Petru Călian
Petru Călian
Ședința Camerei Deputaților din 18 septembrie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.136/28-09-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
13-10-2021
12-10-2021
11-10-2021
05-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 18-09-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 18 septembrie 2006

12. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate membrilor Guvernului:  
  12.2 Petru Călian
 
consultă:

 

Domnul Victor Viorel Ponta:

  ................................................

În schimb, domnule ministru, următoarea interpelare, de asemenea, se adresează ministerului pe care-l conduceți. Este o interpelare a domnului deputat Petru Călian, din partea Grupului parlamentar al Partidului Conservator. Este aici prezent în sală și se referă la situația angajaților din Spitalul Huedin.

Domnule deputat, dacă doriți să prezentați interpelarea. Nu.

Domnule ministru, vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Gheorghe Eugen Nicolăescu:

Domnule deputat,

Interpelarea dumneavoastră se referă la neacordarea celui de-al 13-lea salariu și a bonurilor de masă la Spitalul orășenesc Huedin.

În anul 2006, prin Legea bugetului de stat, nu s-a mai stabilit structura cheltuielilor spitalelor, acestea fiind aprobate de directorul spitalului în cadrul sumelor contractate și decontate de casele de asigurări de sănătate.

În prezent, 70% din unitățile sanitare au acordat total sau parțial sumele cuvenite, reprezentând premiul anual.

Spitalul orășenesc Huedin nu a acordat drepturile respective datorită unui management defectuos, Spitalul orășenesc Huedin nerealizându-și indicatorii și, în consecință, finanțarea serviciilor medicale contractată cu CAS Cluj a fost insuficientă pentru acoprirea plăților celui de-al 13-lea salariu și a bonurilor de masă.

Cu alte cuvinte, a avut venituri mai mici decât cele bugetate și, ca atare, n-a putut să facă cheltuieli suplimentare.

În consecință, am dispus schimbarea conducerii orașului Huedin, s-a numit un nou manager și sperăm ca acesta, până la sfârșitul anului, să poată să realizeze venituri suficiente ca să asigure și aceste cheltuieli.

Domnul Victor Viorel Ponta:

Mulțumesc, domnule ministru.

Domnule deputat, dacă doriți să dezvoltați.

Domnul Petru Călian:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Sper că am înțeles bine, domnule ministru, ați decis nu schimbarea conducerii orașului Huedin, ci schimbarea spitalului din orașul Huedin...nu, că ați spus că ați decis schimbarea conducerii orașului Huedin. Nu e nici o problemă.

Sigur că este și asta o soluție, să schimbăm conducerea acelui spital, însă eu consider că trebuie să se ia măsuri ferme la acest spital, nu numai cele legate de al 13-lea salariu sau de acele bonuri de masă, ci și de faptul că acel spital este foarte, foarte important acolo, deoarece acoperă o zonă geografică extrem de mare, dar mai mult de atât, la acel spital apelează foarte, foarte mulți cetățeni din zona respectivă, pentru că este singurul spital, de fapt, chiar dacă este în orașul Huedin.

Mai mult de atât, cred eu că actuala conducere, desemnată prin intermediul ministerului pe care îl conduceți, își va face datoria și mi se pare normal ca cel puțin al 13-lea salariu să fie oferit retroactiv angajaților acelui spital.

Nu discut de bonuri de masă pentru că din punct de vedere legal acest principiu al retroactivității nu funcționează în cazul legii care prevede acordarea tichetelor de masă.

Oricum, vă mulțumesc și vă felicit pentru că ați luat măsuri urgente la acel spital din județul Cluj.

Domnul Victor Viorel Ponta:

Mulțumesc, domnule deputat.

Mulțumim domnului ministru pentru răspunsuri. Sper să nu schimbe chiar tot orașul Huedin, ci doar spitalul. Să vă mulțumim pentru prezență și faptul că ați răspuns la întrebările colegilor de coaliție.

Vă rog. Sigur că da, domnule secretar de stat. O să-l rugăm pe domnul deputat Petre Străchinaru doar un pic să aștepte pentru a primi răspunsul de la domnul secretar de stat Remus Baciu.

Până atunci, dumneavoastră fiind prezent, o să vă rog să răspundeți la interpelarea adresată tot de către colegul nostru, domnul Petru Călian, privind situația direcțiilor județene de pază și ordine, în contextul noii legi privind înființarea, organizarea și funcționarea poliției locale.

Doriți, domnule deputat? Vă rog frumos! Cu rugămintea de a-l sprijini și pe domnul secretar de stat în respectarea programului la Senat.

Domnul Petru Călian:

Este vorba de foștii gardieni care practic mai funcționează pe lângă consiliile județene, însă nu au un sistem legislativ pe baza căruia să funcționeze. Aici este o problemă și dacă domnul ministru nu-mi dă un răspuns favorabil, voi iniția un proiect de lege în acest sens.

Domnul Victor Viorel Ponta:

Domnule secretar de stat, vă rog să răspundeți.

Domnul Mircea Alexandru (secretar de stat, Ministerul Administrației și Internelor):

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimate domnule deputat Petru Călian,

În legătură cu interpelarea dumneavoastră prin care solicitați să vi se comunice care va fi situația direcțiilor județene de pază și ordine, în contextul promulgării noi legi privind înființarea, organizarea și funcționarea poliției locale, vă comunicăm următoarele.

Din conținutul interpelării nu rezultă dacă faceți referire la proiectul de lege care s-a aflat în procedură parlamentară, sau la proiectul de lege aflat în proces de elaborare la nivelul Ministerului Administrației și Internelor, întrucât sunt în momentul de față două propuneri, două inițiative legislative.

Fac precizarea că ambele inițiative legislative se referă la poliția locală. Organizarea direcțiilor județene de pază și ordine a fost creată sau s-a produs ca urmare a adoptării legii privind poliția comunitară, un alt segment al structurilor de ordine publică, poliție comunitară care, într-adevăr, s-a desființat din fostul corp al gardienilor publici.

Prin urmare, noi trebuie să abordăm această chestiune atunci când punem în discuție eventual o nouă lege de organizare a poliției comunitare. Cum însă, în momentul de față, există două inițiative legislative, spuneam, una aflată în faza de elaborare și una deja în procedură parlamentară, urmează ca să luăm o soluție comună, dacă doriți, și Guvern și Parlament, tocmai pentru a reglementa această situație.

Angajații direcțiilor județene de pază și ordine, despre care este vorba în interpelarea dumneavoastră, au primit un loc de muncă la inițiativa structurilor asociative și au inițiat la momentul respectiv un proiect de lege de modificare a actului normativ privind organizarea și funcționara poliției comunitare. Cum prin lege la inițiativa acestor structuri asociative s-a intervenit în textul legii, vom avea în vedere ca atunci când vom adopta Legea privind organizarea poliției locale, de acum, despre care dumneavoastră vorbiți, să avem în vedere și opinia acestei structuri, pentru a rezolva într-un fel situația celor câtorva mii de angajați, până la urmă, ai direcțiilor de ordine publică.

Vă mulțumesc.

Domnul Victor Viorel Ponta:

Mulțumesc.

Domnule deputat, doriți să interveniți? Vă rog!

Domnul Petru Călian:

Într-adevăr, la ora actuală există circa 10300 de angajați care asigură paza unor obiective principale și foarte importante aflate în patrimoniul consiliilor județene. Mă bucur că ați recunoscut faptul că cei 10300 de angajați nu au o lege în baza căreia să funcționeze, domnule ministru, am un proiect de lege totuși, era surpriza de fapt, pe care am vrut să v-o deslușesc, pe care o să vi-l înmânez pentru a-l lua în considerare măcar la nivelul unor amendamente. De ce? Pentru că profesioniști sunteți dumneavoastră. Eu în acest domeniu nu mă pricep foarte bine, însă cred că trebuie să luați în considerare și proiectul meu care, practic, provine din necesitățile invocate de acești 10300 de angajați.

Vă mulțumesc.

Domnul Victor Viorel Ponta:

Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 18 octombrie 2021, 0:12
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro