Cornel Ștefan Bardan
Cornel Ștefan Bardan
Ședința Camerei Deputaților din 25 septembrie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.127/05-10-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-02-2019
18-02-2019
15-02-2019 (comună)
15-02-2019
14-02-2019 (comună)
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 25-09-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 septembrie 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.3 Cornel Ștefan Bardan - declarație politică cu titlul "Experimentul Adomniței trebuie să înceteze";

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

Îl rog pe domnul Ștefan Bardan. Se pregătește domnul Vasile Mocanu, din partea Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat.

Domnul Cornel Ștefan Bardan:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Declarația mea politică de astăzi se intitulează "Experimentul Adomniței trebuie să înceteze".

Argumentul principal al numirii ca ministru al educației, cercetării și tineretului pe inginerul de căi ferate, drumuri și poduri, Cristian Adomniței, fluturat cu obstinație de P.N.L., a fost faptul că nu provine din sistem și că deține calități de bun manager, chipurile un mare avantaj.

Adevărul este că în P.N.L. nimeni nu a vrut să-și sacrifice timp, dar mai ales imaginea pentru educație, ținând cont de faptul că Adomniței întrunea calitățile tânărului deputat care va executa orice ordin politic, pentru că oricum, ulterior, el nu o să se întoarcă în sistem.

Dar ce ar trebui să facă acest ministru al educației, care a dovedit că nu știe nimic despre învățământ, la construcții este corijent, iar ca manager a ratat ocazia să-și dovedească cunoștințele? Răspunsul corect este unul singur: să demisioneze! Pentru că nimic nu mai justifică rămânerea sa în funcție.

La începutul lunii mai a.c., o afirmație pur și simplu stupefiantă era făcută de Adomniței chiar în județul Alba: "Inspectorii generali vor fi evaluați în iunie". Nu dovedea pentru prima dată că nu cunoaște regulile sistemului, dar exprima clar dorința de a intra într-un proces de destabilizare a inspectoratelor, tocmai în momentul în care începeau examenele de sfârșit de gimnaziu și examenul de bacalaureat, iar banii veniți prin Hotărârea Guvernului nr.300 trebuiau cheltuiți pentru reabilitarea instituțiilor de învățământ.

Consecințele declarației ministrului: toată vara, inspectoratele conduse de membrii altui partid decât P.N.L. au fost supuse controalelor. Ba, mai mult, Adomniței și-a adus întăriri de la P.S.D. la corpul de control și s-a pus pe treabă: nu pentru sistemul de învățământ, ci pentru P.N.L., astfel încât directorii de școli sunt evaluați și primesc un calificativ anual la sfârșitul lunii august, apoi sunt evaluați inspectorii. Cum justifică Adomniței graba?

A urmat momentul deja binecunoscut al ștampilelor. Calitățile de manager ale ministrului au fost evidente și aici, știut fiind faptul că problema a apărut din cauza unor angajați din minister care nu au trimis Monetăriei Statului documentele la timp. Domnule ministru, chiar nu știți ce se întâmplă în propria ogradă?

Foarte gravă mi se pare, însă, lipsa de preocupare pentru cheltuirea banilor în sistem. Adomniței a ținut neapărat să fie corijent și la construcții, nedându-și nicio șansă, măcar în toamnă, când acești necunoscători mai pot lua notă de trecere. Efectele se văd, se simt: sute de copii forțați să învețe în alte școli, mii de elevi care trebuie să suporte condițiile precare de igienă în unitățile lor de învățământ. Ministrului Hărdău i se cerea demisia și pentru adierea vântului, dar, din câte îmi amintesc, Hărdău a reușit performanța de a absorbi 97% din banii alocați în 2006. Bani mulți, iar inspectorii și chiar primarii erau aceiași. În septembrie 2007, chiar nu înțelege nimeni a cui este vina? Trist este că banii sunt destinați elevilor și cadrelor didactice din școli, iar ministrul Adomniței își propune să-i pedepsească pe primarii neliberali, dar de fapt plătesc copiii și profesorii.

Ce să mai vorbesc despre eliminarea testelor naționale? Ce va face domnul ministru cu cei aproximativ 46.000 de elevi care nu luaseră testele naționale anul acesta și aveau dreptul să participe anul următor? La acest lucru nu s-a gândit? Probabil îl consideră o problemă minoră care nu merită atenție. Se pare că ministrului Adomniței nu-i pasă de nimeni și de nimic. Bine că a ajuns el ministru o tură.

Responsabilitatea cea mai mare o are premierul României, care a adus în scaunul unui minister atât de important un anonim care a eșuat lamentabil în tot ceea ce și-a propus să facă, bulversând întregul sistem de învățământ. Categoric, experimentul Adomniței trebuie să înceteze!

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 23 februarie 2019, 4:18
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro