Plen
Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 23 mai 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.77/01-06-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
13-10-2021
12-10-2021
11-10-2021
05-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 23-05-2007 Versiunea pentru printare

Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 23 mai 2007

12. Prezentarea și aprobarea Raportului comun al comisiilor pentru cultură și comisiilor pentru buget din cele două Camere ale Parlamentului privind Raportul de activitate și contul de execuție bugetară pe anul 2006 ale Agenției Naționale de Presă ROMPRES.

 

Domnul Valer Dorneanu:

  ................................................

Are cuvântul domnul deputat Micula pentru a prezenta raportul comun al celor două comisii de cultură.

Domnul Cătălin Micula:

Doamnă președinte,

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Raportul comun privind raportul de activitate și contul de execuție bugetară ale Agenției Naționale de Presă Rompres pe anul 2006.

Comisia pentru cultură, artă și mijloace de informare în masă a Senatului și Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă a Camerei Deputaților și respectiv, Comisiile pentru buget, finanțe și bănci s-au reunit în ședințe comune pentru a dezbate documentele sus-menționate. Ședința comisiilor pentru cultură a avut loc în data de 8 mai 2007.

În redactarea prezentului raport comun, comisiile pentru cultură ale celor două Camere au ținut cont de avizul comun al comisiilor pentru buget, finanțe și bănci.

Raportul de activitate al Agenției Naționale de Presă Rompres pe 2006 a fost prezentat de domnul director general al agenției Ioan Mihai Roșca, în prezența directorului general adjunct Paraschiv Marcu, a doamnei director general adjunct Argentina Traicu și a doamnei director financiar Elena Morar.

La dezbaterile pe marginea raportului, au participat parlamentarii celor două comisii care au pus întrebări directorului general și care a răspuns tuturor întrebărilor. După încheierea dezbaterilor comisiile au hotărât să propună plenului Parlamentului aprobarea raportului Agenției Naționale de Presă Rompres și a contului de execuție bugetară pe anul 2006 cu unanimitatea voturilor parlamentarilor prezenți în sală în momentul votului.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

Vă invit la dezbateri generale pe marginea Raportului de activitate al Agenției Rompres. Cine dorește să ia cuvântul?

Domnul deputat Frâncu.

Domnul Emilian Valentin Frâncu:

Stimați colegi,

Rompres a dovedit și în 2006 aceeași instituție serioasă ce pune accent pe profesionalism. Multe din știrile din fluxul său de informații sunt preluate, din păcate, de media națională, fără indicarea sursei. Salutăm inițiativa Rompres de a da o importanță sporită reflectării activității românilor din diaspora sau de la instituțiile Uniunii Europene. Trebuie să-și rezolve însă problemele de salarizare a corespondenților de peste hotare. Și aici sper să-i ajutăm și noi.

Grupul parlamentar al P.N.L. va vota pentru aprobarea raportului.

Vă mulțumesc.

 

Domnul Adrian Păunescu (din sală):

Cred că sunt auzit și de aici, n-aș mai vrea să merg la microfon. Trebuie văzut cine conduce, începând de azi, Televiziunea Română, pentru că demiterea consiliului înseamnă și demiterea celui care, ca membru al consiliului, era președintele-director general. Până când va veni noul consiliu, cine conduce Televiziunea Română? E o întrebare, totuși, legitimă.

Domnul Valer Dorneanu:

N-aș vrea să vă dau mingea înapoi dumneavoastră, dar, în fond, Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă care a propus demiterea trebuia să ne facă o propunere potrivită. Dacă nu se aplică regula generală, cei demiși rămân în funcție până la data constituirii noilor consilii de administrație, care e regula obișnuită. Dar, așteptăm punctul de vedere al comisiei.

Poftiți, vă rog, la microfon și vă exprimați.

Domnul Cătălin Micula:

Numai puțin, vă rog, art.26 alin.(4) spune: "Președintele consiliului de administrație dizolvat rămâne în funcția de director general până la numirea noului consiliu de administrație sau până la numirea unui director general interimar". Este adevărat că suntem în fața unei situații neprevăzute expres în lege, respectiv demisia directorului general și a președintelui consiliului de administrație, care se suprapune peste demiterea întregului consiliul de administrație, dar care, din câte știu eu, în baza Codului muncii, în calitate de director general, mai trebuie să mai asigure, de la momentul depunerii demisiei, 30 de zile conducerea unității, timp în care noi putem propune un interimar sau "..

 

Domnul Adrian Păunescu (din sală):

Asta e până în 2 iunie...

Domnul Cătălin Micula:

Până în iunie avem timp.

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul Márton Árpád-Francisc care are soluții la toate, de obicei.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Da, domnule președinte, în primul rând, pentru că textul citat aici este chiar opera mea. Pentru că este nevoie de un interimar, problema am ridicat-o și în ședința birourilor reunite de a ne gândi la această soluție de interimat, însă am fost liniștit că toate grupurile parlamentare știu ce au de făcut și în două săptămâni vom avea un nou consiliu.

Sper ca, într-adevăr, fiecare grup parlamentar - și de aceea am venit și data trecută la microfon și am spus - se gândește temeinic să propună un om, un om, adică fiecare la câți are dreptul, oameni competenți și să-i audiem și să-i numim în două săptămâni. E posibil.

Domnul Valer Dorneanu:

Nu vă las să plecați de aici, pentru că asta înseamnă ce va fi peste două săptămâni, Până atunci, cine semnează actele, cine asigură conducerea?

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Directorul general în funcțiune, care este, deocamdată, în funcțiune, conform textului citit de președinte "..

Domnul Valer Dorneanu:

Din Codul muncii.

Domnul deputat Valeriu Tabără.

Domnul Valeriu Tabără:

Îmi pare rău că întotdeauna ajungem în situații din acestea limită și care reies din prevederi legale pe care noi le-am aprobat aici. Cred și cred în continuare că astfel de funcții duble și aceea de executiv de a conduce executivul și de execuție, ca și cea prin care controlezi execuțiile ca funcție comună, au o mare proporție de incompatibilitate. Și iată că astăzi ne trezim într-o astfel de situație în care vom fi puși să cârpim de altfel, în afara oricărei prevederi legale. Să vedem cum vom găsi soluția. Dar, problema care se va pune în viitor este aceea de a face o distincție clară între ceea ce înseamnă directorul general al instituțiilor, respectiv Societatea de Radio și cea de Televiziune și ceea ce înseamnă președintele Consiliului de administrație.

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

Pentru că în comisii nu s-a discutat și s-a propus o asemenea rezolvare, domnule deputat Tabără, pentru că nu s-a propus o altă soluție, deocamdată urmează să aplicăm regulile dreptului comun, să constatăm că președintele care a demisionat este obligat să-și execute în continuare îndatoririle până va fi înlocuit. Dacă dumneavoastră, în comisiile reunite, considerați că nu e corectă o asemenea soluție, vă rugăm să veniți în fața Birourilor permanente cu o altă propunere.

Deci nu există o altă soluție legală decât ca președintele demisionar să-și îndeplinească obligațiile până la înlocuirea sa. După Codul muncii. Iar dacă nu, comisiile să se întrunească și să ne propune o altă soluție legală.

Domnule Hunor?

Domnul Kelemen Hunor:

Domnule președinte, pe procedură.

Trebuia să terminăm Rompresul și după aceea puteam discuta sau putem discuta și așa, dar a intervenit colegul în timp ce noi dezbăteam raportul Rompresului.

Ce se poate face după 2 iunie, dacă, deci... 30 de zile asigură interimatul directorul general Tudor Giurgiu. Dacă până atunci noi nu vom avea un consiliu de administrație, atunci Parlamentul numește pe cineva interimar. Asta este soluția, săptămâna viitoare sau peste 10 zile când se termină acest interimat. Legal, altă soluție nu există, dar până când expiră mandatul de 30 de zile, interimatul domnului Giurgiu, el conduce Televiziunea Română.

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

Haideți să încheiem, pentru că nu mai putem supune votului dumneavoastră activitatea.

Da, poate ne dați dumneavoastră o soluție. Că așa, numai să vă dați cu părerea, nu ar fi recomandabil.

Domnul Dragoș Petre Dumitriu:

Domnule președinte,

Soluția pe care o văd eu este ca cele două comisii, după ce votăm Rompresul, să se retragă pentru câteva minute și să vină cu o soluție în fața plenului. Nu e normal să discutăm în plen ceea ce trebuia discutat în comisie.

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

Dați-mi voie să vă citesc textul de lege și atunci vom opri alte dezbateri. Art.21 alin.(3) și (4) din Legea nr.41/1994, în situația în care ne aflăm, "Parlamentul la propunerea comisiilor permanente de specialitate numește un director interimar cu mandat bine definit". Deci, rog comisiile de cultură să se întrunească cât mai repede și să facă o asemenea propunere.

Domnule Micula, vă rog.

Domnul Cătălin Micula:

Țin să precizez, pentru a nu exista o confuzie, că astăzi suntem în deplină legalitate, din data de 2 iunie putem spune că suntem în afara legii. Dar, până în data de 2 iunie avem tot timpul sau avem timp la dispoziție pentru a propune plenului un interimat.

Domnul Valer Dorneanu:

Supun votului dumneavoastră raportul de activitate al Agenției Naționale Rompres.

Cine este pentru?

Raportul pe 2006, v-aș ruga să observați faptul că această agenție este printre singurele care respectă anualitatea raportului.

Cine este pentru? 225 de voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 17 octombrie 2021, 9:24
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro