Liviu-Bogdan Ciucă
Liviu-Bogdan Ciucă
Ședința Camerei Deputaților din 13 iunie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.100/23-06-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 13-06-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 13 iunie 2006

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.43 Bogdan Liviu Ciucă - declarație politică cu titlul "Nevoia instituirii unui cadru legal pentru copiii supradotați;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Bogdan Liviu Ciucă:

"Nevoia instituirii unui cadru legal pentru copiii supradotați"

Pe plan international, există instituții care reglementează modalitatea de educare a tinerilor supradotați, în acest caz trebuie amintită Recomandarea Consiliului Europei nr. 1248/1994 privind educatia copiilor supradotați, conform careia: «tinerii supradotați vor beneficia de condiții de învățământ adecvate care să le permită să-și valorifice integral posibilitățile, atât în propriul lor interes, cât și în interesul societății; nicio țară nu-și poate irosi talentele, iar neidentificarea la timp a potențialelor intelectuale ar reprezenta o mare pierdere în domeniul resurselor umane; politicile educaționale trebuie să recunoască și să respecte diferențele individuale, să-și propună îmbunătățirea procedeelor de identificare, să susțină traseele curriculare flexibile și stilurile de predare adecvate căii și tehnicii de susținere a dezvoltării tuturor tinerilor».

România este locul în care zeci de mii de copii se pierd pe drumul spre performanță sau își conturează acest drum în afara granițelor țării, în timp ce unu din patru absolvenți de liceu sau facultate visează să plece pentru perfecționare la un nivel mult mai înalt într-o altă țară, renunțând la studiile în România, în lipsa unui sistem centrat pe programe educaționale existent la nivel național. Un studiu al Fundației pentru o Societate Deschisă arată că, în ultimii trei ani, 25% dintre absolvenții de liceu sau de facultate visează să plece din țară.

Noi, Partidul Conservator, am inițiat un proiect de lege privind educația tinerilor supradotați, capabili de performanță înaltă, prin care dorim crearea unui Centru Național de Instruire Diferențiată, precum și organizarea instituțională a programelor de educație diferențiată pentru tinerii supradotați, capabili de performanță înaltă, beneficiari fiind tinerii supradotați, catățeni români cu domiciliul sau reședința pe teritoriul României.

Am inițiat acest proiect de lege pentru că în România aproximativ 5% din rândul tinerilor sunt supradotați, iar aproximativ 70% dintre olimpicii la matematică provin din familii care nu au legatură cu învățământul; pentru că nu avem un sistem de a descoperi talentele naționale, în timp ce în peste 40 de țări, inclusiv în Rusia, Serbia, Croația sau Slovenia, există centre speciale de cercetare în care se lucrează cu copiii supradotați; pentru că în ultimii cinci ani România a câștigat aproximativ 300 de medalii la olimpiadele școlare internationale; pentru că actualul curriculum școlar trebuie "reorientat" dinspre disciplina școlară către elev; pentru că este nevoie de o stategie politică pe termen scurt sau mediu pentru cultivarea și educația tinerilor cu aptitudini înalte, pentru marirea fluxului de creiere care vor să se întoarcă în România; pentru că tinerii supradotați nu mai trebuie să fie o categorie "defavorizată" a României.

Proiectul de lege inițiat de reprezentanții Partidului Conservator urmărește să garanteze și să promoveze dreptul la o educație diferențiată, creând cadrul legislativ și tehnico-logistic pentru formarea de elite profesionale în toate domeniile de activitate, prin intermediul: educației diferențiate, curriculum-ului diferențiat și parteneriatelor public-privat în domeniu.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 4 decembrie 2021, 17:28
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro