Claudius Mihail Zaharia
Claudius Mihail Zaharia
Ședința Camerei Deputaților din 31 octombrie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.162/10-11-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 31-10-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 31 octombrie 2006

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.70 Claudius Mihail Zaharia - declarație politică în vederea susținerii unei politici naționale a construcției de locuințe în regim de închiriere;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Claudius Mihail Zaharia:

Declarația mea politică de astăzi vine în susținerea demersurilor inițiate de mass-media și de autorități în favoarea realizării unui plan de acțiune, care ulterior să genereze o politică națională a construcției de locuințe în regim de închiriere.

Marile orașe din România au ajuns să se confrunte cu creșteri anuale semnificative ale chiriilor practicate de proprietari datorită lipsei unui cadru normativ, a concurenței profesioniste și a ofertei scăzute. Astăzi, în tot acest sistem, autoritățile nu pot avea nici un cuvânt de spus, piața imobiliară pe partea de închirieri de locuințe nu funcționează în întregime legal și nici nu are nici un sistem de referință, iar în aceste condiții, cei care au achiziționat mai multe apartamente realizează profituri importante, de cele mai multe ori neimpozitate.

Ca parlamentar de București și ca tânăr sunt preocupat de faptul că acest centru universitar, cultural, comercial, investițional, aflat în momentul actual în plină dezvoltare, începe să devină din ce în ce mai greu accesibil celor care își doresc să-și împingă spre maxim limitele capabilităților, iar aici mă refer cu precădere la tinerii din anii terminali ai facultății sau licențiați.

Bucureștiul, în special în calitate de viitoare capitală europeană și principal punct de formare a unei imagini către investitori asupra calității forței de muncă din România, are nevoie să atragă în permanență cei mai interesați, bine pregătiți și cu mare capacitate de muncă români, are nevoie să aibă capacitatea de a asigura un rulaj permanent de resurse umane calificate și are nevoie să-i poată motiva și să le asigure o stabilitate celor ce vin să lucreze.

Pentru ca orașele mari, București, Cluj, Timișoara, Brașov, Constanța și așa mai departe, să poată deveni ceea ce ne dorim cu toții să devină, autoritățile, atât centrale, cât și locale, trebuie să-și revizuiască total strategia de acțiune, cu precădere în ceea ce ține de politica de locuințe în regim de închiriere.

Un oraș în care chiria începe de la 150 de euro pentru o garsonieră, în condițiile în care salariul mediu net la nivel național este de maxim 400 de euro, nu face altceva decât să transforme orice angajat tânăr într-o persoană condamnată la a munci de dimineața până seara pentru a-și asigura existența, și repet: mă refer la tinerii cu o facultate încheiată sau aflați în ultimul an.

În aceste condiții, nici nu mai are rost să ne mirăm de ce tinerii preferă să plece în afară!

Consider că această problemă a marilor orașe, principalele motoare ale economiei românești, trebuie soluționată într-un termen cât mai scurt, pentru că altfel vom transforma aceste orașe în zone accesibile doar celor cu putere financiară. În aceste condiții, atât de trâmbițata egalitate de șanse se pare că rămâne în atenția autorităților și a societății civile doar între persoanele de pe aceleași paliere sociale.

Eu, unul, nu pot să accept creșterea prețurilor, raportându-mă doar la tarifele practicate în țările membre ale Uniunii Europene, pentru că salariile încă sunt la nivelul celor din România. Din acest punct de vedere, consider că este de datoria autorităților să se implice în a frâna această explozie necontrolată a prețurilor la chirii.

Încă la nivel guvernamental nu a apărut decât o singură soluție, cu posibilitatea de a fi pusă în practică doar peste câțiva ani, care se referă la adoptarea unei legi a chiriilor, menită să introducă facilități fiscale pentru dezvoltatorii imobiliari care finanțează construcția de locuințe în regim de închiriere.

Din păcate, din punctul meu de vedere, această soluție nu este suficientă pentru a rezolva o problemă cu care marile orașe se confruntă deja și este bazată în mare parte pe previziuni care nu au ca suport cifrele și analizele. În acest moment este foarte greu ca cineva să poată face o previziune cu privire la dezvoltarea în următorii ani a marilor orașe din România.

Solicit pe această cale autorităților executive să identifice cea mai practică soluție de rezolvare a acestei probleme și să o prezinte Parlamentului României.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 20 octombrie 2021, 12:21
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro