Rareș Șerban Mănescu
Rareș Șerban Mănescu
Ședința Camerei Deputaților din 16 octombrie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.140/26-10-2007
Video in format Real MediaVideo - Real Media

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
Video in format Real Media18-10-2017 (comună)
Video in format Real Media17-10-2017
Arhiva video:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 16-10-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 16 octombrie 2007

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Rareș Șerban Mănescu

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.43 Rareș Șerban Mănescu - punctarea creșterii principalilor indicatori ai bugetului de stat pe anul 2008; declarație politică referitoare la Acordul în domeniul protecției și securității civile semnat de guvernele României și Franței;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Rareș Șerban Mănescu:

Stimați colegi,

Bugetul de stat pentru anul 2008 a fost aprobat în ședința de pe 10 octombrie a Guvernului și el reprezintă, conform primului-ministru, "bugetul dezvoltării" României și are în vedere investiții în domenii prioritare.

Bugetul corespunde intereselor tuturor categoriilor sociale și vizează menținerea unei politici fiscale stimulative, în condițiile în care nu este prevăzută nicio majorare de taxe sau impozite și nu vor fi introduse unele noi. Produsul intern brut va ajunge în 2008 la 138 miliarde de euro, adică aproximativ 440 miliarde de lei, fiind prevăzut un p.i.b. pe cap de locuitor de aproape 7.000 de euro.

Contribuțiile de asigurări sociale se vor reduce cu 6%, cumulat la angajat și angajator, iar deficitul bugetului general consolidat este estimat la 2,7%. La prezentarea bugetului, premierul a menționat că pentru educație se vor aloca 6 procente din p.i.b - cu 27% mai mult ca în acest an, pentru domeniul cercetare-inovare s-au prevăzut 0,6% din p.i.b., iar pentru sănătate - 4,5% din p.i.b, cu 1,3 miliarde de euro în plus față de 2007.

Bugetul pentru transporturi va fi de 4% din p.i.b., cu 14% mai mare decât în 2007. Fondurile vor fi destinate lucrărilor la Coridorul IV de transport, la centurile orașelor de pe coridor, inclusiv autostrada Transilvania, ultima porțiune a Autostrăzii Soarelui și autostrada București - Brașov, porțiunile București-Câmpina și Câmpina-Predeal. Agricultura va primi 2,7% din p.i.b., cu 13% mai mult decât în 2007, în timp ce bugetul de asigurări și asistența socială va ajunge la 11,9% din p.i.b., cu 30,05% mai mult decât în 2007. În acest din urma buget a fost prevăzută și creșterea alocației de stat pentru copii de la 25 la 32 lei.

Salutăm acest buget ce se bazează pe o creștere a p.i.b. de 6,5%, cu ajungerea la un salariu mediu brut pe economie de 1.550 lei. Formarea brută de capital fix va crește cu 13%, iar câștigul salarial mediu brut va crește cu 12,3% - de la 1.380 lei în 2007 la 1.550 lei în 2008. Rata inflației se estimează că va fi redusă la 3,8%.

*

Stimați colegi,

Guvernele României și Franței se vor sprijini reciproc în situații de urgență provocate de catastrofe naturale sau accidente tehnologice majore, în urma unui acord în domeniul protecției și securității civile.

Acordul va fi aplicat de Ministerul Internelor și Reformei Administrative, din partea Guvernului României, și de Ministerul de Interne și al Amenajării Teritoriului, pentru Guvernul Republicii Franceze, ca autorități competente.

Cooperarea dintre partea română și cea franceză se referă, în special, la: detectare și avertizare; formare de exerciții; asistență oferită de experți; schimb de informații și de experiență; asistență reciprocă pentru limitarea și înlăturarea situațiilor de urgență produse pe teritoriul statului uneia dintre părți, trimiterea, în funcție de disponibilitățile părții solicitate și la cererea părții solicitante, a unor echipe de ajutor specializate potrivit naturii catastrofei.

Autoritățile competente ale părților dezvoltă, de asemenea, o cooperare tehnică, științifică și operativă incluzând: planificarea, organizarea și desfășurarea activităților de prevenire și de luptă împotriva incendiilor sau împotriva consecințelor accidentelor și catastrofelor de orice natură; identificarea, studierea și gestionarea situațiilor de urgență și de riscuri tehnice și industriale majore, ca și conducerea operațiunilor de intervenție; medicina de urgență și de catastrofă; promovarea de proiecte comune pentru crearea și implementarea unui sistem de avertizare în caz de catastrofă, organizarea de conferințe, călătorii de studii, programe științifice, cercetări, cursuri de specializare, schimburi de experiență în cadrul instituții lor responsabile de aplicarea Acordului.

Cooperarea dintre cele două state se va realiza pe baza unui program anual care va stabili contribuția financiară a fiecărei părți, în limita resurselor bugetare disponibile.

De asemenea, se va constitui o comisie mixtă în domeniul protecției și securității civile, formată din reprezentanți ai ambelor părți. Rolul Comisiei Mixte este de a planifica și coordona activitățile comune prevăzute în Acord, de a stabili modalitățile de realizare a schimbului de informații, de a urmări și evalua aplicarea Acordului și de a formula propuneri în vederea continuării cooperării de specialitate.

Salutăm semnarea acestui acord deoarece în caz de situații de urgență, fiecare parte, la cererea oficială a celeilalte, furnizează întreaga asistență posibilă, constând în echipamente, echipe specializate și ajutoare materiale de primă necesitate. Asistența este furnizată gratuit, cu excepția cazurilor în care părțile convin altfel.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 18 octombrie 2017, 21:17
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro