Dan-Ștefan Motreanu
Dan-Ștefan Motreanu
Ședința Camerei Deputaților din 25 septembrie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.127/05-10-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
13-10-2021
12-10-2021
11-10-2021
05-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 25-09-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 septembrie 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.27 Dan Ștefan Motreanu - declarație politică intitulată "București, un oraș imposibil, scăpat din mână de primarul general";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Dan Ștefan Motreanu:

Declarație politică: "București, un oraș imposibil, scăpat din mână de primarul general".

Pe 1 octombrie se împlinesc 10 luni de când România este stat membru cu acte în regulă al Uniunii Europene. Din păcate, nu același lucru se poate spune și despre capitala României. Municipiul București este unul dintre cele mai neeuropene orașe. Poluare ce depășește cu foarte mult limitele admise, agresiuni continue împotriva spațiilor verzi, o circulație rutieră de coșmar, plină de ambuteiaje și circulație bară la bară 16 ore din 24 și, nu în ultimul rând, transformarea în șantiere - de multe ori inutile - a numeroase străzi și bulevarde, care contribuie la amplificarea infernului numit circulație. Acestea sunt principalele tare ale capitalei României. O capitală de la a cărei principală poartă internațională - Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) - un cetățean străin face 15- 20 de km, până în centru, în aproape două ore.

O mare parte din aceste probleme ar fi putut fi rezolvate, sau chiar nu ar fi existat, dacă edilul general al Capitalei și-ar fi făcut datoria pentru care a fost investit. Atât Traian Băsescu, primarul ales în 2004, cât și succesorul său din 2005, Adriean Videanu, au beneficiat de un avantaj pe care nu l-a mai avut nici un alt primar-general a Bucureștiului: majoritate confortabilă în consiliul general, 4 primari de sector aparținând alianței care a câștigat alegerile - aș putea spune că inclusiv primarul sectorului 2, de altă culoare politică, nu a obstrucționat politica primăriei generale - și cinci consilii de sector majoritare. Ce și-ar putea dori mai mult un primar general?

Din păcate, edilul numărul unul al Bucureștiului, în loc să profite de conjunctura favorabilă în care și-a început activitatea (să nu uităm, de asemenea, că în 2005, Alianța DA se afla la guvernare - iar PD încă nu începuse torpilarea partenerului său politic, PNL - șeful statului provenea din partidul său), și-a canalizat energiile spre probleme străine contribuabilului, dar apropiate intereselor partidului său, ale clientelei politice a PD și ale sale personale.

Probleme deosebite există și în alte capitale, acte de corupție în materie de construcții imobiliare se întâlnesc și la case mai mari, dar se pare că în București orice limită a fost depășită. Despre firmele prietene, cele denumite generic ca aparținând grupului "Golden Blitz", nici nu mai vreau să amintesc. Presa a consumat tone de cerneală tipografică relatând despre atribuirea preferențială a contractelor de asfaltări. Televiziunile au prezentat zeci de reportaje cu firmele subcontractante ale lucrărilor de reabilitare a străzilor care mutau puținele utilaje de care dispuneau de la un punct de lucru la altul. Tot pe micile ecrane, românii au putut vedea că 90% din forța de muncă a acestor firme este necalificată, lipsesc specialiștii, iar programul de lucru este haotic.

Iată câteva explicații pentru întârzierea nepermisă a finalizării lucrărilor și a calității discutabile a produsului finit. Deci, semnale de alarmă au fost trase. Și deloc puține. Primarul-general al Capitalei nu a luat însă nici o măsură. În schimb, a inundat micile ecrane și paginile ziarelor cu un noian de promisiuni și cu "n" proiecte fanteziste. Nerealizabile și nerealizate. Cred că nici o capitală din Europa - sunt convins însă că aria geografică este mult mai extinsă - nu a fost supusă unei reborduiri, așa cum se întâmplă din 2005 în București. Întreaga presă urlă, spunând că este vorba de o megaafacere a primarului-general sau a firmelor apropiate lui, dar nu se schimbă nimic. Întreaga presă spune că schimbarea bordurilor reprezintă în cele mai multe situații o inutilitate care implică costuri mari, la fel de inutile, dar primarul-general își continuă nestingherit "opera". Cred că în nici o capitală civilizată nu s-a ajuns ca o firmă de salubritate cu o activitate neperformantă, după ce i s-a reziliat contractul, să trimită comando-uri de bătăuși care să agreseze lucrătorii firmei care i-a preluat lucrările. În acest caz, principala agresiune a fost îndreptată împotriva contribuabilului însă. Cred că în nici o capitală civilizată nu se sacrifică un parc - Bordei - dintr-o zonă lacustră, pentru a face loc unor proiecte imobiliare, deloc de strictă necesitate. În ambele situații, foarte grave, primarul-general nu intervine, dar este bănuit că susține interesele părților aflate în culpă.

La începutul lunii iulie, domnul Videanu a promis finalizarea a 70% din "șantierele rutiere" până la 30 august și a altor 20% până pe 20 septembrie. Ce am constatat: suntem pe 25 septembrie, și doar 10% din lucrări au fost finalizate. Pe 1 octombrie începe anul universitar. Traficul supraaglomerat din București va deveni și mai sufocant. Nu am auzit dinspre zona primăriei generale că s-a luat vreo măsură pentru a mai amortiza traficul infernal în care suntem obligați să conviețuim. Mai sunt 8 luni până la alegerile locale. Suntem ca și în ceasul al 12-lea. Primarul-general mai are o ultimă șansă să demonstreze că poate face ceva. Personal sunt pesimist. Nu mă aștept decât tot la promisiuni. Multe și neonorate.

Vă mulțumesc.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 17 octombrie 2021, 2:27
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro