Ioan Hoban
Ioan Hoban
Ședința Camerei Deputaților din 9 octombrie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.136/19-10-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-06-2019 (comună)
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 09-10-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 9 octombrie 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.27 Ioan Hoban - prezentarea situației prezente și perspectivele de dezvoltare a infrastructurii maramureșene;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Ioan Hoban:

După cum se știe, Maramureșul a fost uitat în ultimii 15 ani de pe harta infrastructurii rutiere. Din 2005 încoace, putem să spunem că lucrurile încep să se miște.

Hotărârea de Guvern prin care se prevede apariția Drumului rapid, care să lege Maramureșul de coridoarele europene de transport sporește speranța maramureșenilor, dar și a altor locuitori din zonă.

Prezența, recent, la Baia Mare a primului ministru Călin Popescu Tăriceanu, precum și a ministrului transporturilor, Ludovic Orban, și discuțiile care au avut loc în ceea ce privește infrastructura de transport sunt un semnal pozitiv pentru perspectiva de dezvoltare a județului.

Cetățenii așteaptă licitația pentru drumul de centură de la Sighetu Marmației, pentru DN1 spre Dej, licitația pentru studiul de fezabilitate pentru DN17 Moisei - Bistrița și cel mai important, cele două proiecte care să lege Maramureșul de coridoarele europene de transport: Drumul Rapid Baia Mare - Satu Mare - Vaja, și Drumul Nordului, care să facă legătura cu Autostrada Transilvania.

S-au făcut promisiuni că termenul de predare a studiului de fezabilitate pentru Drumul Rapid este 15 noiembrie, dar în același timp trebuie aprobați prin Hotărâre de Guvern indicatorii tehnico-economici. Poate că anunțul licitației pentru efectuarea lucrărilor va fi un cadou de sărbători pentru maramureșeni.

Drumul Nordului se află și el în faza studiilor de fezabilitate, care să facă legătura cu Autostrada Transilvania și mai departe, cu Autostrada M3 (Ungaria).

Importantă este și decizia ministerului ca o parte din lucrările de reabilitare să fie preluate de Compania Națională de Autostrăzi, degrevând bugetele locale de cheltuieli, care pot fi folosite spre alte lucrări de investiții.

La fel de neglijată a fost și infrastructura feroviară, așa încât includerea în proiectele de reabilitare și electrificare a căii ferate care face legătura între Baia Mare și Satu Mare ar fi extraordinar de benefică.

În ceea ce privește podul de la Sighetu Marmației, autoritățile județului caută soluții pentru o nouă locație, o cale de legătură mai mare și mai durabilă. Avem speranța că Ministerul Transporturilor și Guvernul vor achiesa la idee și vom primi sprijinul necesar. Deocamdată, soluția pentru Sighet este alocarea unei sume din fondul de rezervă pentru repararea podului.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 19 iunie 2019, 23:59
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro