni?

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Stimați colegi, reprezentantul Guvernului nu este prezent. Și-a spus punctul de vedere, însă. Deci, repet, ideea centrală este legată de faptul că proiectul de lege al Guvernului privind Legea farmaciei... Vă rog să ascultați puțin... a fost trimis la Bruxelles pentru o expertizare tehnică și se așteaptă punctul de vedere. Acesta a fost motivul, nu că nu este necesară o Lege a farmaciei. Legea, în sine, cea care o vedeți, este bună, s-au făcut și o serie de observații, dar asta este situația... Dacă comisia dorește, domnul Sabău, să adăugați ceva, microfonul 6, vă rog.

 
 

Domnul Dan Sabău:

Îmi cer scuze că am întârziat.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Punctul de vedere al Guvernului, însușit și de comisie, a fost că ne trebuie nu numai o Lege a farmaciei, ci că ne trebuie o lege bună a farmaciei, o lege bună însemnând o lege europeană, o lege care să fie cât mai puțin intersectată de intervențiile noastre ulterioare.

Prima formă a acestei legi a avut o anumită structură, după care, chiar inițiatorii au venit cu în jur de 20 de amendamente. 20 de amendamente care era posibil să se regăsească în punctul de vedere, probabil, al Bruxelles-ului sau nu. În situația respectivă dorința noastră a fost, pe cât posibil, să avem un punct de vedere european concret și legea să fie promulgată în acest context. Mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Da, domnule senator Funar, vă rog, microfonul 2.

 
 

Domnul Gheorghe Funar:

Mulțumesc, domnule președinte. Nu doresc să vă răpesc timpul nici dumneavoastră, nici colegilor. Doar pe procedură intervin. Mi se pare inadmisibil ca la dezbaterea unui proiect de lege în Senatul României, Guvernul, în speță, Ministerul Sănătății, să nu aibă nici un reprezentant. Din informații ... Nu întâmplător am pus cele două întrebări, la care nu am primit răspuns! Este regretabil acest lucru, în condițiile în care Guvernul României are cei mai mulți miniștri și secretari de stat, comparativ cu orice guvern din Europa. V-aș ruga, domnule președinte și stimați colegi, să nu mai acceptăm o asemenea sfidare la adresa Senatului României, Guvernul să nu aibă nici un reprezentant, din ministerul respectiv, la o lege atât de importantă! Mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Da. Vreau să vă informez, - Guvernul ne-a anunțat că din partea Ministerului Sănătății nu se poate participa la această dezbatere, că nu sunt prezenți, că sunt plecați la o acțiune, - nu știu unde. Nu vreau să vă dau eu detalii. N-am propus, însă, retragerea din două motive: este inițiativă legislativă. Punctul de vedere, scris, al Guvernului este și a fost prezentat în detaliu și la comisie și, al doilea lucru, noi suntem prima Cameră sesizată. Deci, oricum, în orice formulă, proiectul de lege merge la Camera Deputaților unde se va discuta. Domnule senator Funar, pierdem timpul. Vă rog eu frumos! Merită să facem o dezbatere? Dacă doriți să propuneți pe procedură să nu o discutăm, sunt de acord, dacă dumneavoastră credeți că aceasta schimbă votul! (Discuții la tribună)

Imediat îi dau cuvântul, pentru că este inițiator. Nici o problemă, aveți răbdare! Mai sunt intervenții? Domnul senator Dinescu, vă rog, aveți cuvântul!

 
 

Domnul Valentin Dinescu:

Domnule președinte, nu pot să fac decât să vă admir eleganța cu care doriți să scoateți Guvernul României din acest impas. Se pare că perioada când ați fost prim-ministru și, de multe ori ați mai roșit pentru unii membri ai Guvernului căutând soluția de a nu se simți aceasta în rândul nostru, al celor mulți, v-a marcat. Nu este deloc o scuză faptul că lipsește reprezentantul Guvernului. În fond, este un raport de respingere la care comisia nu găsește o variantă mai bună de a-l argumenta decât susținând că există un asemenea proiect care, mă rog, urmează o cale de examinare. Părerea noastră este și, în mod surprinzător, în ultima vreme susținem inițiativele legislative ale colegilor noștri de la Putere, noi, cei din Opoziție, că este necesară o asemenea lege, că ea este în acest moment bine-venită, este perfectibilă. De aceea, Grupul parlamentar al Partidului România Mare va vota această lege. Și încă ceva, domnule președinte! Ceea ce vă spun în acest moment, vă spun cu autoritatea omului care știe, se raportează ca fiind votate legi care nici măcar nu sunt pe ordinea de zi. Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult. Nu vreau să fac un comentariu aici, îmi pare rău, însă, colegii de la Putere nu se pun de acord cu Guvernul lor. Aceasta-i cu totul altă problemă. Este dreptul dânșilor să facă inițiative legislative. Domnul deputat Bușoi, aveți cuvântul!

 
 

Domnul Cristian Silviu Bușoi:

Domnule președinte,

Aș vrea să fac doar o scurtă precizare, legat de ceea ce a spus domnul președinte Sabău. Amendamentele de care se vorbea erau făcute tocmai pe baza observațiilor Guvernului. Nu este problema că nu ne punem de acord. Cred, însă, cu tărie că mai trebuie să treacă și inițiative legislative ale parlamentarilor, și nu numai ale Guvernului, și sper ca și colegii din Coaliția de guvernare să susțină acest proiect de lege. Mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Îl invit la cuvânt pe domnul președinte Sabău, microfonul 6.

 
 

Domnul Dan Sabău:

Mulțumesc, domnule președinte!

Stimați colegi, stimați inițiatori,

Sigur și dorința noastră este să trecem niște legi și, repet încă o dată, nu numai să le trecem, ci să fie și bune. Punctul de vedere al Guvernului, care se regăsea în amendamente, a făcut, totuși, ca Guvernul, la un moment dat, să aprecieze că ar fi necesară o consultare mai largă, de tip european, care să facă ca această lege să aibă o viață mai lungă, să fie confirmată, să fie agreată și să fie ceea ce ne-ar trebui. Nu este nici o disensiune și, repet, în această situație nu cred că mi se poate imputa că încerc să mă acord cu propunerile Guvernului, în condițiile în care sunt președinte al Comisiei pentru sănătate și sunt într-o relație, inevitabil directă, cu Ministerul Sănătății și cu Guvernul. În același context, vreau să vă spun că legea a fost votată așa. Ea a constituit subiectul a două ședințe de comisie, cu toate invitațiile necesare și cu prezența inițiatorilor, mai mult sau mai puțin în integralitatea lor numerică, așa că nu văd nici un motiv pentru care această propunere a comisiei ar suscita discuții, să zic eu, în zona în care se și poartă. Mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc foarte mult. Da, domnule senator Funar, vă rog!

 
 

Domnul Gheorghe Funar:

Mulțumesc, domnule președinte! Am o scurtă intervenție pe procedură. Și eu susțin punctul de vedere al reprezentantului inițiatorilor că este necesar, în Parlament, să promovăm și propuneri legislative. Am o întrebare - pentru că am înțeles, Ministerul Sănătății este bolnav, în frunte cu ministrul - pentru președintele Comisiei pentru sănătate publică. Probabil că ați remarcat că această propunere legislativă s-a depus la Camera Deputaților, s-a înregistrat în 15.09.2005, dată la care nu a început anul școlar, anul trecut. Întrebarea este: de ce, până acum, fiind și dumneavoastră un distins susținător al Guvernului, nu ați trimis la Bruxelles această propunere legislativă și nu ați ținut să aflați punctul de vedere al specialiștilor dumneavoastră care nu au încăput în echipa guvernamentală? Și de ce ne țineți în loc, sub pretextul că ați trimis un colet la Bruxelles, pe această temă? Mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Domnul senator Vasilescu Gavrilă.

 
 

Domnul Gavrilă Vasilescu:

Mulțumesc, domnule președinte!

Domnule președinte, eu vă rog să, colegii care au Regulamentul în față, deschidă la pagina 33, art.97 alin.1, ultima teză: "Guvernul este reprezentat, în mod obligatoriu, de un membru al său sau de un secretar de stat". Articolul se referă la dezbaterea generală a unui proiect de lege, a unei propuneri legislative și descrie modalitatea în care trebuie să se facă acest lucru. Deci, vă rog să luați în seamă că este obligația Guvernului. Deci, în mod obligatoriu, să fie prezent. Față de această situație și de faptul că Guvernul nu are un reprezentant în momentul de față, pe 24.05.2006 este adoptarea tacită, conform Regulamentului, în mod normal, ar trebui, și fac această propunere, să amânăm pentru săptămâna viitoare, să vină și un reprezentant al Guvernului ca să-și spună punctul de vedere în legătură cu această problemă.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Am înțeles. Supun la vot acest lucru. Vă rog să luați loc. Aveți altceva? Aveți altă problemă? Vă rog, microfonul 2.

 
 

Doamna Verginia Vedinaș:

Da, vă mulțumesc, domnule președinte! Cu tot respectul pentru colegul meu, am sentimentul, și vreau să vi-l împărtășesc și dumneavoastră, că nu a dat o interpretare corectă. Domnia-sa vrea să sugereze că acest "în mod obligatoriu" trebuie să ne determine pe noi, Parlamentul, Senatul, să nu votăm o lege în absența reprezentantului Guvernului. Voința legiuitorului sau voința noastră, când am făcut acest Regulament, sintagma "în mod obligatoriu" am atașat-o restului textului pentru a preciza care va fi calitatea reprezentantului Guvernului, în sensul că această calitate să fie una de ministru sau de secretar de stat. Dar, nu putem interpreta că dacă Guvernul se află într-o imposibilitate, voluntară sau involuntară, noi nu putem să votăm legile. Pentru aceste considerente, vă rog să nu primiți interpretarea care s-a dat anterior și vă mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mai sunt alte comentarii? Nu. Domnul Sabău.

 
 

Domnul Dan Sabău:

Îmi cer scuze că reintervin. Mi s-a pronunțat numele. S-a solicitat o explicație. O să încerc s-o ofer. Stimați colegi, nu încercăm să frânăm elaborarea, introducerea de legi, inițiative, ci, dimpotrivă, încercăm să le împingem înainte. Dar, să le împingem, dacă se poate, așa cum trebuie! Vă fac o scurtă rememorare a situațiilor care au dus la acest aspect. Și anume, proiectul legislativ al Ministerului Sănătății, cu 17 legi, la un moment dat, a scos această lege din pachet, motivat de intervențiile asociațiilor de farmaciști. Vă mărturisesc că am stat de vorbă, intens și în etape succesive, cu asociațiile de farmaciști și există niște diferențe, vizavi de Legea concurenței, vizavi de caracterul comercial al farmaciei, vizavi de caracterul inevitabil medical al farmaciei. Aceste dileme ne-au făcut să luăm în calcul consilierea europeană, ca fiind un factor necesar. Mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc. Stimați colegi, voi supune votului dumneavoastră raportul de respingere al comisiei. Vă rog foarte mult. Suntem în vot. Vă rog să votați, domnule ... Raportul de respingere... (Discuții în sală)

Colegul a retras acest lucru.

Cu 40 de voturi pentru, 27 voturi împotrivă și 3 abțineri, raportul de respingere nu a întrunit numărul de voturi necesar pentru respingere.

Supun votului dumneavoastră proiectul de lege. Legea are caracter organic. Rog pe domnul senator Stroe să voteze, pentru că mai ține 4 persoane de vorbă. Vă rog să votați.

Domnule senator Stroe, vă rog eu frumos! Vă dau, după aceea, posibilitatea, după ce terminăm lucrările!

Cu 35 de voturi pentru, 33 voturi împotrivă și 5 abțineri, nu a întrunit numărul de voturi necesar pentru lege organică.

A fost respins, dar suntem prima Cameră sesizată. Poate vine și punctul de vedere de la Bruxelles și va merge la Camera Deputaților.

 
Respingerea propunerii legislative de modificare a Legii nr. 168/1999 privind soluționarea conflictelor de muncă publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 582 din 29/11/1999.

Trecem la punctul 15 de pe ordinea de zi, propunerea legislativă de modificare a Legii nr.168/1999 privind soluționarea conflictelor de muncă. Rog Comisia pentru muncă, familie și protecție socială, domnul președinte Aron. Inițiatorul este? Nu este. A fost anunțat, nu a venit. Nu avem ce-i face! Dau cuvântul domnului președinte Aron Ioan Popa, pentru a ne prezenta raportul comisiei.

 

Domnul Ioan Aron Popa:

Vă mulțumesc, domnule președinte! Comisia a fost sesizată pe fond cu această propunere legislativă. Consiliul Economic și Social a avizat negativ propunerea. De asemenea, Guvernul a precizat, prin adresa pe care ne-a transmis-o, temeiurile de drept și de fapt pentru care nu susține adoptarea propunerii. Drept pentru care comisia a hotărât, prin vot, să adopte un raport de respingere, pe care-l supune spre dezbatere plenului Parlamentului.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Mulțumesc. Domnul secretar de stat Cătălin Dănilă, microfonul 9, vă rog, punctul de vedere al Guvernului.

 
 

Domnul Cătălin Dănilă - secretar de stat în Ministerul Muncii, Solidarității Sociale și Familiei:

Mulțumesc, domnule președinte! Guvernul nu susține adoptarea acestei inițiative deoarece, în opinia noastră, condițiile concrete de asigurare a serviciilor pot fi stabilite pe baza prevederilor art.52 din aceeași lege, care constituie cadrul legal în care colaborează angajatorul și organizatorii grevei, iar în cazul unui litigiu, în acest sens se poate soluționa pe baza art.58 din această lege de către instanța competentă.

Menționăm că art.54 din prezenta lege prevede că "organizarea sau participarea la grevă cu nerespectarea dispozițiilor acestei legi, respectiv asigurarea acelui minim serviciu, constituie încălcarea obligațiilor de serviciu, având consecințe negative asupra organizatorilor sau greviștilor." Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc. Sunt intervenții? Nu sunt.

Supun votului dumneavoastră raportul de respingere. Vă rog să votați. Vă rog să votați raportul. Dacă sunteți de acord cu respingerea, votați da. Dacă nu, nu. (rumoare, discuții)

Cu 56 de voturi pentru, 9 împotrivă și 4 abțineri, nu a întrunit numărul de voturi necesar.

Supun votului dumneavoastră proiectul de lege. Legea are caracter organic. Vă rog să votați. Vă rog să votați. (discuții)

Cu 10 de voturi pentru, 49 împotrivă și 7 abțineri, proiectul de lege a fost respins.

 
Adoptarea proiectului de Lege pentru modificarea art. 5 și 6 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic.

Trecem la pct.16 din ordinea de zi. Proiectul de Lege pentru modificarea art.5 și 6 din Legea nr.128/1997 privind Statutul personalului didactic. (discuții)

Comisia de învățământ, știință, tineret și sport. Inițiatorul este? Nu este.

Să-l ascultăm pe domnul vicepreședinte Cismaru. Vă rog să prezentați raportul Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport. (rumoare, discuții)

 

Domnul Ivan Cismaru:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnule președinte,

Domnilor colegi,

Această inițiativă legislativă a fost luată în discuție în cadrul comisiei. A primit raport de admitere considerând că, într-adevăr, inițial, în cadrul legii s-a scăpat la nominalizarea acestor funcții didactice și este bine ca ele să fie cuprinse, având și bază legislativă pentru nominalizare și pentru salarizare, în timp.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc. Domnul secretar de stat Dumitru Miron. Microfonul 10. Aveți cuvântul, domnule secretar de stat.

 
 

Domnul Dumitru Miron - secretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor senatori... (discuții)

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă rog liniște.

 
 

Domnul Dumitru Miron:

Ministerul Educației și Cercetării, Guvernul, susține această inițiativă legislativă și vă roagă să votați "pentru", deoarece dinamica funcțiilor din învățământ este cea care impune să redefinim la un moment dat acele meserii care au utilitate.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc. Vă rog să vă ocupați locurile. Dezbateri generale. Luări de cuvânt? (rumoare, discuții) Sunt luări de cuvânt? Nu sunt. (discuții)

Stimați colegi! V-aș ruga... Nu vă mai solicit decât circa 5 minute. Vă rog să luați loc. (rumoare, discuții) Vă rog să luați loc. Rog să părăsiți sala. Domnule Meleșcanu!

 
 

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu (din sală):

Nu a venit la mine. Nu e la mine. (discuții, rumoare, râsete)

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Domnule Vosganian, rog să părăsească sala. Stimată doamnă... (discuții, rumoare, râsete) Stimată doamnă, vă rog să părăsiți sala, am spus. Nu este clar? (discuții, rumoare)

Rog senatorii să nu mai cheme consilierii și experții în sală. (rumoare, discuții) V-aș ruga să părăsiți sala. (discuții, rumoare)

 
 

Domnul Ilie Sârbu:

Mai e una a lui Marinescu acolo.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Domnule Marinescu, nu e clar? Vă rog să părăsiți sala acolo. Vă rog să părăsiți sala. (rumoare, discuții)

Stimați colegi, v-aș ruga să mă urmăriți puțin. (discuții) Doamna Stănoiu, 3 minute vă solicit.

Suntem în fața unei legi organice și vreau să vă exprimați votul. Care este rugămintea? Este o lege organică. Vă rog să vă uitați peste ea. Avem raport favorabil din partea comisiei. Punctul de vedere favorabil din partea Guvernului. Nominalizează profesiile și este o treabă bună.

Deci voi supune votului dumneavoastră raportul și proiectul de lege. Legea are caracter organic. (rumoare, discuții) Vă rog să votați. (rumoare, discuții)

Cu 77 de voturi pentru, 1 împotrivă și 2 abțineri, s-a adoptat.

 
Respingerea propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr. 157 din 14 mai 2004 privind instituirea bursei speciale Guvernul României pentru formarea managerilor din sectorul public.

Trecem la ultimul proiect de lege, pct.17. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.157/14 mai 2004 privind instituirea bursei speciale "Guvernul României" pentru formarea managerilor din sectorul public.

Comisia de învățământ, știință, tineret și sport este. Inițiatorii sunt? Nu sunt. Vă ascultăm, domnule vicepreședinte Cismaru. Punctul de vedere al Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport. Raportul.

 

Domnul Ivan Cismaru:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor senatori,

Comisia de învățământ, știință, tineret și sport a luat în discuție această propunere legislativă care are ca obiect de reglementare modificarea Legii nr.157/2004 în sensul protejării beneficiarilor burselor speciale prin implicarea în continuare a Guvernului în situația în care se întorc în țară și nu există posturi vacante. (rumoare, discuții)

Deci raportul comisiei este de respingere, pe baza următoarelor considerente.

Reglementările în vigoare cuprind suficiente prevederi care determină realizarea scopului urmărit de către Guvern prin acordarea acestor burse. Instituirea bursei speciale "Guvernul României" are ca scop formarea de manageri care să desfășoare activități de răspundere în cadrul instituțiilor publice și nu a celor private, propunerile inițiatorilor sunt de natura unor prevederi contractuale care se pot stabili între Guvernul României și bursierul care pleacă pentru studii în străinătate, iar referitor la propunerea ca beneficiarul bursei să primească la întoarcere salariul mediu pe economie timp de 3 luni contravine prevederilor Codului muncii, conform căruia salariul reprezintă o contraprestație a muncii depuse pentru acest salariu. (discuții)

Legea este ordinară și raportul comisiei este de respingere.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

V-aș ruga puțină liniște. Domnule secretar de stat, Cătălin-Ionel Dănilă, microfonul 9. (discuții)

 
 

Domnul Cătălin Ionel Dănilă:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Pentru argumentele invocate și de către domnul vicepreședinte nu susținem adoptarea acestei inițiative.

 
 

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Vă mulțumesc. Dezbateri generale. Luări de cuvânt. Nu sunt.

Supun votului dumneavoastră raportul de respingere. Legea are caracter organic. Vă rog să votați. (rumoare, discuții)

Cu 64 de voturi pentru, 4 împotrivă și 5 abțineri, nu a întrunit numărul de voturi pentru adoptarea raportului.

Fiind o lege organică, supun votului dumneavoastră proiectul de lege. (discuții) Vă rog să votați.

Cu 9 de voturi pentru, 63 împotrivă și 5 abțineri, proiectul de lege a fost respins.

Am epuizat ordinea de zi. Activitate bună vă urez, stimați colegi, în circumscripții electorale.

Încheiem ședința noastră de astăzi. Vă mulțumesc pentru atenție.

 
 

Ședința se încheie la ora 12.10.

 
   

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 5 octombrie 2022, 22:13
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro