Ionica Constanța Popescu
Ionica Constanța Popescu
Ședința Camerei Deputaților din 12 iunie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.91/22-06-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 12-06-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 iunie 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.12 Ionica Constanța Popescu - declarație politică intitulată "În țara lui 75% se merge cu 10 km la oră, sau, hai, treacă de la ei, cu 30 km la oră";

 

Domnul Valer Dorneanu:

  ................................................

Doamna deputat Constanța Popescu, din partea Partidului Conservator.

Doamna Constanța Ionica Popescu:

Bună dimineața tuturor.

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Declarația mea politică se intitulează: "În țara lui 75% se merge cu 10 km la oră, sau, hai, treacă de la ei, cu 30 km la oră".

Am avut zilele trecute proasta inspirație de a încerca să găsesc o logică pe drumurile din țara noastră. Și am început firesc, cu drumul pe care-l fac, săptămânal, spre Hunedoara, județul pe care îl reprezint. Un drum de 400 km pe care îl faci după cum dă Dumnezeu. Se poate în patru ore și jumătate, dar nu spun că eu fac asta, pentru că atunci ar însemna să înțelegeți că depășesc limita de viteză, ceea ce nu fac. Se poate în cinci ore și jumătate sau șase, de cele mai multe ori, în șapte, opt sau nouă ore, dacă ai ghinionul să fie aglomerat, să întâlnești câteva camioane încărcate, care merg cu 30 km la oră, pe care nu le poți depăși, sau să fie vreun blocaj la intrarea sau la ieșirea din Sibiu, la Sebeș sau pe Valea Oltului.

După cum vedeți, șanse de ghinion nu sunt puține. Să nu vă imaginați acum că am să vă vorbesc despre un drum comunal, deși la câte comune traversează drumul spre Deva, poate fi mai degrabă comunal.

Nu! Vorbesc despre un drum european, despre un drum care duce spre Europa, care va să zică. Un drum care ne leagă pe noi, poporul, expresie atât de dragă unora, de Europa. Vorbesc despre Drumul European 81.

Acum ceva vreme, nu multă, președintele statului ne-a informat că domnia sa este cel care a îndreptat România spre Vest. Pesemne că o fi îndreptat-o, dar a rămas așa, în poziție îndreptată. De ajuns, ajunge greu.

Coridorul IV Paneuropean este așa cum am vorbit, inexistent, iar Drumul European 81, dinspre București către Deva, de acolo n-am mai avut proasta curiozitate să fac niciun calcul, are o singură bandă pe sens, și este presărat cu vreo sută de localități, prin care și românul și europeanul îndrăzneț merg cu 50 km la oră, potrivit normelor, care spun că aceasta este viteza legală în localități. Și, evident, aceste localități mai sunt însoțite și de trecerile de pietoni de rigoare.

De asemenea, Drumul European 81 este presărat cu vreo trei treceri de cale ferată atât de prost întreținute, încât dacă treci peste ele cu 30 km la oră, te poți numi vitezoman.

Mai avem, pe Drumul European, și câteva restricții în afara localităților, de 30 km la oră, și de 10 - ați auzit bine - de 10 km la oră. Nu, asta nu se întâmplă în zonele în care se lucrează. Se întâmplă acolo unde drumul face cocoașă în asfalt. Îmi sunt tare dragi aceste cocoașe, pentru că le-am văzut crescând sub ochii mei. Le știu de mici, când restricția era de 60 km la oră, pe urmă de 50, apoi de 40 km la oră. Și, uite, drăguțele, dacă au perseverat, iar autoritățile au fost mărinimoase și nu le-au deranjat, au ajuns să impună restricții de 10 km la oră. Bravo lor!

Mai avem și două orașe mari, fără linie de centură: Piteștiul și Sibiul.

Duminică, n-am avut ce face și am numărat semafoarele și trecerile de pietoni din Capitala culturală europeană: 29 de treceri de pietoni și 15 semafoare, cu reducerile de viteză de rigoare sau, după caz, cu opririle de rigoare.

De fier să fii și nervii tot te lasă, așa cum m-au lăsat și pe mine cu numărarea trecerilor de pietoni. După Pruieni, încoace, pe Valea Oltului, am cedat nervos și m-am lăsat de numărat. Erau vreo șase localități pe această Vale a Oltului, în care n-am știut dacă să mă amuz sau să mă enervez, pentru că acolo bătaia de joc este totală și pentru șoferi, și pentru localnici.

Pentru că șoferii au de înfruntat restricții de 30 km la oră și radare amplasate fix pe restricțiile în cauză, ca în orice stat în care poliția nu vrea să prevină evenimente rutiere, ci doar să încaseze amenzi de la șoferi, deci șoferii au de înfruntat aceste restricții, iar localnicii au de mers câte un km, ca să respecte legea. Adică, să treacă pe trecerea de pietoni, fiindcă în Robești, de exemplu, localitate care se întinde cam pe 2 km de-a lungul drumului, există o singură trecere de pietoni. Mai simpatici sunt cei din Proieni, acolo unde m-au lăsat pe mine nervii. Localnicii sunt supuși, zilnic, riscului de a deveni infractori, de a încălca legea, numai dacă le trece prin minte să-și viziteze vreun vecin, fiindcă la ei nu există nici măcar o trecere de pietoni.

Ei, cam așa stau lucrurile în țărișoara noastră îndreptată spre Vest, într-o țară în care în ultimii 15 ani s-au construit cam 150 km de autostradă - asta cu indulgență - adică vreo 10 km pe an. Bun ritm, ce spuneți?! În țara lui 75%, români și europeni deopotrivă merg cu 10 km la oră. 75% vă amintiți, este președintele, mândru că a obținut 75% la referendum. Celelalte calcule nu au importanță pentru dânsul: că a obținut 75% din voturile celor care s-au prezentat - și pe care-i salut, de altfel cu respect - că s-au prezentat la urne sub 45% din cetățenii cu drept de vot, că practic președintele a obținut votul a 30% din populația cu drept de vot, 30%, cam tot la sută cât din cariera sa politică a consumat domnul președinte pe funcția de ministru al transporturilor, pentru că, nu-i așa, domnul 75% a fost ministru al transporturilor într-o Românie în care circulăm astăzi pe drumuri europene cu restricții de 10 km la oră.

Apropo de europeni și de drumurile europene din România: am permanent în fața ochilor imaginea lui Tom, din desenele animate. Să vorbim acum și pe gustul președintelui care, știm, are personaje preferate printre pisicile animate. Așadar, am în față imaginea lui Tom, din "Tom și Jerry", care aleargă speriat să intre în casă, și care pune frână brusc, practic se proptește pe călcâie în fața ușilor închise.

Cam așa văd eu că procedează europenii care aleg într-un moment de nebunie, în care își doresc adrenalină, care aleg să vină în România. Aleargă de nebuni pe autostrăzile austrice, nemțești sau ungurești, și se proptesc pe călcâie la vama cu România, pentru a se replia pe drumurile europene românești, cu o singură bandă pe sens, cu restricții de 10 km la oră și treceri de cale ferată.

Vă mulțumesc.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 25 octombrie 2021, 6:15
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro